Pony Bliz is niet mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:25

Wat een leugens weer.
Citaat:
de dierenarts gebeld en die zou komen kijken. toen wij bij blitz kwamen vertelde de stalhouder ons dat de dierenarts net weg was en dat het zo slecht ging met blitz dat we maar moesten overwegen om hem naar de slager te brengen.vreemd genoeg was er geen groen op zijn kop tezien en was de omgeving van de stal bloedvrij gemaakt? de stalhouder heeft dit gedaan en ook had hij blitz hoofd gewassen?

Alleen dit al! De staleigenaar heeft hem zelf op de fiets naar de kliniek gebracht! Terwijl jullie lekker in de auto zaten want jullie durfde er niet mee te lopen!
Volgens mij vergeet je dat er al lang verhaal is gehaald bij de oude staleigenaar? Je weet wel, de gene die jullie eerst zelfs beschuldigde van de mishandeling!
Om van te Gaaaap

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:29

[/quote]

Nee, nu is alles ineens de schuld van andere! Hou toch op! Er zijn al genoeg leugens, lieg je nou niet vaster!
Nu kan het gezin de publiciteit ineens niet hebben? Toen er geld kwam was het geen probleem...had je als ouders eerder moeten bedenken.
En als ouders had je je kind ook kunnen beschermen door een gezonde pony te kopen! Dit is hem echt zelf aan gedaan.

@ Studiemiep; OK dan![/quote]

Hier sluit ik me helemaal bij aan,ivm de ziekte van Calvin had ik eerder een oud betrouwbaar beestje gekocht en zeker geen 3 jarige pony!

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:30

gekvanfleur schreef:
ik geloof zeker niet dat dit allemaal verzonnen is.
waarom weet ik zelf ook niet,
maar als je oneerlijk wou zijn,
had je het niet zo aangepakt.(anders ben je erg dom)
misschien is niet alles goed gegaan, maar alles verzonnen geloof ik niet in.

noaC:ik ben erg niuwsgierig naar jou verhaal,
aan je post te merken weet je er meer vanaf.
maar aan:you will see. hebben we niet zo veel,
misschien kun jij ook eens uitleggen wat er allemaal niet klopt(voor de duidelijkheid)
want,sorry, ik erger me ook aan mensen die alles lijken te weten maar er niets over zeggen.(het mag des noods over de pb)
alles is al zo onduidelijk.
(ik ga niet zeggen dat ik je niet geloof, maar wil ook niet dat ik iets zeg terwijl die mensen zometeen gelijk blijken te hebben, en wil zeker niet vervelend tegen jou zijn, maar wil wel eens weten wat er precies mis is)


Noac is iemand luisterd naar de naam Petra, iemand die daar werkt, maar welk recht heeft Noac om vertrouwelijke gegevens naar buiten te brengen. zou het niet fijn vinden om vertrouwelijke gegevens van mensen en/of dieren binnen de daarvoor bestemde kamers te laten. Zij mag haar vermoedens uitspreken, maar volgens mij is er ook nog iets van "wet op de privacy", ook bij dieren. Maar al met al maakt het niets meer uit. Het leed is geschiedt en het verdriet in het gezin is er niet minder om. Misschien een optie om een ieder die het wantrouwd te vragen te stoppen. De familie zal dit met hun eigen club wel rooien en heeft daar niemand voor nodig. En ik weet zeker dat er ook mensen zijn die het gezin wel steunen en te goeder trouw zijn.

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:31

Hoi Rachelle,

Het is moeilijk om te geloven wat nu de waarheid is. Je hebt een paar berichten geplaatst om jezelf schoon te praten. Niemand weet nu meer wat het echte verhaal is. Je kan makkelijk zeggen geloof het of niet. Zoiets is er ook al in je andere berichten gezegd.

Ik wil Cavin wel veel sterkte toewensen en hopelijk knapt zijn pony op, lijkt me dat hij al meer dan genoeg aan zijn hoofd heeft. Had misschien ook eerder bedacht kunnen worden dat hij er ook de dupe van kon worden.

