Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:15

Dan vind ik het ook zeker anders
En dan is 15 dagen zeker te licht
Maar nog verbaasd het mij dat hij dan 2e kan worden?
Was de rest zo slecht dan?
Zo'n paard word er dan toch meteen uit gelopen?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:16

Cannon bone is trouwens het pijpbeen. Volgens de beschrijving brak het af vlak boven de kogel. Bizar dat hij dan verder kon lopen. Candular fraction is volgens mij een gecompliceerde breuk waarbij het bot als het ware splijt en vervolgens op het nabij gelegen gewricht of op de zijkent van het bot nog kan steunen. Misschien een DA hier die het kan uitleggen?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 31-08-07 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:22

wat een eikel zeg vind de straf nog behoorlijk licht

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:23

voor zover ik kan lezen in dat engelse stukje is hij ook alleen gestrafd voor het zweepgebruik en niet voor het doorrijden met gebroken been. Zegd dat ook niet iets?

Simba_
Berichten: 1359
Geregistreerd: 28-06-07

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:23

Walgelijk !

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:25

De jockey heeft hier zeker schuld aan. Zoals hierboven al gezegd is, is het heel moeilijk om een renpaard tijdens een race te stoppen.
Citaat:
A few strides later, Imperial Eyes had slowed to nearly a stop, and Baze used his whip one more time.

Dat wil dus zeggen dat Imperial Eyes (die trouwens favoriet was in deze race) uit zichzelf wilde stoppen. De jockey had dus kunnen weten dat er iets helemaal fout zat.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:29

Baze suspended for use of whip

By: Associated Press -
SAN MATEO -- Russell Baze, the winningest jockey in thoroughbred racing history, was suspended for 15 days and fined on Sunday for using his whip on an injured horse who later died.

Baze, who has 9,826 career victories, was headed to an easy win aboard Imperial Eyes in the first race Thursday at Bay Meadows when the horse took a bad step and broke down in the deep stretch. According to a Bay Meadows spokesman, Baze urged Imperial Eyes forward after the horse recovered from the initial bad step, using his whip twice.
Imperial Eyes still finished second, but had a broken bone in his left front leg. The 4-year-old gelding was euthanized after going into distress while his handlers contemplated surgery.

Though Imperial Eyes' trainer said he didn't blame Baze for the horse's death, saying Baze couldn't have known the extent of the horse's injury, the Hall of Fame jockey was repentant.

"I'm not going to try to defend what I did," said Baze, who rode two winners at his home track Sunday. "There is no way to defend it. I made a bad decision in the heat of the moment, and I am truly sorry. ... Hopefully, this will not be the defining moment of my career. Hopefully, I'll be judged on the right decisions I've made in the past and on the right decisions I'll make in the future."
http://nctimes.com/articles/2007/08/27/sports/professional/21_43_378_26_07.txt

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:33

Dit vond ik nog, het schijnt het meest voor te komen bij renpaarden:
A fracture of the condyle of the cannon bone. The condyle is the bulbous bottom or distal end of the cannon bone that fits into the fetlock joint. Condylar fractures can be repaired surgically. The prognosis for survival and a return to racing soundness is dependent on the severity of injury. In uncomplicated cases, after surgery to fix an uncomplicated condylar fractures, the horse normally is given stall rest for one month, followed by stall rest and hand-walking for another month. After this 60-day period, follow-up x-rays are taken to determine the rate of healing. If all is going well, there likely is another two to four weeks of paddock exercise before the horse might resume training. In the case of more severe fractures, the recovery period could encompass many months before the horse is ready to return to training.

christel1976

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Someren Heide

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:37

Oh dit meen je niet, en hij krijgt maar een schorsing echt die vent zou NOOIT meer op een paard mogen zitten
en al helemaal al niet meer mee mogen doen voor een concour ofzo
dit is gewoon weg pure dieren mishandeling Verdrietig

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:47

odetteke schreef:
aartlover schreef:
hoe kunnen wij arm paard roepen als wij niet lezen? Sigaar
btw ik was er NIET bij maar weet hoe het aan toe kan gaan en ze hebben overal het zelfde staan op het nieuws Clown En het zegt toch al genoeg. Paard breekt been, jockey let niet op en slaat het paard over de finish. Alleen een niet al te slim persoon heeft dit niet door.

Er werd al meerdere malen hier gezegd dat het onmogelijk is dat een paard tijdens een race echt volledig door zijn benen zakt en daarna volledig kreupel, van de pijn vergaand, bijna alle andere paarden er nog uitloopt.


Maar hij zakte wel door Lachen

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:48

Traiectum schreef:
De jockey heeft hier zeker schuld aan. Zoals hierboven al gezegd is, is het heel moeilijk om een renpaard tijdens een race te stoppen.
Citaat:
A few strides later, Imperial Eyes had slowed to nearly a stop, and Baze used his whip one more time.

Dat wil dus zeggen dat Imperial Eyes (die trouwens favoriet was in deze race) uit zichzelf wilde stoppen. De jockey had dus kunnen weten dat er iets helemaal fout zat.


Zie je... vreselijk!!

Biieniie
Berichten: 797
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:49

Ehmm het lijktme als je paard struikelt dat je niet je paard naar voren slaat maar inhoud tot iedereen voor bij is en de rijbaan verlaat. Zeker in het tempo dat die rennen gaan kan onderuit gaan nooit veel goeds betekenen lijkt mij :S
Dan maar ruzie met de sponsoren enzo. Dit overschrijd alle grenzen lijkt me duidelijk

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:49

heb je ook mijn artikel gelezen aartlover? hierboven

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:53

jockey had kunnen weten dat er "iets" fout zat, zeker............... maar je denk, denk ik, niet gelijk aan een gebroken been.

