Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:02

Kimble schreef:
Ezmee schreef:



Waarom niet?
Op dit niveau mag je toch juist verwachten dat je je paard onder controle en in de hand hebt.

Een paard is op dit niveau vel scherper ingesteld, staat veel hoger in het bloed. Krijgt met veel meer dingen te maken dan het 'normale' paard dat een dressuurproefje loopt met hoogstens 50-100 man als publiek.
En zoals Cayenne ook zegt, op dat niveau zijn het nog steeds geen voorgeprogammeerde dieren.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:19

Ah doodzonde.
Vind dat hij er erg goed mee om gaat. Ja Paarden zijn zo wispelturig, dit kun je een keer verwachten. Helaas voor van Lieren daar. Verdrietig

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:50

Kimble schreef:
bizzybijtje schreef:
Stomme zet hoor die ... camera! Dat doe je toch niet in zo'n wedstrijdring bij hoge klasse dressuur Boos!



Waarom niet?
Op dit niveau mag je toch juist verwachten dat je je paard onder controle en in de hand hebt.


ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:55

fleurbartels schreef:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


Als jij denkt dat dat het doel is, dan heb jij duidelijk het doel niet begrepen

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:57

bizzybijtje schreef:
Stomme zet hoor die ... camera! Dat doe je toch niet in zo'n wedstrijdring bij hoge klasse dressuur Boos!



Waarom niet?
Op dit niveau mag je toch juist verwachten dat je je paard onder controle en in de hand hebt.[/quote]

ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer ![/quote]

het blijven ten alle tijden vluchtdieren. Hoe goed iemand ook rijd wil dus niet zeggen dat t machines zijn waar alle knopjes op zitten die je even bedient. Ook een paard heeft stress factor en kan dus schrikken.

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:18

Cayenne schreef:
fleurbartels schreef:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


Als jij denkt dat dat het doel is, dan heb jij duidelijk het doel niet begrepen


sla een boek er op na met de definitie dressuur. maar dit is oftopic. (de discussie; wanneer kan je goed paardrijden?)

tuurlijk is een paard geen machine met knopjes. gelukkig niet. en is het een vluchtdier. zeker paarden op dat nivo staan hoog in bloed etcetc de paarden die op zulke grote evenementen komen zijn toch heel wat gewend zou je zeggen? en niet zoooo heftig reageren...
(gelukkig had hij het zelf te doen met zijn paardje)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:24

Jammer voor Laurens, en ik snap wel dat hij teleurgesteld is dat hij voor het derde jaar zijn kür niet mag rijden, maar volgend jaar gaat het vast beter! Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 10:25

Offtopic:
Citaat:
Het doel van de dressuur is het paard te leren echt soepel te gaan, actief en gehoorzaam en dit in perfecte eenheid en samenwerking met de ruiter.

Uit het boek van Tineke Bartels.


Jouw visie hierop is dus een beetje kortzichtig als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog Niet aanvallend bedoeld trouwens.

ontopic: Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Hickstead! Hij heeft Ollright er voor de rest erg goed voor staan Lachen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:27

Ja, ik ben ook ontzettend benieuwd! Hopelijk laten ze dit keer zien dat ze het echt kunnen! Ja Want ze kunnen het wel, maar door omstandigheden is het er helaas in Aken nog niet uitgekomen.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:32

Sportpaarden kunnen hoog in het bloed staan, scherp zijn etc , maar ze moeten ook gewoon tegen de druk en spanning komen.
Dan kan zo'n camera net genoeg zijn om net even teveel spanning te creeeren.
EEn paard wat op dat nivo presteert moet daar tegen kunnen en mee om kunnen gaan.
Hopelijk wordt het opgelost en blijkt het idd eenmalig te zijn.
Als hij het vaker gaat doen moet men zich afvragen of hij dit wel kan. sommigen paaren kunnen dat nu eenmaal niet aan.