Jumper, jammer dat je het nu afschuift op de vorige eigenaresse.
Citaat:
Zij is de enige uit het gezin die altijd gezegd heeft "waarschijnlijk komt het door mishandeling of is misschien door een ander paard getrapt" wel is gebleken dat dit een oud iets was. Misschien dat er wel beter op het paard gelet had kunnen worden door de oud-eigenaar. Er is nooit omontstotelijk bewezen dat het om mishandeling zou gaan.


Hiermee kom je op mij niet sympathieker over. Een paar berichten eerder heb je het er nog over dat er fouten zijn gemaakt en nu schuif je het alweer af op een ander
Zoals eerder vermeld geef toe dat er iets mis is gegaan en draai er niet omheen. Is toch geen schande dat iemand fouten maakt. Daar zijn we mensen voor.

Je komt nu even te laat met je wet van privacy. Eerst haal je een handelaar door het slijk, vervolgens een stalhouder een DA, de chirurg van Utrecht, de buurvrouw en de vorige eigenaresse. Misschien ben ik nog wel iemand vergeten ook. Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 11-08-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:32

Jumper63 schreef:
Maar ga eens bij jezelf te raden "paardenliefhebster". Jij zou dat toch ook niet hebben kunnen aanzien dat je in de eerste instantie een slecht uitziend paard koopt, dit omdat je het zielig vindt. Om vervolgens erachter te komen dat er scheuren/breuken in het schedel zitten. Tussen de neus en ogen. Als jij als leek een paard koopt weet je ook niet precies waar je op moet letten. Maar laat je een paard dan staan omdat er mankementen aan zitten. Ik zelf hou van paarden, ik zou dit niet kunnen. Zou jij het paard terugbrengen naar de oud-eigenaar en je geld terugvragen? Je hebt geen spijkerbroek gekocht hoor maar een levend wezen.


Ik zou als leek zijnde mijn pony laten keuren voor ik een zielige pony koop voor mijn zoontje!
En als ik het al koop zou ik daar ook zelf over nadenk; kan ik dat betalen? Een zielige pony heeft extra kosten; dat weet ook een leek!
En ik zou het mijn zoontje niet aan doen om een zielige pony te kopen als hij zelf al ziek is; teveel risico! Ook voor hem!
En nee, het zou inderdaad niet teruggaan naar de eigenaar.

Maar heb ik nog een vraag voor jou als "famillie-expert"; Hoezo heeft er voor deze publiciteit een stuk op Marktplaats gestaan van "de buurvrouw en buurmeisje" dat het HUN pony was? Ook compleet met zielig verhaal?
Kwam Calvin misschien in de publiciteit nog beter uit als eigenaar?
Laatst bijgewerkt door NoaC op 11-08-07 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:32

kunnen we geen rekening openen voor alle mensen die een miskoop doen???

Jullie hadden gewoon de pony moeten laten keuren bij aankoop.. no more no less. Heel spijtig dat jullie met een ongezond dier zitten, maar daar kunnen jullie alleen zelf wat aan doen.

IK zeg ook niet dat alles verzonnen in!
1 ik geloof 100% dat de pony niet goed is!!
2: ik geloof ook dat zoonlief ziek is
3: ik geloof ook zeker dat ze veel van het beestje houden ... (wie houd er niet van zijn dier!)

Maar zomaar mensen beschuldigen of dingen insinueren (of hoe schrijf je dat fijne woord) dat kan in zulke gevallen echt niet! En ja maybe is die inzamelings actie niet door jullie opgezet! Maar de koninklijke landmacht moet toch iets van de ``zielige`` verhalen hebben meegekregen.. anders doen ze zoiets vast niet.

dan rest de vraag: van wie komen die zielige verhalen?? nou..??? en wie houd ze in stand...

en ten 2de waarom staat er geen excuses op jullie site dat er mede door jullie een grote inschattings fout is gemaakt...?

mbt tot de Gelderlander: respectabele kranten verifieren eerst al hun gegevens (bronnen etc).. dus ze hebben het allemaal vast niet uit hun duim gezogen!

