' geen paardenvijgen meer op straat '

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:24

bron en lees het voledig bericht: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=3D1GC058

LEBBEKE - Herman De Jonge wil komaf maken met paardenvijgen op de openbare weg. 'Geen zicht', weet hij. Hij ontwierp een poepzak zodat ruiters voortaan proper op pad kunnen.


Paardenfokker Herman De Jonge is vaak op weg met zijn spannen. Hij brengt trouwlustigen naar gemeentehuis en kerk en overledenen naar hun laatste rustplaats op de aloude manier: met paard en koets. Al jaren was hij op zoek naar een middel dat voorkwam dat de mensen die paard en kar volgden zich soms een weg moesten zoeken tussen de mestballen.

De poepzak die de Lebbekenaar ontwierp, is dat wel. Hij wordt onder de staart van het dier gehangen, vastgehaakt aan het zadel bij een rijpaard, bij een trekpaard aan de riemen die langs de flanken van de dieren lopen.

De zak is vervaardigd uit nylon en kan drie beurten van het paard bevatten. Is de zak vol, volstaan een paar handige bewegingen om hem te legen in een ordinaire plastic zak.



vind ik een goed idee Ja

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:28

Dat kunnen ze mooi vergeten, ik peins er niet over mijn paarden zo'n idioot ding om te doen. Laat hun eerst maar eens zorgen dat alle afvalsstoffen van voertuigen biologisch afbreekbaar worden. Paardenmest is na 2 regenbuitjes weer weggespoeld, die chemische troep blijft wel even ''iets'' langer hangen..

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:29

Ik vind het ook belachelijk!

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:37

Nagelbijten / Gniffelen Belachelijk zeg..

Niet dat mijn paard veel poept (echt bijna nooit) onderweg maar dit zou ik dus nooit achter mijn paard hangen Nagelbijten / Gniffelen . Als ze gepoept hebben lijkt het me dat dat alleen maar gaat 'bonken' tegen de achterkant aan? En we betalen toch wegenbelasting?

Nee bedankt.. Ik hou er niet van om 1000 dingen aan mijn paard te gaan hangen..

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:42

wat stom zeg! ze denken wel aan die poep maar niet aan de veiligheid van de ruiter... als ik zo'n ding achter m'n paard zou hangen zou hij echt niet meer te stoppen zijn Bloos en wat redrumfox zei is ook wel een goed idee! daar mogen ze eerst over gaan nadenken!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:47

ik begin er niet aan...vind de mijne echt niet leuk en dat betekend dat ik nooit meer weg kan

Terwijl er nog zat honden bezitters zijn die hun hond op straat laat kakken en niet opruimen Misselijk

liever loop ik in een paardenvijg dan een hondedrol

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:50

De zogenaamde mestopvangzak bestaat al veel langer. Overigens zal die van Herman de Jonge behoorlijk groot moeten zijn, hij zit n.l. in de Shires Haha!

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:51

't Is bij ons in het dorp verplicht Niet dat ik er ooit iemand mee heb gezien hoor Nagelbijten / Gniffelen

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:52

Craignethan schreef:
De zogenaamde mestopvangzak bestaat al veel langer. Overigens zal die van Herman de Jonge behoorlijk groot moeten zijn, hij zit n.l. in de Shires Haha!


zie mijn welshje er al mee lopen Haha! traint ie iig zijn bilspieren

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:56

Mooi niet dat ik dat achter mijn paard hang, die staat denk ik wel ergens anders als ik dat doe..

Redrumfox heeft gelijk..

Jurjen

Berichten: 2541
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:04

Beetje dom. Net wat er wordt gezegd: je gaat ook een opvangbak achter een auto hangen. Net of een katalysator alles doet.

Vind 't beetje zinloze actie

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:50

[NM] > [ON]

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 11:37

ik denk dat het toch goed is voor bv brugge. daar lopen 6 koetsen heel de dag rond. heel de stad zou vol liggen! maar niet op andere momenten dan vind ik het er ook over.

xxJenn
Berichten: 238
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Ede

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:44

Mijn paard poept altijd als ik buiten ben ... Maar nou zoon zak opte hangen vind ik een beetje belachelijk!!!
Mijn paard word al gek als die op een takje staat ... Kun je nagaan hoe dol die zou worden van het gekraak van die zak en dat gebeuk tegen zijn benen aan ...!! Die flipt!! .. nee ik doe hem niet om!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:42

Op zich is t een mooi idee maar ik moet er niet aan denken om t zelf te gebruiken met mijn paard... En na een paar regenbuitjes is t idd weer weg. Al t landelijke verdwijnt zo wel een beetje...
Vraag me dan weer af wat t volgende is...

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:45

Ik ga in het dorp wel even met een schep en emmer op pad om het p te ruimen. Je zult mij niet zien met zo'n zak, aan of achter mijn paard.
Wij hebben ook zo onze waarde hoor!!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:46

Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.
En dan vind ik nog altijd dat het gewoon normaal is dat je het opruimt, iemand anders moet niet overlast hebben van jou paard zijn uitwerpselen. Niet doen omdat andere het niet doen vind ik dom.

Emmer en schep is goed genoeg zolang het maar weg is Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:34

Zo'n zak is wel een belachelijk idee!
Schuif het gewoon aan de kant...

mardeleintje

Berichten: 116
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Eindhoven

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:36

niet echt praktisch. Als iedereen zijn mest opruimt is het probleem ook opgelost

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:25

katiavl schreef:
Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.


Motors slippen ook op de witte wegstrepen. Weg ermee Sigaar

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:52

Urielle schreef:
katiavl schreef:
Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.


Motors slippen ook op de witte wegstrepen. Weg ermee Sigaar

idd sukkels Rolleyes

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:32

Urielle schreef:
katiavl schreef:
Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.


Motors slippen ook op de witte wegstrepen. Weg ermee Sigaar


Dus omdat dat gebeurd maakt het minder erg, één iemand die zijn leven verliest door iemand die zijn eigen overlast niet opruimt vind ik niet bepaald grappig en normaal vind Boos!

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:40

Redrumfox schreef:
Dat kunnen ze mooi vergeten, ik peins er niet over mijn paarden zo'n idioot ding om te doen. Laat hun eerst maar eens zorgen dat alle afvalsstoffen van voertuigen biologisch afbreekbaar worden. Paardenmest is na 2 regenbuitjes weer weggespoeld, die chemische troep blijft wel even ''iets'' langer hangen..


Ik vind sowieso dat gemeenten niet zo moeten zeiken, hoe moeilijk wordt er gedaan over hondendrollen... ??
Ben het helemaal met je eens hoor! Lachen

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:41

katiavl schreef:
katiavl schreef:
Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.



Maar zo zijn overal wel weer ongelukken meegebeurt.

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:41

lana_te schreef:
ik denk dat het toch goed is voor bv brugge. daar lopen 6 koetsen heel de dag rond. heel de stad zou vol liggen! maar niet op andere momenten dan vind ik het er ook over.

Een koets vind ik een ander verhaal dan een rijpaard aangezien die meestal (hier iig niet) tegen de benen aan kletteren en het gewicht word verdeeld tussen de koets en het paard. Hier hebben ze dat trouwens al heel lang.

Ik ga mooi niet met zo'n ding op pad, als me paard zonodig zijn behoefte op de openbare weg moet doen, schop ik het wel in de berm.