EK-pony's gemeten volgens FEI-regelement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: EK-pony's gemeten volgens FEI-regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:29

StarStar schreef:
Ik kom ook regelmatig grotere ponys tegen in mijn catogerie (D) en mijn pony is 147,5 Clown

ik ben regelmatig D pony's tegengekomen die een stuk groter waren dan mijn E van 1.50 Clown
En iemand anders die tussen de E's reed vertelde doodleuk dat zijn "pony" op 1.63m gemeten was

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: EK-pony's gemeten volgens FEI-regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:40

Het spijt me vriendlijk, maar ik kan alles beneden de 1,60 geen paard noemen. Ik vindt de E pony regeling juist wel goed. Ga maar met je paard van 1,50 tegen 1 van 1,70 springen. Zit ook 20 cm verschil in. Met de E pony regeling kunnen kinderen langer bij de pony's rijden. Als je 16 ben is niet iedereen al even volwassen en zo houdt je het voor de kids ook leuk. Van mij mag heel europa wel de E- pony invoeren. Het is bij de paarden een maat waar je toch miet erg veel mee kan. Bij de kinderen heb je langer plezier.

Anders had ik op mijn 14e al bij de paarden kunnen gaan rijden. Ik was vroeger erg snel erg lang. Ik heb nu mooi bij de pony's kunnen blijven rijden.

Wel vindt ik dat als ze de E-pony gaan invoeren er een strenge controle op moet komen. Dus geen pony's van 1,.62. Zowel volgt discwalificatie.

Dus de regel, te groot jammer dan, ga maar op een paard beetje kort door de bocht. Toen ik 14 was was ik echt nog niet paard klaar hoor

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Re: EK-pony's gemeten volgens FEI-regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:13

WinBinChes schreef:
Het spijt me vriendlijk, maar ik kan alles beneden de 1,60 geen paard noemen. Ik vindt de E pony regeling juist wel goed. Ga maar met je paard van 1,50 tegen 1 van 1,70 springen. Zit ook 20 cm verschil in.

voor mij kan 1.50 net zo goed een paard zijn hoor!
wat betreft springen heb je wschl gelijk, maar in andere disciplines hoeft zo'n kleintje echt niet onder te doen.
straks gaan we nog gewichtsklasses invoeren, want een paard van 500 kg dat het moet opnemen tegen eentje van 600 ... Clown

ik ben zelf 1.75 en ik was dat ook al toen ik 13 was, en 1.50 is de maat waar ik mij zelf al altijd het beste bij gevoeld heb.
met mijn 36 jaar ben ik toch al wat oud om een ponyruiter te zijn Haha!

WinBinChes schreef:
Toen ik 14 was was ik echt nog niet paard klaar hoor

pony's hebben vaak een veel moeilijker karakter dan paarden.
het is niet omdat ze er zo schattig uitzien, dat ze het ook zijn Tong uitsteken

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: EK-pony's gemeten volgens FEI-regelement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:47

Dit was me al wel bekend. Wordt toch nooit aangepakt. Daar is men te laf voor.
Maar als de grens toch naar 1.50m opgeschroefd wordt, kan ik mn oude E-pony ook wel terugkopen en voor heel wat meer knaken naar iemand in Engeland of Belgiƫ verkopen.