Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:11

Dit is echt mijn vreselijkste nachtmerrie Verdrietig

Jeetje wat heeft dat paard een pijn gehad!

Lexmiro

Berichten: 668
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Steggerda

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:14

aaahh dit is echt sneu voor dat paard...

Die moet echt pijn hebben gehad Scheve mond

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:19

BeLoVeD schreef:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, bij dit soort verhalen. Echt te triest voor woorden dat er mensen zijn die met zulke trailers de weg op gaan! Dit is al het zoveelste verhaal dat ik hoor over een paard dat af is gespoten, omdat ze door de trailerbodem zijn gezakt. Ik zou altijd de bodem van mijn trailer eens in de zoveel tijd goed laten nakijken! En er sowieso rubberen matten inleggen, dan kan een paard nooit met 1 been door de bodem zakken. Echt triest..


Rubberen matten zijn vaak de oorzaak van rotten bodems.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:27

Hoe afgrijselijk dit ongeval ook is, trailers (en bodems) worden nou eenmaal door mensen gemaakt en nagekeken! Wij hebben het helaas ook meegemaakt dat ons paard door de bodem trapte (gelukkig had het paard niets), terwijl die bodem pas nog nagekeken was. Wat bleek achteraf, door de urine was de bodem enorm snel gaan rotten en omdat daar rubbermatten overheen lagen, is het rottingsproces 10 keer zo snel gegaan. Dus al controleer je ieder jaar, toch kan het je verrassen. Zelfs toen we de matten hadden verwijdert, kon je zo op het eerste gezicht niet duidelijk zien dat de bodem aan het rotten was (behalve door het gat dan). Nou is dit vaker een probleem bij houten bodems, dus hebben we meteen een trailer aangeschaft met een aluminium bodem, die niet kan rotten. Ik ben ook voor een APK voor trailers, maar ook voor een standaard bodem die niet kan rotten (en voor stangen en buizen die je van buitenaf loskan maken)!!!! Veel sterkte voor de eigenaar en de mensen die het allemaal van dichtbij hebben meegemaakt!
Laat dit weer een wijze les zijn!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:58

Jeetje wat verschrikkelijk zeg! Arm paard, krijg er de koude rillingen van.
Maar ook arme eigenaar, of het nou wel of geen nalatigheid is, zoiets wens je niemand toe!

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:00

Wat nog het ergste is, die vrouw waarmee het gebeurt is, is niet de eigenaresse. De eigenaar was er niet bij.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:01

stond laatst ook in de Bit dat een ontzettend groot percentage van de trailers een slechte bodem heeft...geloof dat het wel om 40% ging. Verschrikkelijk toch

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:10

Er zijn al meer van dit soort ongelukken met paarden gebeurd. Snap echt niet dat een eigenaar op pad gaat met een slechte trailer. Wat een rot einde van dit paardenleven, bah!

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:15

Jeetje wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor dat diertje.
Rust zacht paard.

nikitabanana

Berichten: 1777
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:48

mamabird schreef:
Hoe afgrijselijk dit ongeval ook is, trailers (en bodems) worden nou eenmaal door mensen gemaakt en nagekeken! Wij hebben het helaas ook meegemaakt dat ons paard door de bodem trapte (gelukkig had het paard niets), terwijl die bodem pas nog nagekeken was. Wat bleek achteraf, door de urine was de bodem enorm snel gaan rotten en omdat daar rubbermatten overheen lagen, is het rottingsproces 10 keer zo snel gegaan. Dus al controleer je ieder jaar, toch kan het je verrassen. Zelfs toen we de matten hadden verwijdert, kon je zo op het eerste gezicht niet duidelijk zien dat de bodem aan het rotten was (behalve door het gat dan). Nou is dit vaker een probleem bij houten bodems, dus hebben we meteen een trailer aangeschaft met een aluminium bodem, die niet kan rotten. Ik ben ook voor een APK voor trailers, maar ook voor een standaard bodem die niet kan rotten (en voor stangen en buizen die je van buitenaf loskan maken)!!!! Veel sterkte voor de eigenaar en de mensen die het allemaal van dichtbij hebben meegemaakt!
Laat dit weer een wijze les zijn!



zo zie je maar weer (uit dit antwoord) dat mensen veelste snel oordelen over iemand als er iets is gebeurd.. zoals nu dat de bodem rot moet zijn apk etc.. kan/is mischien wel zo.. maar wel heel triest nu om iemand nu te gaan beschuldigen van rotte bodems etc.. mensen hebben dit vast en zeker ook niet gewild.. sterkte voor de eigenaren...



