Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:02

opzich lijkt het me wel handig. Ik zit al tijden te bedenken hoe ik op wedstrijd ga, nouja ik heb niemand die kan/wil lezen.

Doen ze het toch net als bij tom tom. Hahaha als je dan verkeerd rijdt hersteld je mp3/tom tommetje het weer. Das pas iedeaal!!

Kan ik ook eens op wedstrijd.

Thuis rijden en dan filmen en opsturen vind ik ook niks.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:06

anneliesdj schreef:
Rhodos schreef:
Het lijkt me super! Hoef je nooit meer perse met groom op pad! Vraag me wel af of dat er bij de KNHS ooit doorkomt..

Het is tegenwoordig al zo dat je je proef ook uit je hoofd mag rijden. Als je dus geen groom ter beschikking hebt kun je ook gewoon rijden hoor, je moet er alleen even voor studeren.



Volgens mij mag dat al heel lang.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:07

Voor thuis is het wel makkelijk, alleen moet je dan opletten dat je niet zo'n snugger paard hebt dat de proef uit zijn hoofd weet na 3x oefenen en dan zelf behulpzaam wil gaan zijn bij de uitvoering Knipoog Daarbij zijn er toch ook wel paarden die graag op wedstrijd gaan en zichzelf mooi laten zien, houden van de show, en thuis zich wat sneller vervelen Tong uitsteken Voor een kür is het wel weer handig, juist voor die paarden die de muziek snel oppikken en dan behulpzaam willen zijn bij de uitvoering Knipoog

Je mag een Parelli 1 examen het traileronderdeel wel insturen met een video al, maar dat lijkt me voor een dressuurproef niet gewenst.

Uit je hoofd leren thuis en op wedstrijd uitvoeren mag al heel lang, maar mocht je door een ongelukje van de leg raken of wedstrijd stress hebben, dan is de mogelijkheid dat je de proef vergeet ook extra onnodige stress natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door orri op 10-09-07 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:08

ja dat kan wel maar het is dus onzin dat het een uitkomst zou zijn voor mensen die geen voorlezer of een gehoorprobleem hebben, die kunnen hem gewoon uit hun hoofd leren.
En zoveel werk is dat niet, 3 x doorlezen, 2x oefenen en hij zit erin.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:08

Jargeau schreef:
Ik denk dat deze proeven op mp3 ook bedoeld zijn voor deze online wedstrijden. Kan me niet voorstellen dat dit goedgekeurd word door de knhs.
Waar ik wel benieuwd daar ben is of het ooit mogelijk zal zijn om met zo'n proef dan ook officiele winstpunten te halen. Das wel makkelijk, je proefje rijden op eigen terrein en dan laat die winstpunten maar komen. Lukt het proefje niet zo goed rij je hem gewoon nog een keer. Haha!


dat denk ik ook Lachen

en verder: als je geen voorlezer kunt vinden, dan neem je iedere proef gewoon een keer op als je wel een voorlezer hebt, zet het op een bandje of cd, en speelt die af naast de rijbak... is het nog precies in het tempo van je eigen paard ook... Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:11

Lijkt me geweldig!!
Alleen dan graag met muziek, rijdt mijn proefjes vaak uit mijn hoofd, maar met muziek ontspan ik meer.

nathalie16

Berichten: 2020
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Tiel

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:13

SplashIsLief schreef:
Lijkt me geweldig!!
Alleen dan graag met muziek, rijdt mijn proefjes vaak uit mijn hoofd, maar met muziek ontspan ik meer.

Moet je m wel uit je hoofd leren, anders hoor je niks Knipoog

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:14

Ik voorzie dierenmishandeling:
*Persoon wil graag mooi gereden proef op video zetten en rijd daarom ontelbaar veel proefjes op een dag om daar de beste uit te zoeken en op te sturen naar de KNHS.....*
Ik denk niet echt dat de paarden hier gelukkig van zouden worden.

Een voorlezer op MP3 kan ik me nog wel iets bij voorstellen maar online wedstrijden, nee. Zou de sfeer ook niet echt ten goede komen, geen concoursen meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 14:17

Volgens hun site kun je zelfs prijzengeld winnen Nagelbijten / Gniffelen
Toch denk ik dat dit in de toekomst nog best wel eens kan gebeuren in NL. Maar dan in een ander concept.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:20

Ik geloof niet dat er ooit zoiets als online proeven gereden kunnen worden, zeker niet voor winstpunten. Er is dan geen enkele controle op het losrijden, gebruik van hulpmiddelen (zweep, sporen, hulpteugels) en ongeoorloofde middelen ofwel doping. Lijkt me niet dat de KNHS het daar mee eens is...

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:33

Echt belachelijk, online wedstrijden. Slaat nergens op, is het hele competitieverband eraf. Je hebt geen spanning van concurrentie, geen vreemd terrein. Alles wat een wedstrijd tot een wedstrijd maakt is weg, zelfs de show. Geen publiek... bah nee lijkt me niks.

LisaW

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Castricum

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:36

Het is wel handig, als je geen voorlezer bijvoorbeeld hebt. Maar als je nou fout rijdt.. Gaat de 'voorlezer' gewoon door. Nagelbijten / Gniffelen
ik denk toch dat een echte voorlezer handiger is.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:43

Wat grappig! Wel handig om thuis te oefenen. Maar ik denk dat ik 't handiger zou vinden als m'n moeder gewoon voorlas maar dan normaal praatte en in 'n klein microfoontje en dat ik dan 'n oortje in heb. Dan heb je ook nooit meer bij veel wind dat je "waaaaaaaaat zei je?" moet roepen. Uiteraard kan je dat ook oplossen door de proef uit je kop te leren maar je leert hem pas echt als je hem vaak rijdt en dan weet je paard 't ook wel... dat is al helemaal onhandig!

