Directie Jumping Amsterdam stapt op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:38

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=8903&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

De directie van het paardensportevenement Jumping Amsterdam heeft maandag haar ontslag ingediend bij het bestuur van de stichting Jumping Amsterdam. Volgens directeur Chris van Dam konden de beoogde doelstellingen niet worden gerealiseerd. Het bestuur wil onderzoeken of het nog mogelijk is het evenement voort te zetten.
,,We wilden na de laatste editie drie concrete dingen'', zegt Van Dam. ,,Meer steun van de gemeente, meer ruimte in de RAI en overleg met 's werelds overkoepelende organisatie FEI om een betere datum te vinden. Stuk voor stuk zijn de doelstellingen niet gerealiseerd. Dan rest er voor mij weinig anders dan terug te treden.''

Van Dam sluit niet uit dat het voortbestaan van Jumping Amsterdam hiermee ter discussie komt te staan.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:38

Citaat:
De directie van het paardensportevenement Jumping Amsterdam heeft maandag haar ontslag ingediend bij het bestuur van de stichting Jumping Amsterdam. Volgens directeur Chris van Dam konden de beoogde doelstellingen niet worden gerealiseerd. Het bestuur wil onderzoeken of het nog mogelijk is het evenement voort te zetten.

De directie van Jumping Amsterdam wordt feitelijk gevormd door EQ International, het hippisch organisatiebureau van Van Dam. Dat was in 2004 verantwoordelijk voor de doorstart van het evenement. Daarvoor was Jumping, een klassieker in de Nederlandse sportgeschiedenis, ook al een jaar van de kalender verdwenen.

,,We wilden na de laatste editie drie concrete dingen'', zegt Van Dam. ,,Meer steun van de gemeente, meer ruimte in de RAI en overleg met 's werelds overkoepelende organisatie FEI om een betere datum te vinden. Stuk voor stuk zijn de doelstellingen niet gerealiseerd. Dan rest er voor mij weinig anders dan terug te treden.''

Van Dam sluit niet uit dat het voortbestaan van Jumping Amsterdam hiermee ter discussie komt te staan. ,,Al is dat voor mij moeilijk in te schatten. Natuurlijk is het mogelijk dat het bestuur iemand vindt die de betreffende zaken wel voor elkaar krijgt. Ik wil ook niemand ergens de schuld van geven. Het is mij niet gelukt de doelstellingen te realiseren en daarvoor ben ik verantwoordelijk. Maar ik heb het gevecht wel geleverd.''

Van Dam, verantwoordelijk voor de organisatie van meerdere grote hippische evenementen, maakte van Jumping de laatste vier jaar weer een aansprekend evenement. Het publiek kwam in groten getale en er vonden maar liefst in drie disciplines (dressuur, springen, vierspan) wereldbekerkwalificaties plaats. Eén van de hoogtepunten was bovendien de finale van de wereldbeker dressuur, die in 2006 in de RAI werd verreden.

Lilian_AapIe

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: HHW,,

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:43

Daar ga ik elk jaar heen. Boos!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:45

Wat vreselijk poedersuiker zeg!! Ik ga daar ook ieder jaar heen met groep stalgenoten! Ik vind het 1 van de leukste paardenevenementen. Wat jammer als het definitief nu niet meer doorgaat!!

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:53

Laten we hopen dat dit niet het einde van Jumping Amsterdam betekent! Ik geloof dat er véél mensen heel verdrietig worden als dat stopt!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

dat menen ze niet Scheve mond wat ontzettend jammer!

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:38

EEEEEEECHT niet te hopen dat het CHIO Rotterdam volgt... Boos!

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:40

Idd Paardenmaf1, echt jammer dat dit niet doorgaat Verdrietig

Unni

Berichten: 249
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:32

Nee!, daar ga ik elk jaar heen Boos!
Ik vind het altijd nou net zo'n leuk evenement..

supertinkie

Berichten: 1970
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:34

Jumping Amsterdam moet niet weg! Wij hebben daar dit jaar met een stand gestaan, dat was echt zo coowl, ik wil volgend jaar wel weer

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:35

Laten we idd maar hopen dat dit niet het einde van Jumping betekend. Dan zou ik idd wel verdrietig worden!

slowhandfh

Berichten: 50
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Horsecity

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

Ik denk dat het tegenwoordig te veel om geld draait. Dat de sporters, met name springruiters teveel geldeisen hebben. Op deze manier gaan de meeste evenementen kapot. Jammer. Ook zou de Nederlandse media er meer aandacht aan moeten schenken en paardenwedstrijden op tv laten zien. Ipv. van alleen dat voetbal. Het is jammer dat de nederlandse evenementen door de nederlandse media genegeerd worden. Chio Aken is continu op tv geweest en zo hoort het ,daar hoort Paardensport immers op thuis. Positieve aandacht. Dat houd evenementen zoals A'dam in leven en trekt miss ook de buitenlandse top aan.

