Tietse; goedgekeurde friese dekhengst GP startgerechtigd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Tietse; goedgekeurde friese dekhengst GP startgerechtigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:24

Kleine correctie op Amondi: Saskia Meinema heeft tot nu toe en dit was onlangs Remon fan 't Wallestein gestart in de GP. Met andere friese paarden heeft ze wel Z2 en hoger gereden.

Sammie_44: Als er één "ras" en "stamboek" is wat niet raszuiver is dan is dat wel het KWPN stamboek. Het KWPN is geen gesloten stamboek. Ik ken iemand die een Groninger x KWPN heeft en haar paard heeft gewoon een KWPN papier. En zo zullen er nog legio andere voorbeelden zijn.
Daarnaast is de fokkerij van het KWPN al een keer zolang bezig met het fokken van een dressuurpaard dan het KFPS.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Tietse; goedgekeurde friese dekhengst GP startgerechtigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:25

Doe niet zo moeilijk, dat weet ik zelf ook wel, een 'raszuivere KWPN'er' bestaat inderdaad niet, maar je weet wel wat ik bedoel met dat soort paarden, hoop ik Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Tietse; goedgekeurde friese dekhengst GP startgerechtigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:44

kwpn is geen ras maar een stamboek, raszuiver slaat dan ook nergens op! Die van mij is trahkehner x trakehner, en bij het KWPN ingeschreven.
En dan weet ik niet eens of trahkener wel een ras is, zou ook gewoon een stamboek kunnen zijn, dan is mijn paard gewoon een warmbloed....met een traag achterbeen en dus zouden wij ook veel meer moeite moeten doen om een goede galop te krijgen... .... Arme wij......