Paard loopt meisje omver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 10:22

vrijdag 24 augustus 2007

Paard loopt meisje omver

WASSENAAR - Een 17-jarige meisje uit Wassenaar is dondermiddag gewond geraakt toen zij door een op hol geslagen paard omver werd gelopen.
Het dier was op de Verlengde Hoge Klei geschrokken van een auto. Het meisje, dat het paard te fiets begeleidde, is met kneuzingen overgebracht naar een ziekenhuis. Het paard liep enkele schrammen op.

http://www.ad.nl/denhaag/stad/article1608658.ece

Ik zie dit ook vaker op de weg, vind het zo onveilig om een paard te fiets te begeleiden...
Hoe denken jullie daarover?

Karlijntjee

Berichten: 1457
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Oisterwijk (N-B)

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:29

Ik vind het ook altijd onverantwoorden met de fiets, stel je paard schrikt, heb je er eigenlijk al geen controle meer over! Je ligt er zo naast, en je paard gaat er bijna gegarandeert vandoor!

Ik heb het een keer gedaan, dat was met een shetlander van 18. Ging goed tot dat ze schrok, ik lag van mijn fiets af maar ik had haar nog vast. Sindsdien heb ik het nooit meer gedaan! Knipoog

Ga rijden, of loop er naast, maar nooit met de fiets!
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 25-08-07 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 10:30

Inderdaad! Of hij springt boven op je fiets...
Nee op de weg is het voor mij toch echt erop of te voet ernaast.

PingWing
Berichten: 1022
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:31

Ik fiets ook wel vaker n stuk met mijn paard. Maar mijn paard is 99% verkeersmak en daarbij vermijd ik drukke wegen. Meestal fietsen we n stukje door t bos of langs n landweggetje (al rijden ze daar vaak harder dan op de drukke weg :/ )

Ja, zulke dingen kunnen gebeuren. Je kunt ook gewoon door t bos wandelen en je paard schrikt ergens van en springt bovenop je.

En ik heb ook a vaker meiden gezien die hun paard met de scooter begeleiden. Dat vind ik pas onverantwoord!!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 10:32

POeh ja nee de scooter is nog ereger! Neem aan dat de politie daar ook tegen op treed als ze dat zien!

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:32

hoihoi
het gaat idd heel vaak fout met paarden naast de fiets maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad onze paarden en ponies staan zomers in het weiland en als we ze dan moeten halen neem ik er wel eens 5 of 6 aan de fiets zeker als we niet genoeg hulp hebben er is nog nooit wat ernstigs gebeurt (even afkloppen) ik denk dat het ook erg afhankt van het soort paard ik zou een super schrikachtig beestje ook nie naast de fiets willen gelukkig hebben ze allebei niets ernstigs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:04

Deze staat er al een keer op.
Ik TeM wel even Lachen

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:05

Ik ben pas voor het eerst met een superkleine shet (hengstje) wezen fietsen... dat doe ik dus niet meer Knipoog op een gegeven moment zag hij een leuke merrie Tong uitsteken ik werd mooi van mn fiets getrokken het gras in hahahaha

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:06

Sandy1103 schreef:
hoihoi
het gaat idd heel vaak fout met paarden naast de fiets maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad onze paarden en ponies staan zomers in het weiland en als we ze dan moeten halen neem ik er wel eens 5 of 6 aan de fiets zeker als we niet genoeg hulp hebben er is nog nooit wat ernstigs gebeurt (even afkloppen) ik denk dat het ook erg afhankt van het soort paard ik zou een super schrikachtig beestje ook nie naast de fiets willen gelukkig hebben ze allebei niets ernstigs


5 of 6 tegelijk??? hoe doe je dat Verward

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Re: Paard loopt meisje omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:13

DeniseES schreef:
Sandy1103 schreef:
hoihoi
het gaat idd heel vaak fout met paarden naast de fiets maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad onze paarden en ponies staan zomers in het weiland en als we ze dan moeten halen neem ik er wel eens 5 of 6 aan de fiets zeker als we niet genoeg hulp hebben er is nog nooit wat ernstigs gebeurt (even afkloppen) ik denk dat het ook erg afhankt van het soort paard ik zou een super schrikachtig beestje ook nie naast de fiets willen gelukkig hebben ze allebei niets ernstigs


5 of 6 tegelijk??? hoe doe je dat Verward

Idd, ben ik ook benieuwd naar! Wow!