De EFO komt met crematieverzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:50


Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:53

Ja, ik heb het ook gezien, het stond hier in de krant.
In de krant stond ook dat het alleen voor paarden onder de 12 jaar afgesloten kon worden.. helaas voor mij.. mijn paard wordt deze week 16...

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:15

Iemand enig idee hoe duur dit is?

Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:03

ja. Basis crematie is 100 euro, uitgebreide 150 euro perjaar. dan weet ik neit zeker of je dan ook nog een basis (gewone) verzekering moet hebben, moet je ze even mailen, dan kom je er wel achter. mail adres en kosten staan wel op de site

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:43

Sanneh14 schreef:
Ja, ik heb het ook gezien, het stond hier in de krant.
In de krant stond ook dat het alleen voor paarden onder de 12 jaar afgesloten kon worden.. helaas voor mij.. mijn paard wordt deze week 16...


Dat snap ik nou niet he, waarom dan toch weer niet voor oudere paarden? Als een paard sterft van ouderdom zou je hem geen waardig afscheid mogen geven? alleen als hij sterft voor hij 12 is, dan is hij dus geen natuurlijke dood gestorven. Jammer dat er weer zo'n regel bij moet zitten Huilen

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:47

T@nj@ schreef:
Sanneh14 schreef:
Ja, ik heb het ook gezien, het stond hier in de krant.
In de krant stond ook dat het alleen voor paarden onder de 12 jaar afgesloten kon worden.. helaas voor mij.. mijn paard wordt deze week 16...


Dat snap ik nou niet he, waarom dan toch weer niet voor oudere paarden? Als een paard sterft van ouderdom zou je hem geen waardig afscheid mogen geven? alleen als hij sterft voor hij 12 is, dan is hij dus geen natuurlijke dood gestorven. Jammer dat er weer zo'n regel bij moet zitten Huilen


Om de simpele reden dat het risico bij een ouder paard veel sneller aanwezig is dat deze op korte termijn komt te overlijden en de premie bij lange na niet in de richting van het uitkeringsbedrag komt...

Tis natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.

Bij een paard van onder de 12 is de kans dat het beestje nog 10 jaar mee gaat veel groter en 10 keer 100, is toch al 1000 euro en daar kun je een paard idd wel een eenvoudige crematie voor geven.

Ik vind het niet meer dan logisch dan dat ze die eis hebben gesteld. Bovendien werkt het bij mensen net zo...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:56

Bovendien werkt het bij mensen net zo? Geweldig! dus als jij 65 bent (ik noem zomaar een leeftijd hoor) kan jij je niet meer verzekeren voor begravenis of crematie? en moet je dus maar in een hoekje gaan ontbinden? Ik kan mij dan gewoon nog verzekeren hoor, betaal wel een ontzettend hoge premie maar daar gáát het niet om, ik kan mij dan echt wel verzekeren.
En zo zou het bij paarden ook moeten zijn, wie zegt dat je dat kleine bedrag van 100 of 150 per jaar moet betalen aan premie? Voor een ouder paard mag best wat meer premie gevangen worden, ik vind het werkelijk klinklare onzin.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:59

T@nj@ schreef:
Bovendien werkt het bij mensen net zo? Geweldig! dus als jij 65 bent (ik noem zomaar een leeftijd hoor) kan jij je niet meer verzekeren voor begravenis of crematie? en moet je dus maar in een hoekje gaan ontbinden? Ik kan mij dan gewoon nog verzekeren hoor, betaal wel een ontzettend hoge premie maar daar gáát het niet om, ik kan mij dan echt wel verzekeren.
En zo zou het bij paarden ook moeten zijn, wie zegt dat je dat kleine bedrag van 100 of 150 per jaar moet betalen aan premie? Voor een ouder paard mag best wat meer premie gevangen worden, ik vind het werkelijk klinklare onzin.


Nee, ik zeg niet dat je je niet kunt verzekeren voor je begrafenis. Maar bepaalde zaken kun je als "mens"zijn gewoon niet meer laten verzekeren na een bepaalde leeftijd. Volgens mij geldt dat onder andere voor levensverzekeringen. Omdat het risico om op korte termijn te overlijden dan te groot wordt. Of je betaald een godsvermogen aan premies.

