Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:17

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9349&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Een paar uur na het succes van de Nederlandse springruiters op de Europese titelstrijd in Mannheim had bondscoach Rob Ehrens contractverlenging tot 2012 officieus binnen. Initiator van de bliksemactie was Bert van Wanrooij, bestuurslid KNHS met topsport in portefeuille. ,,Maar als we vierde waren geworden was Ehrens ook gebleven.''

De federatie is bijzonder tevreden over de bondscoach. Van Wanrooij: ,,Het is duidelijk dat hij zich senang voelt in zijn rol. Heel belangrijk is ook dat hij zich primair bondscoach voelt. Dat hebben we op deze manier nog nooit eerder gehad. Anderen waren vaak toch vooral eerst bijvoorbeeld handelaar, of trainer, en dan pas bondscoach.''

Daarnaast beschikt Nederland momenteel over zeer loyale eigenaren en sponsors die hun paarden niet verkopen. Maar ook over ruiters die het vermogen hebben om er op het juiste moment te staan. Van Wanrooij: ,,Dat lukt bijvoorbeeld Jeroen Dubbeldam voortdurend. Hij weet dat hij niet aan het begin van het seizoen op relatief mindere wedstrijden hoeft te pieken. Dat doet hij dan ook niet. Ehrens geeft hem de gelegenheid in alle rust naar zijn doelen toe te werken. Er is onderling vertrouwen en het beleid is gericht op de lange termijn.''

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:18

Citaat:
Een paar uur na het succes van de Nederlandse springruiters op de Europese titelstrijd in Mannheim had bondscoach Rob Ehrens contractverlenging tot 2012 officieus binnen. Initiator van de bliksemactie was Bert van Wanrooij, bestuurslid KNHS met topsport in portefeuille. ,,Maar als we vierde waren geworden was Ehrens ook gebleven.''

De federatie is bijzonder tevreden over de bondscoach. Van Wanrooij: ,,Het is duidelijk dat hij zich senang voelt in zijn rol. Heel belangrijk is ook dat hij zich primair bondscoach voelt. Dat hebben we op deze manier nog nooit eerder gehad. Anderen waren vaak toch vooral eerst bijvoorbeeld handelaar, of trainer, en dan pas bondscoach.''

Daarnaast beschikt Nederland momenteel over zeer loyale eigenaren en sponsors die hun paarden niet verkopen. Maar ook over ruiters die het vermogen hebben om er op het juiste moment te staan. Van Wanrooij: ,,Dat lukt bijvoorbeeld Jeroen Dubbeldam voortdurend. Hij weet dat hij niet aan het begin van het seizoen op relatief mindere wedstrijden hoeft te pieken. Dat doet hij dan ook niet. Ehrens geeft hem de gelegenheid in alle rust naar zijn doelen toe te werken. Er is onderling vertrouwen en het beleid is gericht op de lange termijn.''

Dat Ehrens zelf in het begin wat huiverig was om bondscoach te worden, vond Van Wanrooij eerder een pré dan een nadeel. ,,Het tekent hem als mens, hij is zichzelf en doet zich nooit anders voor dan hij is. Hij is altijd eerlijk en direct en communiceert sterk. Goede communicatie en duidelijkheid zijn belangrijke pijlers onder het succes van de laatste jaren. Iedereen weet waar hij aan toe is. Of het nu een ruiter, eigenaar of sponsor is.''

Op de feestelijke bijeenkomst waar Van Wanrooij het 'nieuws' van Ehrens bekendmaakte, kreeg hij louter enthousiasme terug. Met directie, voorzitter en de voorzitter van de topsportcommissie had hij eerder al overlegd. ,,Die zeiden ook onmiddellijk ja. Dat verraste mij niet. We hebben een periode gehad waarin ruiters en eigenaren niet wisten wat ze te wachten stond. Dat zorgde voor onrust en mindere prestaties. Nu is dat anders. Iedereen leeft mee en staat achter het beleid en er is bij alle betrokkenen een grote bereidheid en eensgezindheid om onder leiding van Ehrens de komende jaren grote titels binnen te halen.''

