Sjef Janssen: Goud weggegeven

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23307
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:32

"Zo schat ik heb alles weggegeven"
"Je hebt wáááááááát GEDAAN???????" -- zo zal het wel aan tafel gaan!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:34

Ach, kritiek hou je altijd.

Vergeet niet dat Sjef naast echtgenoot, vader ook coach en weet ik veel wat nog meer is..

En coaches horen gewoon objectief naar alles te kijken.
Heb de proef niet gezien, maar kan me het commentaar van Sjef wel voorstellen. Hij is niet zo tevreden, Anky wel lees ik..
Nou prima Lachen

Zal vast wel gezellig zijn vanavond bij hun!

Meningsverschil hou je altijd wel!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:04

Je gaat je eigen vrouw toch niet in het openbaar lopen afzeiken!!!


Tegen de media had hij kunnen zeggen *Ze had misschien de Passage iets meer voorwaarts kunnen rijden, maar zij rijdt en voelt wat op dat moment het beste is*

Zeg dan maar prive wat er niet aan deugde, dan hoeft heel Nederland er niet van te *smullen*
Een beetje takt zou wel op zijn plaats zijn!!!

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:12

Amen Ulissa!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:13

En we zijn weer christelijk..maar ja, het is dan ook al bijna weer zondag!

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:43

Citaat:
,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert.


Sjef Janssen moet toch zeker weten dat het zo in het FEI reglement staat. Koe En dat je de passage uitsluitend op een manier kan presenteren.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:58

Ulissa schreef:
Je gaat je eigen vrouw toch niet in het openbaar lopen afzeiken!!!


Tegen de media had hij kunnen zeggen *Ze had misschien de Passage iets meer voorwaarts kunnen rijden, maar zij rijdt en voelt wat op dat moment het beste is*

Zeg dan maar prive wat er niet aan deugde, dan hoeft heel Nederland er niet van te *smullen*
Een beetje takt zou wel op zijn plaats zijn!!!


Als iemand alleen een antwoord mag geven wat je wil horen hoef je niemand meer te interviewen.
Als kijker wil ik dat iemand eerlijk antwoord geeft. Niet dat diegene omdat het de media betreft maar een spel speelt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:14

Mireille1970 schreef:
Als iemand alleen een antwoord mag geven wat je wil horen hoef je niemand meer te interviewen.
Als kijker wil ik dat iemand eerlijk antwoord geeft. Niet dat diegene omdat het de media betreft maar een spel speelt.


Eerlijk en Sjef, wha ha ha ROFL ROFL ROFL

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:27

In zuidwest nederland wordt die mening NIET gedeeld dat Sjef eerlijk is

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:31

Leg dat eens uit.... of zijn het aannames?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:37

Tiessie schreef:
En we zijn weer christelijk..maar ja, het is dan ook al bijna weer zondag!

*LOL*

vind dat er heisa gemaakt word om niets. Allemaal net een dure levensverzekering afgesloten en nu op zoek naar een hartaanval oid? Jeetje, je komt niet in de topsport door over het bolleke geaait te worden. Daarbij heeft bokt anky al harder afgezeken dan sjef hier. En me dunkt dat Bokt ook aardig openbaar is. Dus zijn we niet een tikkeltje hypocriet?

Intervarno

Berichten: 1610
Geregistreerd: 13-01-05

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:45

Ja hier zou ik ook graag meer over weten, daniella74 Ja

Even ontopic, ik vind dat ze allemaal goed hebben gereden. Ik met het er mee eens dat Sjef misschien niet zo had hoeven reageren in de media. Mij gaat het er niet om dat het over Anky gaat hoor, het is ook haar trainer en trainers moeten eerlijk zijn tegenover de ruiter, echtgenoot of niet, ik vind het namelijk ook vrij grof als het over Imke, HP, Laurens of wie dan ook was gegaan.

Naar mijn idee is paardrijden niet gebaseerd op vantevoren gemaakte 'afspraken'. Natuurlijk, je kunt tips geven, maar uiteindelijk moet de ruiter zelf de beslissing nemen wat naar haar idee het beste is/voelt op dat moment. Mijn trainer kan wel tegen mij zeggen dat ik mijn paard flink voorwaarts moet rijden in bijvoorbeeld de uitgestrekte draf, maar als ik op dat moment voel dat ik dat beter niet kan doen om fouten te voorkomen, doe ik dat niet, dan maar een 6 en geen 8, beter dan me wel aan de afspraken te hebben gehouden en uiteindelijk een 4 halen, omdat het niet gelukt is.