Dus ik blijf erbij, tis rot maar ik vind het een logische regel. Anders wordt zo'n verzekering net zo vlot weer opgeheven.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:18

Heb ik het mis of gaat het in dit topic over een crematieverzekering? Niet over "andere zaken" die na een bepaalde leeftijd niet meer te verzekeren zijn. Wie heeft het over een levensverzekering? Ik zou mijn paard willen verzekeren voor een crematie, nu lees ik dat het mogelijk is, ik blij, maar nee hoor, mijn kerel is namelijk al 14 (en nog steeds in de bloei van zijn leven) en wordt dus uitgesloten van een crematie want hij is al oud (ja zeg, hij zou eens dood kunnen gaan, moet je hem willen cremeren, heb je mooi een probleem) Het gaat dus om een crematie he, je hoort mij er ook niet over dat hij ook al uitgesloten is van een ziektekosten verzekering omdat hij te oud zou zijn, want daar gáát dit topic toch helemaal niet over Rolleyes

Mananeh

Berichten: 339
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Winschoten

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:21

en waar kan je je paard dan laten cremeren? Weet iemand dat? Dan zou ik het ook zelf kunnen laten doen en zelf betalen. Wie heeft daar meer info over?

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:18

T@nj@ schreef:
Heb ik het mis of gaat het in dit topic over een crematieverzekering? Niet over "andere zaken" die na een bepaalde leeftijd niet meer te verzekeren zijn. Wie heeft het over een levensverzekering? Ik zou mijn paard willen verzekeren voor een crematie, nu lees ik dat het mogelijk is, ik blij, maar nee hoor, mijn kerel is namelijk al 14 (en nog steeds in de bloei van zijn leven) en wordt dus uitgesloten van een crematie want hij is al oud (ja zeg, hij zou eens dood kunnen gaan, moet je hem willen cremeren, heb je mooi een probleem) Het gaat dus om een crematie he, je hoort mij er ook niet over dat hij ook al uitgesloten is van een ziektekosten verzekering omdat hij te oud zou zijn, want daar gáát dit topic toch helemaal niet over Rolleyes


Nee, jij hebt het helemaal niet mis. Dit TOPIC in dit DISCUSSIEforum gaat inderdaad over crematie. En daar heb ik ook op gereageerd, zoals je hebt kunnen reageren. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het wel vaker voorkomt dat leeftijd een belangrijke issue is. Laten we wel wezen, andere mensen moeten hogere premies betalen, om paarden waarbij, even heel rot gezegd, gewoonweg het gebruikstermijn steeds korter wordt te kunnen verzekeren (de gemiddelde leeftijd ligt tegenwoordig echt zo bar hoog niet. Uiteraard... voor je daarover valt, uitzonderingen daar gelaten). Paarden worden gewoon steeds vaker ingeslapen ivm blijvende blessures en staan vaak niet tot hun 30ste bij iemand achter het huis om van hun pensione te genieten (ook wederom... uitzonderinen daargelaten). Jij kiest er nu zelf voor om op 1 punt uit mijn reactie door te gaan en de rest links te laten liggen. Dat geeft mij dan dus ook het recht om daar een weerwoord op te geven, gezien het feit jij mijn post totaal niet begreep. Vandaar, dat ik het even voor jou in normale mensentaal heb neergezet.

Dus de pot verwijt de ketel, zal ik maar zeggen. Verder ga ik er ook niet meer op in.

Maar goed, weer ontopic... Ik kan mij die verzekeringsmaatschappij heel goed voorstellen. Als je, zeker bij een nieuw product, dieren opneemt die al ouder zijn als een jaar of 12... waarbij de premie tussen de 100 en 150 euro per jaar ligt, is het totaal niet rendabel. Het risico dat paarden tegenwoordig met blessures op 16/17/18 jarige leeftijd worden ingeslapen of naar de slager worden gebracht, is vrij groot.

