Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:13

aartlover schreef:
Sterre2000 schreef:
Pfff.. Arm dier zeg Verdrietig .. Voor die jockey is het ook vreselijk.. Hij zal het echt niet met opzet gedaan hebben.. Maar wel dom van hem, hij had gewoon moeten stoppen toen het paard struikelde.. Maar ja, hoe goed kan je nadenken in zo'n race..



nee hij sloeg idd perongelijk het paard met een gebroken been over de finish Clown


Hoe kon hij op dat moment weten dat zijn been gebroken was? Ik zeg wel heel dom van hem je moet stoppen als je paard struikelt.. Maar misschien had hij op dat moment niet door dat het zo ernstig was!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:14

Citaat:
Hold the Peace ran past the injured horse and won by 2 lengths, with Imperial Eyes able to make it to the finish line in second place 4 lengths clear of third-place Jet Brella. Baze then pulled up Imperial Eyes, who was able to walk into the horse ambulance but later had to be euthanized with a fracture of the cannon bone in his left front leg. The stewards conducted a 21/2-hour hearing with Baze on Saturday and considered charging him with violations of rules on use of the whip, conduct detrimental to horse racing and animal cruelty.[2] After taking a bad step in the stretch, Imperial Eyes seemed to re-gather himself. He switched leads and broke down just as Baze hit him with his whip. Imperial Eyes suffered a condylar fracture of the cannon bone above his ankle in his left front leg. He was vanned off the track and later euthanized.[8] Imperial Eyes, the 3-5 favorite, appeared headed to an easy victory after opening up by seven lengths in midstretch in the $8,000 maiden claiming event. He then took a bad step, and a few strides later, broke down in deep stretch. Baze continued to urge Imperial Eyes after the horse recovered from the initial bad step and used his whip twice. As Imperial Eyes went wrong, he was caught late and relegated to second, beaten two lengths, and was pulled up after the wire.[1] Baze was riding 3-to-5 favorite Imperial Eyes, who had a 7-length lead in midstretch of the $8,000 maiden-claiming race. Imperial Eyes took a bad step inside the sixteenth pole but recovered momentarily, and Baze hit him with his whip right-handed. A few strides later, Imperial Eyes had slowed to nearly a stop, and Baze used his whip one more time.[2]

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:14

Misschien een breuk die niet goed te genezen is en daarom af laten maken? Overigens zijn er ook zoveel mensen die een hand of voet breken en het ook de eerste tijd niet door hebben, laat staan dat je het gelijk door hebt in die korte tijd die een wedstrijd duurt op een paard dat kennelijk nog wel in staat is om behoorlijk tempo te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:15


aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:18

Als een paard zowiezo struikeld in een race snap je dat er iets niet goed is.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:18

Wat een topknol! Gewoon doorlopen omdat de jockey dat van hem vraagt!

Jammer dat de jockey in het kwade daglicht gezet word, alsof hij wist dat het been gebroken was? Dat hoef je toch niet gelijk te denken als een paard struikelt?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:19

ah, dit artikel is al een stuk minder suggestief en geeft toch een andere kijk!

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:20

aartlover schreef:
Als een paard zowiezo struikeld in een race snap je dat er iets niet goed is.

Dus als jou paard stuikeld in de bak of lekker in het bos onder een lekker galopje op een bospad trek jij hem op de rem en laat je meteen foto's van zijn been maken, want hij stuikelde

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:21

runningkawa schreef:
aartlover schreef:
Als een paard zowiezo struikeld in een race snap je dat er iets niet goed is.

Dus als jou paard stuikeld in de bak of lekker in het bos onder een lekker galopje op een bospad trek jij hem op de rem en laat je meteen foto's van zijn been maken, want hij stuikelde


dat wordt dan een kostbaar zaakje Nagelbijten / Gniffelen

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:22

runningkawa schreef:
aartlover schreef:
Als een paard zowiezo struikeld in een race snap je dat er iets niet goed is.

