Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
survival
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-03-06

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:28

kan me niet voorstellen dat je als eigenaar niet ziet dat je paard
een onsteking heeft waar de maden uitlopen ik vind dit pure mishandeling dus gewoon in belslag nemen die maand is geen dieren waard.

SillieBillie

Berichten: 9
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Ergens op de Paardenwereld =P

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:27

Zo een man moet flink gepakt worden en gelukkig hebben ze dat ook gedaan Boos! , want zo iets ergs heb ik nog nooit gezien!!! Huilen
En de wond was helemaal opgezwold!!

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:27

Geen woorden voor! Verdrietig
Die man verdient geen dieren!

lovemyhorses

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-07-06
Woonplaats: nederland , egmond aan zee

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:31

gadverdamme dit zie je toch als eigenaar zijnde en dan doe je er toch wat aan.
mag hopen dat deze merrie snel geholpen word en anders weg gehaald word bij de eigenaar arm beest

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:52

karuna schreef:
Ik heb eenzelfde geval ook al eens bij een friese merrie gezien. De dierenbescherming gebeld maar die wisten er van. Bleek de wond al lang onder behandeling maar wilde niet weggaan. Oorzaak onbekend. Eigenaar was altijd goed voor zijn paardje, was een paar dagen op vakantie gegaan en had zijn paard zo aangetroffen toen hij thuis kwam. Met warm weer heb je zo maden.

Je weet het verhaal van de eigenaar niet. Heeft hij haar bewust zo laten rondlopen uit zuinigheid of laksheid dan is in beslagname wel op zijn plaats.


Je weet idd het verhaal niet,maar als het zo gegaan zou zijn als in jou verhaal dan zou het niet in het nieuws komen.Dan was het bij de dierenarts en de dierenbescherming bekend dat deze man wel goed voor zijn paard zorgde.Dat is nu gewoon niet het geval.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:54

Ik neem aan dat er in dit geval geen medische zorg bij is geweest, omdat de man gesommeerd is zo snel mogelijk een veearts erbij te halen.

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:54

Mijn eerste reactie is: wees voorzichtig met oordelen voor je het hele verhaal kent! In de krant staat ook misschien geen objectief/feitelijk waar verhaal en naar de kant van de man wordt niet eens gevraagd.
Ik vraag me af of dit een gezwel is of een groei van wildvlees na een wond. Wildvlees is erg moeilijk te behandelen en kan erg snel groeien (kan ook steeds terug komen, een operatie is niet altijd succesvol). Als dit wildvlees is (waar ik het wel op vind lijken), daar kun je snel een wondje op hebben door stoten of wat. Met warm weer kun je op een open wond zo maden hebben.
Zielig voor het paard, maar hier wordt en masse negatief gereageerd op de eigenaar, terwijl het vehaal heus anders in elkaar kan steken.
Het is je plicht om goed voor je paard te zorgen, absoluut, maar ik vind het ook ieders plicht even goed na te denken eer je iemand op internet neersabelt.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:08

Arm paard Bloos! Zoo zielig zeg. Gatverdamme...

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:22

Ah bah..
Sneu voor het paardje..
Maar je weet niet hoe het verhaal in elkaar steekt.
Misschien heeft die man alles aangedaan
Misschien is het verhaal zelfs wat aanbijgevoegd wat helemaal niet waar is.
Je weet het gewoon niet...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:32

Het ziet er smerig uit, maar ik ben ook van mening dat je niet zomaar klakkeloos moet aannemen wat er in de krant staat. Aan de leeftijd van de eigenaar te zien is het er eentje van de oude stempel. Die kennende zeggen ze meestal :"De natuur lost het zelf wel weer op" en ze springen dan ook niet zoals wij om elk plekje naar de veearts.

