Wondermerrie Poëtin gekloond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:25

Nee, dat is een volle zus.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:12

indus schreef:
Ik hoop wel dat mensen die het ook maar een beetje interessant vinden beseffen dat dit dier ook een proefdier is!

En de aapjes in de kooien zijn zielig, maar dit diertje in vele opzichten ook, wat wordt er allemaal van dit dier verwacht....
Hoe oud zal het worden / is het gezond en hoeveel testen worden er gedaan om te kijken of ze wel gezond is / is het vruchtbaar en hoeveel testen moet ze dan weer ondergaan...

Misselijk No Cheer
Want proefdieren zijn per definitie oohw zo zielig... Gaaaap

Wist je dat 't gemiddelde proefdier een veel beter leven heeft dan een huisdier? Dat komt doordat er zeer nauw gelet wordt op de gezondheid, op de voeding, en er zijn wetten om ze tegen wreedheden te beschermen. Je hebt diploma's nodig om ermee te kunnen werken, in tegenstelling tot elk huisdier, die je gewoon mag kopen bij fokker of dierenwinkel, of je er nou wat vanaf weet of niet.

Er wordt niets van dit dier verwacht, Poëtin heeft bewezen zeer veel dressuurpotentie te hebben, en met deze kloon kan gekeken worden of deze potentie overerft. Ik denk dat dit alleen een fokmerrie zal zijn, en dat ze haar hele leven - zielig - op de wei mag lopen met een veulen aan de voet. Ze heeft dankzij de nieuwe technologieën (natuurlijk ging 't mis met Dolly 't schaap) geen enkele reden om minder oud te worden dan haar "voorganger", en die testen om te kijken of ze gezond / vruchtbaar is, zijn helemaal niet ingrijpend. Als je 't mij vraagt, zouden behoorlijk wat paardeneigenaren er goed aan doen eens te kijken of hun paard wel gezond is...

indus

Berichten: 286
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:04

Ik denk dat het gros zo denkt als jij denkt.
En een proef dier een beter leven dan een gemiddeld huisdier?????????
Blij dat er mensen zijn die zo goedgelovig zijn als jij

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:48

indus schreef:
Ik denk dat het gros zo denkt als jij denkt.
En een proef dier een beter leven dan een gemiddeld huisdier?????????
Blij dat er mensen zijn die zo goedgelovig zijn als jij
Goedgelovig? Opleiding noemen ze dat!

Kijk, je kan stichting wakker dier geloven, of je kan alle informatie zelf op waarde schatten... Slapen

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:16

@Indus voordat je allerlei dingen roept waar je geen inzicht in en verstand van hebt is het misschien beter je te verdiepen in deze materie (zowel het klonen als de verzorging van proefdieren...)
Daarbij keek ik in je profiel en het lijkt er toch sterk op dat je de tastharen van je paard afgeschoren hebt.....over dieren mishandeling gesproken.....

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:21

Ik vind dat klonen dus echt helemaal niets.
Waar gaat het over zeg!
Het wordt echt steeds gekker! Ja

indus

Berichten: 286
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:22

manie schreef:
@Indus voordat je allerlei dingen roept waar je geen inzicht in en verstand van hebt is het misschien beter je te verdiepen in deze materie (zowel het klonen als de verzorging van proefdieren...)
Daarbij keek ik in je profiel en het lijkt er toch sterk op dat je de tastharen van je paard afgeschoren hebt.....over dieren mishandeling gesproken.....


Ik ben diep geschokt dat het gebruik van proef dieren hier goed gepraat wordt!

Dit gaat mij te ver en heb er geen woorden meer voor.
Veel plezier verder in dit topic.
Hier doe ik niet aan mee en zie het ook zeker niet noodzakelijk om met dit soort mensen te discussieren.
Walchelijk gewoon.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:30

Nog kortzichtiger dan ik al dacht....zelf lezen is blijkbaar te moeilijk

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15932
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:36

indus schreef:
manie schreef:
@Indus voordat je allerlei dingen roept waar je geen inzicht in en verstand van hebt is het misschien beter je te verdiepen in deze materie (zowel het klonen als de verzorging van proefdieren...)
Daarbij keek ik in je profiel en het lijkt er toch sterk op dat je de tastharen van je paard afgeschoren hebt.....over dieren mishandeling gesproken.....


