Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 08:26

Bokt Nieuwsredactie
bokt.nl


Isabell Werth heeft vannacht de wereldbeker dressuur gewonnen met haar paard Warum Nicht. Zij behaalden een score van 84.25% en stond daarmee ruim bovenaan. Men sprak van een kur "grenzend aan perfectie". Imke Schellekens-Bartels en Sunrise werden heel knap tweede met 77.95%. De derde plaats was voor Steffen Peters met Floriano (77.80%)

Imke was niet tevreden tijdens het losrijden omdat Sunrise enorm hengstig bleek, en daar veel last van heeft. Imke gaf toe dat dit niet haar allerbeste proef was, maar dat ze heeft gereden voor alles of niets. Al met al zijn het ook erg indrukwekkende dagen geweest voor de merrie.

Marlies van Baalen reed met Kigali naar een negende plaats met 68.05%. Edward Gal en Gribaldi eindigden op een teleurstellende laatste plaats met 64.90%. Bijzonder opvallend was de prestatie van de hengst Idocus gereden door de nog redelijk onervaren Courtney King. Deze combinatie eindigde op een zeer knappe zesde plaats met ruim 73%!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:30

Jeetje wat goed !!! Het is echt een prachtmerrie *LOL*

Rufus

Berichten: 2660
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Hoarnsterzweag/Jubbega ( frysland )

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:33

Gefeliciteerd Imke & Sunrise .

Het is een mooie Merrie *LOL*

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:36

Super gedaan van die twee!! Haha!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:37

Super zeg!
Had het al op de vegas site zien staan......

Beetje jammer trouwens dat Isabell idd zoals verwacht gewonnen had. Omdat aantal toppers er niet waren was uitslag vooraf al beetje bekend. Meer spanning zou leuk zijn geweest, zeker voor een finale!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 08:41

Toch zitten er nog wel een aantal verrassingen in. Briar eindigde als vijfde en ik had hem toch eigenlijk wel op de vierde plaats verwacht. Idocus ook super gedaan met de zesde plaats!

Overigens geeft dit ook wel de kwaliteiten weer van Sunrise Ja Tijdens een lastige hengstigheid nog op een tweede plek eindigen OK dan!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:45

Jawel ziten misschien wel verassingen in, maar echte spanning is er volgens mij niet geweest. En dat blijft gewoon jammer....
Natuurlijk nog wel verdiend gewonnen voor Isabell hoor, alleen meer spanning in een finale is toch ook leuk;-)
Jammer dat Iklé, Anky en Andreas er niet waren....

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:58

Netjes zeg van Imke en Sunrise. Er zit een duidelijke stijgende lijn in en volgens mij zijn ze nog niet op hun top! Dat beloofd nog heel wat voor de toekomst, waarschijnlijk komt er een dag dat Isabell tegen háár op kijkt...

Anoniem

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:02

Ik had al wel verwacht dat Isabel zou winnen... Terwijl ik echt niets heb met die combinatie op de een of andere manier. Dat paard spreekt me totaal niet aan.
Ik ben benieuwd de beelden te zien. Lachen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:14

Inderdaad niet geheel onverwachts dat Isabel heeft gewonnen. Ik vind Warum Nicht ook niet echt een aansprekend paard, maar ze rijdt hem natuurlijk perfect en hij voert alle oefeningen met veel gemak uit. ( wat een opmerking, geen aansprekend paad, wat zou jij er voor over hebben om zo'n beest op stal te hebben staan Knipoog ). Knappe prestatie van Imke met Sunrise, ondanks de hengstigheid. Ik vraag me af wat er fout ging bij Edward Gal en Gribaldi? Ik ga vandaag ff proberen wat beelden te achterhalen!

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:16

Super zeg van Imke en Sunrise! Erg knap gedaan.
Ik had ook al verwacht dat Isabell zou winnen, vind het nog altijd jammer dat Andreas en Matine er niet bij waren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:17

Gribaldi trok er niet aan en liep gewoon niet. Volgens Edward was dit vanwege het dekseizoen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:20

Jammer voor Edward dan. Het is ook een forse belasting, sowieso de reis naar Las Vegas en dan in het dekseizoen.

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:37

Echt goed van Imke! Maar ik vind het wel heel jammer voor edward. Ik had niet verwacht dat hij als laatste zou eindigen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110853
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:46

Een uitgebreid verslag is op knhs.nl te vinden:

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=8186

Citaat:
Imke Schellekens tweede in wereldbeker

LAS VEGAS (KNHS) - In de wereldbeker finale in de Amerikaanse stad Las Vegas is Imke Schellekens-Bartels (Hooge Mierde) met Sunrise als tweede geëindigd. Het was een goede rit die de Brabantse amazone het met 12.000 toeschouwers volgepakte Thomas and Mack Centre voortoverde. Isabell Werth was met Warum Nicht FRH de gehele verzamelde concurrentie niet één maar twee maatjes te groot en won zeer overtuigend voor de tweede maal in haar carrière deze wereldbeker finale.

