Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 17:18

Zep schreef:
Nou, ik had nog nooooit van mevrouw W gehoord voordat ze in dit filmpje verscheen dus zo beroemd was ze ook weer niet Haha!

Er zijn heel veel mensen die met de paarden hun geld verdienen hoor, daar hoef je helemaal niet speciaal goed voor te kunnen rijden.


Toch staat ze in de top 60 van de FEI wereldranglijst Nagelbijten / Gniffelen

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:20

MissJ schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Ik denk ook niet dat wij alles te zien hebben gekregen wat er op de bewuste video stond.


Nee idd want op de beelden hoor je die presentatrice zeggen: Ze heeft ook paarden met zweep op de ogen en het hoofd geslagen etc.etc. Dus we hebben hier alleen de enigzins toonbare(ahum) beelden gezien.

Ik heb ook de ervaring op meerdere stallen dat er gewoon keihard op losgemept, geschopt, getrokken en gebeukt word......ook door internationale Grand Prix amazones hoor! Tis echt schandalig.

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:22

Jo, die video is bijna een uur lang, en er zouden nòg ergere dingen op staan, maar je kan hem niet bekijken. In de st Georg staan hele andere foto's, daar wordt een paard bijna dubbel getrokken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 17:23

Dit is ook nog niet de zaak tegen de mishandeling zelf geweest.
Die moet nog komen Ja

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:24

Misschien is dit dan die andere, waarvan ik gelezen had dat de politie het geen bewijs vond, dan zouden er dus twee(!!!) video's zijn!!!

fUrytjj_04

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:25

Wat een rotwijf zeg!!

Dierenbeul Boos!

Soniador
Berichten: 475
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Sint-truiden,België

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:25

Zo iemand zouden ze langer als 2 jaar moeten zitten!
Echt te erg voor woorden,het is vreselijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110796
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 17:26

Aafke_ schreef:
Misschien is dit dan die andere, waarvan ik gelezen had dat de politie het geen bewijs vond, dan zouden er dus twee(!!!) video's zijn!!!


Nee. Er is maar 1 video.
Er zijn in totaal 5 aanklachten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:27

MissJ schreef:
Castello schreef:
Het ontbreken van bloed en wonden lijkt me toch wel belangrijk als je iemand wil vergelijken met deze duitsen amazone


Ik zit net idd het filmpje te kijken wat Aafke bovenaan de pagina plaatst. Met een voskleurige Bonfire. Haha!
Ja, ik zie een paard wat achter de loodlijn loopt. Voor het einde van de fragment krijgt hij echter lucht en wordt hij beloond. Ik zie niet dat de sporen in het paard worden getrapt zoals de amazone in het filmpje doet, geen snijdende slof en geen bloed.
Ongeacht de mening over deze trainingsmethode, vind ik deze vergelijking niet op gaan. En dan doel ik dus op deze link.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqG ... ed&search=
Als ik iets zie dat net zo ver gaat, of nog verder gaat, als het filmpje van de Duitse, zal ik dat net zo hard veroordelen. Ik kan de link van ThePast03 niet openen, helaas. Maar nogmaals, ik vind dit betreffende filmpje echt niet gelijk staan aan de fragmenten van de Duitse amazone


En hier ben ik het helemaal mee eens, wat niet wil zeggen dat ik Anky's manier goedkeur, maar het is niet te vergelijken met wat mevr. Wells doet. Geen geruk, getrek, gepor, geschop en lelijke wonden. Wel een hoop ongenoegen bij Anky's paard, kijk maar naar het gezwiep van de staart Ja

Loveable

Berichten: 1263
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Breda

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:30

Ziekelijk, omgang met paarden zou haar gewoon verboden moeten worden. Ik hoop echt dat er meer aan gedaan gaat worden!

Ambertjee_

Berichten: 2155
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:32

Jezus, sommige mensen weten gewoon niet wat ze doen
Ik heb maar een stukje van t filmpje gezien, kan dit gewoon echt niet aanzien. Nagelbijten / Gniffelen

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:37

wat ik me afvraag is: waar is die mevrouw haar gevoel voor paarden kwijtgeraakt? Ze zal wel verder gegaan zijn in dit vak omdat ze het mooi werk vond, neem ik aan?!

iemand aanspreken op zijn 'rijvaardigheden' is heel moeilijk, want dan word je snel te persoonlijk.
Op onze manege zie ik helaas trekwerk op allerlei niveau's, paarden die teugelkreupel zijn, enz. maar als je er teveel over zeurt, hou je geen vriend meer over.

