Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:19

http://www.spitsnet.nl/
spitsnet.nl

Jurylid bij dressuur Evi Eisenhardt schrok gisteren even van zichzelf. Na de kur op muziek op het CHIO in Aken vertelde ze doodleuk dat dressuur een kwestie van smaak is. Zichzelf daarmee volledig ongeloofwaardig makend. De vraag daarover kwam nadat er tijdens de kur grote verschillen in scores zaten tussen de juryleden. "Het is niet de bedoeling dat de deelnemers bij ons allemaal als eerste, tweede, derde, enzovoorts worden gezien", legde de Duitse aan de verbaasde aanwezigen uit. "De een let nu eenmaal meer op de ontspanning dan de ander."

Anky van Grunsven hoorde het al niet eens meer. Bekend is dat de Brabantse niet graag in de paardenhoofdstad rijdt. Zoals de gehele week moest ze Isabell Werth wederom voor zich dulden. Ook nummer 3 Jan Brink zat er allesbehalve gelukkig bij.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:19

Citaat:
Jurylid bij dressuur Evi Eisenhardt schrok gisteren even van zichzelf. Na de kur op muziek op het CHIO in Aken vertelde ze doodleuk dat dressuur een kwestie van smaak is. Zichzelf daarmee volledig ongeloofwaardig makend. De vraag daarover kwam nadat er tijdens de kur grote verschillen in scores zaten tussen de juryleden. "Het is niet de bedoeling dat de deelnemers bij ons allemaal als eerste, tweede, derde, enzovoorts worden gezien", legde de Duitse aan de verbaasde aanwezigen uit. "De een let nu eenmaal meer op de ontspanning dan de ander."

Anky van Grunsven hoorde het al niet eens meer. Bekend is dat de Brabantse niet graag in de paardenhoofdstad rijdt. Zoals de gehele week moest ze Isabell Werth wederom voor zich dulden. Ook nummer 3 Jan Brink zat er allesbehalve gelukkig bij. Hoewel het een paar jaar rustig is geweest rond de juryrellen in de dressuursport, laait de discussie nu echter weer hoog op. Het doet er namelijk niet toe wat of wie de beoordelers het liefst willen zien, maar hoe de perfecte piaffe of passage eruitziet. Wanneer ze gaan jureren op wie er, grof gezegd, het leukst uitziet of op nationaliteit, is het einde zoek.

Daarnaast vielen wederom ook dit jaar de details in Aken weer op. Voordat een combinatie moet starten mag er vrij rondgereden worden om de ring. Dit om het paard te laten wennen aan de omstandigheden. Als de bel gaat zijn er nog 45 seconden over om te beginnen. Anky van Grunsven: "Keltec Salinero heeft dat rondje echt nodig om zich op zijn gemak te voelen, en dit geldt ook voor Hexagons Ollright. Bij elke proef die ik hier gereden heb belde de jury echter meteen zodat ik nieteens naar de verste hoek kon rijden. Dan is hij te gespannen en staat bijvoorbeeld niet stil tijdens het groeten. Hier heeft hij normaal al moeite mee, maar in Aken was het helemaal erg. De Duitse deelnemers hadden daar geen last van. Isabell mocht de eerste dag zelfs twee rijden." Ze vervolgt daarna lachend: "Daar heb ik toen ook om gevraagd, maar dat werd niet gewaardeerd."

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:23

Nou de jury was iig eerlijk. Jurysport dus tja dan gaan persoonlijke voorkeuren dus meespelen. Wel jammer en zeker op dat nivo.
Moeten duidelijk goede afspraken gemaakt worden... een rondje om de baan is gewoon een rondje om de baan.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:28

Evelijn schreef:
Moeten duidelijk goede afspraken gemaakt worden... een rondje om de baan is gewoon een rondje om de baan.

Vind ik inderdaad ook ja... Alle combinaties verdienen dezelfde omstandigheden om te starten.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:33

Het is en blijft een jurysport he..deze jury is tenminste eerlijk want zeg nou zelf...de meeste jury's beoordelen je zo..
Alleen het rondje om de baan is dan ook echt een rondje om de baan, daar zouden ze geen verschil in mogen maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:36

Maar het zou geen jurysport mogen zijn. Als bijvoorbeeld Isabell een mindere piaffe neerzet dan Anky, mag het geen verschil maken dat we toevallig in Aken zitten op Duits grondgebied en dat Isabell daar favoriet is.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:38

Eerlijk is het wel van dit jurylid, maar verre van professioneel. Als jurylid heb je uiteraard je voorkeur, daar ben je mens voor, maar je moet wel proffesioneel blijven.

