A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:09

Neetje95 schreef:
hadden die mensen het paard net nieuw??? Nors opkijken


Nee...zij hebben het paard al driekwart jaar in bezit en ook zij hebben al vaker met de trailer met haar gereden. Zoals ik al zei kwam het helemaal uit het niets. Ook had ze al vaker langere tijd in de trailer gestaan. Wij kunnen niets bedenken waarom het zo uit de hand is gelopen.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:17

Ook niet gestoken oid ? Ik heb eens meegemaakt dat een paard ook helemaal over de rooie ging omdat die compleet onder de dazen zat. Scheve mond

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:36

Muzefee schreef:
Ook niet gestoken oid ? Ik heb eens meegemaakt dat een paard ook helemaal over de rooie ging omdat die compleet onder de dazen zat. Scheve mond


Kan ik zelf niet over oordelen. Heb Riciretha niet meer gezien. Woon zelf in Noord-Brabant en kan dus niet zo maar even op neer. Wel is ze altijd heel gevoelig voor dazen enzo geweest. Riciretha had dan ook al de nodige bulten van steken. Dus is ook moeilijk om te beoordelen of er echt eentje ontzettend heeft zitten klieren in de trailer.

Jiviejik

Berichten: 989
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Almere

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:30

Paard staat nu bij ons op stal (veldstar) ziet er naar uit voora het hoofd. Maar gaat naar omstandigheden goed.

smillie_
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Beveren-waas, Belgie

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:41

hmm, t gaat inderdaad een heel werkje worden om die terug op een trailer te krijgen.
Wat een geluk dat het zo afgelopen is.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:27

smillie_ schreef:
hmm, t gaat inderdaad een heel werkje worden om die terug op een trailer te krijgen.
Wat een geluk dat het zo afgelopen is.


Kan ook nog wel meevallen. Daar sta je soms versteld van. Mijn vriendin werd aangereden van achteren met de trailer, behoorlijk had. Dus de chauffeur achter haar klapte vol op de trailer, omdat hij naar de bootjes op het water zat te kijken en niet zag dat zij remde omdat de voorganger afsloeg. Dat paard is door de klap naar voren gezwiept en lag ongeveer op de kop in de trailer. de verwondingen ed vielen gelukkig mee. Maar het dier was altijd makkelijk op de trailer en de eerstvolgende keer, toen zij met haar nieuwe trailer kwam, liep hij er zo weer in.
En ik heb dat wel vaker meegemaakt dat ze na een enge ervaring er toch weer inliepen.
Maar ook niet....dus je weet het nooit.

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:12

Even een update:

Het gaat momenteel allemaal niet zoals het gaan moet...

Riciretha heeft een ontsteking aan haar been gekregen. Iedere dag komt de dierenarts, ze krijgt een peniciline kuur en het is nu gewoon afwachten hoe dat allemaal zal herstellen. Naar alle waarschijnlijkheid zal het nog wel enkele maanden gaan duren voor ze de oude is.

De eigenaren zijn er redelijk rustig onder. Natuurlijk ontzettend geschrokken, maar woensdag tijdens het moment supreme hadden ze niet verwacht dat ze er nu nog zou zijn. De aanblik van Riciretha verdoofd en liggend in de trailer heeft heel veel indruk op hen gemaakt. De bestuurder, een vriend van hen en niet paardenmens, kan het nog geen plaatsje geven. Hopenlijk wordt dat beter wanneer Ries in Friesland staat en dan eindelijk haar nieuwe stalletje mag begroeten.

Ze staat nu nog in Zeewolde. Het paardentransportbedrijf zal haar naar verwachting morgen naar Friesland brengen. Laten we met z'n allen duimen dat dit goed mag gaan. Het geluk mag de eigenaren ook wel eens toelachen!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 03:24

Kaiya schreef:
Daar gaat de trailer waar je zo lang voor hebt gespaard. Haha! Haha! Haha!


Hahaha k*tpaard Vork

Nee grapje natuurlijk.

Tis altijd schrikken als zoiets gebeurd

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:34

polly2 schreef:
smillie_ schreef:
hmm, t gaat inderdaad een heel werkje worden om die terug op een trailer te krijgen.
Wat een geluk dat het zo afgelopen is.


Kan ook nog wel meevallen. Daar sta je soms versteld van. Mijn vriendin werd aangereden van achteren met de trailer, behoorlijk had. Dus de chauffeur achter haar klapte vol op de trailer, omdat hij naar de bootjes op het water zat te kijken en niet zag dat zij remde omdat de voorganger afsloeg. Dat paard is door de klap naar voren gezwiept en lag ongeveer op de kop in de trailer. de verwondingen ed vielen gelukkig mee. Maar het dier was altijd makkelijk op de trailer en de eerstvolgende keer, toen zij met haar nieuwe trailer kwam, liep hij er zo weer in.
En ik heb dat wel vaker meegemaakt dat ze na een enge ervaring er toch weer inliepen.
Maar ook niet....dus je weet het nooit.


klopt, kan ontzettend meevallen.

