Gedenkteken voor een dood paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:52

Een mooi gedenkteken van de eigenaresse zeg Ach gut
Maar die gasten bij de provincie zijn wel onwijs bot bezig, zeker allemaal mannen daar. Sommige mensen snappen echt niet dat je evenveel of zelfs nog meer van een paard kan houden dan van een mens

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:56

Waarom niet, een gedenkteken voor een paard. Het kan voor iemand net zo veel betekenen, als een gedenkteken voor een mens. Ik vind het juist mooi van haar, dat ze dit heeft gedaan. Het is uniek. En degene die het niks vinden die lopen er dan maar voorbij, en die laten het maar verder met rust. Maar als zij zich hier gelukkig mee voelt, waarom niet!!!!!!!!!

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:20

wat voor een dierenvriend ben je dan,
laat die eigenaresse toch Verward

Do_Fiona
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:33

sorry hoor maar waar slaat het op! dat die gemeente zo doet Boos!
je hebt al verdriet dat je je paard kwijr bent en dan gaan ze ook nog een zo iets doen Verward

en een paard kan voor iemand net zo veel betekenen dan een mens

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:55

Als ik een monument langs de weg zie ben ik wel enorm afgeleid...Ik moet er gewoon naar kijken dus in dat opzicht vind ik het best gevaarlijk

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:07

Het spijt me ieder moet zijn/ haar eigen verdriet op zijn/ haar eigen wijze invullen en verwerken, maar ik vind dit persoonlijk te ver gaan. Ik heb thuis een hoekje ingericht met foto's van mijn paarden.die overleden zijn (4 stuks helaas).

In het verleden heb ik veel katten gehad die heel veel voor mij betekende, van de 10 katten die ik heb gehad is er 1 helemaal verdwenen, 2 vergiftigd en 7 doodgereden. We woonden ook aan de weg naar het strand, waar het altijd druk was. Maar om voor al die 7 katten die mijn allesies waren toen een gedenkteken neer te zetten nee, dat gaat voor mij echt te ver. Maar ieder zijn/ haar idee.

Indien de gemeente hier bepaalde regels voor heeft dien je deze wel te respekteren, anders heb je kans dat het een wildgroei aan monumentjes wordt.

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:41

Ik ben de eigenaresse van het paard en ik snap echt niet dat de gemeente zo moeilijk doet. Al is de uitspraak nog niet geweest en zullen ze van de week contact op nemen met me.
Het staat absoluut niet in de weg. en wie bepaalt wat wel op een bord mag komen te staan en wie niet. Wie bepaalt dat mijn verdriet niet erger is dan wanneer een mens dood zou gaan.
Nutcracker was mijn maatje. 's morgens in de box zei ik nog tegen hem jij bent mijn maatje en ik zou nooit zonder je willen. Ik had al zoveel meegmaakt met nutcracker ik heb zelf 8 keer met hem gewonnen en hij heeft 20.000 euro bij elkaar gedraaft voor me. Hij heeft voor heel veel goede herinneringen gezorgt.
En wie bepaalt hoe ik dat moet verwerken!!!!!!!!!!
Ik snap ook wel dat niet voor elk huisdier een bord kan komen te staan, maar een paard is wel iets meer dan een huisdier!!!!!! Ik zei dan ook ik had liever dat mijn kat dood was gegaan (had ik ook wel erg gevonden, maar niet zo erg).
bedankt voor alle lieve reacties

Groetjes
Ellen Hoogeveen
en
nutcracker

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:44

oh voor degene die niet heel begrip vol zijn:
Jullie hebben zeker nog nooit iemand dierbaars verloren (want je kan het echt vergelijken of je broer, moeder, enz overlijd).

Dowski

Berichten: 2274
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: de gekste

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:45

sterkte met je verlies, ik zei laatst nog tegen iemand dat ik hoop het nooit mee te hoeven maken om mijn paard in te laten slapen.

als jij behoefte hebt aan zo'n bordje naast de weg, dan hoop ik voor je dat het mag blijven staan.

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:50

lianne125 schreef:
heb dit paard wel gekend. ik hoorde dat het paard een ongeluk had gehad. sneu dat de gemeente hier zo op moet reageren.


wie ben jij dan dat je mijn paard hebt gekent?
groetjes ellen

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:54

griebels schreef:
Ik vind persoonlijk een gedenkteken zo wie zo onzin. Zet er een bloemetje neer ofzo... Paard (of mens) is echt niet meer op die plek te vinden hoor

heb jij wel gevoelens
denk niet heel veel

Anoniem

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:56

nutcracker96 schreef:
griebels schreef:
Ik vind persoonlijk een gedenkteken zo wie zo onzin. Zet er een bloemetje neer ofzo... Paard (of mens) is echt niet meer op die plek te vinden hoor

heb jij wel gevoelens
denk niet heel veel


Ik snap wel dat zo'n reactie voor jou niet al te leuk overkomt, maar het is zijn/ haar persoonlijke mening. Ik denk dat het niet zoveel nut heeft mensen persoonlijk aan te gaan vallen Lachen

Sterkte met het verlies van je paard trouwens!

