Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:16

Ik vind het geen ramp hoor. Met oud en nieuw staan in Nederland ook veel paarden relaxt te spacen. Ik neem aan dat die paarden goed in de gaten gehouden worden, een beetje renpaard is genoeg waard. Of het wel nodig is? dat ligt aan de paarden, maar dit zijn wel volbloeds en een grote kans dat deze meer zal flippen dan de gemiddelde Haflinger (de enkele stress kip daargelaten)

esliilse
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-05

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:33

waaaaaaaaaaat! dat kan tog niet? zeer slechte zaak...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:42

Kyralovertje schreef:
Ik denk dat er in Belgrado iets minder penny's en bokkers rondhupsen dan in Nederland Haha!


haha idd!penny gehalte ligt vrij hoog hier op bokt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:43

Valium geven ze bij operaties ook

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:03

*reacties niet gelezen*

dit is echt wel vet zielig..!!
hoe durfen ze..? ze kunnen toch best een andere plaats regelen of niet..?
ik vind dit echt te erg voor woorden om 300 paarden verdovende middelen te geven...zwak gewoon..!! Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:05

Verstandige beslissing van de organisatie!

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:08

CCCCorine schreef:
Eerlijk gezegd vraag ik me af of dat sederen nu wel echt nodig is. Het lijkt me sterk dat alle 300 paarden in paniek raken van een popconcert. Ik ben een aantal jaren terug een paar dagen op wedstrijd geweest en daar werd een enorm feest gehouden direct naast de stallen. Dat was echt een enorme herrie en bijna alle paarden hadden nergens last van, enkelen waren licht gestresst en eentje was echt wat angstig, maar ook die heeft het overleefd.


jah oke, maar dat waren vast geen gevoelige volbloeden...en vast ook geen dure...deze paarden zijn waarschijnlijk tussen de 500 000 en 1M waard

Anoniem

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:10

Idd zoals KiWiKo zegt een verstandige beslissing Ja
Beter dit als dat ze helemaal gaan flippen en in paniek raken.

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:12

Lynn_Nikita schreef:
inderdaad, hadden gewoon betere plek kunnen zoeke voor dat concert, om nu maar gelik alle paarden kalmerend middel te geven vind ik ook niks. Of paarden verhuizen, maar dat is ook weer stress, maar beter dan verdoven en dat concert daar houden.


die paarden worden juist heel vaak verhuisd, dus dat zullen ze wel gewend zijn Knipoog

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:15

mirjam_kl schreef:
Ik vind dit niet echt schokkend, waarschijnlijk hebben ze echt wel naar andere plekken gekeken en bleek deze het best geschikt. Een nachtje onder de kalmerings middelen vind ik beter dan verhuizen of ze maar lekker laten stressen.


jup en dan worden ze bij de volgende race lekker buitengesloten, omdat ze nog van dat spul in hun bloed hebben...lekker zeg..!!

Anoniem

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:35

blowdiene schreef:
jah oke, maar dat waren vast geen gevoelige volbloeden...en vast ook geen dure...deze paarden zijn waarschijnlijk tussen de 500 000 en 1M waard


Er stonden dressuurpaarden tussen die stukken 'zeikeriger' zijn dan de gemiddelde volbloed en zeker stonden er ook dure beesten tussen. Het enige paard dat stond te flippen was volgens mij nog het minst bloederige type dat er tussen stond (groot, lang, log/lomp en zeer zwaar Clown).

Ergens snap ik ook wel dat ze ze graag allemaal sederen. Als je er tijdens het concert achterkomt dat het eigenlijk toch niet zo goed gaat, dan ben je weer te laat. En liever 1 nachtje stoned, dan een blessure. Toch vind ik het heel jammer dat er 300 paarden gesedeerd moeten worden voor een popconcert.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:36

ik vind het weinig schrikbarend oid.
ik vind het juist goed !

*bukt* Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:58

ga jij even 300 paarden verhuizen, met de nadruk op even...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:28

wees blij dat ze er nu om denken en niet wanneer 300 paarden het veld op rennen omdat ze Micky een handje willen geven!!!Of vooraan willen staan. Tjonge nu word er om de paarden gedacht, word er nog gezemelt

tamary

Berichten: 29254
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:46

En als er een dag rennen is op die baan is het zeker compleet stil?
Voor de lichteffecten valt vast wel wat te verzinnen, de stones hebben genoeg cd's uitgebracht om een paar stereo's mee te vullen, zodat ze aan het geluid kunnen wennen.
Wordt die renbaan soms door een diergeneesmiddelen fabrikant gesponsort?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:53

Idd Tamary, mee eens. Tijdens zo'n race word er ook een hoop herrie gemaakt.
Ik vind het verstandiger dan ze 'even'verhuizen, dat is niet rendabel.
Dure grap trouwens, 300 paarden sederen Clown

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:09

Als Wellington en Napoleon dit zouden horen, zouden ze subiet vrede sluiten en zich afvragen hoe men het voor elkaar krijgt om paarden te produceren die geen popconcert meer kunnen doorstaan. Wat zouden de paarden in de slag bij Waterloo aan herrie en een hoop vuurwerk over zich heen gehad hebben?