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:36

Super sneu voor Laurens!! Hij heeft niet veel geluk de laatste tijd!!
Hopen dat het snel beter gaat! Maar hij is toch wel terug!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:50

Citaat:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


mmmm ben ik blij dat ik niet jouw paard ben dan?
samenwerking is de clou, niet totale overheersing Clown

Vuyatela

Berichten: 578
Geregistreerd: 11-06-07

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:54

Kimble schreef:
Wij waren er bij zaterdag. Het was echt zo sneu!
Beest was idd echt totaal in paniek en wilde er gewoon niet langs. Ik heb hem erg charmant op de foto staan.
Maar ik had eigenlijk totaal niet verwacht Ollright zo heftig zou reageren.
Op naar volgend jaar! Gewoon nog een keer proberen.


Aangezien het nergens te bekijken is kan je de foto misschien plaatsen? Haha!
Vind het zo sneu voor hem, zie hem graag rijden! Zou de proef nochtans graag willen zien...

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:55

Totale overheersing is inderdaad ook niet echt vriendelijk. Nagelbijten / Gniffelen
Het is samenwerking, geen overheersing idd.

xxLisa

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Zwaagdijk-west

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:33

Erg zonde van de kur.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:40

ElCamino schreef:
Als hij het vaker gaat doen moet men zich afvragen of hij dit wel kan. sommigen paaren kunnen dat nu eenmaal niet aan.

De negativiteit druipt er van af Dromen Een paard schrikt 1 keer. EEN keer, Uno. Eins, One. 1!!! En gelijk kan hij het niet aan, zal hij het vaker doen ect. ect.

Er staat daar naast het juryhokje ZO'N joekel van een BEWEGENDE CAMERA en Ollright die al zo'n 2 jaar succesvol Grand prix loopt zal het waarschijnlijk niet aankunnen. Gestoord

En voor de mensen die dan zeggen op zo'n niveau moet dat niet kunnen. Ik denk dat elk andere ruiter ERNAAST had gelegen of op z'n minst aan de andere kant van de bak was beland. Ollright schrok en Laurens heeft wel degelijk alles er aan gedaan wat in zijn kunnen lag om hem te kalmeren of bij hem te houden. Het zijn en blijven vluchtdieren. Rusty, die nog meer ervaring en leeftijd heeft schrok op de OS ook van een lullig bloembakje.

AnneliesH
Berichten: 116
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:50

Lowara schreef:
Citaat:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


mmmm ben ik blij dat ik niet jouw paard ben dan?
samenwerking is de clou, niet totale overheersing Clown


idd! vind het altijd zo jammer dat er uit zo'n soort bericht, zulke zinloze discussies voortkomen..
maar kzal me nergens mee bemoeien.. Duivel
MIJN mening is dat je natuurlijk controle nodig heb over je paard,
dat zegt hij toch ook, dat dit nog nooit is gebeurd?!
dressuur vind ik een samenspel tussen ruiter en paard.
en dat vind ik iets anders dan totale overheersing en dat je paard nergens van mag schrikken..
iedereen schrikt wel eens.. jij toch ook?! Knipoog
Maar toch fijn dat een ieder een eigen mening heeft!
want wat wat nederland met allemaal de zelfde menings.... Cool

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:54

Sammie schreef:
ElCamino schreef:
Als hij het vaker gaat doen moet men zich afvragen of hij dit wel kan. sommigen paaren kunnen dat nu eenmaal niet aan.

De negativiteit druipt er van af Dromen Een paard schrikt 1 keer. EEN keer, Uno. Eins, One. 1!!! En gelijk kan hij het niet aan, zal hij het vaker doen ect. ect.

