Anky moet kilometers maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlonaS
Berichten: 83
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Breugel

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:38

Barmat schreef:
Ik vind het een beetje een "boehoe" bericht en uitspraak van Anky... Zeg dan gewoon dat je je gaat realiseren dat je niet langer meer het monopoly hebt in de dressuurwereld.
Misschien ook maar goed ook, ik word zo langzamerhand een beeeeetje Anky-moe en dat ze "per definitie" altijd wint. Ik ben geen jurylid, maar ik ben wel degelijk van mening dat er zeer veel veelbelovende combinaties aan de top zijn, niet alleen Anky van Grunsven Knipoog

Nu lijkt het me alsof Anky zich bij voorbaat al gaat indekken, onder het mom van " te weinig wedstrijdervaring" (euh, pardon???!)

Misschien is het moeilijk om toe te geven dat je je piekjaren misschien wel gehad hebt? Misschien realiseert Anky het zich wel, maar wil ze toch het onderste nog uit de kan proberen te halen?

Om nu een underdog positie aan te gaan lopen nemen vind ik dan wel wat goedkoop eerlijk gezegd.

Maar meisje toch..
ik moet toch wel een beetje met je lachen hoe je Anky omschrijft!
maar goed een mening mag! Slapen

Poosje81
Berichten: 21213
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:46

daniella74 schreef:
Als we zo gaan beginnen.....
Isabel heeft een universitaire rechtenstudie afgerond en bleef evengoed aan de top en zo zijn er nog tientallen ruiters die om een soortgelijke reden het verdienen.



Die studie zal ook zeker 3 tot 4 keer per nacht hebben liggen brullen omdat het honger heeft, een luier volgescheten heeft, of als die studie al wat langer gaande is, heimwee, nachtmerries en weet ik veel wat allemaal krijgt gedurende de nachten. Ja, studie breekt absoluut je nachtrust op Ja

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:47

Zij wilde toch zo nodig kinderen, die van haar zijn niet de enige kinderen die dat doen. Bovendien ze heeft vast een au pair de het nodige doet.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:51

Cayenne schreef:
daniella74 schreef:
Anky dekt zich gewoon in, die ziet de bui al hangen. Volgens mij zat er een aantal jaar tussen beide bevallingen dus dat vind ik geen excuus. Bovendien vind ik dat we wel enige realiteitszin moeten houden, er zijn echt ergere dingen in de wereld dan of Anky stopt of niet.


Ze is tussen beide bevallingen ook weer in het zadel geweest en heeft echt wel wat gepresteerd. Ik snap jullie punt niet hoor. Ze verteld hoe het zit en dan is het nog niet goed? Maar als ze goud binnenhaalt is het opeens weer dat ze geweldig is



Zo mooi hoe ongelooflijk fanatiek er altijd gereageerd wordt als het Anky betreft.

Poosje81
Berichten: 21213
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:53

daniella74 schreef:
Zij wilde toch zo nodig kinderen, die van haar zijn niet de enige kinderen die dat doen. Bovendien ze heeft vast een au pair de het nodige doet.


oh en dus omdat ze er zelf voor kiest kids te krijgen maar toch in de luxe positie zit om een au pair te hebben, moet ze maar gewoon altijd en immer op de toppositie blijven zitten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110745
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:55

@Danielle74

En dan moet ze zich verantwoorden omdat ze kinderen wou? Verward Kom op zeg!
Er wordt hier fanatiek gereageerd omdat de argumenten mijn insziens nergens op slaan. Of het nou Anky was of Jos Lansink die een kind krijgt, dat maakt wat mij betreft niet uit.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:59

Cayenne schreef:
@Danielle74

En dan moet ze zich verantwoorden omdat ze kinderen wou? Verward Kom op zeg!
Er wordt hier fanatiek gereageerd omdat de argumenten mijn insziens nergens op slaan. Of het nou Anky was of Jos Lansink die een kind krijgt, dat maakt wat mij betreft niet uit.