In mijn ogen is dit hetzelfde als een leraar die aan zijn favoriete student altijd een 10 geeft terwijl hij er niks van bakt. Dat kan toch niet?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:48

Cayenne schreef:
Maar het zou geen jurysport mogen zijn. Als bijvoorbeeld Isabell een mindere piaffe neerzet dan Anky, mag het geen verschil maken dat we toevallig in Aken zitten op Duits grondgebied en dat Isabell daar favoriet is.


Anky had kunnen winnen, simpel door Salinero zijn probleem op te lossen....Stilstaan , kont omhoog,
en wat we de laatste dagen zagen (gisteren minder) onregelmatigheid in de uitgestrekte draf ( vallen - hangen). telt meen ik dubel dat onderdeel

Dus zit hier niet de sugestie te wekken dat de zaak verziekt is.
Als we over voorkeuren praten kijk dan ook maar een eens de uitslagenlijsten van andere juryleden na. w.o. Ernes.
Moet je even van boven naar onder kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:50

Pardon, waar zeg ik of wek ik de indruk dat het verziekt is? Verward Ik geef alleen aan dat het geen jurysport zou mogen zijn middels een voorbeeld, beter lezen aub Lachen

Wie zegt dat Ernes met voorkeuren jureert? Heb je daar bewijs van dat de punten niet terecht waren? Heb je ernaast gezeten? Pure speculatie Lachen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:54

Cayenne schreef:
Pardon, waar zeg ik of wek ik de indruk dat het verziekt is? Verward Ik geef alleen aan dat het geen jurysport zou mogen zijn middels een voorbeeld, beter lezen aub Lachen

Wie zegt dat Ernes met voorkeuren jureert? Heb je er naast gezeten? Haha!


Uitslagen lijsten bekijken !

Als je van boven naar onder leest zie je hoe een Jurylid de plaatsing van alle deelnemers had willen zien.
Dus het artikel is niks nieuws.v.b.

http://results.chioaachen.de/resultpage07/DRE/D8.asp
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-07-07 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:56

Nogmaals, jij baseerd dat oordeel alleen op uitslagen? Weet jij ook de aanleiding dat hij tot deze punten kwam?

Dan kun je overal wel een oordeel voor hebben puur speculatief Lachen

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:57

Isabell heeft genoeg kwaliteit om zonder de hulp van een duits jurylid te winnen. Maar het blijft jammer dat een duits jurylid dit soort domme dingen zegt om haar eigen scores te verklaren.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:58

ceasario schreef:
Uitslagen lijsten bekijken !


misschien was hij wel de enige di eeerlijk was en de rest niet, dat zegt dus helemaal niks.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:00

Ik vind dat de zaak wél verziekt is. Er is duidelijk met twee maten gemeten. En als Anky minder mogelijkheden krijgt door het rondje vooraf duidelijk minder toe te staan als de Duitse ruiters dan mogen er terecht vraagtekens bij gezet worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:01

lejo schreef:
ceasario schreef:
Uitslagen lijsten bekijken !


misschien was hij wel de enige di eeerlijk was en de rest niet, dat zegt dus helemaal niks.


Dat is dus precies wat ik bedoel Ja Het enige wat wij zien is een stel uitslagen, maar de redenering niet, dus de rest is pure speculatie.
Tenzij er dus zoals in dit geval een jury opeens een domme uitspraak doet Haha!

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:05

hee, de rest van mijn bericht niet meegekomen Boos!
Maargoed, het enige waar we hier werkelijk over kunnen vallen en wat ik echt niet vind kunnen is die 45sec regel.
45sec=45sec en die moet iedereen krijgen niet langer niet korter.
verder zou ik ook goed pissig worden als ik achteraf zoiets zou horen hoor, mijn complimenten voor anky dat ze het zo goed opvat!

