' geen paardenvijgen meer op straat '

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:43

VIPPIEKIPPIE schreef:
katiavl schreef:
Paardenmest is nu eenmaal gevaarlijk, zijn al ongevallen geweest met motors, en oude mensen.


Maar zo zijn overal wel weer ongelukken meegebeurt.

Idd paarden kunnen ook schrikken als er een motor keihard langsknetterd. Dan kan er ook een ongeluk gebeuren, dus moeten er maar geen motoren meer rijden?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:46

Wat een mentaliteit als ik er geen last van heb, who cares.
Als je ongelukken kunt vermijden en dat niet doet, dat snap ik echt niet.

Al die vergelijkingen maken toch niks uit? Mensenlevens die zijn weg, maar blijkbaar toch niet veel waard. Want er kan ook iets gebeuren dat een moto een paard kan laten opschrikken.

Guardian
Berichten: 451
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: ik in Purmerend, knol in eemnes

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:48

lol, ik zie mn knol al met zo'n gevaarte die aan zn kont hangt, nee dank je de koekoek, ik ruim het wel op door het in de berm te schoppen of er met een emmer en schep later achteraan te jagen ofzo, maar niet zo'n ding aan de kont van mn knol. die arme beesten hebben al genoeg tuigage en bagage en dan nog dit erbij? dat je het opruimt vind ik wel zo netjes, mn man rijd ook motor en moet vaak genoeg paardenvijgen ontwijken om niet onderuit te gaan, dus ik ruim zelf ook op. paardenvijgen zijn gewoon domweg levensgevaarlijk voor motoren, de banden worden er glad van en in de eerste de beste bocht ga je dan gewoon onderuit, hoe goed je dan ook kan rijden maakt geen zak uit...

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:54

Ik vind het maar een dom idee zo'n poepzak;
Ze kunnen zich beter bezig houden met andere zakes zoals auto's millieuvriendelijker maken enz...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:16

och man motoren glijden ook uit over rechte getrokken wegen, witte strepen , putdeksels , modder door tractoren die ONS voer van het land halen ,,laten we daar ook maar mee stoppen dan,,

weetje ,,ik rij niet op de stoep
ls mijn paard het peoneluk daar laat waar het duidelijke hinder zou op kunnen leveren dan trap ik het opzij
1 regen bui en het is weg

dat kan ik niet zeggen van de honden strond voor onze poort
onze hond poept overigens in onze eigen tuin wat meerdaags geruimd word ..

zucht

daarij de zak bestaat al veeeel langer
voor aa het tuig achter de kar

daarbij gebeuren er meer ongelukken omdat motoren geen rekening houden met paarden dan andersom

niet dat je ooit een vergelijk kunt maken tusen de manier van het verlies van iemand ..

voor de wagen kan ik me er iets bij voorstellen , onder het zadel no way

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:25

Dus omdat er een paar mensen geen rekening mee houden, is het ok. Omdat mensen ook van andere dingen kunnen sterven maakt het niet uit.Spijtig dat die mentaliteit bestaat eigelijk. Nog erger dan er zo weinig waardering is naar een mensenleven. Verschiet er eigelijk van, maakt me verdrietig dat mensen zo denken. Dat mensen gewoon zo durven redeneren.
Kan eigelijk echt niet om, maakt me super verdrietig.. je kan iets voorkomen, maar niet doen omdat er andere zijn die geen rekening mee houden. Jeetje het zal je maar je vader, of je moeder zijn die tegen lage snelheid valt en het leven geeft.

Maar goed ik ga die discussie mee stoppen, met mensen die zo denken wil ik niet eens een conversatie houden.