Ik ben diep geschokt dat het gebruik van proef dieren hier goed gepraat wordt!

Dit gaat mij te ver en heb er geen woorden meer voor.
Veel plezier verder in dit topic.
Hier doe ik niet aan mee en zie het ook zeker niet noodzakelijk om met dit soort mensen te discussieren.
Walchelijk gewoon.


Had je de tastharen afgeschoren!? Da's echt gemeen zeg! Weet je wel dat je paard eerst een keer zijn neus hard moet stoten omdat hij niet door heeft dat ze eraf zijn. En dan heb ik het niet eens over die prachtige - helaas overleden - Rottweiler. Wat er met zijn staart gebeurd is, dát is pas dierenkwelling.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:07

indus schreef:
manie schreef:
@Indus voordat je allerlei dingen roept waar je geen inzicht in en verstand van hebt is het misschien beter je te verdiepen in deze materie (zowel het klonen als de verzorging van proefdieren...)
Daarbij keek ik in je profiel en het lijkt er toch sterk op dat je de tastharen van je paard afgeschoren hebt.....over dieren mishandeling gesproken.....


Ik ben diep geschokt dat het gebruik van proef dieren hier goed gepraat wordt!

Dit gaat mij te ver en heb er geen woorden meer voor.
Veel plezier verder in dit topic.
Hier doe ik niet aan mee en zie het ook zeker niet noodzakelijk om met dit soort mensen te discussieren.
Walchelijk gewoon.

Wacht maar tot je ziek wordt, en je genezen kan worden dankzij de wetenschap die men met proefdieren heeft vergaart. Dan ben je maar eens blij dat er muis-modellen voor mensenziektes zijn!

Overigens ben jij degene met wie niet te discussieren valt, wij gebruiken namelijk nog argumenten...

Annash
Blogger

Berichten: 26567
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:05

Moderatoropmerking:
SVP vanaf nu weer ontopic en persoonlijke aanvallen achterwege laten. Het lijkt me niet nodig om mensen persoonlijk te gaan aanvallen. Dat soort berichten willen wij niet zien in deze overigens zeer interessante en discussie die afgeleid is van het onderwerp.

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:57

Er zijn tenminste 2 Poetin-kloon veulentjes...

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Wondermerrie Poëtin gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:13

ik snap niet waarom de kloonveulens worden vergeleken met proefdieren Verward Verbeter me als ik ongelijk heb... maar behalve dat hier dna voor het klonen wordt gebruikt ipv gewoon een eicel/zaadcel, komt dit toch wel heel dichtbij de methode van reageerbuisbaby's? na het 'bewerken' van de dna wordt 'het' in een draagmoeder ingebracht. tijdens de dracht zal het NOG beter worden gevolgd door DA e.d. omdat het zo waardevol is. Na de geboorte zal er NOG meer zorg / geld worden besteedt aan de opfok van het veulen. Volgens mij gaat de gezondheid/welzijn met grote zorg in de gaten gehouden worden. Het paard zelf zal niks te kort komen.

Je kunt het vanuit de fokkerij geen goede ontwikkeling vinden. Maar deze veulens kun je niet met proefdieren vergelijken.

Persoonlijk maak ik me veel meer zorgen om het welzijn van zo'n veulen dat is gefokt door ' zomaar een merrie-eigenaar' omdat die zo'n snoezig veulen van de merrie wil hebben en er dan achter komt dat het wel erg duur is om 2 paarden te houden en het dan verkoopt. door dat lukraak fokken raakt de marktverzadigd en is juist weer het risico aanwezig dat het dan met wat pech in de handel komt en van eigenaar naar eigenaar gaat...