Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:36

http://www.paardenkrant.nl/
paardenkrant.nl

Een straf van drie jaar ontzegging tot alle wedstrijd- en trainingsbanen waarvan één jaar voorwaardelijk hoorden twee trainers afgelopen week tegen zich uitspreken. Zij hadden zich in de ogen van het tuchtcollege van de Nederlandse Draf- en Rensport (NDR) dermate misdragen dat een dergelijke extreem zware straf hier als antwoord op passend was.

Trainer Frank Westerveld zou bij een incident op de drafbaan Alkmaar ingereden zijn op een medewerkster van de bewaking waarbij zij beklemd kwam te zitten tussen de vrachtwagen van Westerveld en een hek en slechts met enig geluk kon ontsnappen. Twee dagen eerder was het tussen de bewaakster en Westerveld ook al tot een incident gekomen op Wolvega.

Precies dezelfde straf hoorde Cees Vergay tegen zich uitspreken. Vergay was het oneens over het koersverloop van één van zijn paarden en ging daarop verhaal halen bij het dienstdoende comité. Dit resulteerde in een scheldpartij en vervolgens kreeg de trainer het ook met een toeschouwer aan de stok die hij een kopstoot gaf. Dit met als gevolg een bloedneus en een gebroken tand.
In beide gevallen stelde het Tuchtcollege: 'Dergelijk onbehoorlijk gedrag getuigt van weinig professionaliteit en schaadt bovendien het aanzien van de drafsport nu het waarneembaar is voor het publiek en andere deelnemers.'

prompter

Berichten: 11296
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:42

Prima, eindelijk eens effectief optreden tegen dergelijk wangedrag. Dit soort gedrag hoort in geen enkele sport thuis, daar mogen strenge straffen op staan wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door prompter op 02-08-07 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:57

promptertje schreef:
Priam, eindelijk eens effectief optreden tegen dergelijk wangedrag. Dit soort gedrag hoort in geen enkele sport thuis, daar mogen strenge straffen op staan wat mij betreft.


elemaal mee eens

CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:45

zo die hangen zeg! ze zeggen weleens: God straft meteen! Bij deze!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:47

Anoniem schreef:
promptertje schreef:
Priam, eindelijk eens effectief optreden tegen dergelijk wangedrag. Dit soort gedrag hoort in geen enkele sport thuis, daar mogen strenge straffen op staan wat mij betreft.


elemaal mee eens


Ik ook.

Hoewel ik op iemand inrijden niet gewoon wangedrag wil noemen. Meer zwaar crimineel, iets wat ook wel met hoge boetes en gevangenisstraffen mag worden beantwoord.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:24

Het komt veels te weinig voor dat ruiters, rijders, trainers gestraft worden voor hun grote waffel tegen mensen die hun functie op een wedstrijd uitoefenen. Ik ken wel stewarts die tegen bepaalde ruiters, rijders niets durven zeggen omdat ze dan thuis opgezocht worden door een groepje gestuurde beulen. Werkelijk te gek voor woorden. Dus gaat iedereen zijn gangetje lekker. Vind ook wel dat de bonden het deels zelf zo ver hebben laten komen door hier maar niets mee te doen.

jantjeb

Berichten: 317
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: peize

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:55

Het werd es tijd dat tegen zulks idioot gedrag opgetreden word,sommige mensen houden gewoon hun mond uit angst voor represailles dat is toch te gek voor woorden,vind het heel goed dat ze dat gaan afstraffen, wat mij betreft mogen de straffen wel wat hoger, het is toch gewoon van de zotte dat zoiets gebeurt

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:10

.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:11

draverr schreef:
.


Tot zover deze bijdrage Haha!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:27

eindelijk! aanpakken dat idiote gedrag

draverr
Berichten: 434
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:52

Cayenne schreef:
draverr schreef:
.


Tot zover deze bijdrage Haha!



Haha! Haha! Haha! Ja ik had even een stukje geschreven uiteindelijk toch maar even weg gehaald.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:51

promptertje schreef:
Prima, eindelijk eens effectief optreden tegen dergelijk wangedrag. Dit soort gedrag hoort in geen enkele sport thuis, daar mogen strenge straffen op staan wat mij betreft.


Idd! Het klinkt als de juiste straf!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:52

Ja precies, straffen kunnen niet zwaar genoeg zijn!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Zware straffen ongepast gedrag in de drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:28

over Vergay wil ik niks zeggen, want die ken ik alleen van horen zeggen, over het incident met Frank kan ik alleen maar zeggen dat ik niet geloof dat er is gebeurd wat de beveligingsdame heeft gezegd dat er is gebeurd... Meerdere getuigen bevestigen dit en ook het politierapport stelt dat er niet kan worden bewezen dat hij z'n vrachtwagen zodanig gestuurd heeft dat hij op haar is ingereden (het politierapport kon zelfs niet gebruikt worden door het tuchtcollege om hem te veroordelen)