Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hadas
Berichten: 343
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:38

heel veel sterkte!! echt heel erg!! ik denk dat niemand dit echt zo had kunnen verkomen. en het is nu gewoon afwachten hoe hij het er van af zal brengen en hoe het verder zal gaan!
ik wens de ouders heel veel sterkte!

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:58

Superpony, een discussie hierover hebben is prima, alleen zijn er wel degelijk een aantal die rechtstreeks de ouders beschuldigen. Bij een discussie kan dat ook in het midden worden gelaten en helemaal als niemand de juiste toedracht nog weet. Probeer ook de mening van een ander te begrijpen zonder meteen in de verdediging te gaan.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:59

snoopy_love schreef:
Citaat:
Overal word gezegt dat hij 7 is, van een vriendin hoorde ik dat.. op de wos site.. hier.. dat zou ik daarbij nog wel weer een ernstige fout vinden. dus ga ervanuit dat ie toch echt 7 jaar is!


Ik sta daar op de manege met een paard en ken het jongetje persoonlijk.
Niet via via zoals jij van een vriendin.
Dat is allemaal van horen zeggen.
Je moet geen uitspraak doen over iets waar je helemaal niets van weet.
Daar heb ik zo'n hekel aan.
Het is al erg genoeg wat er gebeurd is.


Volgens mij heb ik jou uitgelegt dat ik het van meerdere kanten hoor en ik aan neem dat er niet over de leeftijd " gelogen word"
Verder ga ik er niet op in!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:00

Denk dat niemand écht schuld heeft, maar zoals eerder gezegd de staleigenaar nee dat vind ik nog grover dan de ouders beschuldigen!
Kinderen vallen immers onder de verantwoording van hun ouders, maarja die zijn ook maar menselijk en drukke ondernemende kids glippn weleens uit t zicht van de ouders. doen de ouders ook niet expres.

Shimmer
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:57

@ Marfiek/Faja
Ik geloof dat hij in groep 2 zit, dus hij is dan ongeveer 6. Volgens mij is hij echt geen 7 hoor. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Hij is ook zo klein.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-07 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:02

Het is heel erg wat er is gebeurd maar waarom moet er steeds weer een discussie komen over dit soort dingen.
Ik lees zo'n bericht en houd het topic in de gaten of er al nieuws is over het jongetje maar ik vind het niet nodig om hier te reageren.
Niemand heeft dit gewild dus laten we in godsnaam ophouden iemand de zwarte piet toe te spelen.

Shimmer
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:58

crossmonster schreef:
een paardveilige en vriendelijke molen, is bijvoorbeeld een molen van beoband, als paarden in paniek raken, schiet beoband los en verwond de paarden niet,
dus wat dat betrefd ga ik mee met kawa, een stapmolen moet paardvriendelijk zijn, niet kindvriendelijk!!!

ik blijf het toch raar vinden dat de molen draaide,
je leert een kind wat op de manege speelt, dat ze bij de paarden uit de buurt moeten blijven, dus zo'n kind weet ook dat een paard dat in de molen loopt , ook verboden terrein is,
zo niet, dan wijs ik weer naar die ouders...


Hoe kom je erbij dat er paarden in de molen liepen? Dat is namelijk niet waar...

De kinderen kunnen BTW de molen zelf aanzetten, knop zit op ooghoogte.


Ik krijg net te horen dat hij is overleden, hij was hersenendood. Nou hoop ik dat het niet waar is, maar ik vrees het ergste.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:00

Het jongetje ken ik. Heel erg triest voor hem!
Hoop dat het snel betergaat! Verdrietig

Op die manege heb ik trouwens 4 jaar gestaan.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:04

Shimmer, dat zou wel heel erg vervelend nieuws zijn. Scheve mond
Hopelijk is het niet waar.

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:06

Jemig, ook ik hoop dat het niet waar is!!
shimmer, jij ook veel sterkte. Erg heftig voor je (en alle anderen) om dit voor je ogen te zien gebeuren. Dank je voor je uitleg. Ik hoop dat de mensen een beetje beter nadenken nu, voordat ze gaan speculeren.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:06

indd dat zou echt heel naar zijn, maar ik denk niet dat over zulke dingen gelogen zal worden?

iig heel veel sterkte iedereen die betrokken is

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:18

Het zou echt vreselijk zijn. Je kan je niet half voorstellen door wat voor een hel je gaat als ouder! Maar ook iedereen er omheen natuurlijk zal erg van slag zijn.

