Politie redt verwaarloosde paarden en koeien

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:09

Mijn reaktie was nav bericht van Martijn19j

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:39

Ow ok, ik dacht al Haha!

Navarone

Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: LEXMOND

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:42

Ik ken de puber die dit op haar geweten heeft ook persoonlijk (helaas helaas) . Zo iemand zou geen paarden moeten verzorgen als ze er geen verstand van heeft.Het verantwoordelijkheidsgevoel ontbreekt bij haar al helemaal, ze gaat alleen voeren e.d. als ze zin en/of tijd heeft. Dan te bedenken dat ze thuis ook nog paarden heeft staan.. Huilen

We zijn wel bezig om dit hele gebeuren aan te pakken.
Maandagavond hebben we foto's gemaakt van de paarden (als bewijs voor de dierenbescherming). Als het goed is worden die vandaag ingelicht. Verder gaan we nog een aantal instanties benaderen (weet nog niet precies welke) en is er een brief naar de eigenaar gegaan (met een aantal foto's). Ik denk niet dat dat laatste wat uithaalt maar zo hebben we tenminste het gevoel dat we het wel geprobeerd hebben..... Schijnheilig

(als ik van het weekend bij mn vriendje ben, zal ik de foto's wel inscannen en hier neerzetten.)

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:26

ha navarone, dat ik jou hier nog moet tegenkomen!! We hopen dat het allemaal wat uithaalt, zodat dit dierenleed zo snel mogelijk ophoudt!!!!!
Gezien de laatste omstandigheden, moeten we zeker op alle manieren proberen om de omstandigheden voor deze dieren te verzachten, ook voor de paarden bij haar thuis!!!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 12:15

Ik kan toch zo treurig worden van zulke berichten. Dit is dus echt iemand die geen zier om z'n beesten geeft. En inderdaad heel erg dat er geen goede regelgeving op dit gebied is. Zo iemand, die z'n dieren zo zwaar mishandelt, krijgt een geldboete en krijgt te horen dat ie heel erg stout is geweest en daar blijft het dan ook wel bij. Nee, dan moet je een overvaller van een supermarkt eens een knal verkopen, dan barst de hel pas echt goed los.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:20

ik hoor hier allemaal niets doen, niets kunnen doen en niets kunnen doen. en toch vind ik dat je aan de bel moet BLIJVEN trekken net zolang totdat ze strontziek van je worden. Niets doen beschouw ik in deze als gedogen! nou, zoiets als dit gedoog ik niet.

Navarone

Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: LEXMOND

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:54

Vol blijheid kan ik melden dat er nu iets aan gedaan wordt Haha!
Vanochtend heb ik contact gehad met de dierenbescherming over de drie verwaarloosde paarden. De eigenaar had hier schijnbaar lucht van gekregen en heeft vanmiddag al een paard opgehaald, morgen volgen de andere twee. Maar dat maakt niet uit, omdat het een bekend adres is bij de dierenbescherming gaan ze, als de paarden niet meer in Noordeloos staan, bij de manege van de eigenaar zelf in Groningen kijken.

Als er meer bekend is, horen jullie het meteen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:45

geweldig, dat is een beetje opluchtend. dat er toch iets aan gedaan wordt.

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:43

We hebben deze persoon aangegeven, en krijgen van de dierenbescherming te horen, dat ze de eigenaar in de gaten houden, maar voor de rest niets doen, ook na contact met de politie wordt ons voorgehouden, dat het allemaal wel losloopt! in wat voor tijd leven wij!!
We hebben een brief naar de dierenbescherming gestuurd, vergezeld van foto's. Maar toch vertikken ze het er wat aan te doen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:23

Dat had ik dus al verwacht, vandaar mijn eerdere reaktie.

Wij hebben ook zo'n geval bij ons in de buurt. Die vent heeft 50 fokmerries. Hoe die er bij lopen, wil je niet weten, een vel met botten,tot hun enkels in de blubber. Bruin/grijs kuilgras waar de rook vanaf komt.

Zo vaak dat daar voor gebeld is. Hij heeft ook nog een wei ergens anders. Tijdens de vorstperiode geen water en geen hooi. Gebeld en ja na 2 dagen 2 pakken hooi voor ong. 30 merries. Mogen ze een paar dagen mee doen.

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:15

de paarden zijn door de eigenaar weggehaald en iedereen gaat vrijuit!!!
Dit snap ik dus echt niet, iemand die zo met zijn dieren omgaat of om laat gaan, is het hebben van dieren helemaal niet waard!
De eigenaar zegt dat wij foto's gemaakt hebben om heb te pesten, hij gelooft ons niet en lacht ons in ons gezicht uit!
De arme dieren zullen het op hun nieuwe plek wel niet veel beter krijgen.....
Dit is dus precies wat er in Nederland moet veranderen!!!!!
MEER RECHTEN VOOR DE DIEREN EN MEER PLICHTEN VOOR DE VERZORGERS VAN DIEREN!!!!!!!!!

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:17

martijn19j schreef:
de paarden zijn door de eigenaar weggehaald en iedereen gaat vrijuit!!!
Dit snap ik dus echt niet, iemand die zo met zijn dieren omgaat of om laat gaan, is het hebben van dieren helemaal niet waard!
De eigenaar zegt dat wij foto's gemaakt hebben om heb te pesten, hij gelooft ons niet en lacht ons in ons gezicht uit! Extreme duivel Extreme duivel
De arme dieren zullen het op hun nieuwe plek wel niet veel beter krijgen..... Frusty Frusty
Dit is dus precies wat er in Nederland moet veranderen!!!!!
MEER RECHTEN VOOR DE DIEREN EN MEER PLICHTEN VOOR DE VERZORGERS VAN DIEREN!!!!!!!!!