En mocht de pony idd zo´n dure operatie nodig zijn..denk je nu echt dat het beestje weer de oude wordt? Denk het van niet.

Klinkt heel kreu maar dan kun je beter een gezonde pony voor hem kopen die NIETS mankeerd en deze vredig laten inslapen. (uiteraard mocht alles met een antibiotica kuurtje op te lossen zijn niet he..) maar spendeer er geen 10.000 euro aan

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:32

lundi schreef:



Nee, nu is alles ineens de schuld van andere! Hou toch op! Er zijn al genoeg leugens, lieg je nou niet vaster!
Nu kan het gezin de publiciteit ineens niet hebben? Toen er geld kwam was het geen probleem...had je als ouders eerder moeten bedenken.
En als ouders had je je kind ook kunnen beschermen door een gezonde pony te kopen! Dit is hem echt zelf aan gedaan.

@ Studiemiep; OK dan![/quote]

Hier sluit ik me helemaal bij aan,ivm de ziekte van Calvin had ik eerder een oud betrouwbaar beestje gekocht en zeker geen 3 jarige pony![/quote]

Een ieder is vrij in te geloven wat men zelf wil.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:33

Jumper63 schreef:
Noac is iemand luisterd naar de naam Petra, iemand die daar werkt, maar welk recht heeft Noac om vertrouwelijke gegevens naar buiten te brengen. zou het niet fijn vinden om vertrouwelijke gegevens van mensen en/of dieren binnen de daarvoor bestemde kamers te laten. Zij mag haar vermoedens uitspreken, maar volgens mij is er ook nog iets van "wet op de privacy", ook bij dieren. Maar al met al maakt het niets meer uit. Het leed is geschiedt en het verdriet in het gezin is er niet minder om. Misschien een optie om een ieder die het wantrouwd te vragen te stoppen. De familie zal dit met hun eigen club wel rooien en heeft daar niemand voor nodig. En ik weet zeker dat er ook mensen zijn die het gezin wel steunen en te goeder trouw zijn.


Mijn naam is geen geheim hoor. Daarnaast zie je mij hier de vertrouwelijke medische gegevens neer zetten? Zo dom ben ik niet hoor! Haha!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:36

Jumper63 schreef:
gekvanfleur schreef:
ik geloof zeker niet dat dit allemaal verzonnen is.
waarom weet ik zelf ook niet,
maar als je oneerlijk wou zijn,
had je het niet zo aangepakt.(anders ben je erg dom)
misschien is niet alles goed gegaan, maar alles verzonnen geloof ik niet in.

noaC:ik ben erg niuwsgierig naar jou verhaal,
aan je post te merken weet je er meer vanaf.
maar aan:you will see. hebben we niet zo veel,
misschien kun jij ook eens uitleggen wat er allemaal niet klopt(voor de duidelijkheid)
want,sorry, ik erger me ook aan mensen die alles lijken te weten maar er niets over zeggen.(het mag des noods over de pb)
alles is al zo onduidelijk.
(ik ga niet zeggen dat ik je niet geloof, maar wil ook niet dat ik iets zeg terwijl die mensen zometeen gelijk blijken te hebben, en wil zeker niet vervelend tegen jou zijn, maar wil wel eens weten wat er precies mis is)


Noac is iemand luisterd naar de naam Petra, iemand die daar werkt, maar welk recht heeft Noac om vertrouwelijke gegevens naar buiten te brengen. zou het niet fijn vinden om vertrouwelijke gegevens van mensen en/of dieren binnen de daarvoor bestemde kamers te laten. Zij mag haar vermoedens uitspreken, maar volgens mij is er ook nog iets van "wet op de privacy", ook bij dieren. Maar al met al maakt het niets meer uit. Het leed is geschiedt en het verdriet in het gezin is er niet minder om. Misschien een optie om een ieder die het wantrouwd te vragen te stoppen. De familie zal dit met hun eigen club wel rooien en heeft daar niemand voor nodig. En ik weet zeker dat er ook mensen zijn die het gezin wel steunen en te goeder trouw zijn.

oke, komt er op neer dus dat ik niets zal horen,
maakt niet uit, maar het wordt staads gekker(niets met jou te maken noa Knipoog )
ik zeg maar niets meer, als ik dit moet snappen?