Maar goed, ik vind het wel goed dat Sjef gewoon eerlijk is. Anky mag dan wel zijn echtgenoot zijn, hij is ook haar coach, en zo eerlijk als hij zou zijn tegen Imke, zo eerlijk moet hij zijn tegen Anky. Bovendien heb je niets aan een coach die altijd tevreden is, daar leer je niets van. Ik denk echter wel, dat hij dat beter privé had kunnen bespreken en niet op deze manier via de media. Goed, hij moet de waarheid spreken, maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:51

Haha, nou ik zou als ik Sjef was toch maar trots op dr zijn! Zilver is ook super
Fijn dat ze er zelf iig tevreden over is

Ook heel goed trouwens van Imke!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 00:09

Noetanchamon schreef:
Deze man is niet alleen verantwoordelijk voor zijn kinderen in de rol van papa, niet voor zijn vrouw in de rol van man maar juist in deze kwestie vooral trainer / coach.

Petje af dat hij zo scherp en kritisch blijft kijken en dus blijkbaar zijn rollen goed kan scheiden.
Anky rijdt niet voor de tra-la-la maar voor het Nederlandse team.
Logisch dat dan alleen het allerbeste goed is.


Mee eens! Vind het juist goed dat hij zo kritisch kan blijven, zou een beetje suf zijn als hij haar evengoed prijst alleen omdat ze een relatie& kind hebben. Dat is zijn mening en dat is zijn taak als coach. Zit ze zelf volgens mij ook niet mee, weer een puntje om aan te werken zal maar zeggen Haha! Haha!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 00:49

Ik vind het toch wel geniaal van Anky dat zij dan t.o. de media nog zo positief kan reageren, dat zij wel tevreden is. Wat een zeikerd zeg, ik snap wel dat hij kritisch moet zijn en dat is ook prima, maar hij hoeft z'n vrouw niet voor heel Nederland af te zeiken. Ook als het zijn vrouw niet was geweest, trouwens.. ook zijn leerling mag hij niet zo afzeiken. Hij is zeker bang dat het slecht is voor zijn naam en daarom moet hij even duidelijk maken dat het aan hém in ieder geval niet gelegen heeft. Idioot.

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 01:39

Het commentaar van Sjef is namens Sjef de Coach, en niet namens Sjef de liefhebbende echtgenoot.
Dus ik kan het wel begrijpen.

Ik zelf zou er absoluut niet vrolijk van worden als iemand zoiets over mij in de pers zei, maar daarom hoeft voor mij de topsport ook niet. (niet dat ik daar ook maar een beetje talent voor heb Clown )
Ik blijf lekker bij de basis hobbelen, en als ik dan een keer een foutje maak dan is dat even balen, maar volgende keer weer een kans, en niemand die me dat foutje er nog even goed in gaat vrijven!

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 01:45

Nou, dat wordt koud vannacht in bed Nagelbijten / Gniffelen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 02:04

Ik vind best dat ie dat mag zeggen. Je moet kritisch zijn, en kritisch blijven. Met 'tja, we hebben ons best gedaan' kom je er niet.
Sjef zegt dit als trainer, met een kritische blik. Ook aan de media mag je best een dingen blootleggen die misschien rauw over zullen komen. Niet alles is rozengeur en manenschijn.

Hij dacht zeker: Hee Ank, maar zo zijn we niet getrouwd Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 07:55

Nee, hij zei het om Isabell "te denigreren, om de glans van haar overwinning af te halen! Dat lijkt mij de enige reden voor zo'n opmerking!
"eigenlijk is Anky veel beter, maar......

Deze opmerking is arrogant! Een verliezende trainer onwaardig!
Anky reed uitstekend, helemaal top: Isabell was gewoon nog beter.

Slechte verliezer onze Sjef?

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:41

Het is naar mijn idee alleen maar een eerlijk antwoord op de vraag wat de coach ervan vond... en of de coach vond dat alles eruit gehaald is wat er in deze vorm inzat.
En helaas... NEE is ook een antwoord.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:45

Hier het andere verhaal...

