Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:26

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9281&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Bij de Europese titelstrijd voor springruiters in Mannheim is er bewondering voor de Nederlandse wereldkampioenen. In eigen land missen ze dat wel eens. Zo hoeft bijvoorbeeld het sportgala van NOCNSF niet meer voor de equipe van bondscoach Rob Ehrens, vorig jaar bijna sportploeg van het jaar.

,,Als we worden uitgenodigd gaan we gewoon niet'', zei Ehrens op de eerste dag van het EK, die Oranje afsloot met de voorlopige derde plaats. ,,We verdienen respect maar krijgen dat niet. Terwijl wij de laatste jaren toch de medaillemachines van de Nederlandse sport zijn geweest.''

Op de wedstrijden is dat anders. ,,In het circuit zelf weet iedereen wat we hebben gepresteerd'', zegt Jeroen Dubbeldam, de Olympische kampioen van Sydney 2000. ,,Dat we in eigen land de verkiezing destijds niet wonnen is geen punt. De manier waarop we werden neergezet wel.''

Gerco Schröder: ,,In Aken viel vorig jaar mooie sport te zien. Bij de presentatie in de RAI werden echter alleen die paar fouten getoond die we hebben gemaakt. Daarnaast werden we nog eens neergezet voor lege tribunes, terwijl het twee weken lang vol zat in Aken. Dat is heel teleurstellend.''

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:26

Citaat:
Bij de Europese titelstrijd voor springruiters in Mannheim is er bewondering voor de Nederlandse wereldkampioenen. In eigen land missen ze dat wel eens. Zo hoeft bijvoorbeeld het sportgala van NOCNSF niet meer voor de equipe van bondscoach Rob Ehrens, vorig jaar bijna sportploeg van het jaar.

,,Als we worden uitgenodigd gaan we gewoon niet'', zei Ehrens op de eerste dag van het EK, die Oranje afsloot met de voorlopige derde plaats. ,,We verdienen respect maar krijgen dat niet. Terwijl wij de laatste jaren toch de medaillemachines van de Nederlandse sport zijn geweest.''

Op de wedstrijden is dat anders. ,,In het circuit zelf weet iedereen wat we hebben gepresteerd'', zegt Jeroen Dubbeldam, de Olympische kampioen van Sydney 2000. ,,Dat we in eigen land de verkiezing destijds niet wonnen is geen punt. De manier waarop we werden neergezet wel.''

Gerco Schröder: ,,In Aken viel vorig jaar mooie sport te zien. Bij de presentatie in de RAI werden echter alleen die paar fouten getoond die we hebben gemaakt. Daarnaast werden we nog eens neergezet voor lege tribunes, terwijl het twee weken lang vol zat in Aken. Dat is heel teleurstellend.''

Schröder, Dubbeldam en Albert Zoer, die in Mannheim samen met Vincent Voorn de equipe vormen, waren van de partij in Aken. In het circuit zelf krijgen ze daardoor wel met extra druk te maken. Dubbeldam: ,,Men verwacht inderdaad veel van ons. Daarvan moeten we ons hier afsluiten. Dat kan. Als ik de ring in ga hoor ik echt niet meer dat de speaker het over de 'weltmeister' heeft.''

Vedetteneigingen hebben de ruiters ook niet. Dubbeldam: ,,Een paar dagen nadat we wereldkampioen werden reed ik alweer met een jong paard op een kleine wedstrijd in de regio. Tussen de beginners, zeg maar. Dat hoort ook bij onze sport. Maar het zet je wel meteen terug in de werkelijkheid.''

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:37

Ik geef ze groot gelijk. Was echt een belachelijke vertoning vorig jaar. Vond het echt schandalig.

Citaat:
,,We verdienen respect maar krijgen dat niet. Terwijl wij de laatste jaren toch de medaillemachines van de Nederlandse sport zijn geweest.''


Ruiters zijn het er ook over eens dat ze niet de aandacht krijgen van de media die ze wel verdienen. Schande van de Nederlandse pers.. Boos!

saaraah
Berichten: 1215
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Enschede

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:40

Niet alleen de Nederlandse pers... ook NOSNSF geeft ze niet de aandacht die ze verdienen.