Guardian
Berichten: 451
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: ik in Purmerend, knol in eemnes

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:27

in mijn ervaring houden motor rijders juist meer rekening met elke weg gebruiker, dus ook paarden, omdat ze zo funarable zijn (kan het nederlandse woord weer eens niet vinden in mn hoofd...zucht...)
motor rijders, net zoals ruiters hebben het vaak maar te makken met de grillen van andere weg gebruikers en kijken daarom dus ook dubbel uit hun doppen, helemaal als het om paarden gaat, je weet immers maar nooit hoe ze reageren op de brulmonsters...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:36

even qoute van mij zelf
Citaat:
niet dat je ooit een vergelijk kunt maken tusen de manier van het verlies van iemand ..


lezen schijnt een kunst appart te zijn

quardian er bestaan gelukkig meer goede dan slechte
maar de neus van mijn pony is er vd week nog bijna afgereden (overdrijven is
ook een vak , ik weet het , maar gezien de reactie van mijn pony op deze actie is het een wonder
dat er geen ongelukken gebeurt zijn)

maar omdat een motorrijder zou kunnen verongelukken door paarden poep
moeten alle paarden maar een (voor menig een nog gevaarlijkere) zak om doen >?

dus alle witte strepen moeten ook weg
en wegwerkers mogen niet meer met de weg mee de weg gelijkmaken (een veel makkelijker op te lossen euvel..)
boeren mogen niet meer producten van hun land halen (of het land bewerken>)>
enig idee wa t een inmens grote rinkellende herrie makend gevaarte groter dan de weg inclusief
zwaailicht doet bij een paard als je weerszijden wel 30cm hebt voor de slooot>?

of moeten wij als motorrijders en ruiters beter anticiperen en het probleem bij ons zelf leggen ?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:38

Dat word toch niet gezegd, deze discussie was ontstaan op niet wegdoen van uitwerpselen...... Zelfs al een paar keer gezegd dat de zak stom is, dat gewoon wegdoen voldoende is....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:46

katiavl schreef:
Dus omdat er een paar mensen geen rekening mee houden, is het ok. Omdat mensen ook van andere dingen kunnen sterven maakt het niet uit.Spijtig dat die mentaliteit bestaat eigelijk. Nog erger dan er zo weinig waardering is naar een mensenleven. Verschiet er eigelijk van, maakt me verdrietig dat mensen zo denken. Dat mensen gewoon zo durven redeneren.
Kan eigelijk echt niet om, maakt me super verdrietig.. je kan iets voorkomen, maar niet doen omdat er andere zijn die geen rekening mee houden. Jeetje het zal je maar je vader, of je moeder zijn die tegen lage snelheid valt en het leven geeft.

Maar goed ik ga die discussie mee stoppen, met mensen die zo denken wil ik niet eens een conversatie houden.

Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:50

als die paar ruiters die geen rekening houden met dat nu eens proberen wel te doen net als die paar motor ruiters is het hele probkeem opgelost

de zak moeten vervangen terwijl je alleen op tiocht bent is geen doen (die je dan vervolgens in je rugzak mag duwen want er zijn geen containers genoeg onderweg(
een volle zak wel omlaten is ook geen optie


maar ik begrijp dat jij dus met buitenrijden wel
een 100euro zak achter de kont van je paard bind
en jouw paard daar dus gewoon op reageert en dat je
ff makkelijk die zak vervangt welke je dus vervolgens weer meeneemt ??

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:54

De zak stom en onnodig noemen, is blijkbaar een weggever dat ik het met buitenrijden gebruik op een paard. Ik rij trouwens ook geen paard meer Lachen en de zak zelf gebruiken lijkt me niet zo geschikt

Guardian
Berichten: 451
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: ik in Purmerend, knol in eemnes

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 01:54

het gaat mij erom dat mensen gewoon de paardenpoep moeten opruimen, is wel zo netjes vind ik.
mijn man zal maar rustig over een weg rijden waar een paard net een heerlijke dampende vijg heeft neergelegd, die vijg te laat zien en er doorheen rijden, 2 minuten later komt er een bocht waar hij uitglijd omdat een paardenmens te nalatig was om het even in de berm te schoppen, en ik ben mn man kwijt? nee dank je vriendelijk.
daarom ruim ik het ook op, zou het namelijk niet op mijn geweten willen hebben dat iemand verongelukt omdat ik niet ff de poep aan de kant kon schoppen....

