Shutterfly positief getest op doping voor EK -UPDATE-

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:49

Luisindepels schreef:
Ben ik het niet geheel mee eens, ruiters willen wel een schone sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Maar eigenaren en een heleboel geld brengen de sport momenteel in discrediet!!


Ik denk niet dat het eerlijk is de schuld nu bij eigenaren neer te leggen. Veel eigenaren zijn eigenaar omdat ze passie voor de sport en paarden hebben. Het winstgevend zijn voor eigenaren valt over het algemeen tegen gezien de kosten die er tegenover staan om een paard internationaal uit te (laten) brengen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:56

Wat een gezeik zeg!!! Ze is gewoon de beste klaar punt uit. Dan hadden ze voor de tijd moeten zeggen nee sorry je doet niet mee en niet nu gaan zeuren.

En dat gezeik dat Zoer een medaille moet hebben... had ie maar sneller moeten zijn.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:57

misterA schreef:
Het dilemma is, dat medicijn/geneesmiddelengebruik en het gebruik van stimulerende
middelen en doping zo dicht tegen elkaar aanliggen.
Er is op dit moment een heel duidelijke lijn, en dat houdt in dat er niets is toegestaan.
Ook niet het gebruik van vrij onschuldige middelen tegenbijv. mok en huidschimmels.
Wordt je daarop "betrapt", dan heeft dat zeer vervelende consequenties.
Sport en ruiters pleiten al langer voor het toelaten van dat soort geneesmiddelen
bij paarden die in de sport worden uitgebracht.
Vooral ook om het welzijn te bevorderen.
Helaas trappen ook topruiters inde dopingval, meestal onterecht, omdat ze meestal het
welzijn van het paard voorop hebben staan.


Gedeeltelijk wel met je eens.. maar aan de andere kant heb ik zoiets: Een paard moet volledig 100% zijn om zo in de top mee te draaien ook voor de welzijn van het dier. Wel vind ik dat een middel aantoonbaar prestatieverhogend moet zijn voor het op de dopinglijst komt.. kijk een simpele mokzalf wat kan daar nou inzitten dat prestatieverhogend is. Wat ze ook zouden kunnen invoeren is een zekere limiet aan percentage wat nog van een geneesmiddel in het bloed mag zitten.

Luisindepels
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:57

daniella74 schreef:
Luisindepels schreef:
Ben ik het niet geheel mee eens, ruiters willen wel een schone sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Maar eigenaren en een heleboel geld brengen de sport momenteel in discrediet!!


Ik denk niet dat het eerlijk is de schuld nu bij eigenaren neer te leggen. Veel eigenaren zijn eigenaar omdat ze passie voor de sport en paarden hebben. Het winstgevend zijn voor eigenaren valt over het algemeen tegen gezien de kosten die er tegenover staan om een paard internationaal uit te (laten) brengen.


Die eigenaren heb je ook dat zal ik niet ontkennen, maar erkenning, hebzucht en macht. Het zijn uiteindelijk krachten die ons mensen drijven. Waaronder ook eigenaren van paarden.

Laat ik dan niet negetief zijn, maar een aantal ideeen aandragen voor een schonere sport.

1) Out of competion control
2) Paardenwissel (het is voor de eigenaar niet meer aantrekkelijk dat zijn paard kampioen wordt, het gaat nu om de ruiter)
3) Herziening van de FEI regelementen

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:58

Adriana schreef:
Wat een gezeik zeg!!! Ze is gewoon de beste klaar punt uit. Dan hadden ze voor de tijd moeten zeggen nee sorry je doet niet mee en niet nu gaan zeuren.

En dat gezeik dat Zoer een medaille moet hebben... had ie maar sneller moeten zijn.