De oude boer op mijn stal had een katje die op de poot was gestaan door een paard. Het vel was goed kapot, een teentje was eraf, het diertje hinkte en het zag er vies uit.
De boer heeft er ook geen dierenarts bij gehaald, ook onder het mom van; "De natuur maakt het zelf wel goed"
Ik vond het maar niks maar kan er niks tegeninbrengen. Maar ik moet toegeven, het katje hield zn eigen pootje schoon, kwam de eerste tijd niet buiten en bleef netjes in het schone stro en inmiddels is alles geheeld en huppelt het diertje weer vrolijk rond, alleen dan met een teentje minder

Niet dat ik daarmee dit goed wil praten, maar vaak springen de oudere boeren niet zo snel naar een VA maar willen ze het eerst aankijken. Wil daarmee niet zeggen dat ze per definitie in en inslecht zijn voor de dieren. Het paard zal er vast last van hebben, maar ziet er verder idd nog goed uit.
Ik vind dus ook dat je niet zomaar mensen kan gaan veroordelen aan de hand van een krantenbericht

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:56

Ik wil niet te snel oordelen over de eigenaar van dit paard.Alleen als het zo is dat deze wond binnen een aantal dagen ontstaan is,en dat de eigenaar bijv nog naar de dierenarts moest gaan.
Of als het zo is dat deze man dacht dat hij er goed aan deed om er geen dierenarts bij te halen.
Waarom moet dit dan allemaal in de krant?
Ik ga er vanuit dat de dierenbescherming goed uitzoekt wat de oorzaak is van dit probleem.Ik denk dus eerlijk gezegd dat deze man gewoon nalatig is geweest wat betreft de zorg voor dit paard.
Als dat niet zo is dan was het beter geweest om het op een andere manier op te lossen dan via een proces verbaal. (iemand van de oude stempel bijv uitleggen hoe het wel moet ofzo).
Ik ben nu wel benieuwd wat de echte reden nou is waarom het paardje met een gezwel liep.

bobbymp

Berichten: 1270
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: terschelling

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:28

Mijn eerste reactie is: wees voorzichtig met oordelen voor je het hele verhaal kent! In de krant staat ook misschien geen objectief/feitelijk waar verhaal en naar de kant van de man wordt niet eens gevraagd.
Ik vraag me af of dit een gezwel is of een groei van wildvlees na een wond. Wildvlees is erg moeilijk te behandelen en kan erg snel groeien (kan ook steeds terug komen, een operatie is niet altijd succesvol). Als dit wildvlees is (waar ik het wel op vind lijken), daar kun je snel een wondje op hebben door stoten of wat. Met warm weer kun je op een open wond zo maden hebben.
Zielig voor het paard, maar hier wordt en masse negatief gereageerd op de eigenaar, terwijl het vehaal heus anders in elkaar kan steken.
Het is je plicht om goed voor je paard te zorgen, absoluut, maar ik vind het ook ieders plicht even goed na te denken eer je iemand op internet neersabelt.

helemaal mee eens........en maden worden ook nog wel eens gebruikt om wonden juist schoon te houden!!!!
nou lijkt me dat in dit geval niet de opzet,maar denk eerst goed na voordat je iets over een ander zecht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 19:29

Dit stond niet in de krant maar op de site van de Dierenpolitie Ja
Ik kreeg het nieuws ook doorgebeld door ze trouwens, maar ik neem aan dat ze het wel goed hebben uitgeplozen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:32

ik ga ook niet snel naar de VA Lachen maar dit is wel erg verwaarlozing.......

toch ziet het dier er goed uit

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:42

Er kan wel gezegt worden niet te snel oordelen, maar ik neem aan dat de dierenpolitie niet zijn naam op het spel zet om zomaar iets te roepen. Er is vast onderzoek naar gedaan en het proces verbaal lijkt mij terrecht.

Oohh trouwens! Wat ik me nu bedenk!! Mijn bijrijdpaard staat in Abcoude en de laatste keer dat ik naar huis reed, zag ik wel een fries op stal staan. Het was een oude boerderij en overal lag rommel. Het paard stond in een schuur en er liepen allemaal andere dieren. Misschien was dat hem wel. Ik zal eens vragen of de eigenaresse van mijn verzorgpaard hier meer over weet.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:45

Jezus! Die foto's!
Man, wat zal dat dier een pijn hebben gehad!
Arm arm paard!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:00

ik vrees dat al haalt hij er een dierenarts bij er alsnog veel (na)zorg nodig is. Wordt dat dan ook gecontroleerd of hij dat doet? Als het echt nalatigheid is zou ik eerder zeggen in beslag nemen maarja ik heb er niets over te zeggen. Ziet er wel heel erg uit.

