A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:55

[quote="patsur"]Paard staat er mooi rustig bij dacht ik zo, op het filmpje? Heb even de trailer goed bekeken, als die vlekken op de schotten bloed was geweest, had er een flinke slachtpartij plaatsgevonden :p

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:55

ik zie alleen een zwart scherm ????
In het bericht hiervoor

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:56

ja, ik had een printscreen gemaakt van de video maar dat lukte niet helemaal Nagelbijten / Gniffelen

Ahtnamas

Berichten: 1167
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Almere

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:08


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:18

patsur schreef:
patsur schreef:
Paard staat er mooi rustig bij dacht ik zo, op het filmpje? Heb even de trailer goed bekeken, als die vlekken op de schotten bloed was geweest, had er een flinke slachtpartij plaatsgevonden :p

uhuh, dat zal wel door die sedatie komen Lachen

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:23

Wow de nachtmerrie van elke paardeliefhebber!! Kan maar zo één of ander steekbeest in de trailer hebben gezeten. Dar raken ze helemaal van over de rooie. Hopelijk wil hij ooit de trailer weer in!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:40

Goh met behulp van een kleine kraan???? Hoe moet ik dat voor me zien?

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:07

Nou, water in de trailer laten lopen, totdat het paard eruit drijft, een team van mensen met handdoeken in de andere trailer zetten, reken maar dat 't paard dan zo op die andere trailer staat! Haha!
Nee, niet grappig, ik denk dat ze het paard zodanig plat hadden gespoten, dat deze niet meer normaal kon lopen? Dan in zo'n 'helicopterdoek' gehangen (weet niet zo goed hoe het anders te noemen, gewoon zo'n soort hangmat-idee), en overtakelen.

Al snap ik niet waarom het paard dan gewoon nog staand en lopend te zien is op het filmpje..

Lijkt me vreselijk om mee te maken. Paard dat een trailer-trauma heeft, en waarschijnlijk een bestuurder met hetzelfde trauma.. Ach gut Erg hoor..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:36

Dat is nogal schrikken dan!

Gelukkig heeft de politie alles afgezet!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:18

Ik had net mijn paard opgehaald in Emmeloord toen ik aan de overkant een trailer op een wagen van de ANWB zag wegrijden. Het was net voor een versmalling waar je het water over gaat. De weg was inderdaad afgesloten. Een paard heb ik niet gezien, weet niet of die nog in de trailer stond.
De "bloedplekken" kunnen net zo goed vuilplekken zijn. Sedatie kan moeilijk en gevaarlijk zijn als een paard al over de rooie is. En ja, ieder paard kan over de rooie gaan. Inderdaad bijv horzels.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:23

Daar gaat de trailer waar je zo lang voor hebt gespaard. Haha! Haha! Haha!

Marjo

Berichten: 37293
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:54

Wow das heftig!!! op de foto lijkt het alsof het paard drachtig is... is dat ook zo?? die trailer is er erg slecht aan toe zeg...

anderea2

Berichten: 148
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Scharnegoutum

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:04

Ik heb dat zelf een keer mee gemaakt. Ging op concours en van het ene op het andere moment begon mijn paard heel hard te schoppen. Snel auto aan de kant gezet (was op een recht stuk). Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft mag Joost weten maar hij is met zijn been tussen het zeil van het tussen schot gekomen. 2 sec later stapte hij zo de trailer uit, 4 jaar oude Buckann trailer totaal los. Als ze eruit willen, komen ze eruit, neem dat maar van mij aan. Dan kun je nog zo`n sterke trailer hebben...

xxLisa

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Zwaagdijk-west

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:57

Het zal je maar gebeuren... No Cheer

Frosti

Berichten: 221
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:05

Owjee wat erg!!
Dit heb ik helaas ook welleens meegemaakt met 1 van onze paarden, gelukkig ging hij niet uit de trailer vandaan.
Het werdt zo gek in de trailer dat hij enkele keren is gaan steigeren en tig keer zijn hoofd heeft gestoten aan het dak, daarbij is hij met zijn voorbenen over de stang heen gekomen en met zijn achterbenen over het middenschot. Na vele stops en begeleiding van de politie die wij ingeschakeld hadden is het gelukkig goed afgelopen.
Dit gun ik niemand, het dier niet maar ook de bestuurder niet.
Dit is een complete nachtmerrie voor mens en paard.

De reden van ons paard is nooit echt duidelijk geweest.
Paarden blijven vluchtdieren. Al het achteropkomend verkeer is bedreigend voor ze.
Als ik soms zie wat vrachtwagens wel niet doen, daar staat mijn mond van open. Zo dicht mogelijk achter die trailer aan drukken en bij wijze van kunnen ze met paard en al meereizen. Dit veroorzaakt ten 1e lawaai en er onstaat zuiging tussen trailer en vrachtwagen. Bijv. als je als mens zijnde langs de kant van de weg staat en er komt groot verkeer langs dan wordt je als het ware meegezogen en zo moet je dat efect ook zien. Voor een paard is dat zeer angstig, ze weten niet waar het vandaan komt. Daarom ben ik er altijd een voorstander van om je plastic kap/zeiltje dicht te doen achter maar ook dat hoeftniet altijd te helpen.