Citaat:
Zilver en brons voor Anky en Imke 01-09-2007

Hunter Douglas Surprise zorgt voor verrassing

Niet de strijd tussen Anky van Grunsven en Isabell Werth was het meest enerverende van het kampioenschap Grand Prix Special. Het was de strijd om de bronzen medaille. Gisteren stond de Zwitserse Silvia Iklé nog derde. Vandaag maakte Salieri te veel kleine foutjes en was wat mat. Een prachtige proef van Imke Schellekens-Bartels die zonder enige spanning of hoge verwachtingen reed met haar merrie Hunter Douglas Surprise (Singular Joter x Werther), zorgde voor een grote verrassing.
Imke's reactie direct na afloop: "Mijn geweldige merrie Sunrise was wel iets vermoeider dan gisteren. Maar na de eerste helft van de proef en de eerste piaffe overgang vanuit de stap, voelde ik dat ik meer van haar kon vragen en zij beantwoorde dat op een ongelooflijke wijze. Dit is meer dan ik van kon dromen!"
Anky van Grunsven met Keltec Salinero en Isabell Werth met Satchmo wisselden vandaag van plek. Isabell reed een fantastische proef met zelfs een 9 en 10 voor de eerste uitgestrekte draf en het appuyement naar links. Keltec Salinero was weer erg goed, relaxed en scoorde weer hoog in de stap. Alleen een misstapje in de laatste uitgetrekte draf en de laatste passage was iets te verzameld.

Morgen gaat de strijd weer verder in de Kür.

1. Isabell Werth - Satchmo - 78.36%
2. Anky van Grunsven - Keltec Salinero - 77.48%
3. Imke Schellekens - Hunter Douglas Sunrise - 75.92
Bron: KWPN-site





Cayenne schreef:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl

"We hadden het op onze sloffen kunnen redden..."

Anky van Grunsven heeft bij het Europese kampioenschap dressuur in La Mandria zaterdag in de Grand Prix Special met Keltec Salinero het goud weggegeven. Dat vond althans haar trainer, Sjef Janssen. ,,Als ze zich aan de afspraken had gehouden hadden we hier gewonnen.''

Winnen deed nu Isabell Werth met Satchmo, de grote rivale van Van Grunsven uit Duitsland. Zij is ook de wereldkampioene op dit onderdeel. ,,Maar deze keer denk ik dat wij beter waren'', zei Janssen. ,,De vorm is er op het juiste moment. Helaas hebben we het zelf laten liggen.''

,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert. ,,De meeste paarden kunnen de passage maar op één manier rijden. Salinero beheerst echter meer methoden. Dat is het een kwestie van op de juiste knop drukken. Dat deed Anky niet.''

Lees hier het hele bericht.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 02-09-07 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:46

daniella74 schreef:
In zuidwest nederland wordt die mening NIET gedeeld dat Sjef eerlijk is


Tja... niet alles is waar... en niet alles wat wél als eerlijk wordt bestempeld is ook echt waar Knipoog

En als we het hebben over dit interview, DAN waardeer ik een kritische kijk. Hij zegt niet dat ze slecht was, hij zegt dat het beter had gekund. Mijns inziens de kracht om ook beter te gaan presteren. (Zeker voor Anky)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:51

arie53 schreef:
Citaat:
,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert.


Sjef Janssen moet toch zeker weten dat het zo in het FEI reglement staat. Koe En dat je de passage uitsluitend op een manier kan presenteren.


Haha!

http://www.myvideo.de/watch/577328

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:23

Ik denk niet dat het alleen aan de passage heeft gelegen, aangezien het toch bijna 1% scheelt met Isabell, bovendien moeten ze misschien maar eens accepteren dat het toch écht anders moet gaan worden aangezien Isabell de laatste tijd bijna altijd boven Anky staat. Idd de kur van Isabell heeft een hoge moeilijkheidsgraad en dat is waarschijnlijk aldoor ook doorslaggevend waardoor Isabell wint. Sjef is idd wel hard, maar direct en ik zelf hou daar wel van Vork

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:52

xZolox schreef:
Ik denk niet dat het alleen aan de passage heeft gelegen, aangezien het toch bijna 1% scheelt met Isabell, bovendien moeten ze misschien maar eens accepteren dat het toch écht anders moet gaan worden aangezien Isabell de laatste tijd bijna altijd boven Anky staat. Idd de kur van Isabell heeft een hoge moeilijkheidsgraad en dat is waarschijnlijk aldoor ook doorslaggevend waardoor Isabell wint. Sjef is idd wel hard, maar direct en ik zelf hou daar wel van Vork


De Kur komt vandaag pas Knipoog