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:29

Getver wat een gigantisch gezwel!
Ik moest echt wel ff slikken toen ik het zag.......
Arm meissie, wat zal ze er last vangehad hebben en dan heb ik het nog niet eens over de pijn!
Vind het jammer dat die vent alleen maar een proces-verbaal krijgt, ze zouden zulke mensen veel zwaarder moeten straffen!

Anoniem

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:32

Cayenne schreef:
Ik neem aan dat er in dit geval geen medische zorg bij is geweest, omdat de man gesommeerd is zo snel mogelijk een veearts erbij te halen.

Idd
Als het dier onder behandeling zou zijn zou dat niet opgedragen worden.
Was er ook geen bericht naar buiten gebracht

_patricia_
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:28

zulke mensen verdienen geen paarden Boos!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:38

Dus als het op de site van de dierenpolitie staat, is het Absolute Waarheid?

Ook bij de Dierenbescherming worden fouten gemaakt. Dat het tegenwoordig Dierenpolitie heet, maakt de zaak niet veel beter, ben ik bang.


Gelukkig verricht de DB ook een heleboel goed werk, maar waarom dit nou net op hun site moet?
Kan ook wel een beetje om PR redenen zijn, dit ziet er vreselijk uit: werkt op de girospiertjes van veel mensen. Knipoog
Maar het paard op zich kan er mee door.

Ik sluit me aan bij een aantal bovenstaande reacties.
Een verhaal heeft altijd twee kanten, ik wil die van de eigenaar eerst horen voor ik een mening heb over zoiets.

Cortes_

Berichten: 840
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:36

Woww, ik schrok wel even zeg! Arm paardje! :'( Ik ging vroegen met me vcader wel eens naar abcoude en daar was ook een fries, gelukkig is het hem (volgensmij) niet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:47

randalinpony schreef:
Dus als het op de site van de dierenpolitie staat, is het Absolute Waarheid?

Ook bij de Dierenbescherming worden fouten gemaakt. Dat het tegenwoordig Dierenpolitie heet, maakt de zaak niet veel beter, ben ik bang.


Gelukkig verricht de DB ook een heleboel goed werk, maar waarom dit nou net op hun site moet?
Kan ook wel een beetje om PR redenen zijn, dit ziet er vreselijk uit: werkt op de girospiertjes van veel mensen. Knipoog
Maar het paard op zich kan er mee door.

Ik sluit me aan bij een aantal bovenstaande reacties.
Een verhaal heeft altijd twee kanten, ik wil die van de eigenaar eerst horen voor ik een mening heb over zoiets.



Ik geloof echt wel dat ze wel zijn nagegaan of er een DA bij is geweest. Zo slim zijn ze nou ook wel weer, en het staat ook in het begin bericht.
Bovendien zou de man anders wel kunnen aantonen dat er een DA bij is geweest, en dat kon hij dus niet, en puur en alleen omdat die er nooit is geweest.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:29

Jij hebt contact gehad met de DB en gevraagd hoe e.e.a in de vork steekt, cayenne?

Ik ga mee met verschilende reacties hierboven. Er worden al verschillende verklaringen aangedragen, die op zich allemaal wel of niet waar kunnen zijn, maar waarbij de eigenaar nog geen zware verwaarlozing valt aan te rekenen.

Wat wel opvalt, is dat de hoeven van het betreffende paard, en van het andere paard op de foto, er goed uit zien.
Paard ziet er verder ook gezond uit.

Verder niet verkeerd dat de DB zich hierom bekommert, hoewel ze niet door hoeven slaan wat mij betreft.
Maar dat Grote Enge Gezwellen bij veel mensen emoties losmaken, weten ze bij de PR van de DB ook wel.

Er zijn ergere gevallen van dierenverwaarlozing/mishandeling, die er minder spectaculair uitzien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Man krijgt proces-verbaal voor gigantisch gezwel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:32

Ik heb de melding eerst via voicemail doorgekregen via de LID idd, en daarna dit bericht geplaatst Ja