Jos heeft ongetwijfeld ook regelmatig met een huilend kind op zijn arm midden in de nacht door het huis gelopen om de volgende dag compleet gebroken op belangrijk concours te gaan. Hebben we hem voor zo ver ik weet ook nooit over gehoord. Ook hoor ik geen berichten over/van andere springruiters die nu met kleine kinderen zitten dat ze zich daar achter verstoppen. Ik word gewoon doodmoe van dat gemekker, er wordt bij voorbaat een excuus gezocht om zich achter te verstoppen.

Poosje81
Berichten: 21213
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:02

Allemachtig, moet ze persé scoren omdat 'ons Hollanders' dat willen of mag ze 'gewoon' lekker fanatiek rijden omdat zíj dat wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110745
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:03

En heeft die Jos moeten baren en daarna last gehad van symptomen van bekkeninstabiliteit?
Ik word ook moe van die eeuwige excuses van springruiters die niets van doping af weten, maar daar hoor je mij ook niet over
Ze presteert wel, en daar gaat het om. Dan mag het nu misschien niet helemaal lekker gaan, moet ze gelijk altijd 100% presteren? Niemand kan dat, ook Anky niet, en dat geeft ze tenminste toe Lachen

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:10

De naam Anky verschijnt op het beeld van je computer, en tadaaaaaa; Daar zijn de vooroordelen en fanatieke reacties weer. Geweldig om te zien altijd, maar wat word er soms een onzin uitgekraamd.
Wie hier op bokt heeft hetzelfde gepresteerd als Anky??? ...........................................
Dan zijn we nu wel klaar daar mee dacht ik....

Wat de reden van het plaatsen van dit nieuwsbericht is, weet denk ik niemand, de een zegt zus de ander zo. Het blijft altijd raden.

Laat de sport gewoon sport zijn, en laat iedereen lekker rijden voor wat ie waard is. Als je dat niet kunt hebben, dat ze anky soms te hoog waarderen, moet je niet gaan kijken, het is en blijft een jury-sport. Je kunt er lang en breed over discussieren, veel beter zal het niet worden is mijn mening.

Laten we hopen op mooie en eerlijke sport in Turijn en dat de beste moge winnen!!

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:51

Ik meen me te herinneren dat Anky jarenlang "eeuwige tweede" was bij internationale wedstrijden, zodat er geklaagd werd dat de jury bevooroordeeld was, waardoor ze nooit hoger kwam dan de 2e plaats. En nu zou de jury zó bevooroordeeld zijn, dat ze altijd maar goud krijgt...Het is ook niet snel goed... Clown

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:44

Ik vind het al knap dat Anky tijdens haar zwangerschappen is blijven rijden en zo snel na de bevalling weer terug aan het front was.
Bij ons is het nu dik 11 maanden geleden en mijn lichaam is ondanks fysiotherapie en lichaamsoefeningen echt nog steeds niet op orde hoor, ik kan niet eens meer fatsoenlijk zonder beugels op mijn paard zitten (dus eigenlijk met ook niet Haha! )
Ik kan heel goed begrijpen dat ze tijd nodig heeft om alles weer helemaal op scherp te krijgen.

Zoolgangster

Berichten: 9681
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 00:11

Ik heb er ook heel lang over gedaan, om van de bevalling te herstellen, en vind het ook heel knap van Anky dat ze zo snel na de bevalling weer terug op haar paard was, en hoe!

CoonArt

Berichten: 23298
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:13

Ik bedacht me net wat: ik hoorde een paar maanden terug dát ze al bezig was met een nieuwe kür. Heeft ze dat plan dan weer laten vallen en is ze weer 'from scratch' begonnen (dus weer helemaal overnieuw)?????????????

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:19

Paardenmaf1 schreef:
Wees blij dat ze dressuur helemáál nietr vaarwel zou zeggen... dát zou pas erg zijn!