Ik zeg niet dat dit de reden is geweest. De reden zal je bijna nooit achterkomen maar er moet iets zijn geweest wat het dier angstig heeft gemaakt.
Het paard is verdooft of heeft een kalmeringsspuit gekregen, ook dit heeft zijn voor en zijn nadelen.
Het dier wordt er erg stoned van en krijgt niet meer alles mee, prima optie opzich alleen het nadeel wat ik daar van in zie is het risico op hartverlamming. Het paard heeft voor die tijd zo erg in de stress gezeten, alle adrenaline is aan het rond toeren door zijn lichaam en van het een op het ander krijgt hij kunstmatig het tegenovergestelde...dit is volgens vele dierenartsen zeer gevaarlijk.
Ik kan helemaal begrijpen als je in zo'n situatie zit dat je ''iets'' moet ondernemen en dat zal ik zeker weten ook gedaan hebben maar om te zeggen dat dan het hele verhaaltje klaar is voor het paard is helaas niet aan de orde. Het ene paard komt gezond en wel thuis en moet alleen wat nuchter worden en de ander komt helaas niet meer verder dan blijvend in de trailer Huilen

Ik vind wel als ik zo het nieuwsbericht lees dat ze zeer goed hebben gehandeld aan de veiligheid van mens het dier.
Het is en blijven onvoorspelbare dieren en helaas kan niet ieder mens dat voor zijn.

Groetjes,
Liza

RiotGurl
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-08-06

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:23

Het zal je paard + trailer maar geweest zijn Scheve mond
Bovendien de A6 afgesloten op dinsdagmorgen? Zullen veel weggebruikers het paard in dank hebben afgenomen Tong uitsteken

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:35

Meestal staan de paarden voor de menselijke brokkenpiloten in de file dus nu was het een keertje andersom.

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:58

[/quote]

Knipoog

Het zal je gebeuren, de precieze toedracht zal nog wel volgen van een bokker misschien.[/quote]

Nou.. bij deze dan het verhaal van een bokker en oud-eigenaar van dit paard. Knipoog

Vorig jaar heb ik dit paard, Riciretha, verkocht aan vrienden van ons. Deze vrienden zijn afgelopen weekend verhuisd van Noord-Brabant naar Friesland en dit was de beruchte dag dat Riciretha meeverhuisde. Om te beginnen wil ik even vertellen dat Riciretha veel op de trailer heeft gestaan en het voor ons nog niet voor te stellen is wat er allemaal gebeurd is. Vanaf haar 3e levensjaar ging ik alleen met haar op pad en het was juist een heel gemakkelijk paard in de trailer en dat was ze tot gister. Wie weet wat voor indruk dit allemaal op haar heeft achtergelaten en of ze ooit nog in een trailer vervoerd kan worden.

Die vrienden van ons zijn dus vanuit Noord-Brabant vertrokken richting Friesland. De hele rit tot Almere verliep voorspoedig en Riciretha had nergens last van. Om een of andere reden is zij helemaal door het lint gegaan, wellicht indd een wesp of iets dergelijks??, en de bestuurder kon aan niets anders denken dan aan de kant van de weg te gaan staan en 112 te bellen. Zij wisten zich geen raad met de situatie en een loslopend paard op de snelweg zie je nu eenmaal ook niet zitten.

Na enkele minuten arriveerden er 6 agenten en een dierenarts. Riciretha was nog steeds niet gekalmeerd en het resultaat van haar doodsangst zie je aan de trailer. De dierenarts heeft haar verdoofd en vervolgens is zij uit de trailer geladen. Omdat zij met de trailer niet meer verder konden en het nodig was om Riciretha medische hulp te verlenen is er besloten om haar naar de manege in Zeewolde te brengen. Daar zijn haar wonden gehecht. Klinkt nu erger dan het was. Ik heb het zelf niet gezien, maar ze zou een hoofdwond hebben en een wond aan haar been. Volgens de dierenarts zal zij er geen blijvende schade aan overhouden, maar ja.. over de psychologische kant is nog weinig te voorspellen. Hopenlijk kunnen zij haar met veel rust weer vertrouwd laten worden met de trailer.

Momenteel staat ze nog op de manege in Zeewolde. Morgen zal ze vervoerd worden naar Friesland. De dierenarts heeft geadviseerd om haar te laten vervoeren door een paardentransportbedrijf, wat dan ook zal gebeuren. Ook zal zij bij voorbaat verdoofd worden om alles zo probleemloos mogelijk te laten verlopen. Het is voor ons nu ook gewoon even afwachten tot morgen. Wellicht zal dat transport bijdragen aan haar mogelijke angst voor trailers.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:30

Poehh... wat een verhaal Scheve mond ...
Heel verstandig dat Riciretha morgen met een vrachtwagen vervoerd (én gesedeerd!) wordt; ik wens haar een goede rit naar haar nieuwe huis Lachen .

