Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:54

http://www.paardenkrant.nl/
paardenkrant.nl

"Ik ben er van overtuigd dat dit eenmalig was"

De affaire met de angst van Hexagons Ollright in Aken is Laurens van Lieren niet in de koude kleren gaan zitten. Van Lieren kwam afgelopen vrijdag tijdens het CHIO nog laaiend enthousiast zijn Grand Prix uit. "Ollright is in een ongeloofelijke vorm, beter dan ooit. Ik zeg niet dat ik er alles uithaalde, maar hij voelt sterk en fris aan. De Grand Prix was 1 van mijn betere proeven ooit. Ik was zo fijn geconcentreerd. Ben de hele proef alleen maar met mezelf en mijn paard bezig geweest terwijl er toch behoorlijk wat mensen op de tribune zaten. Ik heb de jury toen niet eens opgemerkt."

Maar twee dagen later bleek weer eens hoe onvoorspelbaar werken met paarden kan zijn. "Tijdens het losrijden liep Ollright fantastisch. Toen we de ring binnenkwamen ging het ook nog goed. Hij was misschien wel iets nerveus. Toen we bij de camera kwamen wist ik niet wat ik meemaakte! Ollright raakte totaal in paniek. Ik weet dat het een gevoelig en waakzaam dier is, maar op deze manier had hij dat nog nooit geuit. Ik had het niet meer onder controle. Hij wilde wegrennen en verkrampte helemaal. Hij was echt totaal in paniek. Ik had echt met hem te doen."

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:56

Citaat:
De affaire met de angst van Hexagons Ollright in Aken is Laurens van Lieren niet in de koude kleren gaan zitten. Van Lieren kwam afgelopen vrijdag tijdens het CHIO nog laaiend enthousiast zijn Grand Prix uit. "Ollright is in een ongeloofelijke vorm, beter dan ooit. Ik zeg niet dat ik er alles uithaalde, maar hij voelt sterk en fris aan. De Grand Prix was 1 van mijn betere proeven ooit. Ik was zo fijn geconcentreerd. Ben de hele proef alleen maar met mezelf en mijn paard bezig geweest terwijl er toch behoorlijk wat mensen op de tribune zaten. Ik heb de jury toen niet eens opgemerkt."

Alleen op de stap liet Van Lieren punten liggen. "De uitgestrekte stap ging wel goed. Ik weet wel dat Ollright geen super ruime stap heeft en dat ik er nooit een heel hoog cijfer op kan scoren. De verzamelde stap was te onzeker. Hij kan dat een stuk beter. Ik kreeg nu een 4 terwijl ik er toch ook wel een zes of zeven voor moet kunnen krijgen". De stap haalde het percentage wat naar beneden. Met 71.083% eindigde hij op een zesde plaats.

Maar twee dagen later bleek weer eens hoe onvoorspelbaar werken met paarden kan zijn. "Tijdens het losrijden liep Ollright fantastisch. Toen we de ring binnenkwamen ging het ook nog goed. Hij was misschien wel iets nerveus. Toen we bij de camera kwamen wist ik niet wat ik meemaakte! Ollright raakte totaal in paniek. Ik weet dat het een gevoelig en waakzaam dier is, maar op deze manier had hij dat nog nooit geuit. Ik had het niet meer onder controle. Hij wilde wegrennen en verkrampte helemaal. Hij was echt totaal in paniek. Ik had echt met hem te doen."

"Achteraf zei mijn vader dat ik het ook af had kunnen groeten, maar daar heb ik geen moment over nagedacht. Ik wilde toch nog zo goed mogelijk de proef doorsturen, aan de score is wel te zien dat dat niet is gelukt", legt van Lieren uit.

Met een percentage van 53% plaatste Van Lieren zich niet voor de kur. Van Lieren ging later op de dag nogmaals de ring binnen. "Ik wilde de dag niet op deze manier afsluiten. Hij was nog wel iets gespannen, maar verder was er weinig aan de hand. De volgende ochtend liep hij als een zonnetje. Beter an ooit. Het is zuur dat je dat dan niet in de kur kunt laten zien.

"Het is nu al het derde jaar dat ik in Aken rij, en ik heb nog nooit de kur gereden. Het eerste jaar was ik gewoon niet goed genoeg. Vorig jaar tijdens de Wereldruiterspelen zat ik wel bij de beste vijftien maar mocht ik niet rijden omdat ik vierde Nederlander was. Dit jaar leek het na de Grand Prix ook dat ik het ging redden. Een beetje teleurgesteld ben ik dus wel.

Van Lieren heeft besloten over drie weken in Hickstead te starten. "Het is beter voor mij, voor het paard, voor de EK-kwalificatie. Ik moet laten zien dat ik en Ollright die stabiele factor kan zijn die we altijd zijn geweest. Ik ben er van overtuigd dat dit niet nog eens zal gebeuren.

chanora
Berichten: 1089
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:00

Wel zonde, hij had beter af kunnen groeten maar op dat moment zou ik daar ook niet aan denken..

