Slijtageslag voor ruiter en paard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Slijtageslag voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:07


mimamurf
Berichten: 69
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Nijverdal

Re: Slijtageslag voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:07

He karin en ret goed gedaan petje af.
Kreeg wel even kippevel toen je over de finish kwam.
Ik weet niet hoe het nu met je is maar vond je nog aardig fit over de finisch komen, of is dat de adrealine wat er dan door je lijf stroomt.
En wat ik ook geweldig vind dat er zo veel mensen zijn die dan blijven en voor je klappen als je binnen komt na 120 kilometer dit geeft je volgens mij een behoorlijke kik.
Nogmaals top gedaan.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Slijtageslag voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:11


bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: Slijtageslag voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:53

Karin, ja, helaas, echt gebeurd. Het is met een bepaalde ruiter twee keer gebeurd, met twee verschillende paarden. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er bij de eerste keer niet bij was, maar dat hoorde n.a.v. de tweede keer, waar ik toevallig achter een DA stond die met anderen aan het overleggen was en het was onvermijdelijk, dat ik hoorde, wat ze zeiden. Hij vertelde, dat het dringend geopereerd moest worden, maar dat de eigenaar geen toestemming gaf en dat het naar zjin mening zonder operatie zou sterven. Ik weet niet, hoe het is afgelopen, zou ik kunnen navragen, denk ik. Later die dag heb ik bij een organisatielid dat ik ken nagevraagd en die bevestigde het verhaal, en zei me ook dat het al de tweede keer was met die figuur.
Maar des te groter de prestatie van de mensen die zo mooi doorkomen zonder dat het ten koste gaat van hun paard. Petje af, Karin! En inderdaad ben ik elke keer weer blij, vast te stellen, dat de sfeer bij de endurance erg goed is, men gunt elkaar de overwinning, er wordt geholpen bij ongelukken waarbij eigen de plaatsing volledig naar de achtergrond raakt, echt fantastisch! De sfeer is "ouderwets": gezellig en kameraadschappelijk, ik vind het heerlijk. Ik zei al, die ene figuur is een uitzondering, en ik hoop vooral dat het zo blijft.
Maar mijn verhaal was eigenlijk meer om te zegegn, dat ik het niet nodig cvind, dat de ruiters ook gekeurd worden. Mensen kunnen op zichzelf passen, paarden moeten beschermd worden tegen dat soort idioten, dat er ook rondloopt en die in hun eentje de naam van een hele tak van sport kunnen bezoedelen ook nog.