Sjef Janssen: Goud weggegeven

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:13

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl

"We hadden het op onze sloffen kunnen redden..."

Anky van Grunsven heeft bij het Europese kampioenschap dressuur in La Mandria zaterdag in de Grand Prix Special met Keltec Salinero het goud weggegeven. Dat vond althans haar trainer, Sjef Janssen. ,,Als ze zich aan de afspraken had gehouden hadden we hier gewonnen.''

Winnen deed nu Isabell Werth met Satchmo, de grote rivale van Van Grunsven uit Duitsland. Zij is ook de wereldkampioene op dit onderdeel. ,,Maar deze keer denk ik dat wij beter waren'', zei Janssen. ,,De vorm is er op het juiste moment. Helaas hebben we het zelf laten liggen.''

,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert. ,,De meeste paarden kunnen de passage maar op één manier rijden. Salinero beheerst echter meer methoden. Dat is het een kwestie van op de juiste knop drukken. Dat deed Anky niet.''

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:13

Citaat:
Anky van Grunsven heeft bij het Europese kampioenschap dressuur in La Mandria zaterdag in de Grand Prix Special met Keltec Salinero het goud weggegeven. Dat vond althans haar trainer, Sjef Janssen. ,,Als ze zich aan de afspraken had gehouden hadden we hier gewonnen.''

Winnen deed nu Isabell Werth met Satchmo, de grote rivale van Van Grunsven uit Duitsland. Zij is ook de wereldkampioene op dit onderdeel. ,,Maar deze keer denk ik dat wij beter waren'', zei Janssen. ,,De vorm is er op het juiste moment. Helaas hebben we het zelf laten liggen.''

,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert. ,,De meeste paarden kunnen de passage maar op één manier rijden. Salinero beheerst echter meer methoden. Dat is het een kwestie van op de juiste knop drukken. Dat deed Anky niet.''

Na het goud met de equipe was er daarom slechts zilver. ,,Het is jammer'', vond Janssen. ,,De combinatie is in supervorm. Juist op dit onderdeel lagen onze kansen. Veel meer nog dan in de kür van zondag. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. We hadden het op onze sloffen kunnen redden.''

Van Grunsven, die onmiddellijk na afloop de verwijten van Janssen te horen kreeg, had zelf een beter gevoel. ,,Ik ben tevreden. Volgens mij heb ik geen fouten gemaakt. De rit voelde ook heel ontspannen aan. Het was goed, maar net niet goed genoeg voor goud. Misschien omdat er een paar kleine dingentjes niet optimaal waren. Maar verder heb ik geen reden tot klagen.''

Waardering van Janssen en Van Grunsven was er voor de derde plaats van Imke Schellekens-Bartels met Hunter Douglas Sunrise. ,,Ik denk dat het bijna tien jaar geleden is dat we twee Nederlanders op het podium hadden'', zei Janssen. ,,We hebben opnieuw bewezen nu twee combinaties bij de wereldtop te hebben. Dat is een enorme stap voorwaarts.''

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:14

Pffff, zal gezellig zijn bij het avondeten..................

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:17

Ik hoop dan maar dat ze een onderscheid kunnen maken tussen trainer en echtgenoot zijn Nagelbijten / Gniffelen

Alanta

Berichten: 2426
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Hoogkerk

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:17

Is die man wel eens tevreden? Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:18

Hij heeft wel gelijk dat er vandaag meer kansen liggen voor Anky dan morgen in de kur. Isabell heeft immers een hogere moeilijkheidsgraad in haar kur.
Maar ik vind hem wel vrij hard Bloos

Danielle_

Berichten: 3495
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:20

Ik heb ook gehoort dat Sjef niet altijd zo aardig is Clown . *zacht uitegedrukt maar oke.
Ben benieuwd hoe het bij het avondeten is ja Vork

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:20

Nee die man is nooit tevreden. Super proficiat voor isabell en imke heeft het ook fantastisch gedaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:20

Gesellie zon vent .
Maar ja het is zijn manier om haar voor morgen op scherp te zetten, de zweep erover Whoosh! .