De Nederlandse ruiterequipe heeft dit jaar beter gepresteerd dan welke sporter ook, maar daar zie je natuurlijk niks van terug. Met name de TV aandacht is het naadje... Belachelijk gewoon.

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:12

Ja precies, echt schandalig, klachten van menig paardensportliefhebber mag niet baten. Lijkt wel of de paardensport geboycot word.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:15

Terwijl de paardensport na voetbal toch de grootse sportbond is. (dacht ik zo uit mijn hoofd te weten)

Ik snap ook echt niet waarom ik dagen achter elkaar het darten moet bekijken en eigenlijk niets zie van paardensport op tv. Ik snap de beweegreden van de 'boycot' ook echt niet. Het is schijnbaar niet interessant voor de sponsoren van de tv programma's

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:21

Groot gelijk dat ze niet meer beschikbaar zijn voor dit soort feestjes en partijen.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:22

Ik heb het toen ook gezien en vond het stukje van Najib amali wel weer grappig. Had een stukje tekst over het ontbreken van de paarden bij het gala.
Paarden verdienen de eer maar zij passen niet in een galajurk zeggen ze. Zijn hier zat mensen in een jurk waar een paard ook in zou passen Haha!

Paardensport wordt altijd selectief uitgezonden, van Boekelo laten ze ook alleen die ene valpartij zien. gebeurt er niets wordt het ook niet uitgezonden. Had de hoop dat er met het verdwijnen van voetbal wat meer aandacht voor andere sporten zou komen.

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:25

Dat is er ook wel, maar niet voor de paardensport. KNHS is idd de 1na grootste sportbond. Ik snap het niet hoor

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 19:28

Paardensport is inderdaad heel erg belangrijk in Nederland, maar het ondergeschoven kindje qua aandacht van de media. Erg jammer, want het zou zeker ten goede komen van de kijkcijfers van de NOS denk ik zo.

Ik kan me nog herinneren dat ik s'nachts tijdens de OS Sydney om 3 uur uit bed kwam in de hoop dat de NOS onze ruiters zou laten zien, maar nee hoor
en ook na alle prestaties krijgen ze nog niet de eer die ze verdienen..

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:03

Wat een schande vind ik dit, terwijl ze dat bij andere sporten wel doen bijv wielrennen nee dat is het verdorie de hele dag op tv.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:29

het is toch eigenlijk niet te geloven dat onze sport zo achtelijk weinig aandacht krijgt. Ik bedoel, elke gek die achter een bal aan rent (ja, ik bedoel voetbal Knipoog ), die komt al rennend op de tv. Zelfs al zijn het de laagste klasse amateurs. En in onze sport moeten we het met een laatste piaffe/passage tour doen van Anky (en als we geluk hebben zien we het afgroeten van Imke). En dan natuurlijk wel om 3 uur 's nachts, want dan hebben we nog 3 minuten over.

Tja, we zouden eigenlijk eens een boze brief naar de NOD moeten sturen, maar of het helpt.... No Cheer

Ik begrijp heel goed dat de sporters niet meer gaan. Je wordt daar toch niet serieus genomen met deze sport.

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:42

In iedere journaaluitzending hebben ze wel een onbenullig sport nieuwtje. Maar als de paardensport het goed doet mogen we blij zijn met 2 minuten studiosport.

passieX
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:49

ja, idd, mini stukjes springen, de hele dag buitenlands voetbal en wielrennen, ik ben het met jullie eens!

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:34

En soms zegt men dat paardrijden saai is, vooral als het gaat om de dressuur. Net alsof de hele dag 150 wielrenners in colonne over de Franse wegen zien rijden wel boeiend is.

