Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:59

Vreselijk zeg!!!

ze zouden bij die jockey allebei z'n benen moeten breken en hem daarna een maraton moeten laten lopen!! dat is pas een passende straf!! ipv van 15 dagen niet racen en een boete!

nelleke22

Berichten: 171
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Giessen

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:00

arm beesie de boete zou wat hoger moeten vind ik en de dagen ook langer, 15 maanden ofzo

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:01

poe, heftig verhaal maar ook ik denk wel dat het niet zo duidelijk zal zijn geweest voor de jockey.

Ik vind de titel heel erg suggestief maar in de praktijk is het misschien niet zo'n duidelijke fout geweest van de jockey. Hiervandaan is niet te beoordelen hoe het gevoeld/eruit gezien zal hebben.

Dat de jockey toegeeft een verkeerde keus gemaakt te hebben wil nog niet zeggen dat het voor hem duidelijk was op het moment. Achteraf vallen vaak de puzzelstukjes pas in elkaar.

Het is in deze situatie volgens mij ook verstandiger om de straf te accepteren dan er tegenin te schreeuwen want tenslotte is het paard nu dood dus wat voor verdediging kan de jockey meer opvoeren dan dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt??

Mij lijkt ook dat als het er zo heftig uit had gezien als deze titel suggereert de straf zwaarder zou zijn geweest?!

Hoe dan ook erg erg sneu voor het paard.

ps, dat van dat zwiepen met zweep en maar 3 keer mogen slaan wist ik niet, weer wat geleerd!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:01

JoT schreef:
Jakkes wat een rotverhaal. Maar ik vraag me ook af of die jockey het echt gemerkt heeft. Zou je, in de felle strijd om de eerste plek, als de adreline door je lijf raast, zoiets echt merken? Paard gaat langzamer, dus de jockey gooit er een versnelling bovenop zonder zich af te vragen of er wat aan de hand zou kunnen zijn. Daar heb je op dat moment wellicht ook geen tijd voor, het gaat zo loeihard. Lijkt me althans, maar ik heb verder weinig verstand van racen.

Maar hoe dan ook, wel een hele erge pijnlijke dood voor dit arme paard.



Um.. het paard gaat niet langzamer maar zakt echt door zijn benen! Dat moet je toch wel doorhebben...

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:02

Maar wat is door de benen zakken?
Lijken alsof hij struikeld? of echt veel meer?

Vind het maar een vaag nieuws bericht, zou er wel eens een filmpje van willen zien om echt te kunnen oordelen hoe erg het op dat moment leek.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:04

runningkawa schreef:
Maar wat is door de benen zakken?
Lijken alsof hij struikeld? of echt veel meer?

Vind het maar een vaag nieuws bericht


mee eens!

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:05

runningkawa schreef:
Maar wat is door de benen zakken?
Lijken alsof hij struikeld? of echt veel meer?

Vind het maar een vaag nieuws bericht, zou er wel eens een filmpje van willen zien om echt te kunnen oordelen hoe erg het op dat moment leek.


Ik ook! Het lijkt me dat een paard dat echt door zijn benen zakt niet meer in staat is om als 2e te eindigen. (tenzij de rest ook heel beroerd loopt)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:05

Als het niet zo ernstig gesteld was met het paard, waarom stierf het dan later?

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:06

wat erg! Ik kreeg net de BIT binnen en daar staan ook 2 erg vervelende berichten in van mens en paard....
Ik snap niet dat je zo iets kan doen. Ze wilde gewoon nog als tweede eindigen en dacht daarbij niet aan de toestand en het welzijn van het paard......Arm beestje.

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:06

Dat denk ik idd ook odetteke
Hij zal echt niet met een zwiepend been alle kanten in over de finisch zijn gekomen, om het maar ff heel lomp te omschrijven

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:07

Casca schreef:
De jockey had niet kunnen weten dat het paard zijn been had gebroken.. Een paard dat niet meer wil een tik met de zweep geven is heel normaal... Ik wil het niet goedpraten maar ik heb altijd gehoord dat die zwepen in races het paard geen pijn doen maar heel felxibel zijn zodat ze vooral geluid maken waardoor het paard nog even een sprintje inzet.. Ik vind het vervelend voor de jockey dat hij nou in zo'n kwaad daglicht wordt gezet.. Hij had niet kunnen weten dat het dier zijn been had gebroken, dat wees pas uit na onderzoek van de dierenarts..

dat is ook wel wat ik er over denk. al is het gewoon not done om je paard zo over te streep te krijgen, maar als je denkt aan de stress, spanning van de race dan kan ik verstaan dat je eerste optie een tik geven is. Die vent wist vast niet dat er zoiets ernstig aan de hand was! kan ik me echt niet voorstellen!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:07

Of het nou struikeld of door de benen zakt, dat moet er een lichtje gaan branden bij je! Dit is toch niet normaal? Een paard over de finish SLAAN? en rennen met een gebroken been.. dat gaat dan toch ook niet goed... dat merk je dan toch ook wel :s

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:07

ach, mensen praten enkel de idd suggestieve titel na, de rensport krijgt weer een schop, en het is allemaal snielug... Jockey krijgt allerlei verwensingen naar zijn hoofd, terwijl wij er niet bij waren, we hebben het niet gezien, lezen alleen dat eerste stukje, terwijl we geen flauw idee hebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit...