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:22

inderdaad, wat een zeikerd! Misselijk

Jethafa

Berichten: 1390
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:23

Tsja, maar als jij weet hoe te winnen en een ander moet het doen maar doet het niet, dan is het niet eerlijk als je wel zegt alles er uit te hebben gehaald, want dat is dan toch ook niet zo.. Maar ja, de druk is nu voor morgen wel hoger!!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:23

Ze is er uit eigen vrije wil mee getrouwd maar denk dat het daar wel vaker niet gezellig is geweest tussen beide echtlieden. Ze wist waar ze aan begon met hem, ze kent hem langer dan vandaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:24

Misschien vond hij dat ze na gisteren iets te ontspannen door de baan ging nu, en wil hij haar weer even activeren? Nagelbijten / Gniffelen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:26

Cayenne schreef:
Misschien vond hij dat ze na gisteren iets te ontspannen door de baan ging nu, en wil hij haar weer even activeren? Nagelbijten / Gniffelen


Dan had hij haar voor ze moest rijden op scherp moeten zetten en niet achteraf. Hij is toch toptrainer, dan moet hij dat kunnen voorzien. Hij kent haar tenslotte ook langer dan vandaag.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:27

Deze man is niet alleen verantwoordelijk voor zijn kinderen in de rol van papa, niet voor zijn vrouw in de rol van man maar juist in deze kwestie vooral trainer / coach.

Petje af dat hij zo scherp en kritisch blijft kijken en dus blijkbaar zijn rollen goed kan scheiden.
Anky rijdt niet voor de tra-la-la maar voor het Nederlandse team.
Logisch dat dan alleen het allerbeste goed is.

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:29

daniella74 schreef:
Dan had hij haar voor ze moest rijden op scherp moeten zetten en niet achteraf. Hij is toch toptrainer, dan moet hij dat kunnen voorzien. Hij kent haar tenslotte ook langer dan vandaag.


Na de jarenlange ervaring van Anky kunnen we misschien ook stellen dat Anky weet wat ze moet doen en wat er van haar verwacht wordt Verward

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:29

tjongejonge hee...
ik vind dit wel erg hard hoor!
ik hoop dat Anky sterk genoeg is om deze kritiek naast zich neer te leggen en tevreden te zijn en blijven over haar prestatie!!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:31

Lezen we binnenkort in de krant: Sjef en Anky gaan scheiden...

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:32

Op scherp gezet worden werkt het beste als iemand anders dat doet en hij is daar voor aangenomen. Anky heeft vaak genoeg over zichzelf gezegd dat ze iemand nodig heeft die haar op het scherpst van de snede zet omdat ze zelf wat sneller tevreden kan zijn en dat dat riskant is.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:33

...ik kan dit wel waarderen hoor..oke, Anky zal het er niet mee eens zijn...maar als sportmensen ga je voor goud en dat is nu niet het geval en zijn er dus dingen mis gegaan..neem aan dat ze profi genoeg zijn om werk en prive gescheiden te houden

Noetanchamon
Berichten: 2259
Geregistreerd: 16-10-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:34

Rhodos schreef:
Lezen we binnenkort in de krant: Sjef en Anky gaan scheiden...


Denk dat dat wel meevalt hoor Knipoog

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:35

tjonge jonge zilver en brons is toch prachtig..
achteraf is altijd erug makelijk praten...
anders moet meneer het de volgende keer even zelf gaan proberen..
tis net als bij voetbal, tja hij raakte de paal, amders hadden we gewonnen

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:37

Rhodos schreef:
Lezen we binnenkort in de krant: Sjef en Anky gaan scheiden...

Mwah. Ik weet niet of hun relatie er verder onder lijdt..

Tja, zo blijven er altijd verbeter punten. Als Anky een goed gevoel had over haar rit dan is het toch prima? Lachen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:38

Elessar schreef:
Tja, zo blijven er altijd verbeter punten. Als Anky een goed gevoel had over haar rit dan is het toch prima? Lachen


Daar is nu dus een discussie over ontstaan tussen het echtpaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:40

Anky heeft zelf al meerdere malen gezegd dat ze de opmerkingen van Sjef nodig heeft om scherp te blijven en te presteren, dus het zal wel meevallen Lachen