Nebraska

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: in het noorden

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:58

Ik geef ze groot gelijk om niet meer te gaan...we worden als ruiters/amazones niet serieus genomen.
Altijd de fouten en valpartijen of even een paar hoogtepunten uit een kur of 1 hindernis.
Ik heb al zo vaak de video getimed...op longplay gezet en dan prachtig testbeeld opgenomen.....dit vooral met Wk en OS. Boos!

ik kijk en time dus ook alleen nog maar naar de Duitse of Engelse zenders wat dat betreft....

Inderdaad het commentaar, dat het saai is naar een dressuurwedstrijd te kijken....nou dat is maar betrekkelijk......zo'n tros anabooltjes die de berg oprossen ....dat is pas spannend Slapen
Of zo'n stelletje over het paard getilde jongetjes die op een veel te jonge leeftijd veel te veel geld krijgen (krijg het niet over mijn hart hier 'verdienen' neer te zetten). Zet ze maar eens op een paard dan weten ze pas dat ze spieren hebben!!! Haha!

Het zal wel allemaal niet commercieel genoeg zijn....

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:09

ik had even een late-avond-idee:

Ik dacht, we moeten gewoon de nos helemaal boycotten...

Alleen daar schietn we nix mee op, want ze zenden toch al nix uit.... Knipoog

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:19

Dan zie ik ook geen schaatsen en voetbal.
Misschien een Bokt-sit-in organiseren op zondagmiddag midden in de studio?

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:21

Deal, ik doe mee.

Baal er zo van dat ze amper uitzenden, ik vind het zo zonde. Hoor soms ook mensen zeuren omat er geen cricket en golf word uitgezonden, maar de paardensport is vele malen groter en dat word ook niet uitgezonden. Ik ga mijn interne bron van NOS nog maar eens benaderen..

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:24

Met z'n tweeen zal nog weinig indruk maken ben ik bang ofschoon ik wel in omvang voor 3 tel.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:36

een bos anabooltjes die de berg oprossen ROFL
Paardensport wordt zwaar ondergewaardeerd, door media maar ook door de niet paardensport liefhebben. Want in hun ogen is paardensport voor de rijken en elite en zij zien niet hoe hard ervoor gewerkt moet worden. Bij wielrennen zien ze bijvoorbeeld Michael Boogerd, gewoon een hagenaar maar die met bloed zweet en tranen aan de top is gekomen, bij de paardensport zien mensen dit niet terwijl het in veel gevallen toch echt wel is gebeurd. Maar niet alleen voor paardensport geldt dit ook voor andere sporten en dat is doodzonde. Ik ben zelf wielrenliefhebber en vertrouw me ze kunnen nog veel meer uitzenden dan de Tour, Giro, Vuelta en Amstel Gold Race maar dit gebeurd gelukkig niet en zelfs dan mag het soms nog wel wat minder van mij. Waar ik me wel gruwelijk aan irriteer is het uitzenden van buitenlands voetbal... Nors opkijken Net alsof die buitenlandse clubs mij ook maar wat interesseren.. maarja verkoop dat maar aan de media. Voor de paardensport, grote evenementen, minstens de NL'ers live en een uur rechtstreeks uitzenden, is dat teveel gevraagd per dag. Tijd genoeg over voor de EO, voetbal, journaal en de hele bende.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:38

daniella74 schreef:
Dan zie ik ook geen schaatsen en voetbal.
Misschien een Bokt-sit-in organiseren op zondagmiddag midden in de studio?


Goed idee, maar boycotten nee... schaatsen en wielrennen zijn ook heilig Pling
Kunnen we ook door beeld gaan rennen met een grote foto van de equipe die goud heeft gewonnen Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:56

Ja waarom gaan we niet een demonstratie organiseren..

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 00:23

Demonstratie? Goed idee, ook ik ben namelijk van mening dat de paardensport veel te weinig (lees: belachelijk weinig) aandacht krijgt op TV.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 02:26

daniella74 schreef:
Met z'n tweeen zal nog weinig indruk maken ben ik bang ofschoon ik wel in omvang voor 3 tel.

Ik doe zo mee.
Serieus, en ik weet zeker dat ik zo nog wat mensen op kan trommelen.
Echt ik zou er vrij voor vragen!