Meer dan zonde, zonde van het paard (met een overduidelijk goed karakter voor de sport) en zonde van de jockey die echt, een hele verkeerde beslissing gemaakt heeft.

Meer dan triest verhaal dit. maar relativerend kan het gewoonweg gebeuren

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:55

het kan gebeuren ja want het is gebeurt.. idd niet meteen gebroken been maar zeker iets! En met 'iets' moet je al stoppen.
Karin ja ik heb het gelezen. Goed van de jockey dat hij het niet probeert goed te praten want dat zal idd niet lukken. dit is helaas wel zo erg dat ik wel zeker weet dat veel mensen hem dit niet gaan vervegen.
Het paard is dood gegaan door de 'val'. anders wassie niet dood gegaan ..

Luxlover
Berichten: 79
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:05

Ik hoop voor dat mannetje dat ik hem nooit zal tegenkomen Hamer

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:13

Luxlover schreef:
Ik hoop voor dat mannetje dat ik hem nooit zal tegenkomen Hamer


want anders.....??

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:15

miss_jumpy schreef:
Luxlover schreef:
Ik hoop voor dat mannetje dat ik hem nooit zal tegenkomen Hamer


want anders.....??



wat denk je Vork

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:18

ik denk dat er dan niks gebeurt eigenlijk.

sanderpaard
Berichten: 4
Geregistreerd: 28-06-07

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:11

ik denk dat die man dan de lu.l is

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:20

christel1976 schreef:
Oh dit meen je niet, en hij krijgt maar een schorsing echt die vent zou NOOIT meer op een paard mogen zitten
en al helemaal al niet meer mee mogen doen voor een concour ofzo
dit is gewoon weg pure dieren mishandeling Verdrietig


Zolang je de man niet kent kun je daar slecht over oordelen vind ik.
Het kan heel goed zijn dat hij zich nu vreselijk rot voelt. Mensen maken soms verkeerde beslissingen.
Ik heb ooit een paard gereden dat met springen in eerste instantie de sterren van de hemel sprong, maar na ongeveer een kwartier begon met aantikken en daarna steeds vlakker ging. In eerste instantie spoor je dat paard wat meer aan en zet je hem beter aan je been. Todat ze toevallig voor de verkoop op de foto ging en een 4tje en een 5je hoefkatrol had. De pijn die dat doet in je hart omdat je ze met zoveel pijn hebt laten springen is intens en dat vergeet je nooit meer. Echter ben je er dan wel schuldig aan door onwetendheid. Mag ik nu nooit meer op een paard?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:22

Citaat:
... een te lichte straf...
...zou nooit meer op een paard mogen...
...ik moet hem niet tegenkomen want dan...


Bokt op z'n smalst.... met z'n allen rotte tomaten gooien.

Luxlover
Berichten: 79
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:47

miss_jumpy schreef:
Luxlover schreef:
Ik hoop voor dat mannetje dat ik hem nooit zal tegenkomen Hamer


want anders.....??


... die linker smilie is dat vervelende mannetje en die rechter smilie met dat hamertje moet ik voorstellen. Vond het zelf een zeer toepasselijke!
Ben helemaal niet gewelddadig maar het komt denk ik meer uit een gevoel van machteloosheid. Arm dier.
EDIT: denk dat de jockey zich nu trouwens ook erg lullig voelt, als hij geen dierenliefhebber was zou hij niet in de paardensport zitten

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:39

Jeetje zeg, gelukkig zegt hij dat het fout was, hij had niet moeten durven zeggen dat het niet fout was!?
Wat een *@(&#@&*(
GEEN WOORDEN VOOR! Zulke mensen zouden ze hun hele leven moeten schorsen... Niet 15 daagjes, wat zijn die 2 weken nou? Verward Arme beestje... Verdrietig Ach gut

Siszle: of ik hem nou ken of niet:
HET IS EN BLIJFT DIERENMISHANDELING

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:48

Sizzle schreef:
christel1976 schreef:
Oh dit meen je niet, en hij krijgt maar een schorsing echt die vent zou NOOIT meer op een paard mogen zitten
en al helemaal al niet meer mee mogen doen voor een concour ofzo
dit is gewoon weg pure dieren mishandeling Verdrietig


Zolang je de man niet kent kun je daar slecht over oordelen vind ik.
Het kan heel goed zijn dat hij zich nu vreselijk rot voelt. Mensen maken soms verkeerde beslissingen.
Ik heb ooit een paard gereden dat met springen in eerste instantie de sterren van de hemel sprong, maar na ongeveer een kwartier begon met aantikken en daarna steeds vlakker ging. In eerste instantie spoor je dat paard wat meer aan en zet je hem beter aan je been. Todat ze toevallig voor de verkoop op de foto ging en een 4tje en een 5je hoefkatrol had. De pijn die dat doet in je hart omdat je ze met zoveel pijn hebt laten springen is intens en dat vergeet je nooit meer. Echter ben je er dan wel schuldig aan door onwetendheid. Mag ik nu nooit meer op een paard?


Nee nooit meer
slechte ruiter dat je bent Tong uitsteken Clown

Ik denk dat sommige die hier zo hard roepen niet eens voelen dat hun paard scheef loopt en wellicht daardoor kreupel. En zo vrolijk een jaar door hobbelen. Totdat het dier echt op 3 benen gaat.