Jij haalt me de woorden uit mn mond! Pling

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:58

Lovely1 schreef:
misterA schreef:
Het dilemma is, dat medicijn/geneesmiddelengebruik en het gebruik van stimulerende
middelen en doping zo dicht tegen elkaar aanliggen.
Er is op dit moment een heel duidelijke lijn, en dat houdt in dat er niets is toegestaan.
Ook niet het gebruik van vrij onschuldige middelen tegenbijv. mok en huidschimmels.
Wordt je daarop "betrapt", dan heeft dat zeer vervelende consequenties.
Sport en ruiters pleiten al langer voor het toelaten van dat soort geneesmiddelen
bij paarden die in de sport worden uitgebracht.
Vooral ook om het welzijn te bevorderen.
Helaas trappen ook topruiters inde dopingval, meestal onterecht, omdat ze meestal het
welzijn van het paard voorop hebben staan.


Gedeeltelijk wel met je eens.. maar aan de andere kant heb ik zoiets: Een paard moet volledig 100% zijn om zo in de top mee te draaien ook voor de welzijn van het dier. Wel vind ik dat een middel aantoonbaar prestatieverhogend moet zijn voor het op de dopinglijst komt.. kijk een simpele mokzalf wat kan daar nou inzitten dat prestatieverhogend is. Wat ze ook zouden kunnen invoeren is een zekere limiet aan percentage wat nog van een geneesmiddel in het bloed mag zitten.



Mokzalf geeft juist problemen is in het verleden gebleken.

Luisindepels
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:59

Adriana schreef:
W

En dat gezeik dat Zoer een medaille moet hebben... had ie maar sneller moeten zijn.


Jah, maar hij bereed wel een paard dat niet gedrogeerd was om aan eventueele pijntjes te ontkomen. Het gebruikte middel is zeer potent als pijnstiller.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:01

daniella74 schreef:
Luisindepels schreef:
Ben ik het niet geheel mee eens, ruiters willen wel een schone sport waarbij het welzijn van het paard voorop staat. Maar eigenaren en een heleboel geld brengen de sport momenteel in discrediet!!


Ik denk niet dat het eerlijk is de schuld nu bij eigenaren neer te leggen. Veel eigenaren zijn eigenaar omdat ze passie voor de sport en paarden hebben. Het winstgevend zijn voor eigenaren valt over het algemeen tegen gezien de kosten die er tegenover staan om een paard internationaal uit te (laten) brengen.

Mee eens.
De belangen zijn groot, echter het grootste belang is een gezond paard.
En ik denk, dat zowel eigenaren als ruiters er precies zo over denken.

daantjuhhh

Berichten: 26919
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:01

Luisindepels schreef:
Adriana schreef:
W

En dat gezeik dat Zoer een medaille moet hebben... had ie maar sneller moeten zijn.


Jah, maar hij bereed wel een paard dat niet gedrogeerd was om aan eventueele pijntjes te ontkomen. Het gebruikte middel is zeer potent als pijnstiller.

Jah, Maar de amazone heeft het van te voren gemeld!!
Zij zit niet fout, degene die haar dat startbewijs heeft gegeven!!!
Die zit fout!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 20-08-07 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:01

Waar gaat het tegenwoordig nog over wat betreft die dopingkwesties?!

Er staat notabene in het bericht vermeld dat het om een medicijn ging en dat ze daarom gewoon een startbewijs kreeg, dan moeten ze nu ook niet gaan zeuren

Ik hoop voor Meredith dat dit gezeur snel over is!
Evenals voor Pia en Jessica overigens..

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:01

Luisindepels schreef:
Adriana schreef:
W

En dat gezeik dat Zoer een medaille moet hebben... had ie maar sneller moeten zijn.


Jah, maar hij bereed wel een paard dat niet gedrogeerd was om aan eventueele pijntjes te ontkomen. Het gebruikte middel is zeer potent als pijnstiller.



Als het niet geoorloofd was wat ze heeft gedaan had ze het punt 1 niet gemeld, en was ze punt 2 niet doorgelaten om te starten.
Dit is achteraf gezeik waar niemand iets aan heeft en wat de sport nog verder in een kwaad daglicht brengt.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:03

Idd Rianne!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:04

[quote="Luisindepels}
Die eigenaren heb je ook dat zal ik niet ontkennen, maar erkenning, hebzucht en macht. Het zijn uiteindelijk krachten die ons mensen drijven. Waaronder ook eigenaren van paarden.