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:06

Volgens mij moeten we Evi Eisenhardt dankbaar zijn, dit soort opmerkingen zijn wel de manier om Anky weer op scherp te zetten:

Citaat:
Ze is al geslaagd in de sport, hoeft niets meer te bewijzen. Tweevoudig olympisch kampioene, Europese- en wereldtitels, talloze wereldbekers. Toen ze recentelijk bij de nationale titelstrijd in Eindhoven haar rentree maakte bekende ze de sport eigenlijk nauwelijks te hebben gemist.


Ik denk dat het voor Anky niet slecht is dat ze weer eens in de ring moet bewijzen dat ze niet om haar heen kunnen, want het kleine stukje dat ik gisteren op tv was bij lange na niet het beste wat ik van haar gezien heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:10

Daar ben ik het ook wel mee eens, ze heeft wel eens betere proeven neergezet, maar dat zal op dit moment ook wel een stukje routine zijn dat ze nog missen. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wanneer ze een nieuwe kur klaar heeft.

En nog steeds vind ik het jammer dat Imke en Sunrise niet hebben gereden in Aken. Ik was erg benieuwd wat de jury dan van zo'n kur vindt Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:11

Dit is toch niet zo'n hele gekke uitspraak? Wat zij zegt is nou eenmaal de waarheid van jurysport!

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:13

In het andere stukje op de voorpagina zegt anky terecht:
èn een kind èn zilver dat is zo slecht nog niet.
daar geeft ze zelf ook toe dat ze na pas 3 grote evenemenen nog niet in het ritme zitten.
Maar die 45 sec niet krijgen terwijl je ze echt wel nodig hebt, dat kan wel funest voor je proef zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:15

lejo schreef:
In het andere stukje op de voorpagina zegt anky terecht:
èn een kind èn zilver dat is zo slecht nog niet.
daar geeft ze zelf ook toe dat ze na pas 3 grote evenemenen nog niet in het ritme zitten.
Maar die 45 sec niet krijgen terwijl je ze echt wel nodig hebt, dat kan wel funest voor je proef zijn.


Dat zag je wel aan Laurens en Ollright, beest ging helemaal door het lint van angst omdat er opeens een camera voor zijn neus stond. Had hij wel tijd gehad om rond te rijden, dan was het misschien wel heel anders gegaan Lachen

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:33

Ik vind het zeker eerlijk van de jury, is wel waarheid, al mag het misschien niet. Maar natuurlijk speelt er smaak mee, logisch! Overgens vind ik het niet kunnen dat Anky en Laurens niet die rondjes hebben gekregen en Isabelle 2, nee, dat vind ik niet kunnen.
Maar waarom was Jan Brink dan niet blij, lees ik daaroverheen? Verward

Het was iig heel gezellig daar volges mij.. Nagelbijten / Gniffelen

mandy13

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Ochten

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:37

ik vind het ook níet kunnen dat Anky niet haar tijd heeft gehad. Daaruit kan je gewoon al zien dat de jury die belt, haar er liever niet bij wilt hebben. Isabel is daar favoriet en zo wint Anky in Nederland wel altijd! Ik heb dressuur altijd al een (Nare) jurysport gevonden, daarom spring ik ook. maar ik moet ook eerlijk zeggen: ik heb gister Anky's kür gezien en ik vond het er dit keer ook niet echt spectaculair uitzien. changementen om de pas begon ze al voordat de muziek er was en zo vond ik nog een paar dingen erg slap, niet wat ik van Anky gewent ben. Maar dat is mijn mening Knipoog

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:51

Ze heeft de 45 seconden wel gehad. Die gaan in zodra de bel klinkt. Alleen lieten ze die bij haar (zoals ik het hier lees, ik heb niets gezien) eerder klinken dan bij de duitse deelnemers.

mandy13

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Ochten

Re: Jurylid dressuur doet verbazingwekkende uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:55

Anoeska27 schreef:
Ze heeft de 45 seconden wel gehad. Die gaan in zodra de bel klinkt. Alleen lieten ze die bij haar (zoals ik het hier lees, ik heb niets gezien) eerder klinken dan bij de duitse deelnemers.


ja maar bij springen heb je ook altijd 30 seconden na de bel, als de bel geklonken heeft, heeft het geen zin om een rondje te rijden want dan ben je gewoon te laat Knipoog dus je moet echt voor de bel een rondje kunnen rijden.