Na afloop waren de vijf juryleden het volmondig met elkaar eens. De wereldbeker finale 2006/2007 zal niet de geschiedenis ingaan als de beste finale ooit verreden. Dat blijkt ook uit het gegeven dat slechts één combinatie, de Duitse Isabell Werth, een waardering kreeg die boven de tachtig procent score lag. De verschillen tussen Imke Schellekens (77.950%), de Amerikaan Steffen Peters (derde met 77.800%) en de Finse Kyra Kyrklund (vierde met 77.500%) waren zo minimaal de ze heel gemakkelijk van stuivertje hadden kunnen wisselen.
Uiteindelijk pakte de wedstrijd in het voordeel van Schellekens uit. Dat kwam mogelijk mede door het feit dat Imke met een instelling van 'nu lukt alles of nu lukt niets' de ring binnenreed. De merrie Sunrise kreeg in Las Vegas last van haar vrouwelijke hormonen en werd hengstig. Merries die hengstig zijn vinden het gereden worden niet de meest prettige bezigheid. "Ik merkte vanochtend bij het losrijden al dat ze niet in haar normale doen was en voor ik de ring in ging had ik mijn handen aan haar vol. Ik heb echt alles gegeven en door zeer gedreven te blijven paardrijden pakte het uiteindelijk goed uit. Dat het niet de allerbeste rit is geweest die ik ooit met haar heb gereden mag duidelijk zijn, maar ik ben wel enorm tevreden! Daarbij komt dat het zeer meelevende en enthousiaste publiek een extra stimulans was", aldus Schellekens, die ook de componist van haar Kür op muziek, Wibi Sourjadi, op de tribune wist. "Het was voor mij weer een kippenvel moment en als je dan merkt dat alles - combinatie beweging en muziek - tot in de perfectie klopt, kan ik alleen maar heel blij zijn", aldus Sourjadi, die, nadat de speaker bekend had gemaakt dat hij in het stadion zat, een bijna staande ovatie kreeg voor zijn compositie.

Isabell Werth won en zij sprak over een gemakkelijke rit, omdat haar paard vanaf het eerste moment zeer relaxed door de baan liep. "Omdat de ontspanning zo volkomen was kon ik van het begin af aan risico's nemen en, eerlijk is eerlijk, ik heb geen foutje gevoeld", aldus Werth, die natuurlijk trots was op haar elfjarige ruin.
Bij Marlies van Baalen (Brakel) overheerste de tevredenheid. "BMC Kigali (KWPN, Wolfgang x Voltaire) bleef zeer goed geconcentreerd en daardoor kon ik veel van hem vragen. Vooral in de stap kwam dat er uit, die heel mooi ruim en ontspannen was, terwijl ik ook best wel tevreden was over de changementen en de piaffe", aldus Van Baalen, die nog steeds een combinatie blijft met veel potentie maar dan bijvoorbeeld in de passage net even constanter zou dienen te blijven. Marlies van Baalen beëindigde de finale op een zeer verdienstelijke negende plaats met een score van 68.050%.

Voor Edward Gal (Harskamp) was er sprake van een compleet mislukte wedstrijd. G4S IPS Gribaldi (KWPN, Kostolany x Ibikus) verdient voor zijn eigenaren de kost als dekhengst. Omdat hij goed presteert in de sport staan de merries in de rij om kinderen van hem te baren. "Omdat deze hengst nu plotseling meer dan een week uit het dekseizoen is gehaald gaan bij hem allerlei mannelijke hormonen opspelen, waardoor de hengst niet meer lekker te rijden is. Tijdens Indoor Brabant ging het nog, omdat toen de periode tot drie dagen beperkt bleef, maar nu meer dan een week is net te veel van het goede", aldus Gal, die tijdens Las Vegas al overleg heeft gepleegd met de eigenaren om de hengst bij een volgende wedstrijd minimaal een maand van tevoren op 'dekrust' te zetten. Gal werd elfde en hekkensluiter met een score van 64.900%.
Het derde deelnemende KWPN paard, Idocus (Equador x Zonneglans), voorheen gereden door Marlies van Baalen werd hier met de Amerikaanse Courtney King zesde met een score van 73.200%.

KNHS Mediavoorlichting,
Jacob Melissen


http://www.knhs.nl

Erg leuk om te lezen dat Wibi een bijna staande ovatie kreeg Haha!

thinkaboutit
Berichten: 2182
Geregistreerd: 11-10-06

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:50

als het goed is komt de finale om 1 uur op studio sport.
allemaal kijken dus

Noukie
Berichten: 10956
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:05

Super van Imke! En Marlies overigens ook erg knap gedaan Lachen

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:08

Haha! Go jij! Go jij! Haha! super van Imke zeg!!! Haha! Go jij! Go jij! Haha!
Marlies ook netjes Lachen Edward is echt zonde, slimme keuzen om hem een maand van te voren eruit te halen.. Ach gut

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:22

goed van Imke zeer jammer van Edward

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:30

Super van Imke,
Maar dat van edward is jammer.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:33

Wauw, dat heeft Isabell knap gedaan zeg!
Ook super van Imke natuurlijk!

Fleuur
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: bergen

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:04

Isabel heeft het idd erg goed gedaan hoge score!
Imke ook heel goed! Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33031
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:05

Super Go jij! Go jij!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:08

Knap van Imke hoor, en ook van Sunrise, ondanks haar hengstigheid. Lachen
Wel ontzettend jammer van Gal!

Anoniem

Re: Imke en Sunrise behalen zilver in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:16

super!! Haha!
jammer idd van Edward