Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riannuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:05

Hallo allemaal,
Dat paard was mijn verzorg paard. Ik heb al jullie reacties gelezen en vind dat er onjuist gereageerd wordt. Jullie weten allemaal de omstandigheden niet, dus ga dan ook niet zeggen dat we het paard 'vertrouwen' dus dat we er niet goed op hebben gelet. Dit had ieder paard kunnen overkomen, als hij op hol slaat en overal overheen springt, zo de weg op! Ik heb echt een hekel aan mensen die zich ermee gaan bemoeien terwijl ze er helemaal nix vanaf weten omdat ze er niet bij waren en zo verkeerde conclusies trekken. Ik heb mijn paard zien verongelukken, dat is al erg genoeg, daar hoef ik geen rare reacties op! voor alle mensen die mij sterkte hebben gewenst, heel erg bedankt. jullie hebben tenminste een hart.

liefs, Rianne

poekie01
Berichten: 90
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:19

Rianne, wat erg voor je wat er gebeurd is, het kan inderdaad iedereen overkomen, als je met je paard de straat op gaat kan ie ook enorm schrikken ergens van zodat je m niet meer in de hand hebt. De pony van m'n vriendin vroeger was geschrokken en er vandoor gegaan (ervaren ruiter) tegen een auto geknald en afgemaakt, een pony van een andere vriendin in de weide doorgedraaid ergens door, in het prikkeldraad gekomen en ook afgemaakt, mijn dochter (7) rijdt pony, wij gaan ook vaak over straat, ik op de fiets en de pony aan een touw voor onverwachte schrikreacties, dit wil ze niet, het is een hele lieve pony maar zelfs zij kan soms ergens van schrikken.
Het kan iedereen overkomen, ik vind het heel erg voor je, vreselijk om zoiets te zien ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:45

Foresttravel schreef:
Geen idee, denk dat mensen te laks worden met paarden. het blijven wilde dieren hoe goed je ze ook temt


Ik vind dit een beetje nare reactie. Je bent er niet bij geweest dus om nou zo in dit topic te reageren. Doe het dan in een algemeen topic over dit soort ongevallen, maar ga niet zelf zo lopen speculeren..

edit: Ik zie net de reactie van de verzorgster. Nog heel veel sterkte!

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:19

Riannuh schreef:
Hallo allemaal,
Dat paard was mijn verzorg paard. Ik heb al jullie reacties gelezen en vind dat er onjuist gereageerd wordt. Jullie weten allemaal de omstandigheden niet, dus ga dan ook niet zeggen dat we het paard 'vertrouwen' dus dat we er niet goed op hebben gelet. Dit had ieder paard kunnen overkomen, als hij op hol slaat en overal overheen springt, zo de weg op! Ik heb echt een hekel aan mensen die zich ermee gaan bemoeien terwijl ze er helemaal nix vanaf weten omdat ze er niet bij waren en zo verkeerde conclusies trekken. Ik heb mijn paard zien verongelukken, dat is al erg genoeg, daar hoef ik geen rare reacties op! voor alle mensen die mij sterkte hebben gewenst, heel erg bedankt. jullie hebben tenminste een hart.

liefs, Rianne

Hier heb je gelijk in. Het gaat niet om je paard teveel te vertrouwen of laks te zijn of al die andere reacties. Ik denk dat iedereen zn paard vertrouwt maar ergens ook weet dat zo'n dingen kunnen gebeuren. Elk paard kan in principe over de omheining gaan en de weg op komen als hij daarlangs staat. Ik heb nog nergens omheiningen van meer dan 2m gezien en jammer genoeg heeft niet iedereen de gelegenheid om zn paard op een rustig landje te zetten ver van de bewoonde wereld.
@Rianne: veel sterkte! Lijkt me vreselijk om zoiets te zien gebeuren, dan moet je je wel heel machteloos voelen op zo'n moment en ik denk dat het ook een beeld is die je nooit meer vergeet.