APK moet inderdaad ingesteld worden....

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:33

jeetje wat erg. Voel me hier ook dubbel over. Aan de ene kant snap ik dat de eigenaar van de trailer dit niet gewild heeft. Aan de andere kant is de eigenaar wel verantwoordelijk voor wat er is gebeurt. Vind het het aller- allerergst voor het paard...afschuwelijk.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:56

Wat een vreselijk ongeluk zeg, verschrikkelijk voor alle betrokkenen en het arme paard....

Helaas is het inderdaad iets wat je vaker hoort, paard door de bodem, en ik ken zelf ook iemand die het is overkomen, dat paard heeft het gelukkig overleeft.

mamabird schreef:
*knip* Nou is dit vaker een probleem bij houten bodems, dus hebben we meteen een trailer aangeschaft met een aluminium bodem, die niet kan rotten. Ik ben ook voor een APK voor trailers, maar ook voor een standaard bodem die niet kan rotten (en voor stangen en buizen die je van buitenaf loskan maken)!!!! Veel sterkte voor de eigenaar en de mensen die het allemaal van dichtbij hebben meegemaakt!
Laat dit weer een wijze les zijn!

Dat aluminium bodems niet kunnen rotten is helaas een héél groot misverstand!!! Aluminium alleen rot inderdaad niet, maar WEL als het in contact komt met ijzer! Aluminium is 'onedeler' dan ijzer en lost daardoor als het ware op als het ermee in contact komt. En dat is nou precies het probleem bij trailers, ik ken geen enkele trailer waarbij het staal van de contructie niet in contact komt met het aluminium.
Nog een probleem is dat rotting van het aluminium moeilijk te zien is, tot er ineens een gat in je bodem valt......

De beste trailerbodem is IMO nog steeds een degelijke hardhouten bodem van minimaal 25 mm dik (wettelijke eis), meranti bijvoorbeeld en dan goed in de lak gezet.

Over die trailer APK lees ik hier ook, maar helaas zou dat helemaal geen nut hebben, behalve de kas spekken, en dan niet die van de trailerbezitters.... Zo'n APK zal dan namelijk niet specifiek voor trailers zijn, maar voor alle aanhangers in het algemeen. En bij zo'n APK zal worden gekeken of het veilig is om met een aanhanger de weg op te gaan, en helaas is dat wel het geval bij een klein rot plekje, je kunt er gewoon de weg mee op, een paard erin zetten is een ander verhaal.... Vals idee van veiligheid dus.

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:25

Wat vreselijk. Hierdoor ben ik ook altijd zo verschrikkelijk panisch als mijn paard in de trailer moet. Ik had er al vaker van gehoord en ben als de dood dat me dit zou overkomen. Wat vreselijk voor die vrouw, om zo haar paard te verliezen..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:45

Supertje, als een APK dan weinig zin heeft, en je hebt zelf geen benul van hoe de staat van de bodem is wat moet je dan? Iedere paar jaar maar een nieuwe trailer kopen? Ik heb er zelf geen maar krijg nu al de bibbers als ik eraan denk wat er zou kunnen gebeuren, hardhouten bodem in de lak of niet.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:05

flicka schreef:
Supertje, als een APK dan weinig zin heeft, en je hebt zelf geen benul van hoe de staat van de bodem is wat moet je dan? Iedere paar jaar maar een nieuwe trailer kopen? Ik heb er zelf geen maar krijg nu al de bibbers als ik eraan denk wat er zou kunnen gebeuren, hardhouten bodem in de lak of niet.