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:07

het was zeker zonde voor hem Ja
Zag hem gister avond nog rijden, ik vind dat hij zijn paarden echt super rijd Ja

Anoniem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:20

Was idd heel zonde voor hem.. zoveelste keer dat er iets mis gaat..

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:24

Ik had het met beide heel erg te doen. Hij was ook bij de Kroo bij Zeeland Outdoor, daar ging alles weer super met zijn toekomstige paard. Knipoog

Echt zo zonde Huilen

Anoniem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:33

Ik heb het gezien op Omroep Zeeland. Hij zat ook te huilen toen hij de ring uitkwam... best zonde, Ollright had zelfs het hekje omvergeschopt. Maar ik snap ook niet dat ze zo'n gigantische camera neerzetten en zo zichtbaar ook.

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:39

als ik het zo lees heb ik ook wel met hem te doen als je dan vlak ervoor het gevoel hebt op die andere wedstrijd dat het zo goed gaat en dat het dan weer voor het derde jaar op een rij niet lukt is dat toch wel even slikken.

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:40

bizzybijtje schreef:
Ik heb het gezien op Omroep Zeeland. Hij zat ook te huilen toen hij de ring uitkwam... best zonde, Ollright had zelfs het hekje omvergeschopt. Maar ik snap ook niet dat ze zo'n gigantische camera neerzetten en zo zichtbaar ook.


Ja inderdaad op O.Z Ik moest bijna meehuilen Bloos Ik schrok er gewoon van dat hij zo bang was. Stomme zet hoor die ... camera! Dat doe je toch niet in zo'n wedstrijdring bij hoge klasse dressuur Boos! .
Ze hebben ook kleine camera's die het geweldig doen. Knipoog

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:41

Ik heb omroep zeeland ook deels gezien, alleen da hij een interview gaf, stond alleen op mijn werk en kon (helaas) niet alles afzien
Waarschijnlijk een vraag die al 100.000 keer is gesteld maar heb nergens het antwoord gevonden; kan je zijn proef ook ergens terug bekijken?

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:43

Citaat:
"Hij was echt totaal in paniek. Ik had echt met hem te doen."

wel mooi gezegd Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 19:44

Het is voor zover ik weet nergens terug te bekijken.

Anoniem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:44

casperrr schreef:
kan je zijn proef ook ergens terug bekijken?

Ben ik ook zeer benieuwd naar. Lachen

Wietse_07
Berichten: 2134
Geregistreerd: 10-07-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:45

casperrr schreef:
het was zeker zonde voor hem Ja
Zag hem gister avond nog rijden, ik vind dat hij zijn paarden echt super rijd Ja

Ja inderdaad, was een mooie show!!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:02

Zo zie je maar hoe onvoorspelbaar de paardensport toch kan zijn....

Erg sneu voor Laurens, ik zie hem graag rijden Ja vind het een sympathieke gast en hij zet normaal gesproken prachtige proeven neer. Vind het jammer voor hem, maar ik denk dat hij het zeker ook als leermoment zal zien, achteraf dan. En dapper dat hij doorzette, vind ik wel goed van hem, tóch proberen dat stukje vertrouwen terug te vinden in de proef. Dat dit niet gelukt is, het zij zo.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:25

erg zonde inderdaad! Zo zie je maar het blijven dieren. Zou het trouwens ook wel ergens terug willen zien?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:51

Inderdaad erg zonde, maar kan gebeuren hoor !
Het zijn en blijven dieren, en het kan iedereen over komen..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:14

Ik heb het gezien op tv en ik had echt met Ollright en v. Lieren te doen. Ollright was echt bang en er was geen beginnen aan. Doodzonde van de kur!

Rhyddid

Berichten: 1950
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:52

Zonde van de kur zeg!!

Tiestoke
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:02

Super sneu voor Laurens!! Hij heeft niet veel geluk de laatste tijd!!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:09

Wij waren er bij zaterdag. Het was echt zo sneu!
Beest was idd echt totaal in paniek en wilde er gewoon niet langs. Ik heb hem erg charmant op de foto staan.
Maar ik had eigenlijk totaal niet verwacht Ollright zo heftig zou reageren.
Op naar volgend jaar! Gewoon nog een keer proberen.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:19

Zo zie je maar weer, maakt niet uit met welke categorie.
Het blijven momentopnamen.
Erg sneu dat het precies tijdens de proef is gebeurt. Ach gut

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:57

Aaah Ach gut
Onwijs sneu

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:48

Ezmee schreef:
bizzybijtje schreef:
Stomme zet hoor die ... camera! Dat doe je toch niet in zo'n wedstrijdring bij hoge klasse dressuur Boos!



Waarom niet?
Op dit niveau mag je toch juist verwachten dat je je paard onder controle en in de hand hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 07:53

Ook op dit niveau zijn het nog steeds geen voorgeprogrammeerde dieren Knipoog