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:37

studiemiep schreef:
kunnen we geen rekening openen voor alle mensen die een miskoop doen???

Jullie hadden gewoon de pony moeten laten keuren bij aankoop.. no more no less. Heel spijtig dat jullie met een ongezond dier zitten, maar daar kunnen jullie alleen zelf wat aan doen.

IK zeg ook niet dat alles verzonnen in!
1 ik geloof 100% dat de pony niet goed is!!
2: ik geloof ook dat zoonlief ziek is
3: ik geloof ook zeker dat ze veel van het beestje houden ... (wie houd er niet van zijn dier!)

Maar zomaar mensen beschuldigen of dingen insinueren (of hoe schrijf je dat fijne woord) dat kan in zulke gevallen echt niet! En ja maybe is die inzamelings actie niet door jullie opgezet! Maar de koninklijke landmacht moet toch iets van de ``zielige`` verhalen hebben meegekregen.. anders doen ze zoiets vast niet.

dan rest de vraag: van wie komen die zielige verhalen?? nou..??? en wie houd ze in stand...

en ten 2de waarom staat er geen excuses op jullie site dat er mede door jullie een grote inschattings fout is gemaakt...?

mbt tot de Gelderlander: respectabele kranten verifieren eerst al hun gegevens (bronnen etc).. dus ze hebben het allemaal vast niet uit hun duim gezogen!

En mocht de pony idd zo´n dure operatie nodig zijn..denk je nu echt dat het beestje weer de oude wordt? Denk het van niet.

Klinkt heel kreu maar dan kun je beter een gezonde pony voor hem kopen die NIETS mankeerd en deze vredig laten inslapen. (uiteraard mocht alles met een antibiotica kuurtje op te lossen zijn niet he..) maar spendeer er geen 10.000 euro aan


Ik ben blij dat je hier goed over hebt nagedacht. Je hebt voor een heel groot deel gelijk. En nogmaals er zijn fouten gemaakt, maar niet bewust op geld uitzijnde. De familie zal zelf uiteindelijk moeten beslissen hoe verder te gaan als het alsnog op een operatie uitdraaid. Maar ik weet heel zeker dat zij er alles aan zullen doen het paard een gelukkig leventje te geven, en zeker niet tot het uiterste het beest in leven te houden. Zij zijn ook van mening dat het wel een dierwaardig bestaan moet hebben. Maar nogmaals het zal de familie goed doen denk ik dat er ook nog mensen zijn, die niet gelijk conclusies trekken.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:39

gekvanfleur schreef:
oke, komt er op neer dus dat ik niets zal horen,
maakt niet uit, maar het wordt staads gekker(niets met jou te maken noa Knipoog )
ik zeg maar niets meer, als ik dit moet snappen?


O, geloof me; er zijn nog leugens genoeg over die niks te maken hebben met wat ik van wege mijn baan niet mag zeggen hoor.
Maar er wordt nog hard aan gewerkt om het verhaal en bewijs kloppend te krijgen. Halve beschuldigingen wil niemand natuurlijk.....kan de staleigenaar en ex-eigenaar beamen!
Maar geloof me; een stel hebben aan de boom geschud en er zijn heel wat rotte appels uit komen vallen Knipoog

Rachelle40
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:44

noac! hoe kan ik bewijzen dat ik de waarheid spreek?
elk tot nu toe heb jij het elke keer over leugens.
en weet jij hoe de krant aan info komt? of ze die ook natrekken.
dacht het niet die willen alleen maar smul verhalen en voor de gevolgen draaien ze toch nooit op.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:44

