SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:37

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=702&menuid=1
dehoefslag.nl

Alice Naber-Lozeman heeft sinds afgelopen dinsdagavond SHI La Cru op stal staan. De eigenaren van het eventingpaard, Rozanna Ansems en sponsor Marc Schoone, hadden besloten om de relatie met Jan van Beek met onmiddellijke ingang te beëindigen. Ook is het sponsorcontract dat Van Beek had met SHI, het bedrijf van Schoone, beëindigd.

‘Dit is geen goede beslissing voor de Nederlandse eventingsport’, is de eerste reactie van Naber-Lozeman. ‘Ik had liever gezien dat het paard bij Jan was gebleven, maar het geschil kon niet worden bijgelegd. Bondscoach Martin Lips heeft nog geprobeerd de boel te sussen, maar dat is niet gelukt. Maar wat was mijn alternatief? Het paard weigeren - waardoor het naar het buitenland zou worden verkocht - en vriendjes blijven met Jan? Nee, ik ben blij dat het paard voor de Nederlandse sport is behouden en hoop dat Jan inziet dat ik verder buiten het conflict sta.’

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:00

Dit is wel heel erg jammer.Jan,Chantal en Werner hebben toch bereikt dat ze de A-status kregen in Aken.
Werner zijn paard is verkocht,Jan zonder paard.Blijft alleen Chantal over.
En bevorderlijk voor de teamgeest binnen het A-kader is het natuurlijk ook niet.Dus volgens mij zijn we met het team weer bij het begin van een lange weg te gaan voor de Olympische spelen.Erg jammer.

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:57

Heel erg jammer inderdaad! Ja Corina, Rien, veel succes.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:00

Balen voor Jan zeg! Een aantal jaar geleden liep ik stage bij Jan, hij kreeg toen net SHI als sponser, hiervoor was Caprilli zijn sponser (destijds ook sponser van Jack Amsens) Maar met SHI had hij echt een goede sponser! Het was een pensionklant van hem. Hij kon der eindelijk naar de top mee, hij had er nooit de paarden voor maar nu wel! Vind het echt top wat hij heeft gepresteerd!Balen dat het ophoud voor hem nu!Hopen voor een nieuwe sponser dan maar!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:34

Zonde voor Jan!
Maar ook wel weer mooi voor Alice!

taormina
Berichten: 140
Geregistreerd: 16-11-05

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:33

Revanches schreef:
Zonde voor Jan!
Maar ook wel weer mooi voor Alice!


Ik vind het geen stijl dat ze het paard overneemt van een mede kaderlid.Ze had op z'n minst vooraf met Jan van Beek contact op kunnen nemen om dit te bespreken.

Anoniem

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:24

taormina schreef:
Ik vind het geen stijl dat ze het paard overneemt van een mede kaderlid.Ze had op z'n minst vooraf met Jan van Beek contact op kunnen nemen om dit te bespreken.


Zoals ze zelf al zegt:
Sjoert schreef:
http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=702&menuid=1
dehoefslag.nl
Maar wat was mijn alternatief? Het paard weigeren - waardoor het naar het buitenland zou worden verkocht - en vriendjes blijven met Jan? Nee, ik ben blij dat het paard voor de Nederlandse sport is behouden en hoop dat Jan inziet dat ik verder buiten het conflict sta.’


Waarom een goed paard afslaan.. alleen omdat hij ook in het team zit?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:14

taormina schreef:
Revanches schreef:
Zonde voor Jan!
Maar ook wel weer mooi voor Alice!


Ik vind het geen stijl dat ze het paard overneemt van een mede kaderlid.Ze had op z'n minst vooraf met Jan van Beek contact op kunnen nemen om dit te bespreken.

Er speelde ook wel wat meer dan wat er in het persbericht staat. Rozanna probeerd het netjes toe te lichten, terwijl Jan met modder gaat smijten.

kissyfur

Berichten: 30
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:57

dan willen we ook weten welke modder Haha! Bloos Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:40

Zijn reacties in de persberichten zeggen imo genoeg.

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:44

Tyrza schreef:
taormina schreef:

Ik vind het geen stijl dat ze het paard overneemt van een mede kaderlid.Ze had op z'n minst vooraf met Jan van Beek contact op kunnen nemen om dit te bespreken.

Er speelde ook wel wat meer dan wat er in het persbericht staat. Rozanna probeerd het netjes toe te lichten, terwijl Jan met modder gaat smijten.


Heb je de paardenkrant gelezen? Ik geloof dat het eerder Rozanna is die met modder smijt. Ik vind dat Jan daar nog heel netjes op gereageerd heeft!!!!

taormina
Berichten: 140
Geregistreerd: 16-11-05

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:04

Nou sorry hoor maar ik vindt dat Jan van Beek zich keurig opstelt naar zijn ex-sponsor zelf nu die de paarden weg gehaald heeft houdt van Beek zich netjes op de achtergrond.Moet je de paardenkrant lezen die mevr. Ansmens dat is een lekker ding zeg.Nu ineens zo negatief over de managment van van Beek.In Aken liepen de eigenaren maar wat trots rond en vonden ze het helemaal geweldig.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:27

SGWOllie schreef:
Heb je de paardenkrant gelezen? Ik geloof dat het eerder Rozanna is die met modder smijt. Ik vind dat Jan daar nog heel netjes op gereageerd heeft!!!!

