Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:29

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding

Bokker Neonlight was woensdag aanwezig op de Hippiade. Zij reed mee met een pony tijdens het kampioenschap damesnummer en nog een aantal andere rubrieken. De eigenaar van de pony reed ook nog mee in het kampioenschap tweespan. Lees hier hoe haar dag verlopen is.

Vanmorgen, 6 uur de wekker, 7 uur was ik op stal. Snel de pony's klaarmaken voor vervoer. 3 stuks gingen er mee. Na dik 2 uur rijden in Ermelo aangekomen. Daar eerst naar het secretariaat gegaan, want op de lijst stond iets verkeerd. Ik zou niet mogen starten in het kampioenschap damesnummer met Reedhill's Mister Michael, maar stond ineens wel op die lijst. Aangezien er ook enkele gewone rubrieken waren zou ik met deze pony in een niet-kampioenschap starten. Maar nee, moest toch met het kampioenschap meedoen, KNHS had de lijst gemaakt en deze mensen waren echt startgerechtigd en er werd niets veranderd. Dus ineens stonden er 3 kampioenschappen op het programma in plaats van 2!

Als eerste van start gegaan met Reedhill's Easter Boy, 5-jarige hengst, niet startgerechtigd en in de lage limietklasse. Daar hebben we een nette 5de plaats mee behaald. Toen ineens uren wachten, en Jan reed Reedhill's Dancing Queen in het kampioenschap ereklasse naar een 7de plaats.


Lees hier het hele verslag.

nicci88

Berichten: 3350
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: venlo

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:30

hahahaha wat een stoer tweespan!!!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:31

Citaat:
Vanmorgen, 6 uur de wekker, 7 uur was ik op stal. Snel de pony's klaarmaken voor vervoer. 3 stuks gingen er mee. Na dik 2 uur rijden in Ermelo aangekomen. Daar eerst naar het secretariaat gegaan, want op de lijst stond iets verkeerd. Ik zou niet mogen starten in het kampioenschap damesnummer met Reedhill's Mister Michael, maar stond ineens wel op die lijst. Aangezien er ook enkele gewone rubrieken waren zou ik met deze pony in een niet-kampioenschap starten. Maar nee, moest toch met het kampioenschap meedoen, KNHS had de lijst gemaakt en deze mensen waren echt startgerechtigd en er werd niets veranderd. Dus ineens stonden er 3 kampioenschappen op het programma in plaats van 2.
Als eerste van start gegaan met Reedhill's Easter Boy, 5-jarige hengst, niet startgerechtigd en in de lage limietklasse. Daar hebben we een nette 5de plaats mee behaald. Toen ineens uren wachten, en Jan reed Reedhill's Dancing Queen in het kampioenschap ereklasse naar een 7de plaats. Daarna het kampioenschap damesnummer. Reedhill's Mister Michael ging super van start, met de loting moest ik als eerste binnenrijden maar dat ligt hem wel, voorop lopen. Heel fijn te rijden. Helaas na het hand veranderen werd hij wat moe en begon wat bij te springen. Uiteindelijk een 9de plaats.

En toen......de belangrijkste rubriek voor ons, het kampioenschap tweespan. Reedhill's Mister Michael en Reedhill's Dancing Queen liepen dit jaar als nooit tevoren. De hoop om kampioen te worden was enorm, maar de laatste jaren achtervolgd door pech, en dat speelt door je hoofd. 2 jaar geleden verloor Reedhill's Mister Michael een ijzer recht voor de jury, zou dat nu weer gebeuren? Alom spanning dus. De loting, als laatste binnen rijden. Ze rijden binnen, ze pakken aan, om kippenvel van te krijgen! Opstellen, jury-inspectie en afrijden. En weer, kippenvel gewoon. Reedhill's Mister Michael, al 19 jaar oud, lijkt een 2de jeugd te zijn begonnen. Reedhill's Dancing Queen, ze doet haar naam eer aan, ze danst gewoon. Wat een span, wat een beweging. Applaus aan de kant, nog meer spanning. En dan, opstellen nummer 34! Maar de strijd is dan nog niet gestreden, overkamping is verplicht, en we moesten overkampen tegen de nummer 2, wat vooraf ook onze grootste rivaal was, Bud Bongers met Tivoli Captivator en Tivoli Chieftain, ook 2 zeer goede pony's die erg goed in het span lopen. Hij is niet voor niets kampioen in Zuid-Nederland geworden. Afrijden, ze pakken weer goed aan, super gewoon. Even later, de rechterpony van Bud begint te springen. En vanaf dat moment pakt die pony niet meer lekker aan, springt regelmatig. Reedhill's Dancing Queen en Reedhill's Mister Michael reageren op het applaus van het publiek, en doen er nog een schepje boven op. En dan de verlossing, de omroeper....Kampioen is.......nummer 34!!!!!
Pffff, en daar sta je dan, gehoopt, en eindelijk is die droom uitgekomen! De huldiging ging niet vlekkeloos, Reedhill's Dancing Queen was enorm opgefokt, wilde niet meer stil blijven staan, ze wilde maar 1 ding, de ereronde!