maartje123
Berichten: 854
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:45

Wat een nachtmerrie zeg, Sterkte voor de eigenaren.

sweettiger

Berichten: 20
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:44

Ahhh wat erg! Dit lijkt me echt zo stom om zo je paard te moeten verliezen Boos! Naja : heel veel sterkte ermee, iedereen! Ach gut

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:09

Foresttravel schreef:
het paard maakt nu niet meer uit Tong uitsteken
maar denk dat de eigenaar hier wel van geschrokke is ja



maakt niet meer uit???
dat maak weldegelijk uit voor de gevoelens van de eigenaar + verzorgster, die notabene ook op bokt zit.
lijkt me niet zo prettig dit te lezen!

Lees nu ook de reactie van de verzorgster, het is idd zo dat je er niets aan kunt doen hoor, en dat sommige reacties erg onterecht zijn.
ook ik wil je sterkte wensen , en ik hoop dat je dit snel kunt verwerken

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 14:30

Jolliegirl schreef:
Foresttravel schreef:
het paard maakt nu niet meer uit Tong uitsteken
maar denk dat de eigenaar hier wel van geschrokke is ja



maakt niet meer uit???
dat maak weldegelijk uit voor de gevoelens van de eigenaar + verzorgster, die notabene ook op bokt zit.
lijkt me niet zo prettig dit te lezen!

Lees nu ook de reactie van de verzorgster, het is idd zo dat je er niets aan kunt doen hoor, en dat sommige reacties erg onterecht zijn.
ook ik wil je sterkte wensen , en ik hoop dat je dit snel kunt verwerken


Mja, maar wel realisitisch blijven. het paard is uit zijn lijden verlost. dus sneu voor het paard is het gelukkig niet meer.

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 14:31

Cayenne schreef:
Foresttravel schreef:
Geen idee, denk dat mensen te laks worden met paarden. het blijven wilde dieren hoe goed je ze ook temt


Ik vind dit een beetje nare reactie. Je bent er niet bij geweest dus om nou zo in dit topic te reageren. Doe het dan in een algemeen topic over dit soort ongevallen, maar ga niet zelf zo lopen speculeren..

edit: Ik zie net de reactie van de verzorgster. Nog heel veel sterkte!


het gesprek ging ook in het algemeen, dus sorry voor de verkeerde plaatsing.
was niet over enkel dit onderwerp

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 14:34

Riannuh schreef:
Hallo allemaal,
Dat paard was mijn verzorg paard. Ik heb al jullie reacties gelezen en vind dat er onjuist gereageerd wordt. Jullie weten allemaal de omstandigheden niet, dus ga dan ook niet zeggen dat we het paard 'vertrouwen' dus dat we er niet goed op hebben gelet. Dit had ieder paard kunnen overkomen, als hij op hol slaat en overal overheen springt, zo de weg op! Ik heb echt een hekel aan mensen die zich ermee gaan bemoeien terwijl ze er helemaal nix vanaf weten omdat ze er niet bij waren en zo verkeerde conclusies trekken. Ik heb mijn paard zien verongelukken, dat is al erg genoeg, daar hoef ik geen rare reacties op! voor alle mensen die mij sterkte hebben gewenst, heel erg bedankt. jullie hebben tenminste een hart.

liefs, Rianne


Zoals ik al zei, niet te persoonlijk opvatten.
maar een goede werkruimte kan een paard niet uitkomen.
dankje ook voor de reactie dat ik geen hart heb Knipoog

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:57

@ Riannuh veel sterkte toe gewenst

een goedde vriend van ons belde naar mijn schoonzusje die dacht dat het haar paard was.
heb het verhaal vaag gehoord hoe het gebeurd is en ben blij dat jezelf er niet bij gewond bent geraakt en dat je paardje niet te lang heeft geleden.