Dus als jou paard stuikeld in de bak of lekker in het bos onder een lekker galopje op een bospad trek jij hem op de rem en laat je meteen foto's van zijn been maken, want hij stuikelde


Nee duuh, vind je als een paard bij 55 of meer kilometer per uur struikeld hetzelfde als tijdens een bos ritje? En als mijn paard er truikeld en mank loopt ja dan stap ik af!

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:23

zijn ze ziek!!! Boos! daar krijg ik de krul van!

dat dier had beter niet opgestaan of hem een ferme trap verkocht,! arm beestje zeg.... moet vreselijk pijn hebben gedaan zeg Boos!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:24

15 dagen.. jonge jonge.. daar doen we het voor hoor Slapen
Arm beest

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:25

aartlover schreef:
Nee duuh, vind je als een paard bij 55 of meer kilometer per uur struikeld hetzelfde als tijdens een bos ritje? En als mijn paard er truikeld en mank loopt ja dan stap ik af!

hier moet ik me wel bij aansluiten! een paard aan die snelheid die struikeld? dat voorspeld meestal geen goeds.

ik weet niet wat ik zou doen als mijn paard struikeld en mank loopt... even verder proberen en dan als het niet gaat afstappen denk ik.

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:26

Schimmelig schreef:
Wow, wat veel mensen met röntgenvisie Wow!
Het is erg spijtig wat er is gebeurd, maar veel kon de jockey er op dat moment ook niet aan doen.

Zullen we de Bokkers die hier 'doorrijden' en niet begrijpen dat hun paard pijn heeft ook even voor 15 jaar schorsen (want 15 dagen was niet voldoende toch). Zullen er best heel wat zijn als ik zo eens een objectieve blik op HAW werp.... Clown


zucht..... eerste reactie als ik zo'n reactie lees. schepje erboven op: zullen we dan allemaal niet meer rijden en paardrijden/sport afschaffen. zo ie zo wordt een paard er niet beter van..... Verward

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:27

Jeeeeee, belachelijk!
Van mij mogen ze die jockey in de gevangenis doen.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:27

aartlover schreef:
Nee duuh, vind je als een paard bij 55 of meer kilometer per uur struikeld hetzelfde als tijdens een bos ritje? En als mijn paard er truikeld en mank loopt ja dan stap ik af!


En ook dan kan je paard een been breken hoor!

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:28

aartlover schreef:
Nee duuh, vind je als een paard bij 55 of meer kilometer per uur struikeld hetzelfde als tijdens een bos ritje? En als mijn paard er truikeld en mank loopt ja dan stap ik af!

Ik ga ook voluit in het bos op een lekker lang pad
Nee hij zal geen 55 km halen omdat het geen renpaard is, maar wel hard.
En als hij struikeld trek ik er echt niet meteen de rem op
Niet als ik hard ga, niet als ik zacht ga

Als hij mankt stap ik idd af, maar heb je zelf wel eens wat gebroken?
Vaak doet het de 1e min niet eens echt pijn, dat komt vaak later pas.
Zeker als je adrenaline in je lijf hebt. En denk maar dat een renpaard dat ook heeft. Die heeft ook een wil om te winnen, anders word hij niet als renpaard gebruikt.

Dus eigenlijk vind ik je berichten nogal erg kort door de bocht als je het net zo als wij niet hebt gezien

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:30

ja maar dat heb je door odetteke Lachen

@ runningkawa: ja ik heb mijn arm gebroken toen ik 9 was. PIJN dat het deed! niet normaal meer hoor.

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:30

lana_te schreef:
aartlover schreef:
Nee duuh, vind je als een paard bij 55 of meer kilometer per uur struikeld hetzelfde als tijdens een bos ritje? En als mijn paard er truikeld en mank loopt ja dan stap ik af!

hier moet ik me wel bij aansluiten! een paard aan die snelheid die struikeld? dat voorspeld meestal geen goeds.

ik weet niet wat ik zou doen als mijn paard struikeld en mank loopt... even verder proberen en dan als het niet gaat afstappen denk ik.