Afbeelding

Al met al, ons geluk kan niet op. Na jaren is het ons weer eens gelukt, vaak dichtbij gezeten, en altijd net niet. En dan nu eindelijk net wel!

Toke

Berichten: 1790
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Achel, België

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:37

Neon, zoals ik daarstraks heb gezegd, toch heerlijk om je eigen fokproducten met het oranje-lint door de ring op te zien gaan!!
Nogmaals gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:37

Wwwwhooooooooooeeeeeeeeeeeiiiiiiiiii, ik sta op de voorpagina! Go jij! Go jij!
Ik ben nog helemaal hyper hiervan. Ze hebben het mooi geflikt. Ik ben zo trots op deze 2 kanjers! Had de tranen in mijn ogen van geluk (en nu nog steeds), mocht dit het laatste seizoen zijn voor "oudje Michael", dan was dit een fantastische afsluiter. Een kroon op zijn werk gewoon.
Vanavond worden ze nog in het zonnetje gezet. Traditiegetrouw in een klein dorp komt de harmonie een serenade brengen voor de kampioenen (overigens al de 2de keer dat ze uit mogen rukken, het dorp doet het goed in de hippische sport Haha! ).

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:44

Super!! gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
En veel plezier vanavond!

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:45

Geweldig resultaat Neon Lachen.

Wat leuk dat er in het dorp ook aandacht aan wordt besteed Lachen.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:45

Hey Maaike, gefeliciteerd met jullie overwinning OK dan!
Julli hebben toch maar mooi de voorpagina gehaald Haha!
En idd veel plezier vanavond, feliciteer Jan ook maar van ons.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:47

Esther, dat zal ik zeker doen! Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:47

van harte gefeliciteerd hoor, geweldig

Westenwind

Berichten: 485
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:57

Leuk zeg!

Gefeliciteerd Haha!

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:59

Woooohoooooo!!! Maaike!!

Gefeliciteerd joh!!
Ooi kom ik weer terug in de tuigsport en dan kunnen we elkaar weer aanmoedigen! Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:12

Wat ontzettend gaaf voor jullie, van harte gefeliciteerd!!!
Die goeie ouwe trouwe Michael blijft het ook maar doen he, als je op die leeftijd nog op kop staat dan ben je nog niet bepaald aan het aftakelen Knipoog *LOL*
Geniet ervan!!!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:40

Wauw; hartelijk gefeliciteerd met deze superprestatie!

En alvast een fijne vakantie Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:48

Gefeliciteerd. Na afgelopen jaar moet dit toch een heerlijk gevoel zijn. Even rust heeft ze blijkbaar goed gedaan. Maar ik kan me goed voorstellen dat je emotioneel wordt als je hart en ziel in de pony's stopt en dan ze dan kampioen ziet worden.
Veel plezier met die inhuldiging in het dorp. Dancing Queen zal wel van zich laten spreken, ben ik bang Bloos

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:56

Gefeliciteerd!!
Wat een fantastisch resultaat, super OK dan!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:57

oo geweldig mooi geschreven ook zelfs ik kreeg kippenvel !
heerlijke foto ook !
top prestatie ook de 5e en 9e plek mag je trots op wezen !
veel plezier vanvodn

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:16

Wow, gefeliciteerd Neon!! OK dan!
Zeker na een paar keer er net niet erbij gezeten te hebben, super!

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:30

Van harte!
Mooi tweespan!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:38

Goh Dendrofleur, ken jij Dancing Queen op haar best? Schijnheilig Ze heeft me gisteren tijdens de prijsuitreiking al goed te pakken gehad, ze begon te kappen en in 1 beweging had ze mijn beide knieën bont en blauw. Normaal doet ze altijd haar hoofd omlaag als ze begint te kappen, en ben ik erop bedacht, dit keer gooide ze juist haar hoofd omhoog.
Tja, het is en blijft een (tja, hoe zal ik het noemen Knipoog ) "aparte" merrie. Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:43

Maaike, hartelijk gefeliciteerd met deze overwinning !!
Heerlijk om je pony's met zo'n verdiend oranje lint te zien lopen !!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:51

Super gedaan! En dit zou zeker een mooie afsluiter zijn voor de 19-jarige. Maar zo te lezen staat er een waardige opvolger naast hem in het 2-span.

juval

Berichten: 13220
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:59

gefeliciteerd!!! wat een geweldige prestatie. Hartstikke leuk dat het nu eindelijk is gelukt, jullie hebben het verdiend hoor!!

dyaco

Berichten: 1438
Geregistreerd: 22-01-04

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:18

gewelding maaike ,
Daar heb je al die werk uurtjes (bloed zweet en tranen Clown )het voor gedaan ! super meid

Jes_sica

Berichten: 49
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hippiade: Dancing Queen en Mr. Michael onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:52

Hoi,
Mijn broer heeft er ook gereden en hij heeft de Grote Limiet gewonnen (was niet voor het kampioenschap helaas) met Brownwood Sire John. Heb jullie ook zien rijden ze liepen als een zonnetje!! mijn complimenten!!