erg veel sterkte toegewenst

Riannuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:36

tsja forresttravel, daar heb je het zelf een beetje naar gemaakt.. je wil niet weten hoe het is als je je paard onder een auto ziet komen, en je je heel hulpeloos voelt.. ik ben idd wel heel blij dat er snel een dierenarts ter plekke was, anders had ze nog meer geleden.. maar ik hoop wel dat je snapt dat ik jouw reacties hierop niet zo leuk vind. stel je voor dat het jouw paard of verzorgpaard was, waar je een hele sterke band mee hebt! denk daar eerst maar eens goed over na, en dan hoor ik vanzelf wel weer wat van je.

gr. Rianne

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:39

rianne, trek t je niet zo veel aan, al is't moeilijk (de reactie bedoel ik)
tenminste, probeer het Lachen
er zijn altijd mensen die er anders over denken en anders reageren, dat mag.

maargoed, hoe is't nu met je, en kun je uitleggen wat er precies gebeurt is, of heb ik dat gemist?

Riannuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:47

Jolliegirl schreef:
rianne, trek t je niet zo veel aan, al is't moeilijk (de reactie bedoel ik)
tenminste, probeer het Lachen
er zijn altijd mensen die er anders over denken en anders reageren, dat mag.

maargoed, hoe is't nu met je, en kun je uitleggen wat er precies gebeurt is, of heb ik dat gemist?


hallo,
ik ga niet alles uitleggen, dan komen daar vast ook weer problemen mee. dit is ook de laatste keer denk ik dat ik hierop kijk, ben het nu wel zat al die reacties. met mij gaat het alweer wat beter, maar heb de afgelopen nachten niet zo best geslapen. het heeft een hele indruk op mij gemaakt, ben er ook helemaal kapot van. maar sommige mensen snappen dat ook niet, die zeggen: het was maar een dier. vind het echt ongelovelijk dat ze zoiets kunnen zeggen! maar als je verder nog vragen hebt, kun je dat wel naar mij versturen. morgen kijk ik hier ook nog even op, maar verder niet meer.
liefs, Rianne

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:48

Riannuh schreef:
tsja forresttravel, daar heb je het zelf een beetje naar gemaakt.. je wil niet weten hoe het is als je je paard onder een auto ziet komen, en je je heel hulpeloos voelt.. ik ben idd wel heel blij dat er snel een dierenarts ter plekke was, anders had ze nog meer geleden.. maar ik hoop wel dat je snapt dat ik jouw reacties hierop niet zo leuk vind. stel je voor dat het jouw paard of verzorgpaard was, waar je een hele sterke band mee hebt! denk daar eerst maar eens goed over na, en dan hoor ik vanzelf wel weer wat van je.

gr. Rianne


Nee, maar mijn reacties waren meer in het algemeen.
ik heb mensen met paarden gezien dat vraagt gewoon om ongelukken.
en in dit topic zijn volgens mij ook wel mensen geschrokken en mede door mijn woorden
gaan nadenken over de gevaren. het was niet persoonlijk bedoeld.
En ik snap best dat het niet makkelijk is, wens je er ook heel veel sterkte mee.
maar vat het niet te persoonlijk op.

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:49

Riannuh schreef:
Jolliegirl schreef:
rianne, trek t je niet zo veel aan, al is't moeilijk (de reactie bedoel ik)
tenminste, probeer het Lachen
er zijn altijd mensen die er anders over denken en anders reageren, dat mag.

maargoed, hoe is't nu met je, en kun je uitleggen wat er precies gebeurt is, of heb ik dat gemist?


hallo,
ik ga niet alles uitleggen, dan komen daar vast ook weer problemen mee. dit is ook de laatste keer denk ik dat ik hierop kijk, ben het nu wel zat al die reacties. met mij gaat het alweer wat beter, maar heb de afgelopen nachten niet zo best geslapen. het heeft een hele indruk op mij gemaakt, ben er ook helemaal kapot van. maar sommige mensen snappen dat ook niet, die zeggen: het was maar een dier. vind het echt ongelovelijk dat ze zoiets kunnen zeggen! maar als je verder nog vragen hebt, kun je dat wel naar mij versturen. morgen kijk ik hier ook nog even op, maar verder niet meer.
liefs, Rianne