Wel vind ik dat mensen beter moeten lezen! Er wordt geen schuldige aangewezen of gespeculeerd! Er zijn al meerdere discussies geweest over hoe gevaarlijk het voor kinderen is op een stal en bij paarden. Dan lees je dit en dan is het een reactie uit machteloosheid en boosheid dat je dit dus probeerde te zeggen over de gevaren!! En er liggen gewoon feiten. Een molen blijft voor paarden. Alleen een deskundige mag hem bedienen, dus ook mijn moeder van 63 niet! En kinderen mogen gewoon niet aan je aandacht ontsnappen, nergens. Maar het gebeurt overal en er geneuren ook helaas dus vreselijke ongelukken. op bokt mag je wel je mening geven. En omdat die zal niet altijd van iedereen hetzelfde zijn, dat kan gewoon niet.
Laten we hopen dat mensen bereikt worden door dit soort dingen, zodat het voor andere kinderen bespaard mag worden!

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:27

superpony, laat ieder zijn mening hebben alsjeblieft. Verder ga ik er niet op in. In deze situatie ook niet echt van belang lijkt me.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:38

Dat zeg ik toch ook! Mensen moeten echt beter gaan lezen!

Iedereen vind dit vreselijk. Maar we moeten hier juist wel wat mee doen! Dit willen we toch proberen te voorkomen voor iedereen!!!!
Als moeder weet ik echt wel dat het vreselijk is dit en dat je dit niemand gunt, echt niet.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:46

Wat vreselijk zeg... ik hoop dat het laatste nieuws over de toestand van het jongetje niet klopt.....

De beveiliging van de stapmolen is wel slecht, als zelfs een klein kind het aan kan zetten... en er dan ook nog vast in kan komen te zitten...

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:53

Ik hoop dat het vorige bericht van Shimmer niet waar is.

Verder ben ik het wel met superpony eens.
Er worden geen zwarte pieten toegespeeld alleen maar gezegt, dat wat er in andere topic toevallig de laatste tijd ook al aan de orde is geweest, dat kinderen op een manege of pensionstal niet alleen kunnen zijn. Geen seconde.
Nu is het de molen, volgende keer is het een paard dat uithaald.
En wat ik al eerder zei is het te hopen met die nare ongeval dat ouders die denken dat het allemaal wel kan, na gaan denken en ook aktie ondernemen.
Zodat zoiets ergs niet meer gebuerd.

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:06

xLaus_ schreef:
indd dat zou echt heel naar zijn, maar ik denk niet dat over zulke dingen gelogen zal worden?

iig heel veel sterkte iedereen die betrokken is

Over zulke dingen kan ook gelogen worden hoor.

Een meisje die ik kende was ook verongelukt en daar hoorde je ook meerdere verhalen over. De een zij dat ze overleden was, de andere zij dat ze nog op de IC lag de andere zij dat het al heel goed met haar ging terwijl weer iemand anders zij dat ze nog in coma lag.
Voor de duidelijkheid; ze leefde nog al was haar toestand niet al te best.

Maar ook ik hoop idd dat dit nieuws niet waar is. Scheve mond

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:06

Die discussie is ook prima!! Het gaat mij erom dat er wel degelijk een aantal zijn die wel direct naar de ouders of manege-eigenaar wijst terwijl men niet weet wat er is gebeurd. Dit vind ik niet kunnen. Discussie over kinderen op manege's prima! Ik ben zelf een van de mensen die, juist door deze dingen die gebeuren, geen les aan kinderen geeft. Maar hou in dit verband de schuldvraag over de ouders van dit jongetje even in het midden. Helemaal nu de situatie waarschijnlijk helemaal heftig is.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:20