Ja, ze kunnen de premie belachelijk hoog maken, maar dan a. heb je veel mensen die hem toch al niet afsluiten en b. kun je dan beter zelf geld opzij zetten en sparen voor het geval jouw paard wat overkomt...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:46

Hmmm, excuus dat ik ontopic wil blijven en SCHREEUWEN is ook nergens voor nodig hoor Knipoog Mijn houdbaarheidsdatum is misschien ook niet zo lang meer maar mijn ogen en oren zijn nog prima hoor.

Volgens mij had ik al gezegt dat ze de premie (nét als bij de mensenverzekering) dan gewoon omhoog kunnen gooien, of je die verzekering dan nog af wilt sluiten of dat je dan het geld net zo goed zelf opzij kunt zetten dat is voor ieder een eigen keus, je kan er met een jonger paard ook voor kiezen om het geld zelf opzij te zetten.

Tja, je wil er niet meer op in gaan, jammer toch gezien je blijkbaar heel goed weet dat het een discussie forum is. Kan op zo'n discussie forum toch zomaar gebeuren dat iemand het niet met je eens is Rolleyes

Maar ik ben er weg van Doei, doei

ps @ Mananeh, ik geloof in Rotterdam maar dat weet ik niet zeker.

Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:11

Ja iin Rotterdam. Particulier kost dat vanaf 1400 euro... exclusief respectvol transport.

(rotterdam haalt het lichaam wel op met speciale wagen, maar daar moet je volgens mij ook veel voor betalen... iig, per km.)

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 23:44

Suelza schreef:
T@nj@ schreef:
Bovendien werkt het bij mensen net zo? Geweldig! dus als jij 65 bent (ik noem zomaar een leeftijd hoor) kan jij je niet meer verzekeren voor begravenis of crematie? en moet je dus maar in een hoekje gaan ontbinden? Ik kan mij dan gewoon nog verzekeren hoor, betaal wel een ontzettend hoge premie maar daar gáát het niet om, ik kan mij dan echt wel verzekeren.
En zo zou het bij paarden ook moeten zijn, wie zegt dat je dat kleine bedrag van 100 of 150 per jaar moet betalen aan premie? Voor een ouder paard mag best wat meer premie gevangen worden, ik vind het werkelijk klinklare onzin.


Nee, ik zeg niet dat je je niet kunt verzekeren voor je begrafenis. Maar bepaalde zaken kun je als "mens"zijn gewoon niet meer laten verzekeren na een bepaalde leeftijd. Volgens mij geldt dat onder andere voor levensverzekeringen. Omdat het risico om op korte termijn te overlijden dan te groot wordt. Of je betaald een godsvermogen aan premies.

Dus ik blijf erbij, tis rot maar ik vind het een logische regel. Anders wordt zo'n verzekering net zo vlot weer opgeheven.


Als je als mens ouder bent dan betaal je gewoon een hogere premie.

On topic: een crematie in Rotterdam (www.dierencrematie.nl) en hierop staan de prijzen van het crematorium http://www.dierencrematie.nl/Folder%20H ... torium.pdf Je moet dus ook de kosten rekenen voor het ophalen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:50

De meeste paarden sterven voor hun 7de jaar, dus zo slim is die verzekering ook niet bezig Nagelbijten / Gniffelen

Arogna
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-08-05

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:58

Ik vin het maar een moeilijk iets.
Vraagje aan de EFO-klanten: die 100 - 150 euro, das dus alleen aanvullend op je basisverzekering? Dus die kan je niet los afsluiten? Ik weet niet of ik er dat voor over zou hebben, maar aan de andere kant weet ikook niet of ik het zelf bij elkaar gespaard kan krijgen. Dus ik dub nog heel errg. Maar als ik m dus wil afsluiten moet m dus eerst gewoon verzekeren…? Verward

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:21

Je moet naar mijn idee inderdaad eerst een gewone verzekering afsluiten

Arogna
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-08-05

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:46

Nou, dan denk ik niet dat ik m afsluit bij hen. Kun je m niet ergens anders los afsluiten ofzo dan ?
Ik wil gewoon voor ziektekosten zelf sparen, dan heb je daar nooit gezeik over

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: De EFO komt met crematieverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:43

Heb vandaag ook een topic geplaats over dit onderwerp. Stond vandaag een artikel in de hoefslag. Ik heb het zo begrepen dat paarden van 12 jaar nog wel verzekerd kunnen worden...