Ik heb trouwens ook eens zoiets gehad met mijn ruin; bij het wegrijden met de trailer, was ´ie al wat onrustig. Op een gegeven moment wat het zó erg, dat hij tijdens de draai op de oprit naar de Autobahn naar voren is "gekiept" en met een voorbeen onder zich, in de trailer kwam te liggen Nagelbijten / Gniffelen . Mijn man en ik reden achter de trailer en zagen het voor onze neus gebeuren...
We hebben meteen onze vrienden (die reden de auto + trailer met onze beider paarden erin) gewaarschuwd en die zijn direkt op de vluchtstrook gaan staan.
De aanblik bij het openen van het deurtje, staat ook op mijn netvlies gebrand: mijn paard lag, 1 been zonder ijzer uitgestrekt, het ander half onder hem (met ijzer er aan een nagel nog aan). De bandages hingen half over de merrie van mijn vriendin Verward en de trailer zat van boven tot beneden onder het bloed Ziek ....
We zijn toen naar een bezinestation 100 m verder gereden en daar hebben mijn vriendin en ik hem met al onze kracht weer overeind weten te krijgen. Paard uitladen was geen optie. (Ik moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren; in het gunstigste geval hadden we hem de trailer niet meer opgekregen, in het ongunstigste geval was ´ie volledig uit z´n dak gegaan langs de Autobahn Nagelbijten / Gniffelen .)
Na heel veel gedoe en rondtelefoneren, is er iemand gekomen met Vetranquil. Nadat ´ie "high" was, zijn we naar huis gereden (we moesten nog ruim 80 km).
Thuis aangekomen, hebben we hem uitgeladen. Ik vond het al een wonder dat ´ie überhaupt nog kon lopen, want ik was er vanovertuigd dat ´ie wel een been gebroken zou hebben. (Volgens mijn vriendin was dat niet het geval, want dan zou hij nooit op 4 benen in de trailer hebben kunnen staan Knipoog .)
Uiteindelijk bleek ´ie alleen een fikse wond aan de kroonrand te hebben, dus hij is er echt goed vanaf gekomen Lachen .
Maar sindsdien is het laden (en vooral het rijden) in de trailer een drama voor hem. Zó erg zelfs, dat ik mijn paard het afgelopen weekend niet met de trailer naar zijn nieuwe stal heb vervoerd, maar we het hele stuk gereden hebben Knipoog (30 km).

chan_

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: Rotterdam - Hoogvliet (Zuid-Holland)

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:00

echt erg

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:06

Hier ook eens meegemaakt. Nagelbijten / Gniffelen

Paard moest naar de DA om daar in de noodstal zijn enting te krijgen, omdat hij zo'n pesthekel heeft aan dierenartsen. Nagelbijten / Gniffelen Hij was dus ook compleet overstuur en heeft de trailer ook uit zijn voegen getrapt. Nagelbijten / Gniffelen GELUKKIG is 'ie heelhuids thuisgekomen en is de trailer nog wel bruikbaar. [ Moest wel gerepareerd worden. ]

Lynn_Nikita

Berichten: 25526
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:12

reactie van een bokker... altijd fijn om het hele verhaal te horen voordat er verschillende" roddels" komen
Hoop dat de reis naar friesland straks goed verloopt
ook wij zijn eens naast de weg moeten gaan stilstaan, beestje zo in paniek dat trailer alle kanten opvloog
nadat ik even gaaid had en rustig toegesproken ging het weer een beetje en zijn we snel doorgereden.
Krijg haar nu op geen enkele manier meer een trailer op, en ook met verhuizingen ed, rijden wij gewoon

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:29

Inderdaad fijn om het verhaal van een insider te lezen en gelukkig dat de wonden helemaal zullen genezen. Het is inderdaad een goed idee om haar iets te sederen. Hopelijk is de komende rit weer een goede ervaring voor haar en loopt ze geen fobie op.
Mijn vriend is zelf een keer frontaal aangereden terwijl er een paard in de trailer stond. Door alle drukte om alles te regelen is het paard in de trailer blijven staan (was gelukkig rustig) en heeft hierdoor direct ervaren dat er wel even iets spannends gebeurde maar dat het niet eng was.
Doodat jou voormalige paard al een goede trailerervaring heeft is de kans dat het goed komt denk ik wel aanwezig. Misschien is ze eerder bang geworden voor horzels dan voor trailers.

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:11

Oh, wat een nachtmerrie zeg!

Dit is nou precies het doembeeld dat ik voro ogen heb als ik met de trailer weg ga en een van de redenen dat ik dat nooit alleen zou doen. Brr!! Het bevestigt wat ik al dacht: als een paard echt wil, slaat hij een trailer gewoon aan gort Scheve mond

Heel fijn dat het paard het zonder al te veel schade heeft overleeft.

Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:12

Het is wel gek dat het paard in ene keer gek werd
of hadden die mensen het paard net nieuw??? Nors opkijken