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

Het zou jammer zijn als het niet meer voort gezet kan worden.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:47

slowhandfh; dat ben ik met je eens! Het is veel te weinig op tv ook!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:05

Jammer als het zou stoppen, ik ben er nu 2 keer geweest en vind het een heel erg leuk evenement!

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:08

Ik zou het erg jammer vinden als dit hèt einde van Jumping Amsterdam betekend Verdrietig
Ik en een vriendin van mij hadden ons dit jaar net opgegeven om te helpen bij de eerstvolgende keer!
Ik vind het altijd een leuk evenement! En het zou jammer zijn als het niet meer georganiseerd zou worden! Zowel voor de ruiters/amazone's die de kans krijgen om daar te rijden, als het publiek.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:55

slowhandfh schreef:
Ik denk dat het tegenwoordig te veel om geld draait. Dat de sporters, met name springruiters teveel geldeisen hebben. Op deze manier gaan de meeste evenementen kapot. Jammer. Ook zou de Nederlandse media er meer aandacht aan moeten schenken en paardenwedstrijden op tv laten zien. Ipv. van alleen dat voetbal. Het is jammer dat de nederlandse evenementen door de nederlandse media genegeerd worden. Chio Aken is continu op tv geweest en zo hoort het ,daar hoort Paardensport immers op thuis. Positieve aandacht. Dat houd evenementen zoals A'dam in leven en trekt miss ook de buitenlandse top aan.


Helemaal mee eens!


Ik zou het echt heel erg jammer vinden als dit einde zou zijn!
Afgelopen jaar voor het eerst echt alle 4 de dagen daar geweest.
Leuk evenement!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:13

Ik denk niet dat het eerlijk is de springruiters de schuld te geven.
Volgens mij zitten er geen springuiters in het management van de Rai en ook niet in de Gemeenteraad.

Het is gewoon uitstel van executie geweest deze doorstart. Het is niet voor niets een aantal jaren geleden al van de kalander gegaan.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:54

zou idd erg jammer zijn!

maar denk idd wel dat de springruiters er ook deel in zijn. Niet zozeer om het geld, wel om de aanwezigheid. Omdat JA laatste jaren steeds samen is met zurich is deelnemersveld gewoon lang niet zo sterk en daar moet een evenement het toch wel van hebben.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:58

Er zijn zoveel concoursen die gelijktijdig vallen en weinig last hebben van de concurrentie. Er zijn altijd goede deelnemers geweest in Amsterdam. Volgens mij is het grootste probleem de locatie op dat specifieke moment in het jaar.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:07

feit dat het tegeleik valt met zurich is ook een reden, staat niet voor niks in persbericht. En andere concoursen hebben ook wel degelijk last van evt deelnemers die liever ergens anders heengaan, echter hebben die evenenementen dan weer niet problemen met accomodatie / gemeente zoals bij amsterdam nu speelt.....Is vanalles wat er de oorzaak van is dus, was paar jaar terug ook al zo toen het stopte....

Forcalquier

Berichten: 2064
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:12

Zo'n 8 jaar geleden vond ik jumping A'dam echt nog super, toen het zo groot opgezet was.De laatste jaren was het wel minder leuk, maar toch ga ik elk jaar heen, vind het heerlijk zo'n evenement dicht bij huis.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:13

Topnamen staan niet automatisch garant voor goede sport in de praktijk.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:29

Sinds het ooit een aantal jaar weg is geweest is het nooit meer geworden wat het was, veel kleiner...
vroeger hadden ze de grootste hal in de RAI nu al jaren niet meer...het zat er al een tijdje aan t komen, best jammer....kom op een paardensportevenement in de hoofdstad van ons land!!dat moeten we er toch inhouden!!

Anoniem

Re: Directie Jumping Amsterdam stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:31

Ik kom dr ook elk jaar.. Hoop maar dat het blijft bestaan Scheve mond