Ook de eigenaar en alle betrokkenen voelen zich echt vreselijk denk ik zo, daar wil ik wel over speculeren!
Maar als we eens kijken hoeveel dingen we hier op bokt tegenkomen en dicussieren, boos worden etc, maar er verder niks gebeurt, is dat wel jammer. Ook situaties in het houden van paarden, het verkeerde rijden en dit.............Laten we juist wel veel blijven praten en discussieren! Niet mensen mond dood maken, zodat iedereen alleen aan zichzelf nog denkt. Je mag al zo weinig zeggen tegenwoordig!
Jaren bij voetbal gewerkt en 100en kinderen gezien. Ook vaak mensen en kinderen moeten waarschuwen. Vreselijke grote bekken gekregen. En dan komen er mensen... mevrouw,die kinderen daar, die doen dit of dat, maar dan kun je dus niks meer. Ook op stal. Zie in het weekend, zo 3 dingen verkeerd gaan, heb 1 kind gewaarschuwd geen hond te slaan met een schep. Denk je dat iemand dat waardeert nog? Maar als het wel fout gaat....En dan mag je ook al niks meer zeggen?!
Een kind gewaarschuwd dat een paard staat te verzorgen, later de eigenaresse. Wat denk je? Ik loop dan idd weg, met misschien moet er dan maar eerst eens iets gebeuren. ik zeg niks meer. Maar mijn haren staan echt recht overeind, kriebels krijg je ervan. En dan lees je dit........Dit is mijn emotie en reactie als ik zoiets hoor.
Ouderschap is de meest enge baan ter wereld, echt waar!

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:24

Ik krijg ook net een sms van een vriendin dat t jongetje ,Dickie, is overleden. Ik neem aan dat om dit soort nare gebeurtenissen geen grappen uit gehaald worden en dat het helaas echt waar is. Heel veel sterkte in ieder geval voor de ouders en andere familie en vrienden.

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:32

ik vind dat het verantwooring is van de ouders niet van de manege.als ouder moet je op je eigen kinderen letten.want een stal is geen speelplaats dus voldoet niet aan speelplaats eisen.ik had vroeger een keer staldienst toen was er een meisje aan het spelen bij de molen.ik zei 1 keer blijf weg bij die molen en laat die paarden met rust.meisje is eigenwijs pakt het hek beet van de molen en kreeg een schok zo hard dat ze verkrampte.heel hard janken en krijsen.ik heb haar toen gezegt ja eigen schuld zoek het nu ook zelf maar uit.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:54

valerm schreef:
ik vind dat het verantwooring is van de ouders niet van de manege.als ouder moet je op je eigen kinderen letten.want een stal is geen speelplaats dus voldoet niet aan speelplaats eisen.ik had vroeger een keer staldienst toen was er een meisje aan het spelen bij de molen.ik zei 1 keer blijf weg bij die molen en laat die paarden met rust.meisje is eigenwijs pakt het hek beet van de molen en kreeg een schok zo hard dat ze verkrampte.heel hard janken en krijsen.ik heb haar toen gezegt ja eigen schuld zoek het nu ook zelf maar uit.


Dat de verantwoording bij de ouders ligt ben ik t helemaal mee eens. Die horen op hun kind te letten. Maar eigen schuld dikke bult gaat me wel een beetje ver. Het blijven tenslotte kinderen die niet van al hun daden ook de gevolgen kunnen overzien. daar hebben ze dan weer hun ouders voor.

Mijn kinderen gaan ook vaak mee naar stal. Ik ga ook rijden als ze mee zijn. wel hou ik ze in de gaten. Ze weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen en ook mijn vriendinnen springen bij mochten ze toch iets doen wat niet gewenst is. Eerder in t topic stond ook iets van :kinderen horen niet op een manege. Dit gaat mij wel erg ver. het zijn tenslotte de ruiters van de toekomst. Maar nogmaals de ouders zijn diegen die hun kinderen bij brengen wat wel en niet mag. Dus droppen op de manege en aan t eind van de dag ophalen vind ik ook niet de bedoeling( tot een bepaalde leeftijd dan he Haha! ).

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:58

Idd hij is overleden!
R.I.P Dickie. Verdrietig

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:27

Wat een vreselijk nieuws. Huilen
Wat dus eigenlijk een leuke week had moeten worden met de geboorte van het veulen is een zwarte bladzijde geworden.
Is het veulen er al wel?

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:29

Wat verschrikkelijk Verdrietig

Sterkte voor zijn familie en iedereen die hem kende Ach gut