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:57

geluksvogel schreef:
Ik vind het eigenlijk erg storend, al die bloementjes enz in de bermen van autowegen. Bij ons in de buurt zijn 2 jongens omgekomen doordat ze tegene een boom aan vlogen met de auto en de hele boom zit onder de knuffels, foto´s en reutemeteut. Ik stoor me daar echt aan. Je komt erlangs en die hele boom zit gewoon onder. Misschien voor mensen een uitweg om te laten zien wat er gebeurt is maar ik vind het eigenlijk gewoon onzin. Het leid af op de wegen omdat je er meestal altijd even naar kijkt. Een grafmonument vind ik wel heel ver gaan. Snap de gemeente zeker wel Ja


jij bent zeker een geluksvogel zeker nog nooit zoiets meegemaakt. anders had je wel bij zoiets wat langer stil gestaan dan alleen maar te zeggen dat het afleid.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:59

van mij mag ze hem daar absoluut neerzetten
ik vind het een mooi gemaakt bordje, niet te opzichtig, en met een hele mooie text!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:04

Hallo nutcracker Doei! Welkom op dit forum, je hoeft niet elke keer apart te reageren hoor. Je kunt via de quote en editknop je berichten aanpassen. Ik snap dat je de negatieve reacties in dit topic niet leuk vind, maar probeer te begrijpen dat het voor jou iets persoonlijks is, en dat het voor andere iets meer objectiever is. Deze mensen persoonlijk aanvallen lijkt me niet echt nodig Lachen
Sterkte met het verlies van je paard, lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop dat het monument gewoon mag blijven staan.

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:07

Ik wil ook niemand persoonlijk aanvallen. ik snap best dat de meningen er over verdeeld zijn. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
maar er is een groot verschil door te zeggen nou ik vind een bord niet nodig want... of
wat een onzin en denkt ze dat haar paard daar nog is.
Je moet wel respect hebben voor elkaar.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:12

nutcracker96 schreef:
oh voor degene die niet heel begrip vol zijn:
Jullie hebben zeker nog nooit iemand dierbaars verloren (want je kan het echt vergelijken of je broer, moeder, enz overlijd).

Ik denk dat het voor mensen heel moeilijk te begrijpen is hoe iemand zich kan voelen als je een dierbare hebt verloren als ze dat zelf nog nooit hebben meegemaakt.
Mijn paard ben ik ook verloren aan een verbrijzeld/gebroken kootbeen en ik moet je zeggen dat dat een erg groot trauma voor mij is geweest, dus ik kan me jou verdriet en onmacht wel een beetje indenken..
Veel sterkte en ik hoop dat je gedenkteken mag blijven staan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:12

Dat wordt niet gezegd hoor. Juul zegt enkel
Citaat:
Ik vind persoonlijk een gedenkteken zo wie zo onzin. Zet er een bloemetje neer ofzo... Paard (of mens) is echt niet meer op die plek te vinden hoor
Nergens wordt naar jou persoonlijk gerefereerd, wel naar de gebeurtenis want daarom bestaat dit topic. Maar goed, ik ga hier verder niet op blijven hameren. Ik snap jou gevoelens hierover ook wel.
Ik denk dat dit topic sowieso te persoonlijk is om voor jou daar zonder emotie of persoonlijk aangevallen te voelen in te discusseren. Probeer een beetje afstand te bewaren, want je kunt het misschien wel uitleggen hoe jij je voelt bij en over een bepaald monument voor je paard, maar daarmee hoef/kun je hun meningen niet te veranderen. Je kunt wellicht begrip bij ze creeren. Door persoonlijke opmerkingen te maken gebeurt dit zeker niet.

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:14

nutcracker96 schreef:
griebels schreef:
Ik vind persoonlijk een gedenkteken zo wie zo onzin. Zet er een bloemetje neer ofzo... Paard (of mens) is echt niet meer op die plek te vinden hoor

heb jij wel gevoelens
denk niet heel veel


Wat heeft het wel of niet plaatsen van een gedenkteken nou weer te maken met het wel of niet hebben van gevoelens??
Staat volkomen los van elkaar natuurlijk.