motor rijders glijden idd uit over meerdere dingen, maar 9 van de 10 keer is dat in nat weer en omdat ze te snel rijden.

van een paardenvijg kan je op de motor in droog weer uitglijden met alle gevolgen van dien!
dieselvlekken zijn ook vaak boosdoeners....

ik zou mn paard niet zo'n zak ombinden, geen denken aan, maar ik zou het wel in de berm schoppen of de struiken in ofzo, maar in ieder geval van de weg af. misschien omdat ik met een motormuis getrouwd ben en hem nog laaaaang niet kwijt wil....

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:52

Buiten het veiligheidsaspect om, de meerderheid van de mensen vindt paardenmest op straat vies. Men wil er zelfs niet met de fiets doorheen!!
En omdat de meerderheid het vies vindt, is er geen ontkomen aan een poepzak. Ik voorspel: binnen nu en 10 jaar zal het overal verplicht zijn.

Tenzij....
heel simpel, het is alleen te voorkomen als niemand er last van heeft. Opruimen dus! Want dan is 'paardenpoep op straat' gewoon geen onderwerp meer.

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:57

vind het onzin.. als mijn paard op de straat poept dan stap ik af en schop ik het bij een boom ofzo, is nog goed voor de boom ook!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:02

Door zo'n zak zullen ze van angst alleen nog maar meer gaan poepen..
Grote onzin zeg zo'n prullenbak achter je paard hangen.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:06

Nettieejj schreef:
vind het onzin.. als mijn paard op de straat poept dan stap ik af en schop ik het bij een boom ofzo, is nog goed voor de boom ook!


Als iedereen dat zou doen zou dit hele probleem er dus ook niet zijn...!

Ik schop het ook altijd aan de kant, gewoon even de berm in. Kreeg laatst nog een preek van de buurman dat hij er zat van was elke keer de paardenstront op te ruimen, en dat terwijl ik een jaar in het buitenland heb gezeten!! Ik ben dus niet degene geweest die de troep laat liggen, maar word er wel op aangesproken. Heb uiteraard mn excuses aangeboden en vervolgend een hartig woordje met mn stalgenoten gesproken, hoeveel moeite is het nou om het even aan de kant te schoppen.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:09

hier had ik het met iemand vanmiddag nog over. daar kwam wel een opmerkelijk antwoord uit trouwens.
namelijk: 'dit soort problemen krijg je alleen maar als stadse in het buitengebied gaan wonen, dan moeten we er meteen rekening mee gaan houden laat ze lekker in de stad blijven joh' Clown
maar ja laat de boeren dan ook hu modder op ruimen dat ligt toch ook zo vaak op de straat dat is nog veel gevaarlijker

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:20

pluklief schreef:
'dit soort problemen krijg je alleen maar als stadse in het buitengebied gaan wonen, dan moeten we er meteen rekening mee gaan houden laat ze lekker in de stad blijven joh' Clown
maar ja laat de boeren dan ook hu modder op ruimen dat ligt toch ook zo vaak op de straat dat is nog veel gevaarlijker


Vreemd toch eigenlijk, dat mensen vaak geneigd zijn als tegenargument een ander (nog groter) probleem aan de kaak te stellen. Of het simpel af te doen alsof het helemaal geen probleem ìs. Degene die Pluklief hier citeert is een sprekend voorbeeld, en hierboven staan er nog talrijke.

Gelukkig lees ik hier reacties van mensen die de paardenmest wel netjes opruimen (in de berm schoppen) maar degenen die dat doen zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: ' geen paardenvijgen meer op straat '

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:03

denk als ik dat mijn paard omdoe dat ie zomaar in het dorp is Bloos of nog meer gaat steigeren, en dat risico neem ik echt niet! geen denken aan.