Maar ja, een slofteugel om tijdens de prijsuitreiking en hoop dope tijdens een popconcert zijn beide dwangmaatregelen. Waarom heeft men ook nog maar weer de "Happy Athlete" in het leven geroepen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:11

bij die veldslagen zijn er ook een hoop paarden verloren gegaan, en niet alleen door menselijk geweld Lachen

xXPalerma

Berichten: 204
Geregistreerd: 11-04-07

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:19

Dit slaat gewoon helemaal nergens op.
Ze kunnen toch wel ergens anders een plek vinden om het concert te geven.
Moeten de paarden de dupe worden :S.. ik vind echt slecht !!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:56

KiWiKo schreef:
bij die veldslagen zijn er ook een hoop paarden verloren gegaan, en niet alleen door menselijk geweld Lachen

eens!
Als je niet zelf bij die veldslagen was denk ik ook niet dat je kan oordelen over de toestand van de dieren Knipoog En ik vermoed niet dat je erbij was...

Vind het een beetje jammer dat de dieren onder de verdovende middelen moeten om een stom popconcert. Dat ze dan een podium elders op een grasland droppen en daar wat hekken rond duwen. Je gaat me niet vertellen dat dat de enige plek is waar de stones kunnen komen Knipoog Maar als het dan echt omet, dan liever een nachtje trippen van de valium dan 100 paarden afgemaakt omdat ze zich bedachten dat ze wel door de stallen heen konden. Knipoog Hoe hoog zou bokt dan steigeren? Zou het dan zijn 'waarom verdoven ze die paarden ook niet?!'

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:59

Ik zou er toch wel echt flink te pest in hebben als mijn paard de gehele nacht naast die herrie zou moeten staan! Gaan ze verdorie die beesten ook nog drogeren, zodat ze niet in paniek raken (of onrustig worden). Typisch weer een beeld waar het vermaak van het publiek voor het belang van de dieren gaat. Je kunt mij niet vertellen dat er geen andere geschikte plek voor dat concert is. De dieren gaan voor alles, en rust is heel belangrijk voor deze beesten! Het feit alleen al dat de dieren worden gedrogeerd, geeft al aan dat de dieren er last van zullen ondervinden.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:00

ach, die paarden overleven het heus wel. Het is maar een avond en ze gaan heus niet dood van die sedatie. Leuk toch, een concert van de stones Knipoog
(hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik er niet blij mee zijn als die van mij dat zou krijgen als er hier een concert op stal was)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:02

krumel schreef:
ach, die paarden overleven het heus wel. Het is maar een avond en ze gaan heus niet dood van die sedatie. Leuk toch, een concert van de stones Knipoog
(hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik er niet blij mee zijn als die van mij dat zou krijgen als er hier een concert op stal was)


Nou precies! Je geeft zelf aan dat je het niet fijn vindt als het jouw eigen paard was die er naast stond, maar deze dieren zouden het 'leuk' vinden zo'n concert van de stones naast hun deur? Verward

Anoniem

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:11

silvana84 schreef:
Ik vind het geen ramp hoor. Met oud en nieuw staan in Nederland ook veel paarden relaxt te spacen.


Ik vind het ook absoluut geen ramp, maar ook absoluut onnodig.

De vergelijking oud-en-nieuw gaat niet op: oud-en-nieuw wordt door zo'n beetje heel de wereld gevierd, vraag jij maar even aan alle bewoners rondom je paard hun vuurwerk even anders af te steken Je kan niet vragen aan de halve wereld om de jaarwisseling ergens anders te vieren- de Stones kunnen ongetwijfeld WEL hun concert ergens anders daar houden.

Dit is alleen een kwestie van geld. Het concert kan heus wel ergens anders gehouden worden gok ik zo, maar misschien met minder toeschouwers dan. Dus verdoven we maar 300 paarden, want extra geld verdienen gaat boven de dieren.

Ik vind het ook geen ramp DAT er 300 (!) paarden verdoofd worden- het is de 'WAAROM'. Denk er maar eens over na..

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden gedrogeerd voor Stones-concert in Belgrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:24

wat is het leven van een paard toch heerlijk zeg....je hoeft je nergens druk om te maken, je hebt ook niets te zeggen, het word hier op bokt bediscusseerd...
enne hoezo zielig een beetje dope...weet zeker dat die beesten ervan genieten!haha...