Meer meldingen verwaarloosde pony's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:04

Leonora schreef:
reed vorige week langs amsterdam en dan zie ik al die opeengepakte huizen, waar allemaal mensen in wonen. Het overgrote gedeelte daarvan heeft niets te maken met paarden ofzo, maar laten zich, begrijpelijkerwijs, wel meeslepen in zielige verhalen. Als je jezelf werkelijk een mening over verschillende diersoorten wil aanmatigen, moet je er eerst eens een jaar of tien mee werken, dan leer je wat meer over de natuur van een bepaald dier. En ja, wij hebben als mensen snel de neiging om dieren te vermenselijken, dat levert heel vaak rare, komische maar soms ook gevaarlijke situaties op!


Totaal niet mee eens Lachen

Anoniem

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:10

Ach de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend...
Ze kunnen dan wel 75 meldingen krijgen, maar doen ze er ook iets mee? mijn ervaring is dat de DB niet zoveel doet Knipoog

En als ze al komen kijken hebben ze de ballen verstand van de dieren waar het om gaat.

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:20

dat bedoel ik dus, ze gaan alleen maar op zielige verhalen af!

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:21

katiavl schreef:
Leonora schreef:
reed vorige week langs amsterdam en dan zie ik al die opeengepakte huizen, waar allemaal mensen in wonen. Het overgrote gedeelte daarvan heeft niets te maken met paarden ofzo, maar laten zich, begrijpelijkerwijs, wel meeslepen in zielige verhalen. Als je jezelf werkelijk een mening over verschillende diersoorten wil aanmatigen, moet je er eerst eens een jaar of tien mee werken, dan leer je wat meer over de natuur van een bepaald dier. En ja, wij hebben als mensen snel de neiging om dieren te vermenselijken, dat levert heel vaak rare, komische maar soms ook gevaarlijke situaties op!


Totaal niet mee eens Lachen


Kijk eens naar monty roberts, CF Hemphling, enz. die zijn hun hele leven bezig het wezen paard te doorgronden en iemand die een jaar op de manege rijdt weet alles over paarden; kan toch niet Ach gut

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:23

ja maar elk persoon me een goed oog kan zien of een paard slecht staat en daar gaat het hier om Lachen

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:31

Ik had eigenlijk nu graag de persoon van de DB gezien die zich hier nog niet zo lang geleden had aangemeld. Had hij/zij uitleg kunnen geven naar aanleiding van dit stuk.

Is er hier op bokt niet toevallig bekend met de paarden die op de foto staan? En is er iemand die TCTubantia heeft ingelicht over de foutieve informatie die ze in het stuk geschreven hebben?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:32

Mistic schreef:
Ik had eigenlijk nu graag de persoon van de DB gezien die zich hier nog niet zo lang geleden had aangemeld. Had hij/zij uitleg kunnen geven naar aanleiding van dit stuk.

Is er hier op bokt niet toevallig bekend met de paarden die op de foto staan? En is er iemand die TCTubantia heeft ingelicht over de foutieve informatie die ze in het stuk geschreven hebben?


Ik ga vanavond een brief schrijven en weer een mail naar de DB, ze zullen wel gek van me worden Vork

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:34

Arabesk schreef:
Ik ga vanavond een brief schrijven en weer een mail naar de DB, ze zullen wel gek van me worden Vork


Dat hebben ze dan verdiend Vork

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:46

Als ze er dan ook iets mee zouden doen met die meldingen...

Geen beschutting, qua water alleen wat er gevallen is aan regen in de ton, en helemaal alleen op een modderig weitje zonder dat de eigenaar langskomt tijdens een zeer koude winter?
"Nee juffrouw, paardjes kunnen daar heel goed tegen het zijn geen popjes." Stoom uit je oren

Paarden kunnen tegen heel wat tegen, maar overleven is nog geen leuk leven...

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:16

Citaat:
CF Hemphling, enz. die zijn hun hele leven bezig het wezen paard te doorgronden


Dit is niet waar. dat heeft hempfling namelijk niet gedaan. Die is pas op volwassen leeftijd begonnen. Lees zijn boeken nog maar eens goed!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:26

tja...het regent nu eenmaal in de winter en de wei wordt een blubber...nou én? Een dier staat liever buiten (mits niet geschoren etc.) dan vast op stal.

belangrijk: droge plek, beschutting, voer en water.

Stal: idd zie maar dat je er eentje neer mag zetten, lekker dubbel, bent een dierenbeul als er geen stal staat en bent strafbaar als je er wel eentje neerzet!

Wij hebben geluk, we hebben kleintjes en maken vrijwel overal kleine afdakjes van 1.30 m. (even afkloppen: daar wordt niet moeilijk om gedaan)

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Meer meldingen verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:49