Prima dat jij troost vindt bij/ van zo'n gedenkteken, maar er zijn ook veel mensen die daar geen vaste plaats/ teken voor nodig hebben en troost kunnen putten uit andere dingen.

Sterkte met het verlies in ieder geval.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:25

Persoonlijk vind ik dit ook een beetje ver gaan, gedenktekens voor bij verkeersongelukken overleden personen zetten je zeer zeker aan het denken, en dienen ook als waarschuwing om vooral uit te kijken in het verkeer. Een paard dat komt te overlijden omdat hij struikelt en wat breekt, is een heel ander verhaal dan een paard dat komt te overlijden bij een verkeersongeluk omdat automobilisten geen rekening met het dier hebben gehouden, of een ongeluk hebben veroorzaakt door te toeteren, met opzet er op in te rijden, of - als er een paard in een trailer vervoert moet worden - zulke manoevres uit gaan halen en zo lopen te provoceren dat er ongelukken gebeuren met die auto-trailer combinatie.

Noem me gevoelloos, ik vind het heel sneu dat je je paard zo bent verloren, en ik begrijp best dat je ergens een gedenkteken wilt hebben, maar langs de weg op de plaats van het ongeluk lijkt me in dit geval niet de aangewezen plek.

nutcracker96

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: made

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:34

Ik vind het helemaal niet gevoelloos als je een andere mening hebt. Het is hoe het gebracht wordt.
Ik snap zelf ook wel als de gemeente zegt dat het bord weg moet want waar is het einde dan. Dan komt er ook een bord voor een kat of een hond, maar mijn paard was toch wat anders voor mij. Daar zal de gemeente alleen ben ik bang geen rekening mee houden. Maar ik heb voor me zelf zoiets wie heeft er last van?

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:39

nutcracker96 schreef:
geluksvogel schreef:
Ik vind het eigenlijk erg storend, al die bloementjes enz in de bermen van autowegen. Bij ons in de buurt zijn 2 jongens omgekomen doordat ze tegene een boom aan vlogen met de auto en de hele boom zit onder de knuffels, foto´s en reutemeteut. Ik stoor me daar echt aan. Je komt erlangs en die hele boom zit gewoon onder. Misschien voor mensen een uitweg om te laten zien wat er gebeurt is maar ik vind het eigenlijk gewoon onzin. Het leid af op de wegen omdat je er meestal altijd even naar kijkt. Een grafmonument vind ik wel heel ver gaan. Snap de gemeente zeker wel Ja


jij bent zeker een geluksvogel zeker nog nooit zoiets meegemaakt. anders had je wel bij zoiets wat langer stil gestaan dan alleen maar te zeggen dat het afleid.


Dank je dat je mijn naam zo leuk vind Rolleyes

Ik snap best dat mensen dat plaatsen maar ik vind het best storend.

UpDate_

Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:42

nutcracker96 ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies Ach gut

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:47

Hoewel ik heel goed begrijp dat mensen behoefte hebben aan een gedenkteken, vind ik sommige gedenktekens naast de weg ook wel eens gevaarscheppend. Als je er langs rijdt kijk je onwillekeurig toch even en zijn je gedachten even afgeleid. En dat is gewoon gevaarlijk in het verkeer. In zijn algemeenheid ben ik dan ook geen voorstander van dergelijke gedenktekens langs de weg.

Verder ben ik bang dat als men een gedenkteken voor een paard toestaat er inderdaad ook allemaal gedenktekens voor katten, honden en andere omgekomen dieren geplaatst worden. Wat voor ons een paard is qua houden van is voor een ander zijn kat of zijn hond. En ik vrees dat al die gedenktekens langs de weg toch iets teveel van het goede worden.

@nutcracker96: het spijt me voor je dat je je paard op zo'n verschrikkelijke manier hebt verloren. Heel veel sterkte.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gedenkteken voor een dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:50

nutcracker96 schreef:
oh voor degene die niet heel begrip vol zijn:
Jullie hebben zeker nog nooit iemand dierbaars verloren (want je kan het echt vergelijken of je broer, moeder, enz overlijd).


Ik ben wel begripvol, maar het verlies van een naast familielid ( daarmee bedoel ik ouders, broers en zussen) vind ik totaal niet te vergelijken met je paard, hoeveel geld hij ook heeft opgebracht of hoeveel mooie herrineringen je er ook aan hebt. Ik ben ook weken totaal van slag geweest, maar zo erg als destijds bij mijn broer, nee.
Het is een ander soort liefde, niet beter of slechter, maar zeker niet te vergelijken.