Grensverschrijdend getrouwtrek om pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Grensverschrijdend getrouwtrek om pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 19:33

Pony Cheyenne is al wekenlang inzet van een geschil tussen manege De Boshoeve in Montfort
en de 14-jarige Duitse eigenaresse Michelle.

Gister werd de pony met veel politievertoon en een deurwaarder weggehaald bij manege de Boshoeve, in een trailer gezet en linea recta de duitse grens overgereden.
Een bevel van de rechtbank in Heinsberg, dat over genomen werd door de rechtbank in Roermond.
De inbeslagname verliep niet zonder problemen, Webers zoon werd door de politie gearresteerd.
Het geschil gaat om een achterstandsbetaling met als inzet de 8-jarige pony.
De pony is nu ondergedoken, we weten waartoe Weber in staat is. Hij zou zó weer het dier stiekem stelen, vertelt de moeder van de 14-jarige Michelle.

Dagblad de Limburger, nikki van der Naald
Kort samengevat door mij.
Voorpagina nieuws van dagblad de limburger van woensdag 08-08-2007

Michelle zou het dier eerst hebben geleast van Weber, waarna ze er 1500 euro zwart voor heeft betaald, paspoort en chip staan op naam van de 14 jarige michelle. Na wat achterstallige betalingen zou Michelle niet meer op de pony hebben mogen rijden van Weber.
Ze kwam op 3 juli naar de manege heeft de pony gepakt en is niet meer terug gekomen.
De pony werd neergezet bij een manege in Duitsland waar het zoveel heimwee had gekregen volgens Weber dat de pony een tijdje later midden in de nacht teruggelopen is naar De boshoeve.
Er zijn getuigenissen van dat Weber de pony heeft weggehaald en er is aangifte van gedaan bij de politie in Nederland.
De vader van het meisjes zegt: de betalinsachterdtand die we haaden betrog stallingskosten, die we de afgelopen maanden netjes hebben betaald. Toen kwam hij ineens met een niewe naheffing van zevenhonder euro aanzetten.

Andrea Post stelt dat weber''dat kunstje bij meer mensen heeft geflikt''. Er zijn veel meer paarden daar wegehaald en ondergedoken, zegt de duitse. De manegehouder spreekt dit met klem tegen, er is 1 meisje zegt hij, die inderdaad de pony daar heeft weggehaald. En waarmee hij heeft gedreigd de pony wel te komen ophalen.
Maar ik ga toch geen advocaat inschakelen als ik niet in me recht sta.. zo liet hij weten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Grensverschrijdend getrouwtrek om pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:58

bij ons op stal stond ook iemand die daar gestaan die daar weg was ivm achterstand. hij had ook gedreigd die pony te zoeken en terug te halen dan.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Grensverschrijdend getrouwtrek om pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:37

Hmm apart verhaal. Als er een schriftelijke overeenkomst was opgesteld, en men netjes de bankafschriften van elke betaling had bij gehouden, dan was dit geloof ik niet gebeurt.