Dat hebk hier niet gelezen?? *gaat zoeken

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:50

@ Foresttravel; als je dit wil bediscussiëren in het algemeen zul je daar een ander topic voor moeten maken lijkt me. Het is niet erg netjes tegenover de verzorgster van het betreffende paard om in dit nieuwstopic zulke berichten te plaatsen. Geen wonder dat ze het persoonlijk opvat en zich gekwetst voelt.

Orange_peach
Berichten: 1121
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: België

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:00

Foresttravel schreef:
Dat hebk hier niet gelezen?? *gaat zoeken


Ik denk dat ze bedoelt van haar omgeving of dergelijke.

Sterkte aan iedereen de eigenaars en aan de personen die het zagen gebeuren!

OP

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:21

*zucht!

Altijd die discussies...
rianne, ik pb je even Lachen

ellepel

Berichten: 47467
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:18

riannuh.....sterkte met het verlies van het paard.
Ach gut

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 18:44

Flew schreef:
@ Foresttravel; als je dit wil bediscussiëren in het algemeen zul je daar een ander topic voor moeten maken lijkt me. Het is niet erg netjes tegenover de verzorgster van het betreffende paard om in dit nieuwstopic zulke berichten te plaatsen. Geen wonder dat ze het persoonlijk opvat en zich gekwetst voelt.


ja sorry, ik discuseer redelijk hard.
maar ik kan het ook niet helpen dat ze het zo opvat
ik kan enkel zeggen dat ik het niet persoonlijk bedoel.

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:02

wat erg!!
wij hebben een keertje gehad dat er iemand in het bos van een paard was gevallen en het paard was weggerend, toen werden we gebelt maar het lag naast de snelweg dus wij daar heen en we hoopte dat we hem konden vangen voor de weg, en 5 meter voor de weg kregen we een tellefoontje dat ze hem hadden gevangen dat was echt eng, we hebben echt heel hard en veel moeten rennen...
gelukkig hielp wel iedreen ons anders waren we er nooit optijd geweest!!

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:03

dit is nou een van de redenen waarom ik helemaal gek word als mijn paard los op het erf staat (voor foto's )!!!! sorry maar fotoshop dan even als ik mijn paard kwijt zou raken door dat de verzorgster o.i.d dan zou ik het ze nooit meer kunnen vergeven

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:09

moyra schreef:
dit is nou een van de redenen waarom ik helemaal gek word als mijn paard los op het erf staat (voor foto's )!!!! sorry maar fotoshop dan even als ik mijn paard kwijt zou raken door dat de verzorgster o.i.d dan zou ik het ze nooit meer kunnen vergeven


Idd, maak dan foto's in de wei, is ook mooier heb je natuurlijke omgeving.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Ontsnapt paard overleeft ongeval niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:12

Foresttravel schreef:
moyra schreef:
dit is nou een van de redenen waarom ik helemaal gek word als mijn paard los op het erf staat (voor foto's )!!!! sorry maar fotoshop dan even als ik mijn paard kwijt zou raken door dat de verzorgster o.i.d dan zou ik het ze nooit meer kunnen vergeven


Idd, maak dan foto's in de wei, is ook mooier heb je natuurlijke omgeving.


helaas ben ik altijd afhankelijk (elk jaar ) van iemand anders voor de wei omdat op mijn stal vroeger alleen mijn paard de wei nog maar op ging dus huren dan een beetje duur was voor 1 paardje.

maar idd dit jaar (als het goed is ) komt ze gewoon op de wei en kan ze daar fotos maken , maarja heb een haflinger die alleen maar aan eten denkt maarja daar zoekt ze zelf maar een oplossing voor Vork Clown