Ik ken Rozanna persoonlijk en ik kan je zeggen dat haar woorden dusdanig verdraait zijn. Daarentegen weet ik ook hoe Jan zich heeft opgesteld tov de sponsor en haar.

En natuurlijk waren de eigenaren trots dat de merrie daar op het WK loopt. Neemt niet weg dat er al veel langer wat heeft gespeeld.
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 11-03-07 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:28

oeps, heb mezelf gequote

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:56

Tyrza schreef:
SGWOllie schreef:
Heb je de paardenkrant gelezen? Ik geloof dat het eerder Rozanna is die met modder smijt. Ik vind dat Jan daar nog heel netjes op gereageerd heeft!!!!

Ik ken Rozanna persoonlijk en ik kan je zeggen dat haar woorden dusdanig verdraait zijn. Daarentegen weet ik ook hoe Jan zich heeft opgesteld tov de sponsor en haar.

En natuurlijk waren de eigenaren trots dat de merrie daar op het WK loopt. Neemt niet weg dat er al veel langer wat heeft gespeeld.


Ok, als haar woorden verdraaid zijn dan kan ik natuurlijk geen mening over haar houding geven. Maar het staat toch wel even mooi zo in de paardenkrant en een rectificatie heb ik ook niet voorbij zien komen! Een paard in twee jaar van niets naar WK rijden lijkt me toch wel alles er uit halen wat er in zit! Logisch toch dat Jan dit niet op prijs stelt om dit zo te lezen? Ik vind zijn reactie dan echt netjes.

Verder denk ik dat jij het verhaal van Rozanna's kant kent en ik van de kant van Jan. Beiden hebben we dus niet het hele verhaal en kunnen we er dus nooit een objectieve mening over geven.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:29

Het enige wat ik er nog over kwijt wil, is dat Rozanna een paardenmens pur sang is. Zij heeft het beste over voor haar paarden. Daarom is het erg knullig neergezet door de Paardenkrant dat de eigenaresse kort gezegd alleen maar prestaties van haar paard verwacht. Natuurlijk, daar laat je een paard voor trainen. Maar daar alleen is het paard niet voor weggehaald.

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:17

Tyrza schreef:
Het enige wat ik er nog over kwijt wil, is dat Rozanna een paardenmens pur sang is. Zij heeft het beste over voor haar paarden. Daarom is het erg knullig neergezet door de Paardenkrant dat de eigenaresse kort gezegd alleen maar prestaties van haar paard verwacht. Natuurlijk, daar laat je een paard voor trainen. Maar daar alleen is het paard niet voor weggehaald.


Een paard dat op topniveau loopt kost heel veel geld en dat moet dan ook betaald worden......

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:44

Dus...?

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:29

SGWOllie schreef:
Maar het staat toch wel even mooi zo in de paardenkrant en een rectificatie heb ik ook niet voorbij zien komen!


Ik begrijp je even niet. Want hoe kan iets gerectificeerd worden/ zijn (waarmee ik niet suggereer dat er iets gerectificeerd hóeft te worden over het desbetreffende artikel) als de hier besproken PK (9 maart) de laatst uitgekomen is?

Of bedoel je iets anders ? Lachen

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:02

....dus moet je daar ook naar betalen en niet onderbetalen

edit: Ik weet trouwens hoe Jan La Cru traint en ik kan je verzekeren dat La Cru altijd voorop stond! De trainingen die het paard heeft moeten lopen voor het WK waren ook zeer zwaar, dus ik snap ook niet waar dat vandaan komt dat Jan het paard niet goed genoeg traint.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:48

Leetjuhh schreef:
....dus moet je daar ook naar betalen en niet onderbetalen

en dat baseer je op....?

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:09

....de waarheid

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:45

Ok, wat jij wil Knipoog

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje Knipoog

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:55

Tyrza schreef:
Ok, wat jij wil Knipoog

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje Knipoog


Precies, helemaal mee eens! Haha!

Miriam

Berichten: 3802
Geregistreerd: 30-06-06

Re: SHI La Cru naar Alice Naber-Lozeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:27

Albertine_N schreef:
SGWOllie schreef:
Maar het staat toch wel even mooi zo in de paardenkrant en een rectificatie heb ik ook niet voorbij zien komen!


Ik begrijp je even niet. Want hoe kan iets gerectificeerd worden/ zijn (waarmee ik niet suggereer dat er iets gerectificeerd hóeft te worden over het desbetreffende artikel) als de hier besproken PK (9 maart) de laatst uitgekomen is?

Of bedoel je iets anders ? Lachen


Nee dat bedoel ik inderdaad. En je heb gelijk dat er nog geen rectificatie geplaatst had kunnen worden, dom van me.
Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat Tyrza suggereerd dat Rozanna's woorden verdraaid waren. Dit maakt het niet minder l*llig voor Jan dat het er zo staat en ik weet ook vrij zeker dat er niet zo veel verdraaid is. Maar als dat wel zo is en die mevrouw is echt zo netjes dan zal het nog wel recht gezet worden toch?

Leetjuh: Ja