Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anna_
Berichten: 201
Geregistreerd: 12-08-06

Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:38

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9052&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Het gouden Oranje kwartet van de wereldkampioenschappen springen in Aken 2006 vormt ook het fundament onder de afvaardiging naar de Europese Kampioenschappen 2007, die van 14 tot en met 19 augustus in het Duitse Mannheim worden gehouden. Bondscoach Rob Ehrens heeft gekozen voor Jeroen Dubbeldam (Weerselo) met BMC Up and Down, Gerco Schröder (Tubbergen) met Eurocommerce Berlin, Vincent Voorn (Evertsoord) met Audi’s Alpapillon Armanie en Albert Zoer (Echten) met Okidokie. Voor de reserveplek heeft Ehrens zijn oog laten vallen op Marc Houtzager (Rouveen) met Opium VS.

Zou met als sterke basis het gouden Oranje kwartet van Aken Nederland kansrijk voor een teammedaille kunnen zijn is de eerste vraag die aan Ehrens gesteld wordt. "Ik denk het wel, want met slechts één wijziging in dit team wonnen we ook de Samsung Super League wedstrijd in het Zwitserse Sankt Gallen", zegt Ehrens. De bondscoach doelt dan op Angelique Hoorn (Wanneperveen), die met Blauwendraad's O'Brien uit de selectie is gevallen en plaats heeft moeten maken voor Jeroen Dubbeldam met BMC Up and Down. "Hoorn heeft net te vroeg in het seizoen gepiekt, kreeg in Rotterdam een lichte terugval en heeft mede door de matige weersomstandigheden niet geheel de topvorm kunnen terugvinden", licht Ehrens zijn beslissing toe.
"Kijkend naar Gerco Schröder en Eurocommerce Berlin en Albert Zoer met Okidokie geldt voor beiden hetzelfde: Alle twee zijn al een paar jaar een constante factor in het team en beiden hebben laten zien nu in een zeer goede vorm te steken. Kijkend naar Jeroen is hij als persoon al vele jaren een steunpilaar onder het Oranje kwartet. Samen met zijn paard BMC Up and Down is hij, door kleine blessures geplaagd, iets later in vorm gekomen als ik gehoopt had, maar in Rotterdam begon het op te lijken, in Aken hadden ze de topvorm bijna te pakken en in San Patrignano was de grote vorm er helemaal. Vincent Voorn blijkt een zeer sterke ruiter te zijn die het afgelopen Samsung Super League seizoen niet alleen steeds weer een grootse inzet heeft getoond, maar ook heel goede prestaties heeft laten zien. Daarbij is zijn paard Audi's Alpapillon Armanie een heel ongecompliceerd paard", vertelt Ehrens.

Als reserve ruiter heeft de bondscoach gekozen voor Marc Houtzager. "Ook Marc heeft heel goede prestaties neergezet in het afgelopen seizoen. Daarnaast weten we zeker dat Houtzager en zijn paard over de hindernissen heen kunnen!", aldus Ehrens.

Rob Ehrens gaat vol vertrouwen richting het EK in Mannheim. "Na het goud op het WK zou het niet juist zijn om jezelf in de positie van underdog te manoeuvreren. We hebben excellente paarden tot onze beschikken en topruiters. Dus ik ga vol vertrouwen naar Mannheim, maar in de springsport geldt één zekerheid: niets is zeker".

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: EK-team Springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:59

Vincent zou van mij thuis mogen blijven, niet dat ik het hem niet gun maar het is wel veel in 1 keer allemaal. En het was te verwachten dat o`brien een keer op zou zijn dit sezoein. Verder lijkt het me een prima team.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:37

Ik ben heel benieuwd hoe dit team het gaat doen Ja

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:25

-> VN

Rl_PrincEsS

Berichten: 1162
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:43

Ik ben benieuwd Haha! Ik wens ze succes

passieX
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:47

Ik ook, veel succes! Go jij! Go jij!

Trouwens, ik hoor niks van Piet raymakers.. iets gemist?

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Bondscoach Ehrens maakt team EK springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:26

Ben benieuwd naar de prestaties opzich een sterk team maar misschien niet het sterkste dat ze op dit moment kunnen leveren ..(hangt natuurlijk van veel dingen af)
We zien wel hoe het gaat ik denk dat het wel goed zou gaan.
Maar ze maken zeker een kans..