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:08

aartlover schreef:
JoT schreef:
Jakkes wat een rotverhaal. Maar ik vraag me ook af of die jockey het echt gemerkt heeft. Zou je, in de felle strijd om de eerste plek, als de adreline door je lijf raast, zoiets echt merken? Paard gaat langzamer, dus de jockey gooit er een versnelling bovenop zonder zich af te vragen of er wat aan de hand zou kunnen zijn. Daar heb je op dat moment wellicht ook geen tijd voor, het gaat zo loeihard. Lijkt me althans, maar ik heb verder weinig verstand van racen.

Maar hoe dan ook, wel een hele erge pijnlijke dood voor dit arme paard.



Um.. het paard gaat niet langzamer maar zakt echt door zijn benen! Dat moet je toch wel doorhebben...



Als dit dier nog hard genoeg kon lopen om de tweede plek te halen, dan lijkt me niet dat ie echt helemaal door zijn benen heenzakte.

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:08

Arrtlover
dus als jou paard stuikeld in een lekkere galop over een bospad denk jij meteen dat zijn been gebroken is?
Gaat na een struikel meteen over in stap?

Xena_

Berichten: 686
Geregistreerd: 18-07-07

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:09

Arm paard Boos!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:09

ik vind het schandalig, een schorsing van 15 dagen en een geldboete!
dat stelt toch niks voor, dit is dierenmishandeling en word zo licht gestraft, het paard is wel dood! Boos!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:09

stef schreef:
ach, mensen praten enkel de idd suggestieve titel na, de rensport krijgt weer een schop, en het is allemaal snielug... Jockey krijgt allerlei verwensingen naar zijn hoofd, terwijl wij er niet bij waren, we hebben het niet gezien, lezen alleen dat eerste stukje, terwijl we geen flauw idee hebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit...



nee we hebben het nioet gezien nee. Maar een paard met een gebroken been over de finish slaan... dat moet je toch door hebben !

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:09

odetteke schreef:
runningkawa schreef:
Maar wat is door de benen zakken?
Lijken alsof hij struikeld? of echt veel meer?

Vind het maar een vaag nieuws bericht, zou er wel eens een filmpje van willen zien om echt te kunnen oordelen hoe erg het op dat moment leek.


Ik ook! Het lijkt me dat een paard dat echt door zijn benen zakt niet meer in staat is om als 2e te eindigen. (tenzij de rest ook heel beroerd loopt)


of wanneer het een paar meter voor de finish gebeurde..? zou kunnen misschien?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:10

JoT schreef:
Als dit dier nog hard genoeg kon lopen om de tweede plek te halen, dan lijkt me niet dat ie echt helemaal door zijn benen heenzakte.



Maar nogmaals, waarom leeft het paard nu dan niet meer?

Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:11

Pfff.. Arm dier zeg Verdrietig .. Voor die jockey is het ook vreselijk.. Hij zal het echt niet met opzet gedaan hebben.. Maar wel dom van hem, hij had gewoon moeten stoppen toen het paard struikelde.. Maar ja, hoe goed kan je nadenken in zo'n race..

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:11

Sterre2000 schreef:
Pfff.. Arm dier zeg Verdrietig .. Voor die jockey is het ook vreselijk.. Hij zal het echt niet met opzet gedaan hebben.. Maar wel dom van hem, hij had gewoon moeten stoppen toen het paard struikelde.. Maar ja, hoe goed kan je nadenken in zo'n race..



nee hij sloeg idd perongelijk het paard met een gebroken been over de finish Clown

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:12

aartlover schreef:
stef schreef:
ach, mensen praten enkel de idd suggestieve titel na, de rensport krijgt weer een schop, en het is allemaal snielug... Jockey krijgt allerlei verwensingen naar zijn hoofd, terwijl wij er niet bij waren, we hebben het niet gezien, lezen alleen dat eerste stukje, terwijl we geen flauw idee hebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit...



nee we hebben het nioet gezien nee. Maar een paard met een gebroken been over de finish slaan... dat moet je toch door hebben !


Mijn moeder heeft 2 maanden met een gebroken vinger rond gelopen. We weten niet wat er gebroken was. Daarbij is het doorslaan dubieus, maar een paard wat vol in koers is haal je ook niet zomaar even terug (kudde gevoel)

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:12

Walgelijk gewoon Ik vind zijn commentaar ook helemaal niet symphatiek overkomen
Die man moeten ze voor altijd schorsen!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:13

Wow, wat veel mensen met röntgenvisie Wow!
Het is erg spijtig wat er is gebeurd, maar veel kon de jockey er op dat moment ook niet aan doen.

Zullen we de Bokkers die hier 'doorrijden' en niet begrijpen dat hun paard pijn heeft ook even voor 15 jaar schorsen (want 15 dagen was niet voldoende toch). Zullen er best heel wat zijn als ik zo eens een objectieve blik op HAW werp.... Clown