Laat ik dan niet negetief zijn, maar een aantal ideeen aandragen voor een schonere sport.

1) Out of competion control
2) Paardenwissel (het is voor de eigenaar niet meer aantrekkelijk dat zijn paard kampioen wordt, het gaat nu om de ruiter)
3) Herziening van de FEI regelementen[/quote]


Eigenaren kiezen een ruiter specifiek om hun paard uit te brengen, wat jij wilt zal de sport alleen maar naar de kl*te helpen. De reglementen worden al regelmatig herzien.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:05

Man man man stap jij nooit op het paard met medicijnen in je lichaam.
Een pijnstiller tja maar nam ze die ten tijde van het concours of heeft ze hem die een week of twee voor het concours gegeven.
Hoe hoog was het percentage in het bloed soms zitten er nog resten in die al lang niet meer wat brengen maar toch postief testen.
Bovendien wat valt er meer te winnen dan de titel op het EK?
En een paard wordt heus niet sneller van een pijnstiller, dus zij was hoe dan ook de beste. En een paard maakt met pijnstillers niet ineens nul fouten dus ze was en sneller en ook nog foutloos waar zeuren mensen om zeg.

Ook met pijn krijgen ze de paarden wel over de sprong om over dierkwellerij te spreken.

Luisindepels
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:10

Ik zeik niet, ik wakker een discussie aan en het blijkt dat men hier nog al kort door de bocht gaat betreffende het innemen van standpunten (beroepsblindheid)

Administratief heeft Mevr. Beerbaum niets fout gedaan, en over haar rijprestaties wil ik al helemaal niet gaan kijven. Die zijn uitstekend.

Nee wat mij steekt is dat men zo krampachtig denkt over doping, er moet open kaart gespeeld worden.
Ik zal toegeven dat ik een insider ben in de topsport en dat het nog lang niet zo mis is als in het wielrennen, maar dat als we niet oppassen de media, dierenactivisten en overige buitenstaanders de geloofwaardigheid in de sport verliezen.
Dat is wat we moeten voorkomen.
Dus bekijk mijn eerder aanbevelingen voor een betere schonere en eerlijker sport.

En ach jah die opmerking over Zoer, ik ben nou eenmaal een chauvenist. Zelf zouden de Duitsers ook zo gereageerd hebben.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:12

Luisindepels schreef:
Ik zeik niet, ik wakker een discussie aan en het blijkt dat men hier nog al kort door de bocht gaat betreffende het innemen van standpunten (beroepsblindheid)

Administratief heeft Mevr. Beerbaum niets fout gedaan, en over haar rijprestaties wil ik al helemaal niet gaan kijven. Die zijn uitstekend.

Nee wat mij steekt is dat men zo krampachtig denkt over doping, er moet open kaart gespeeld worden.
Ik zal toegeven dat ik een insider ben in de topsport en dat het nog lang niet zo mis is als in het wielrennen, maar dat als we niet oppassen de media, dierenactivisten en overige buitenstaanders de geloofwaardigheid in de sport verliezen.
Dat is wat we moeten voorkomen.
Dus bekijk mijn eerder aanbevelingen voor een betere schonere en eerlijker sport.

En ach jah die opmerking over Zoer, ik ben nou eenmaal een chauvenist. Zelf zouden de Duitsers ook zo gereageerd hebben.





Mevr. beerbaum heeft het netjes gemeld. dus ik zie je probleem eigenlijk niet zo.. Verward

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:15

Als je een ingewijde bent in de topsport zou je ook wel de regelgeving moeten kennen lijkt mij.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:17

Misschien zit het zo bij zero-tolerance,
Je hebt barstende hoofdpijn. Je slikt een zware ibuprofen.
Eeen week later win je het rondje rond de kerk. Bingo. meteen getekend.

Luisindepels
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:18

Wel juist, want waarom moet zij met onstekkingsremmers/pijnstillers rijden? Knieblessure, maar de FEI dierenarts was een Duitse dierenarts. Het blijft altijd in het vage, want wat is nu de handtekening van die dierenarts waard?