NoaC schreef:
Jumper63 schreef:
Noac is iemand luisterd naar de naam Petra, iemand die daar werkt, maar welk recht heeft Noac om vertrouwelijke gegevens naar buiten te brengen. zou het niet fijn vinden om vertrouwelijke gegevens van mensen en/of dieren binnen de daarvoor bestemde kamers te laten. Zij mag haar vermoedens uitspreken, maar volgens mij is er ook nog iets van "wet op de privacy", ook bij dieren. Maar al met al maakt het niets meer uit. Het leed is geschiedt en het verdriet in het gezin is er niet minder om. Misschien een optie om een ieder die het wantrouwd te vragen te stoppen. De familie zal dit met hun eigen club wel rooien en heeft daar niemand voor nodig. En ik weet zeker dat er ook mensen zijn die het gezin wel steunen en te goeder trouw zijn.


Mijn naam is geen geheim hoor. Daarnaast zie je mij hier de vertrouwelijke medische gegevens neer zetten? Zo dom ben ik niet hoor! Haha!


Volgens de berichtten van vorige week heb je wel aangegeven dat jij wel aan je informatie kon komen omdat je daar werkt. Het gezin is een simpel gezin zonder veel poeha. En ik geef nog steeds aan dat er mijns inziens fouten gemaakt zijn. Maar paard is hoe je het went of keert ziek. Het kind is hoe je het went of keert ziek. Het paard is hoe je het went of keert bij de universiteit geweest voor onderzoek. De dierenarts heeft de familie doorverwezen naar de universiteit. Dit zal hij niet doen als er iets is wat door hem zelf behandeld kan worden. Geef gewoon aan dat als er twijfels zijn het beter is niet te reageren op donaties van welk soort dan ook. Maar sla niet op hol om vervolgens een of andere hetze op te zetten. Niemand is gedwongen en ieder mens kan voor zichzelf bepalen of er wel of niet aan meegedaan wordt. Spreek je twijfels uit, maar hou het netjes. Geef het paard en kind rust. Misschien bereiken we daar nog veel meer mee.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:48

Rachelle40 schreef:
noac! hoe kan ik bewijzen dat ik de waarheid spreek?
elk tot nu toe heb jij het elke keer over leugens.
en weet jij hoe de krant aan info komt? of ze die ook natrekken.
dacht het niet die willen alleen maar smul verhalen en voor de gevolgen draaien ze toch nooit op.


Jij hoeft niets te bewijzen. Iedereen weet hoe kranten zijn. Met mij zijn er nog meer mensen die het wel goed bedoelen. En misschien is het wel beter alles te laten rusten. Haal de site van internet af en laat een ieder denken wat men wil. Over een paar weken heeft men vast wel weer iets anders gevonden om zich druk over te maken.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:49

Ik heb gezegd dat ik het door alle niet kloppende verhalen wel even na ging vragen bij de kliniek zelf ja. Zeg ik nog niet mee dat dit op bokt zet.

En nu het vuur ineens te heet is moet iedereen er maar over ophouden? Lekker makkelijk Knipoog

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:50

Anniekskie schreef:
Echt een triest verhaal,

en dan ook nog zeggen "zoveel geld is er nog niet binnengekomen trouwens"
Dan ben je wel heel erg!

Dit vind ik ook heel ondankbaar klinken. Marco Borsato en Anky van Grunsven hadden zeker nog niets gestort Clown ..

Maar nu heeft het 1e verhaal wel op de voorpagina gestaan, is het dan misschien niet net zo netjes om ook dit op de voorpagina te plaatsen?

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:51

Nogmaals.. Jumper, is 't niet handig om jezelf gewoon terug te trekken? Ik denk namelijk niet dat men hierover zomaar ophoudt. Dat zijn mensen. Lachen
Wat gaat de familie nu doen dan.. Gaan ze 't geld, zolang mensen er niet om vragen, houden? En gaan ze nog meer info inwinnen over Blitz, vóór ze deze x besluiten om iets te doen (zoals hiervoor met het kopen van zo'n paardje)
Als leek, lijkt 't mij niet verstandig om zomaar iets te kopen, maakt niet uit wat het is. Eerst info inwinnen voor je iets onderneemt.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:02

NoaC schreef:
gekvanfleur schreef:
oke, komt er op neer dus dat ik niets zal horen,
maakt niet uit, maar het wordt staads gekker(niets met jou te maken noa Knipoog )
ik zeg maar niets meer, als ik dit moet snappen?


