Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:01

ik ben het eens met Barmat!
ik vind het wel stom dat mensen zeggen "jaa sportpaarden staan hoog in het bloed, daardoor schrikken ze sneller" nou, mijn 4 jarige haflingers schrikken ook van zo een camera hoor en van wel meer dingen trouwens Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:02

Kelly_ann schreef:
Jeej, ik had het ook met ze te doen hoor.... Laurens was er echt een beetje stuk van...

Ik snap alleen niet zo goed dat hij kan beloven dat hij er van overtuigd is dat het eenmalig was...

Zoiets kán je toch niet weten?


Hij beloofde het niet, hij is er gewoon van overtuigd Knipoog

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:03

Zaina, waarschijnlijk bedoelen ze door de wedstrijdspanning dat als er maar één klein dingetje is waar ze normaal niet naar gekeken zouden hebben, dat zo'n paard door de druk en spanning die het voelt wat heftiger tot 'uitbarsting' komt. En van een vierjarige lijkt me dat heel logisch, dat heeft niets te maken met volbloed ofzo. Knipoog

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:07

Ik bedoel het laatste, is nog de helft van oude zin die daar staat...

Je kan wel gaan trainen naar kijkerige/enge ringen, maar zulke angst kan toch altijd nog eens boven komen bij zo'n dier?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:18

Ik denk dat het JUIST zo kan zijn, dat dergelijke paarden voor ze de wedstrijdring ingaan, nogal heet gemaakt worden... het kan dan doorslaan natuurlijk.

Een heet paard presenteert zich mooier, en dat brengt meer spectakel, dat willen we zien! Maar het kan dus ook zo zijn dat het de verkeerde kant uitslaat en dat het dier doordraait Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:36

Vandaar uiteraard het gezegde "Genialiteit ligt dichtbij gekkigheid" Haha!

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:40

fleurbartels schreef:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !

Niet vergeten dat het wel dieren zijn waar je mee bezig bent.
Ook al denk je dat een paard bestendig is, kan er ten alle tijden wel iets onverwachts gebeuren.
Hoe lief en betrouwbaar ze ook zijn. Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:41

Cayenne schreef:
Vandaar uiteraard het gezegde "Genialiteit ligt dichtbij gekkigheid" Haha!


Dat bedoelde ik idd te zeggen Haha!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:29

Barmat schreef:
Ik denk dat het JUIST zo kan zijn, dat dergelijke paarden voor ze de wedstrijdring ingaan, nogal heet gemaakt worden... het kan dan doorslaan natuurlijk.

Een heet paard presenteert zich mooier, en dat brengt meer spectakel, dat willen we zien! Maar het kan dus ook zo zijn dat het de verkeerde kant uitslaat en dat het dier doordraait Lachen


Ga je daar vanuit dan? Ik denk dat het door wedstrijdspanning komt. Tijdens het inrijden staan ze zo'n paard heus niet helemaal over zijn top heen te jagen, of begrijp ik jouw standpunt nu verkeerd? Lachen

Ik probeer het meer zo uit te leggen:

Picassox schreef:
Waarschijnlijk bedoelen ze door de wedstrijdspanning dat als er maar één klein dingetje is waar ze normaal niet naar gekeken zouden hebben, dat zo'n paard door de druk en spanning die het voelt wat heftiger tot 'uitbarsting' komt. En van een vierjarige lijkt me dat heel logisch, dat heeft niets te maken met volbloed ofzo. Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:14

Het zal wel een combinatie van dingen wezen... Dat is toch nooit helemaal te achterhalen wat nou precies de oorzaak was.

Heb het zelf ook een keer gehad dat mijn pony helemaal gek werd in de binnenring en met geen mogelijkheid meer te bezeilen was. Terwijl we de maand ervoor in dezelfde binnenring in twee proeven 5 wp binnenhaalden Verward
Dat kan iedereen gebeuren, dus ook als je GP rijdt...

Wel fijn om te lezen dat hij zich bekommerd om zijn paard en niet zozeer om zijn punten/proef. Sommigen kunnen heel erg boos worden op hun paard wat natuurlijk alleen maar averechts werkt.

Hoop dat hij weer helemaal in orde is voor het EK en dat hij gelijk krijgt dat dit eenmalig was.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:42

Picassox: nee, je begrijpt mij niet helemaal geloof ik.

Feit is wél dat deze paarden tijdens het losrijden tot een bepaald punt "gepiekt" worden, waarbij ze zich optimaal presenteren. Dat hete, alerte en vaak bombastische uitstraling is vaak wat zo gewaardeerd wordt in een proef, dat er met lef gereden wordt, spectakel te zien is.

DAt heeft niks te maken met over de rooie jagen Knipoog

Zie het maar als bodybuilders - die staan zich nét voordat ze op moeten, nog even extra op te pompen om zo "mooi" mogelijk zichzelf te presenteren op het podium. Beter uitgelegd nu?

kaprice

Berichten: 298
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:59

overal reacties als op dit niveau hoor je je paard in de hand te hebben.. ik denk niet dat dit topic daar voor is het is erg rot voor laurens op zo'n grote belangerijke wedstrijd is dit gewoon rot!
maar volgens mij zijn het hoedan ook welk niveau je ook rijd dieren en ieder dier kan schrikken.
dat zie je nu dus maar weer!
maar heel vervelend voor laurens, is het terug te zien ?