En wat heeft de jockey anders gedaan?
Als hij het in dat tempo en met de adrenaline bij paard en ruiter al bemerkt heeft

Aline_17

Berichten: 1360
Geregistreerd: 17-12-06
Woonplaats: Annen

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:31

Wat erg zeg, die jockey mag van mij voor zijn leven lang geschrost worden. 15 dagen is in elk geval veel te kort! Boos!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:32

runningkawa schreef:
En wat heeft de jockey anders gedaan?
Als hij het in dat tempo en met de adrenaline bij paard en ruiter al bemerkt heeft


Even door stappen is wat anders dan kei hard je paard erdoor heen slaan.

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:33

aartlover schreef:
ja maar dat heb je door odetteke Lachen

@ runningkawa: ja ik heb mijn arm gebroken toen ik 9 was. PIJN dat het deed! niet normaal meer hoor.


Ook meteen de 1e min?
Bij mij niet, vond altijd de pijn pas later komen.
Heb nog vrolijk een paard lopen vangen waar ik af gedonderd was met een gebroken elleboog.
En later pas de conclusie getrokken dat mijn hand geen kracht meer kon zetten en de elleboog niet meer goed te buigen was Haha!
Of nog opgestapt met een gebroken teen, want het paard moest nog een keer die sprong maken waar we beiden onderuit waren gegaan Lachen
En zo ken ik heel wat meer ruiters die bijv een parcours of cross uitrijden en later pas bemerken dat ze bij een val zelf wat gebroken hadden


Dus ik kan dus heel goed snappen dat je het niet meteen bemerkt als een paard dat heeft
Niet elk paard mankt meteen als hij in het heetst van de strijd zit

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:34

aartlover schreef:
runningkawa schreef:
En wat heeft de jockey anders gedaan?
Als hij het in dat tempo en met de adrenaline bij paard en ruiter al bemerkt heeft


Even door stappen is wat anders dan kei hard je paard erdoor heen slaan.


Je krijgt een renpaard die met de groep mee loopt niet eens stil

kijk maar eens bij een steeplechase waar paarden zonder ruiter en zeker wat mankeren over de finisch komen..uit zichzelf...

Heb jij eigenlijk wel eens op een paard gezeten dat heet is, zelf wil winnen?

En keihard erdoorheen slaan is onzin
je mag je paard niet blijven slaan...

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:36

runningkawa schreef:
aartlover schreef:
ja maar dat heb je door odetteke Lachen

@ runningkawa: ja ik heb mijn arm gebroken toen ik 9 was. PIJN dat het deed! niet normaal meer hoor.


Ook meteen de 1e min?
Bij mij niet, vond altijd de pijn pas later komen.
Heb nog vrolijk een paard lopen vangen waar ik af gedonderd was met een gebroken elleboog.
En later pas de conclusie getrokken dat mijn hand geen kracht meer kon zetten en de elleboog niet meer goed te buigen was Haha!
Of nog opgestapt met een gebroken teen, want het paard moest nog een keer die sprong maken waar we beiden onderuit waren gegaan Lachen
En zo ken ik heel wat meer ruiters die bijv een parcours of cross uitrijden en later pas bemerken dat ze bij een val zelf wat gebroken hadden


Dus ik kan dus heel goed snappen dat je het niet meteen bemerkt als een paard dat heeft
Niet elk paard mankt meteen als hij in het heetst van de strijd zit


Dan heb jij je elleboog niet zo slecht gebroken. En btw je werd ook niet geslagen omdt je dat paard moest vangen! Ik ken ook meerdere mensen die wat hebben gebroken en ALLES deed pijn.

Anoniem

Re: Jockey slaat paard met gebroken been over de finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:39

zucht, je leest niet
Ik zeg niet dat het geen pijn deed, alleen maar pas later

en nee ik werd niet gedwongen, alleen een paard rond laten lopen is niet erg slim, dus heb je ook weinig keus
Ga je echt niet als een speenvarken aan de kant liggen gillen.
Eerst paard veilig, dan ben ik pas aan de beurt.