Daar zouden een aantal paarden best eens anders over kunnen denken. Bloos

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:28

Zo zo arie53, lig je soms altijd in de achtertuin ofzo te koekeloeren? Clown
Eerst zeg je al dat het thuis misschien niet goed gaat, die mening blijf je aanhouden, en nu weet jij ook precies hoe ze haar paarden op dit moment behandeld. Erg knap Lachen

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:34

Ik heb het niet over het behandelen maar over het rijden.

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:34

Volgens mij zijn er maar weinig mensen hier op bokt, die haar echt kennen. Maar gelukkig heeft wel bijna iedereen een mening.
Nou ja, dat mag.

Ragazzo
Berichten: 63
Geregistreerd: 19-06-06

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:34

Ik mocht willen dat ik net zo kon presteren als Anky in haar zogenaamde mindere periode Bloos En ach ja.......haar wijze van rijden zal voor velen een punt van discussie blijven ondanks haar prestaties Tong uitsteken

love_01
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-04-07

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:37

Anky realiseert zich misschien dat:

Netzoals ze toen bonfire had gehad wat nu? en kom ik hier ooit nog? en als ik er ben kom ik dan hoger?
Nu met Salinero is ze dus in een gat gevallen door haar stop. Het is moeilijk om naar lange tijd weer terug te komen. en misschien is haar zelfvertrouwen minder geworden....? (er van uitgaaand dat het klopt dat het minder goed gaat....)

En misschien (sorry) is die uitspraak van; beter zilver en 2 kinderen dan goud, een indekking
(een beetje SLAP) Dat ben ik niet gewend en al helemaal niet van Sjef....

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:34

Tjonge jonge, wat een commentaar...
Een mens mag toch ontdekken dat er meer in het leven is dan alleen maar topsport en paardrijden?
Misschien moet sommigen eerst kinderen moeten krijgen voor je je dat voor kunt stellen, maar ik heb daar geen moeite mee...

Als je graag kinderen wilt en er echt voor gaat, dan worden andere dingen (tijdelijk of blijvend) minder belangrijk. Je hebt andere dingen aan je hoofd, een bevalling gaat je misschien niet in je koude kleren zitten (zowel lichamelijk als geestelijk) en de omschakeling terug naar topsport, kan dan best lastig zijn.
Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn.
Een beetje meer respect in plaats van allerlei negatieve insinuaties als "indekken en smoesjes" zou beter passen...

Ik heb ook wedstrijden gereden, maar dan gewoon voor de lol, en een "gewone" wedstrijddag vind ik al behoorlijk pittig. Laat staan dat er zulke hooggespannen verwachtingen over je zijn die je waar moet maken omdat je anders een hele hoop gedoe over je heengestort krijgt... Wat een lol, wedstrijden rijden... Met al die negatieve publiciteit en kritiek had ik allang mijn dressuurrok aan de wilgen gehangen als ik in Anky haar schoenen had gestaan...

Dus laat iedereen lekker in zijn of haar waarde en dat er mooie dressuur te zien zal zijn in Turijn!

love_01
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-04-07

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:55

Als je graag kinderen wilt en er echt voor gaat, dan worden andere dingen (tijdelijk of blijvend) minder belangrijk. Je hebt andere dingen aan je hoofd, een bevalling gaat je misschien niet in je koude kleren zitten (zowel lichamelijk als geestelijk) en de omschakeling terug naar topsport, kan dan best lastig zijn.

Daar ben ik het mee eenss !!!!

Maar in de paardenkrant van woensdag stond toch Nederlands team klaar voor E.k (ongeveer) Dus:: ?

:)

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:32

fargo schreef:
Tja het is ook nooit goed, zegt ze op dit moment eerlijk dat het op wedstrijd naar eigen idee niet goed genoeg gaat en niet in verhouding tot hoe het thuis gaat.


Haha! doet me denken wat mijn instructeur altijd zegt, bij de opmerking:
"Ja, maar thuis gaat het wel goed!"
"tuurlijk, iedereen rijd thuis als Anky. En dat is niet belangrijk het moet tussen de hekken goed!"
Haha! En nu moet mijn instructeur iets nieuws bedenken.. grapje