Nee ik blijf bij mijn standpunt zero-tolerance en anders geen deelname.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:20

Luisindepels schreef:
Wel juist, want waarom moet zij met onstekkingsremmers/pijnstillers rijden? Knieblessure, maar de FEI dierenarts was een Duitse dierenarts. Het blijft altijd in het vage,want wat is nu de handtekening van die dierenarts waard?

Nee ik blijf bij mijn standpunt zero-tolerance en anders geen deelname.


met zo'n opmerkingen help je inderdaad de sport naar de kl*te.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:21

Ik snap het probleem ook niet, ze heeft het netjes gemeld.

Luisindepels
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:21

daniella74 schreef:
Als je een ingewijde bent in de topsport zou je ook wel de regelgeving moeten kennen lijkt mij.


Ik ken de regelgeving in grote lijnen, maar dan mag ik op basis van een persoonlijke mening het toch ergens ook weleens niet mee eens zijn.
Als alle neuzen betreffende de dopingperikelen en regelementen dezelfde kant op staan binnen de sport zelf dan is er nooit een mogelijkheid tot discussie en evaluatie van het gevoerde beleid. Stilstand is achter uitgang zal ik maar zeggen.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:24

Maar wie zegt dat zij met de onstekingsremmer/pijnstiller heeft gereden. De test toonde alleen sporen van het middel aan. >Zij heeft duidelijk verteld schriftelijk dat ze het hem gegeven heeft en waarom en waarneer. En blijkbaar was het paard goed genoeg dat hij door de keuring is gekomen,
Verder duitse dierenarts had ze er een uit spanje moeten laten overkomen, kom op zeg.

Bovendien waar pijn is is iets mis, dus spaart zij hem echt.

>En het wielrennen is de doping prestatieverhogend te noemen want de renners zouden die tour de france dan anders niet uit kunnen rijden.
Het paardrijden niet, met die pijnstiller gaat het paard niet sneller lopen, hoger springen, wel stilstaan tijdens het halthouden, ruimer draven of iets dergelijks. Nee die pijnstiller onstekingsremmer was om dat hij een tijdje terug iets aan de knie had en niet omdat hij nu moet presteren of iets dergelijks. En heel belangrijk is de ek nu ook weer niet financieel gezien dan.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:31

Luisindepels schreef:
daniella74 schreef:
Als je een ingewijde bent in de topsport zou je ook wel de regelgeving moeten kennen lijkt mij.


Ik ken de regelgeving in grote lijnen, maar dan mag ik op basis van een persoonlijke mening het toch ergens ook weleens niet mee eens zijn.
Als alle neuzen betreffende de dopingperikelen en regelementen dezelfde kant op staan binnen de sport zelf dan is er nooit een mogelijkheid tot discussie en evaluatie van het gevoerde beleid. Stilstand is achter uitgang zal ik maar zeggen.


Ik denk dat met de mogelijk komende rechtzaak van een terecht zeer strijdbare mevrouw Kurten en alle recente gevallen e.e.a. beslist opde agenda's van beleidsmakers staat. Zero tolerance zal in de praktijk bijna niet mogelijk zijn ben ik bang, de technieken zijn zo geavanceerd dat sporen altijd gevonden worden en het moet wel werkbaar blijven, vooral om paardenleed te voorkomen doordat sommige ruiters er voor zullen kiezen hun paarden pas in uiterste noodzaak medicatie te geven.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Shutterfly positief getest op doping voor EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:32

daniella74 schreef:
Ik denk dat met de mogelijk komende rechtzaak van een terecht zeer strijdbare mevrouw Kurten en alle recente gevallen e.e.a. beslist opde agenda's van beleidsmakers staat. Zero tolerance zal in de praktijk bijna niet mogelijk zijn ben ik bang, de technieken zijn zo geavanceerd dat sporen altijd gevonden worden en het moet wel werkbaar blijven, vooral om paardenleed te voorkomen doordat sommige ruiters er voor zullen kiezen hun paarden pas in uiterste noodzaak medicatie te geven.



daar ben ik van overtuigd!
En strijdvaardig.. ja.. en een moeilijke tegenstander dan... en terecht!