Nederland moet in Barcelona met ijzersterkteam aan start kom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Nederland moet in Barcelona met ijzersterkteam aan start kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 10:02

KNHS:
DUBLIN (ANP) - De Nederlandse springruiters zijn vrijdag in Dublin als vijfde geëindigd in de zevende wedstrijd van de Super League. In de tussenstand van de prestigieuze competitie voor landenteams staat de equipe van bondscoach Ehrens nu op de zesde plaats. De wedstrijd in Ierland werd vrijdag gewonnen door Duitsland.

Voor Nederland kwamen Willem Greve, Ben Schröder, Leon Thijssen en de debuterende Henk van de Pol in de ring. Vooral Greve en Schröder presteerden goed; ze reden beiden een foutloze eerste manche en noteerden in de tweede omloop allebei één springfout. Thijssen haalde in beide manches acht strafpunten.

De uit Knegsel afkomstige Van de Pol had tijdens zijn debuut een slechte dag. In de eerste manche sprokkelde hij liefst 17 strafpunten bijeen. Toen hij voor de tweede keer mocht opdraven weigerde zijn paard Dan 7-T voor de dubbelsprong, waarna de onfortuinlijke Van de Pol van zijn viervoeter viel.

Bondscoach Rob Ehrens was gematigd tevreden na afloop van de wedstrijd in Dublin: ,,Greve en Schröder hebben het zeer goed gedaan. Van Thijssen had ik iets meer verwacht en wat er met Van de Pol gebeurde, is gewoon vervelend. Gelukkig heeft hij er verder niets ergs aan overgehouden. Er had iets meer in gezeten, helaas we hadden net een paar schoonheidsfoutjes te veel.''

De wedstrijd in Dublin was de voorlaatste in de landencompetitie. Van de acht deelnemende landen degradeert er één. Nederland is zesde en heeft 9 punten voorsprong op Zweden, dat laatste staat. Bij de laatste wedstrijd in Barcelona worden dubbele punten uitgereikt.

Ehrens is er nog niet helemaal gerust op: ,,In Barcelona moeten we gewoon met een supersterk team aan de start staan. Volgende week staat het EK springen in Mannheim op het programma en daarna ga ik bekijken met welke ruiters en paarden ik naar Barcelona ga''.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Nederland moet in Barcelona met ijzersterkteam aan start kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:14

duitsers winnen toch