Er staat daar naast het juryhokje ZO'N joekel van een BEWEGENDE CAMERA en Ollright die al zo'n 2 jaar succesvol Grand prix loopt zal het waarschijnlijk niet aankunnen. Gestoord

En voor de mensen die dan zeggen op zo'n niveau moet dat niet kunnen. Ik denk dat elk andere ruiter ERNAAST had gelegen of op z'n minst aan de andere kant van de bak was beland. Ollright schrok en Laurens heeft wel degelijk alles er aan gedaan wat in zijn kunnen lag om hem te kalmeren of bij hem te houden. Het zijn en blijven vluchtdieren. Rusty, die nog meer ervaring en leeftijd heeft schrok op de OS ook van een banketstaaf bloembakje.


Afgod Helemaal mee eens!

Ik vraag me af wat degene hadden gedaan die vinden dat een paard op dit niveau niet mag schrikken. Hij heeft nog heel dapper doorgereden, terwijl het dier toch echt doodsbang was. Zelfs Bonfire had nog begeleiding nodig naar de bak op sommige momenten, terwijl hij toch ook een routinier was. Hoevaak heeft Sjef daar niet voorop voor moeten lopen Haha!

Bedenk wel dat zo'n ring met duizenden mensen enorm imponerend is voor een dier, en dan vooral met zo'n vage camera er ook nog eens bovenop.
Hoe kun je dan in vredesnaam concluderen dat een paard als Ollright het dan niet aan zou kunnen, na 1 enkel incident?
Ik mag hopen dat Laurens ze er over 3 weken allemaal af rijdt daar in Hickstead Haha!

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:06

echt zonde Huilen
Ik hoop dat hij het in hickstead goed doet.. net zoals vorig jaar Tong uitsteken Waren ze ook eerste geworden Knipoog

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:25

Lowara schreef:
Citaat:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


mmmm ben ik blij dat ik niet jouw paard ben dan?
samenwerking is de clou, niet totale overheersing Clown

waar zie je overheersing staan dan???? ikke nergens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:31

"volledige controle" Ik denk dat ze dat bedoelde.
Volledige controle is niet waar het om gaat Lachen De samenwerking tussen ruiter en paard in harmonie is het belangrijkste Lachen

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:35

Lowara schreef:
Citaat:
ja idd!!! dat is toch doel van dressuur? volledige controle van het paard... zie je maar weer !


mmmm ben ik blij dat ik niet jouw paard ben dan?
samenwerking is de clou, niet totale overheersing Clown


idd! vind het altijd zo jammer dat er uit zo'n soort bericht, zulke zinloze discussies voortkomen..
Maar toch fijn dat een ieder een eigen mening heeft!
want wat wat nederland met allemaal de zelfde menings.... Cool[/quote]

gelukkig wel anders kon bokt opgedoekt worden...

nogmaals wil ik op benadrukken- controle is wat anders dan overheersing... kom op zeg. het punt wat ik er mee wil maken is wat noem je een goede ruiter, iemand die grand prix rijdt of iemand die op elk paard springt en er mee weg rijdt? maar dit ter zijde.

het is inderdaad de eerste keer... arm paard

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:38

Gut wat een dressuurcracks zitten er hier toch weer tussen die het allemaal beter weten Lachen

We hebben te maken met een DIER, sterker nog een VLUCHTDIER! Ik vind het helemaal niet zo gek dat hij geschrokken is, en het is nog knap dat hij "gewoon" is blijven rijden, en toch zijn best gedaan heeft.... Dat verdient alle lof Ja

En van die mensen die zeuren dat het nu wel verkeken zou zijn..... erg jammer en ik hoop van harte dat Laurens ze dadelijk een poepie laat ruiken Lachen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:42

Barmat, ik sluit me helemaal bij je aan. Ja

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Laurens van Lieren: "Ik had echt met hem te doen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:55

Jeej, ik had het ook met ze te doen hoor.... Laurens was er echt een beetje stuk van...

Ik snap alleen niet zo goed dat hij kan beloven dat hij er van overtuigd is dat het eenmalig was...

Zoiets kán je toch niet weten?