De bond reageerde hiermee alert op de gouden successen van Aken (WK 2006) en Mannheim (EK 2007). Op de Europese titelstrijd van San Patrignano in 2005 veroverde Ehrens met zijn equipe al brons. Van Wanrooij: ,,Als bond zijn we vooral faciliterend. Bijvoorbeeld door een goede bondscoach aan te stellen, een veterinair ruimte te bieden, een goede afdeling topsport met een bevlogen directeur topsport op kantoor te hebben. Natuurlijk wordt er wel eens gezegd dat we meer moeten doen met het succes. Maar veel zal toch van de ruiters zelf moeten komen.''

Dat laatste is vooral gemakkelijk gezegd, vindt Van Wanrooij. ,,Ook ruiters moeten wennen aan de noodzaak om commercieel te zijn, en dan bedoel ik niet alleen de paardenhandel. Kijk maar hoe de commercie rond Anky geregeld is. Gelukkig weten we al jaren in Rabobank een goede sponsor aan ons te binden waarin dat denken via het Talentenplan gestimuleerd wordt. Lang niet alle bonden slagen in zo'n sponsorrelatie die al enkele jaren tot grote wederzijdse tevredenheid verloopt. Bovendien geloof ik dat we als paardensport onze sponsor nog nooit in diskrediet hebben gebracht.''

De KNHS behoort tot de grotere sportbonden. Toch wordt er door de buitenwereld nog wel eens vreemd tegen de paardensport aangekeken. De atleten voelen daardoor een zekere miskenning.

Van Wanrooij, bestuurslid sinds de fusie van 2002 en in het dagelijkse leven hoofd marketing van de groep Food & Agri van Rabobank Nederland: ,,Qua beleving lopen we wat achter bij de sporten die fysiek zijn. Het grote publiek wil de atleet zien zweten. Dat ziet hij bij ons niet. Jongens als Vincent Voorn rijden technisch zo goed, dat het lijkt alsof het allemaal vanzelf gaat. Dat is niet zo en het is echt razend knap wat hij doet. Je kunt het je pas ten volle realiseren als je zelf op een paard gereden hebt. Veel meer mensen weten wat het is om tegen een balletje trappen of een sprintje te trekken op de fiets. Maar we moeten uitgaan van eigen kracht en dat kan gemakkelijk omdat we een prachtige sport hebben. De belangstelling neemt nog steeds toe en mensen als bondscoach Rob Ehrens zijn ook daarvoor een belangrijke factor.''

taormina
Berichten: 140
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:33

Hadden we maar meer van zulke bondscoaches.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:00

Hadden we er maar zo een bij de dressuur. Dan ging Alex mee naar het EK en was er minder gezeur.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:06

Had niet anders verwacht dan dat Ehrens kon blijven.
Petje af voor hem Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 15:50

daniella74 schreef:
Hadden we er maar zo een bij de dressuur. Dan ging Alex mee naar het EK en was er minder gezeur.


Nou nou, het zal wel meevallen Haha!
Ik zou sowieso niemand anders kunnen bedenken voor dressuur. Ja Tineke, maar die heeft al te kennen gegeven het niet te willen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:51

Ja, valt het mee? Niet volgens mijn informatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 15:55

Wat zegt jouw informatie dan?
Ik denk dat er genoeg redenen zijn om Alex thuis te laten, maar daar gaat dit topic niet over Lachen

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:26

ach hij mag mee als reserve toch als ik me niet vergis?

en ze zeggen toch altijd de beste stuurlui staan aan wal

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:24

moonie schreef:
ach hij mag mee als reserve toch als ik me niet vergis?

en ze zeggen toch altijd de beste stuurlui staan aan wal


Hij is 2e reserve.
Feit is wel dat het onder RE vrijwel probleemloos verloopt.

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:10

haha van Wanrooij
komt me bekent voor Lachen

LietJ_RobJ

Berichten: 5779
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:24

Steef_ schreef:
haha van Wanrooij
komt me bekent voor Lachen


Dat is raar.
Mij ook Clown

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Van Wanrooij: invloed Ehrens groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:36

Goh, mij nog meer Knipoog