O, geloof me; er zijn nog leugens genoeg over die niks te maken hebben met wat ik van wege mijn baan niet mag zeggen hoor.
Maar er wordt nog hard aan gewerkt om het verhaal en bewijs kloppend te krijgen. Halve beschuldigingen wil niemand natuurlijk.....kan de staleigenaar en ex-eigenaar beamen!
Maar geloof me; een stel hebben aan de boom geschud en er zijn heel wat rotte appels uit komen vallen Knipoog


Ik vraag mij alleen af wie er aan de boom heeft geschud, en hebben we het hier nog wel over een ziek paard? Zeg nou zelf, het paard is ziek. Even los van het feit of het paard wel of niet geopereerd zou moeten worden. Er zijn vermoedens uitgesproken en niets meer dan dat. Als er echt bewijzen zijn, dan sta je in je recht. Maar er zijn veel mensen die met veel winden meedraaien. Ook zijn er mensen die a zeggen en b bedoelen. Dit gaat boven mijn pet. Ik blijf van mening dat het allerbelangrijkste is dat het paard ongeacht de kwaal verzorgd wordt door mensen die het echt wel goed bedoelen. Met deze mensen bedoel ik de moeder van Calvin en uiteraard Calvin zelf. Calvin is nu degene die alles over hem heen krijgt. Je hebt gelijk als je zegt dat ze dit zelf op hun hebben afgeroepen, maar hij kan daar niets aan doen. De moeder van Calvin weet niet eens hoe een computer werkt, zij staat hierbuiten maar ontvangt wel de meeste klappen. Dit vindt ik niet terecht. Jij zal het goed bedoelen als dierenvriend, maar ik blijf ervan overtuigd dat dit moet stoppen. Mensen mogen hun geld terug halen. Dit kan binnen 30 dagen. Het geld dat binnen is gekomen is bestemd voor Blitz. Dit weet ik heel zeker.

Rachelle40
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:03

niemand is perfekt dus ook ik niet.
noac! wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op zijn neus. ik ben de vader van Calvin en werk ook op de UU.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:07

Ik volgde dit al een tijdje. Wat ik ervan begreep heeft het jongetje een akelige ziekte, die overigens niet levensbedreigend zou zijn. Gelukkig maar. Ik gun iedereen het beste in het leven, ook deze jongen.

Het paard zou mishandeld zijn, en er werd geld ingezameld voor een enorme operatie.

Ik besloot al gelijk niet te storten, sorry. Er zijn zoveel hele zieke kinderen die heel gehecht zijn aan hun huisdier, en tóch afscheid moeten nemen, hoe erg dit ook is... en ik vind ook dat dit gezin geen seconde heeft stilgestaan bij de gebreken van de pony bij de aanschaf. Ik gun ook de pony het beste van de wereld... maar dit gaat MIJ toch wat tever...

Kortom; het gezin heeft een stomme stunt uitgehaald, en probeerd de gevolgen nu ineens op anderen te verhalen door geld te vragen met een sneu verhaal? En vervolgens blijkt het verhaal niet eens HALF waar... en word er maar gedraait en gepielt...

Hoe het nu ook zit... ik vind dat Rachelle40 zich COMPLEET VOOR SCHUT ZET. Als dit Calvin's moeder (en nu ineens vader??) is, moeten ze zich de ogen uit de kop schamen. Doen alsof ze het niet is... nou ja, okee, ze is het wel.. maar ze LIEGT NIET HOOR....

Gestoord...