Een hengst bij ons op stal is een aantal jaar geleden toen hij vervoerd werd met de trailer met de gehele combinatie over de kop geslagen. Nadat er een nieuwe trailer gearriveerd was, liep het paard zonder een keer extra te kijken zo de wagen weer op.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:25

Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen en dat ze rustig in Friesland aan komt. En iedereen er omheen ook veel sterkte. Het is moeilijk dat je niet weet wat er aan de hand was omdat je er dan ook niets aan kunt doen of kunt voorkomen. Maar omdat ze altijd gewoon op de trailer heeft gestaan komt dat vast weer helemaal goed en is het waarschijnlijk gewoon een incident geweest. Ze hoeft echt niet bang van een trailer te zijn want daar heeft ze goede ervaringen mee. De eerstkomende rit is wel erg belangrijk. Dan mag er niets mis gaan en liever te langzaam rijden dan dat je een keer hard moet remmen. Jij weet wat je achterin hebt staan, die racehazen op de weg niet. Die halen maar lekker in.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:33

Uthrick schreef:
Jemig, dan schrik je je als bestuurder ook rot als zoiets overkomt?

Maar dit is wel DE reden dat wij ALTIJD met elk nieuw paard dat wij voor het eert moeten vervoeren, een "proefrondje"in de trailer door het dorp maken.
Pling Mocht ie dan door t lint gaan, dan kan het nog verkeerd uitpakken maar altijd minder dan bij een snelweg.

Arm paard, hoop dat hij er niet ernstig gewond is nu en dat de bestuurder nog durft te rijden met trailer.. Ach gut


Misschien is het paard wel vaker met de trailer geweest? Knipoog Staat nergens dat het zijn eerste keer was. Lachen

Jeetje zeg, schrik je je toch ook rot! Netjes dat ze even de weg hadden afgezet, dat het paard rustig kon worden. Haha!

albertje
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-08-06

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:06

is het misschien verstandig om altijd een sedatiespuit die je bij de dierenarts kan kopen bij je te hebben op lange reizen of bij paarden die druk zijn op de trailer

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:48

Goh, wat sneu dat het paard nu een dik been heeft.
Hopelijk houd ze er niks aan over.
En ik leef ook echt met de bestuurder mee.
Hij voelt zich natuurlijk mega-schuldig, maar ja.
Een levend dier kan altijd schrikken, dat heb je gewoon niet in de hand.
Wens hem maar sterkte en hij hoeft er niet over in te zitten.

Ik ben ook altijd extra goed op mijn hoede als ik met de paarden op weg ben.
Voor andere weggebruikers heb ik dit er nu 4 jaar geleden op gezet:
Afbeelding

Kan je echt zeggen dat het helpt.
Had eerder altijd een paard wat helemaal panisch werd als een auto te dicht achter de trailer reed.
Sinds ik stickers erop heb geplakt heb ik veel begrip van medeweggebruikers.
Zitten ze er kort achter en ineens laten ze het gas los en houden ze genoeg afstand.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:09

albertje schreef:
is het misschien verstandig om altijd een sedatiespuit die je bij de dierenarts kan kopen bij je te hebben op lange reizen of bij paarden die druk zijn op de trailer


Daar heb je vaak weinig meer aan als het paard al gestresst is. En dan moet je hem er nog in zien te krijgen bij een om zich heen trappend en springend paard. Ik moet zeggen dat ik er wel altijd eentje in mijn EHBO-tas heb liggen. En die ligt niet thuis maar in de vrachtwagen.

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:36

Sedatiepuit helpt trouwens alleen als het paard rustig is.
Als ie helemaal opgefokt is werkt zo'n spuit alleen maar averechts.
Ik heb er ook een in de zadelkamer en 1 in de auto liggen.

Jiviejik

Berichten: 989
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Almere

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:00

Paard stond gistere nog bij ons op stal..
Wanneer gaat ze weg?

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: A6 afgesloten door zeer onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:37

Fijn om van insiders te horen hoe het gegaan is en nu gaat met het paard. Zoiets hoop je nooit mee te maken zeg....Ik ga duimen dat het morgen goed zal lukken allemaal. De mensen van het paardentransportbedrijf daar uit de buurt (ben hun naam even kwijt) die hebben een goeie naam en nemen er altijd ruim de tijd voor.