je kan toch zelf de bodem na laten kijken?
dat heb ik ook gedaan Knipoog
ik ben ermee naar de garage gegaan en heb gezorgt dat ik erbij was toen hij op de brug stond
er is met een priem overal in de hardhouten bodem geprikt.
het is je eigen verantwoordelijkheid! Sigaar

Mvr_Eliza

Berichten: 219
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:21

Wat erg zeg Verdrietig
Nou lekkere goeie bodem is het geweest Boos!
Arm dier Huilen ,ben blij voor hem dat die geen pijn heeft nu,anders had die heel zijn leven meschien wel pijn gehad Huilen

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:15

Dit is echt iets waar ik zoooo bang voor ben als er zoiets gebeurd Verdrietig ohh echt dat moet zo erg geweest zijn voor dat paard en zo pijnlijk echt heel erg zielig Verdrietig ook voor de eigenaar natuurlijk Bloos

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:16

vreselijk!
dit is ook mijn grootste angst met vervoeren. tenslotte heb ik een knol van bijna 1000 kilo die het over 4 benen verdeeld....brr... nu ik dit weer lees, komt die angst toch weer boven.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:19

Wil de eigenaar veel sterkte wensen met het verlies van het paard!

Over de APK van een trailer: het is maar een momentopname, diegene die de apk uitvoert kan niet zien wat de eigenaar er de rest van het jaar mee uitvoert, wordt de trailer schoongemaakt na gebruik om zo te voorkomen dat de urine onnodig lang in de bodem kan trekken....... Zo kan je nog veel meer dingen bedenken waardoor een trailer onnodig snel kan rotten, door bijvoorbeeld een houten trailer te verven, dan rotten de houten wanden voor je neus weg, het hout kan niet meer luchten en dus opdrogen, wat te denken van controle van de banden, het gehele remsysteem en de aankoppeling????? Daar kan ook meer dan genoeg mis mee zijn.

maartje123
Berichten: 854
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:54

Jeetje , wat verschrikkelijk ik krijg ik kippenvel van. Ik heb er geen woorden voor, wat erg.
Maar wat voor bodem moet je dan hebben als je paard er door heen zakt. Verward
In ieder geval wil ik de eigenaar en/of bestuurder heel veel sterkte wensen.

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:05

Allereerst mijn medeleven voor de eigenaar en degene die met de trailer reed!
Zij zijn wel hun paard verloren hiermee! Sterkte!

Ik vrees dat er veel meer trailers zijn dan wij denken met een slechte bodem!
Controleren ervan is dus erg belangrijk!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:17

Jeetje wat erg zeg!!!!

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:27

vreselijk!!!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:33

flicka schreef:
Supertje, als een APK dan weinig zin heeft, en je hebt zelf geen benul van hoe de staat van de bodem is wat moet je dan? Iedere paar jaar maar een nieuwe trailer kopen? Ik heb er zelf geen maar krijg nu al de bibbers als ik eraan denk wat er zou kunnen gebeuren, hardhouten bodem in de lak of niet.

Zelf je bodem (laten) controleren, onafhankelijk van een eventuele APK.
meggiemeg schreef:
Zo kan je nog veel meer dingen bedenken waardoor een trailer onnodig snel kan rotten, door bijvoorbeeld een houten trailer te verven, dan rotten de houten wanden voor je neus weg, het hout kan niet meer luchten en dus opdrogen

Niet verven lijkt me anders nog een veel slechter idee.... Van belang is goed verven/lakken, en daarbij ook de kopse kanten goed in de lak zetten, daar trekt vocht het eerste in.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Paard komt om bij ongeval op weg Ulvenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:20

Jemig, wat vreselijk zeg! Arm dier! die zal wel heel veel pijn hebben gehad! Gelukkig is hij toen het ondekt was snel uit zijn lijden verlost!

Je kan inderdaad de bodem het beste zelf ook even nalopen, helaas denk ik dat er nog heel wat slechte trailers rondlopen. Brrr, moet er niet aandenken..