Ik wens Calvin en zijn pony het beste... maar ik raad de ouders aan om normaal te doen hierover en zich niet te wentelen in publiciteit... want wat mij betreft is het verdiend dat ze nu teruggefloten worden. En volgende keer even nadenken voor je met een zielig verhaal de publiciteit zoekt en geld gaat bietsen. En tot slot; NADENKEN voor je een pony koopt.

Nogmaals; ik wens ze alle sterkte, maar ik vind het wel een ENORM stomme stunt...

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:13

Op de 1 of andere manier zag ik deze bui al hangen.
Het zou ze netjes staan als ze de donaties gewoon terug zouden geven.
Als Blitz inderdaad een verwonding op heeft gelopen door een trap van een ander paard hoeft dit naar mijn mening niet betaald te worden door een ander.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:19

NoaC schreef:
Jumper63 schreef:
Maar ga eens bij jezelf te raden "paardenliefhebster". Jij zou dat toch ook niet hebben kunnen aanzien dat je in de eerste instantie een slecht uitziend paard koopt, dit omdat je het zielig vindt. Om vervolgens erachter te komen dat er scheuren/breuken in het schedel zitten. Tussen de neus en ogen. Als jij als leek een paard koopt weet je ook niet precies waar je op moet letten. Maar laat je een paard dan staan omdat er mankementen aan zitten. Ik zelf hou van paarden, ik zou dit niet kunnen. Zou jij het paard terugbrengen naar de oud-eigenaar en je geld terugvragen? Je hebt geen spijkerbroek gekocht hoor maar een levend wezen.


Ik zou als leek zijnde mijn pony laten keuren voor ik een zielige pony koop voor mijn zoontje!
En als ik het al koop zou ik daar ook zelf over nadenk; kan ik dat betalen? Een zielige pony heeft extra kosten; dat weet ook een leek!
En ik zou het mijn zoontje niet aan doen om een zielige pony te kopen als hij zelf al ziek is; teveel risico! Ook voor hem!
En nee, het zou inderdaad niet teruggaan naar de eigenaar.

Maar heb ik nog een vraag voor jou als "famillie-expert"; Hoezo heeft er voor deze publiciteit een stuk op Marktplaats gestaan van "de buurvrouw en buurmeisje" dat het HUN pony was? Ook compleet met zielig verhaal?
Kwam Calvin misschien in de publiciteit nog beter uit als eigenaar?


Marktplaats was inderdaad een ongevraagde aktie door de buurvrouw. En daar is dit dus ook allemaal mee begonnen. De pony was ook in 1e instantie niet voor Calvin gekocht, maar voor Calvin was het liefde op 1e gezicht. Door marktplaats is Soest in beeld gekomen. Door Soest is idee geopperd om geld te doneren. Buurvrouw heeft krant tewoord gestaan. Vervolgens loopt het zoals het nu loopt. Ook ik zou nooit een web-site hebben geopend. Maar omdat soest met het idee op de proppen kwam vond men dat alles maar in het open gespeeld moest worden. Nogmaals ik zou het ook nooit zo gedaan hebben, maar ik blijf wel van mening dat moeder, kind en paard hierbuiten staan. En ik weet zeker dat als het teruggedraaid kon worden, zij dit ook zeker zouden doen. Maar er zijn ook mensen die het geld niet terug willen hebben. En zoals ik nu begrepen heb vanaf hun site hebben zij duidelijke afspraken met de universiteit gemaakt wat betreft de gemaakte donaties. Mijn lijfspreuk is bezin voor men begint. Maar iedereen kan opeens ergens inzitten, waar men eigenlijk totaal niets aan kan doen. En zie het dan nog maar op te lossen. Je zal nooit iedereen tevreden krijgen.
Ik stop er nu mee, maar ik hoop voor hun dat ze zich zometeen alleen nog maar op het paard en kind hoeven te concentreren.

