Christoph Sandmann verliest paard...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

Christoph Sandmann verliest paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:38

Bron: http://www.horsecompany.com en Christoph Sandmann (is die laatste ook een bron ?)

De Duitse vierspanrijder Christoph Sandmann heeft veel pech gehad. Zijn vierspanpaard Dicky is onwel geworden in de trailer. Voor de winnar van het WK met zijn team komt dit verlies op een bijzonder vervelend moment. De dertienjarige BWP’er Dicky (v. Hercos) liep linksvoor in zijn indoorspan. Met de wereldbekerfinale in Gothenburg dit weekend inzicht is dat een behoorlijke teleurstelling. Ook in de dressuur als linksachter en de marathon en vaardigheid als linksvoor was Dicky erg goed.

"Onderweg naar de rijhal is hij in de trailer onwel geworden," vertelt Sandmann. "Hij leefde nog toen we aankwamen, maar kort daarna overleed hij. Het was een super paard, die ik overal kon inzetten. Hij was bovendien heel lief, ook mijn kinderen reden er mee. Dit soort dingen gebeuren altijd met je beste paarden," aldus de rouwende Sandmann. Komend weekend in Gothenburg vervangt hij Dicky door een van zijn andere paarden die normaal gesproken geen indoors loopt.

Zelf heb ik van hem gehoord dat Dicky een gezond paard was dat niks mankeerde en net zo gezond de trailer in ging, Dicky is onwel geworden op de kleine afstand met de trailer in hetzelfde dorp, de dierenarts was toevallig aanwezig toen ze Dicky uit wouden laden maar deze kon niks meer voor hem doen.