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:45

Vorig jaar had ik dit al aangevraagd bij de knhs en mocht dit al. Ik ben nl. doof aan één kant. Dus voor mij een uitkomst.

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:53

Vind het waanzin!
Vooral het thuis rijden, opnemen, en opsturen.. Gestoord Gestoord

Zoals gezegd ook erg fraude gevoelig en niet echt praktisch.

Ik vind gewoon lekker zo laten.. die voorlezertjes horen er gewoon bij.. Toch bepaald sfeer element Clown

Voor thuis oefenen zou ik het niet zo erg vinden, dat moet men zelf maar weten..
Maar het moet vooral niet doorgetrokken worden..

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:01

Voor een officiele wedstrijd lijkt het me niet kunnen, veel te fraudegevoelig! Huur een "Anky" in, plak je eigen hoofd eroverheen op de video en insturen maar!

Maar het lijkt me wel gaaf als je een video op mag sturen die dan door een deskundige jury beoordeeld wordt en voorzien van commentaar e.d. Niet voor de winstpunten, maar om van te leren!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:04

Suzanne F. schreef:
Echt belachelijk, online wedstrijden. Slaat nergens op, is het hele competitieverband eraf. Je hebt geen spanning van concurrentie, geen vreemd terrein. Alles wat een wedstrijd tot een wedstrijd maakt is weg, zelfs de show. Geen publiek... bah nee lijkt me niks.

AMEN

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:04

picobello schreef:
Ik voorzie dierenmishandeling:
*Persoon wil graag mooi gereden proef op video zetten en rijd daarom ontelbaar veel proefjes op een dag om daar de beste uit te zoeken en op te sturen naar de KNHS.....*
Ik denk niet echt dat de paarden hier gelukkig van zouden worden.


Dat hoeft hellemaal niet je doet gewoon elke dag een paar onderdelen van de proef een tot ze er perfect op staan, en de volgende dag doe je weer een paar anderen. en als het een dag niet zo lekker gaat, morgen weer een dag.
Aan het eind monteer je alle beste stukken gewoon netjes achterelkaar.
wel zorgen dat jij en je paard er elke dag exact hetzelfde uitzien.

Je bent opeens geen ruiter meer maar acteur.
Je instructeur wordt je regieseur
En de rijbak is de filmset.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:09

Nu moet ik mijn baan bij mijn zus gaan opzeggen Verdrietig Vork

ninabeauty
Berichten: 67
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:11

Dat met die mp3 speler wat nou als je paard ineens gaat rennen of gaat steigeren dan is je mp3 al bij het volgende onderdeel en je kan als je paard dat doet niet even je mp3 speler op pauze zetten lijkt mij.
Maar dat opnemen lijkt me niet echt handig want dan gaan sommige gewoon knippen en plakken of vaak een proef rijden totdat die perfect is en dat sturen ze dan op. En dat met online dan is het leuke van op wedstrijd gaan eraf.
Laatst bijgewerkt door ninabeauty op 10-09-07 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:18

Ik mag aannemen dat die online dressuurproeven niet meetellen voor de winstpunten, maar puur ter oefening en met wellicht commentaar van een 'officiële jury' zijn... Dus dat je eigenlijk gewoon aandachtspunten krijgt. Dat lijkt me op zich niet verkeerd, hoewel ik me echt afvraag hoe je op een filmpje evenveel ziet als in het echt.

Geef mij maar gewoon een voorlezer ook hoor, ik ben echt een stresskonijn en als ik net te langzaam of te snel rij, paard breekt uit, etc etc dan kun je me opvouwen met die MP3 speler. Ik wil gewoon iemand die kan anticiperen met mijn proef Ja

Dressuurproeven oefen ik overigens ook zelden, meer de losse oefeningen en in de laatste weken enkele keren 1 proef.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:20

wat ik mij dan weer afvraag... kan best dat het al gezegt is, ga later even de 3 pagina's doorlezen...

maar hoe weten ze hoever e bent in een proef, en wanneer wat gezegt moet worden?
ze kunnen niet aan een stuk door ratelen lijkt mij Clown
en niemand rijd in hetzelfde tempo de oefeningen.....

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:28

Het is dat het september is, anders had ik gedacht dat dit een 1 april grap was. Dit is toch totaal niet haalbaar? Beetje leuk rommelen met knippen en plakken en je hebt me daar toch een superproef.

Het idee om mensen de gelegenheid te geven om met een oortje te rijden, dat lijkt me dan wel weer een prima plan. Ik heb ook wel eens gelezen voor iemand die niet zo goed hoorde en ik heb de longen uit mijn lijf moeten bleren. Bovendien heb je op die manier als ruiter ook geen last van de voorlezer van de ring naast je. Gewoon één goed hoorbare, duidelijke, proef opnemen en die beschikbaar stellen aan de deelnemers.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:30

Maar dan zou je ook je instructeur aan de andere kant van de ring kunnen zetten die je commentaar geeft tijdens het rijden van de proef. De jury kan immers niet zien watvoor oortje het is. Lijkt me geen goed plan.

RRteamJarig

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Wedstrijden rijden met een MP3-speler in de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:32

Voor mij zal wel uitkomst zijn
ik ben zo doof als maar kan aan de rechter kant en dat is niet fijn proefje rijden
Ook al ken ik ze uit me hoofd is altijd fijn als iemand je toch helpt aan de kant

En idd ben het met JoT eens gewoon duidelijke proef op nemem en beschikbaar stellen voor iedereen