Rachelle40
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:20

hee mag je als vader niet het gesprek over nemen? mijn vrouw gaat hier aan onderdoor. en ik kan gewoon wat meer hebben.
dus wat doe ik hier verkeerd aan? jullie willen de waarheid toch?
en wie spreekt hier dan die waarheid? annoniem iemand aan valen gof hoor. ik ben J van Oene en woon in nieuwegein.
niks annoniem dus. maar vertel een als een pony een trap van een andere pony krijgt moet er toch iets te zien zijn?
en de plek waar de breuk zit tussen de ogen hoe waarscheinlijk is het dat daar een pony getrapt word zonder dat er uitwendig letsel is te zien? en zover ik weet stond hij op dat moment alleen.
hoe kan dat dan? geef eens een echt antwoord op mijn vragen?
jullie zijn de kenners.

Rachelle40
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:32

en dan nog een vraag,
is het niet onderhouden cq verwaarlozen en niet zorgen voor midische zorg geen mishandeling dan?
het onder valsevoorwenselen verkopen van een pony geen
oplichting?
ik heb nooit de naam genoemd van deze handelaar en ook geen woonplaats. hij woont niet eens in opheusden.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:34

Zucht... anoniem? Hier D. Wiekens uit Buitenpost. Weg anoniemiteit. Wat kan mij 't boeien.

Tuurlijk mag je het gesprek overnemen, dat snap ik best. Echter; ik snap al het gedraai niet. Jullie deden net alsof jullie iemand anders waren... en nu geven jullie toe Calvin's ouders te zijn, en gaan jullie doen alsof jullie NOOIT gelogen hebben. Geen goed begin, als je al met een 'nep identiteit' begint. En dan al die typfouten: Nergens hoofdletters, weinig leestekens, het lijkt wel alsof het door een kind is getikt...
Jullie komen niet geloofwaardig over, sorry.

Het is echt niet dat ik jullie niet het allerbeste gun. Ik hoop dat Blitz weer gezond word, en dat Calvin ook zonder teveel last heel oud mag worden. Maar waarom zoveel gedraai, zoveel rare verhalen?? Jullie moeten zelf toch ook wel zien dat dit een vreemde indruk wekt?

En wat gebeurd er nu met de donaties?

En wat betreft je vragen over de voorgeschiedenis van het paard; daar weten we kennelijk allemaal, incluus uzelf, evenveel... NIETS.

En van mij uit moet ik even eraan toevoegen dat ik niet de ''kenner'' uit wil hangen. Ik gebruik in dit verhaal slechts mijn boerenverstand. Er word teveel gedraait, teveel ''vreemde dingen'' in deze zaak. Eerst is Blitz mishandeld, dan zegt een andere dierenarts van niet... maar onderwijl staat het verhaal al levensgroot op het internet, plus de vraag om donaties. Hoe komt dát? Overhaast gehandeld?
Weten jullie wat dat is? Smaad. Ik ben benieuwd of de genoemde ''mishandelaar'' er nog werk van gaat maken; dit zou IK wel gedaan hebben. Zelfs al is deze man niet bij naam en toenaam genoemd, er zullen toch inmiddels wel mensen gesnuffeld hebben en ontdekt hebben om wie dit gaat. Dit kan hem ernstige schade berokkenen.

En tja... verwaarlozing? Hebben jullie daar wél bewijs van, of is dat net zo'n aanname als de mishandeling??

Volgens mij worden nu veel mensen beschuldigd van te vroeg oordelen en fouten maken... terwijl jullie daar zelf ook erg goed in zijn. Typisch gevalletje van de pot en de ketel...?

Dus... als jullie écht de waarheid zo graag op tafel hebben... stop dan met reageren op al die berichten hier, maar tik in één keer, in BEGRIJPELIJK nederlands, wat er nu precies gebeurd is, vanaf het prille begin... en wat jullie wél zeker weten. Dat zou wel helpen.
Leg ons dan uit HOE jullie aan dit paard zijn gekomen (ik las net weer een verhaal over een buurvrouw?), waarom jullie kozen het dier aan te schaffen, waarom jullie ervan uitgaan dat hij verwaarloosd of mishandeld zou zijn? Hoe lang hebben jullie dit paard nu?