Vind wel dat juryleden en federatievertegenwoordigers op wedstrijden te makkelijk zijn, heb wel eens een kind aangesproken dat er op los mepte, kreeg ik toch een boze moeder over mee heen en de federatievertegenwoordiger keek fluitend de andere kant op.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:39

Erg om te zien dat zoiets toch op sommige plaatsen gebeurt. Dit zal inderdaad vást en zeker niet de enige stal zijn waar het er zo aan toe gaat, helaas.

Ik denk niet dat die 2 jaar indruk genoeg maakt om haar van haar grove trainingsmethoden af te helpen. Dit moeten ze misschien ( al weet ik niet welke ) op een andere manier aanpakken.

Op deze manier gaat de paardensport niet te goede kant op. Er wordt langzaam vergeten dat paarden levende wezens zijn met gevoel die je met respect hoort te behandelen. Zo'n persoon houdt blijkbaar niet van haar paarden en is het door de tijd heen gaan zien als 'middel' om haar doel te bereiken in plaats van 'sportpartner'.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 11-09-07 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:42

Toch triest als je zo moet paardrijden... Ben benieuwd naar de uitkomst van de andere rechtzaken.

Wat is het nut van een paard op zijn hoofd slaan met een zweep? Op de schouder of op de achterhand heeft het imo nog nut maar op het hoofd Verward

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:42

Zijn er nog meer foto's/filmpjes van C. Wells online??

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:48

Dat noem ik nou echt een gestoorde ruiter, die je geen ruiter mag noemen..

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:50

Zep schreef:
Je hoeft het helemaal niet over Anky te hebben, ik kom zelfs op HAW met enige regelmaat topics tegen waar je soms werkelijk misselijk van wordt Het grappige is dat die dan vaak ook vele pagina's trekken, maar dat dan toch de insteek van vele bokkertjes is "deze TS rijdt M/Z dus die weet heel goed waar hij/zij mee bezig is", en als het dan om Anky gaat staat iedereen ineens te schreeuwen dat ze niet zou mogen winnen maar het wel doet Verward Ik vind die wannabees die nooit verder komen dan het landelijke M/Z veel erger. Dat zijn nl grootste groep instructeurs in NL en op een forum als bokt, maar ook in veel pensionstallen, zie je vaak een voorbeeldwerking uitgaan van dit soort rijderij.

Zolang ik op bokt nog topics tegenkom van mensen die een paard met een slof compleet in elkaar trekken en er dan oefeningen uit gaan persen, op concours nog mensen tegen kom die een kreupel paard gaan starten, een instructrice aan een 10 jarig jochie hoor vertellen dat ie z'n pony maar met een slof moet gaan rijden, en talloze andere voorbeelden, dan denk ik dat de aandacht zich beter eens op die doelgroep kan richten ipv met z'n allen gaan schreeuwen dat Anky haar paarden afbeult.


Amen.......

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:57

Sjonge jonge.. Scheve mond
Heb het filmpje bekeken..
2 jaar is veel te weinig Boos!
LEVENSLANG moet ze het krijgen, en een boete van 6300 nogwat euro, man dat mens is waarschijnlijk rijk Gestoord

Hoop dat de mensen die in het vorige topic Anky hiermee vergelijkden en zeiden dat ze hetzelfde deed nu toch wel echt zien dat Anky niet zo is, anders heb je toch wel een blok voor je kop Scheve mond

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:01

Ze moet ook niet alleen een boete krijgen en levenslang nooit geen dieren oid. meer houden of er mee in aanraking komen, maar ze mag ook wel naar een gekkenhuis Scheve mond

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:02

x_Marr schreef:
Ze moet ook niet alleen een boete krijgen en levenslang nooit geen dieren oid. meer houden of er mee in aanraking komen, maar ze mag ook wel naar een gekkenhuis Scheve mond




Hélemaal mee eens!

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:04

Zo kan ik nog wel een paar stallen en ruiters op noemen die daadwerkelijk met die manier met z'n paarden omgaan... Helaas kunnen zij nog ongestoord door gaan op die manier... Boos!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:05

Urko schreef:
Zo kan ik nog wel een paar stallen en ruiters op noemen die daadwerkelijk met die manier met z'n paarden omgaan... Helaas kunnen zij nog ongestoord door gaan op die manier... Boos!


Niet als je ze aangeeft?
En als ze je niet geloven ga je toch zelf filmpjes/foto's maken?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:06

Hoe ziek kun je zijn!
Dat je als mens zijnde zo hoog in de sport meerijdt,en dan zo je beesten behandeld!
Je zou toch denken dat die mensen verstandig zijn en dat die paarden alleen mee werken als ze normaal behandeld worden??
Bah bah, ik word er misselijk van...
wil haar weleens mishandelen Boos!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:07

Heb hier echt geen woorden voor

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:10

Ook dat bloed...