CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jethafa

Berichten: 1390
Geregistreerd: 30-10-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:16

Poehee, ik rijd gelukkig alleen buiten in de berm, dus dan heeft niemand er last van (misschien de honden?) maar door de stad, tsja, wij deden het vroeger omdat hetmoest, maar ik ga niet voor me lol een buitenrit maken door Den Haag Vork en zeker niet over de stoep...

Maar goed, wij deden ook altijd even er af, lekker met je schoenen in de berm schoppen en hop weer verder. Op de fiets krijg je toch geen vieze voeten van de stront? beetje onzinnig, ik vind de goot prima. en degenen die het niet opruimen in hartje den haag zijn volgens mij de pliesies (die zie ik niet zo snel afstappen en met hun schone leren laarzen de poep wegschoppen!!

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:18

Heeft die partij niks anders te doen?
Halve leger is aan 't vechten in verweggistan, ze laten elkaar niet heel binnen de regering, mensen worden vermoord met een hakbijl en waar komt het CDA mee aanzetten.... Knipoog
Binnen de bebouwde kom gewoon even opruimen daarbuiten laat ik het liggen is een goede bemesting Knipoog
Misschien is een Horsy Bag een idee een Doggy Bag alleen dan 10x groter Tong uitsteken

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:25

tja ik ruim het op als ze op straat poept, maar als het gewoon ergens is waar niemand er naar mijn weten last van heeft laat ik het liggen.
maar ik woon in friesland Lachen Tong uitsteken mischien is dat n verschil haha

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:26

Lovely1 schreef:
Heeft die partij niks anders te doen?
Halve leger is aan 't vechten in verweggistan, ze laten elkaar niet heel binnen de regering, mensen worden vermoord met een hakbijl en waar komt het CDA mee aanzetten.... Knipoog
Binnen de bebouwde kom gewoon even opruimen daarbuiten laat ik het liggen is een goede bemesting Knipoog
Misschien is een Horsy Bag een idee een Doggy Bag alleen dan 10x groter Tong uitsteken


En als je het dan op je rug mee naar huis neemt, is je achterkant in ieder geval goed verwarmd Clown

Wel een idee voor in de winter...

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:27

Citaat:
Het raadslid stelt dat de hoogste tijd wordt dat, ’naast honden en wildplassers, nu ook paarden worden belet hun ontlasting en urine zomaar op straat te deponeren. De paardendrollen liggen in de stad dikwijls voor het oprapen’, aldus Pastoor. Volgens haar is dit ’uitermate onsmakelijk en tast het mogelijk de gezondheid van Hagenaars aan’.


Dat het de gezondheid aantast lijkt me wat ver gaan. Gestoord

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:33

Gewoon een paar poepzakjes meenemen is kleine moeite als je in woonwijken en stad rijd toch?
En dat je paard er van door gaat, tja.. dat is een kwestie van je paard vast houden (teugels over de nek, arm erdoor en je hebt 2 handen virij om je mest op te ruimen.)

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:36

Dat schiet toch ook niet op, ben je lekker aan het rijden als je paard 2 x mest moet je terug om je zakkie leeg te gooien Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:38

cocktail schreef:
Dat schiet toch ook niet op, ben je lekker aan het rijden als je paard 2 x mest moet je terug om je zakkie leeg te gooien Clown


Tja, maar als iedereen zo dacht, dan lag het nu al helemaal vol Clown
Hondenbezitters moeten het ook weghalen, dus dan zie ik eigenlijk niet in waarom wij dat niet moeten.
Dat het wat moeilijker is omdat je van het paard af moet, tja, je koos er ook zelf voor om de weg op te gaan Haha!

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:39

En dan met een nerveus, jong paard naar buiten gaan die om de tien meter een spetterpudding neergooit....
Dan mag ik wel twee rollen vuilzakken meenemen *LOL*

J0sef1entje

Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Terschelling

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:59

Haha, je kunt ook wel overal over zeuren, en als je maar hard genoeg zeurt is er altijd wel iemand die mee gaat zeuren. Laatst kwam er iemand bij onze vereniging klagen omdat er zoveel mest op het ruiterpad(!!) lag, dat at zijn loslopende hond steeds op.(wat doet hij met zijn loslopende hond op het ruiterpad?? Hamer ) Of dat niet opgeruimd kon worden? Nou nee dus! Hij was er nog boos om ook.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:05

Er zit een groot verschil tussen hondenpoep en paardenpoep. Paardenmest is van plantenmateriaal (gras/hooi) en stinkt al lang niet zo erg als de hondenpoep van "vlees"resten (of hoe noem je dat).

Ik trap 100x liever in de paardenmest dan in de hondenpoep.

Ooit hondenpoep in het wiel van je wagen gehad ... bleeh dat stinkt en is nauwelijks uit het profiel van je band te krijgen. Met paardenmest is het geen probleem. Dat is er aan het eind van de rit meestal wel weer uitgevallen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:08

Als die van mij poept,zijn dat niet van die mooie droge ronde drollen,neeeeej,die van mij tilt haar staart op,
je hoort even niks,en dan opeens: KWATSSS,een grote groene plak,net zoiets als een koeienvlaai,maar dan veel steviger.
Als mijn paard die poepzak om zou hebben zou ze van achteren topzwaar worden na 1 keer poepen.
Stel dat je aandraaft met die voille zak aan je kont,dan wordt het echt een zootje. Haha!

Als mijn paard inj een woonwijk poept fiets ik later terug om het op te ruimen.
Ik heb zelfs een keer aangebeld voor veger en blik,maar ik mocht het niet gebruiken van die mensen.
Toen heb ik die hoop laten liggen hoor,kom op..ik wil er wel moeite voor doen,maar werk dan een klein beetje mee..

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:13

uuhhh niet alles gelezen maar moeten wij als ruiters niet op de weg lopen ipv de stoep
volgens de verkeers regels moeten we op de weg en mogen we niet eens op fietspaden lopen laat staan op de stoep

maar er zijn altijd mensen die zeuren om poep ik meestal om hondenstrond wat overal licht en die paar mest hopen van paarden zijn meerstal met een dag of 2 al weer weg

ach ja zou zijn somige mensen
ik loop erg vaak buiten met mijn paarden maar heb mestal wel geluk op stal doen ze dan ff lekker poepen hihi

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:19

tja, ik vind hondenpoep toch onsmakelijker dan paardenpoep
bovendien is de mest goed voor de plantjes
misschien willen de mensen het dan wel hebben voor in hun tuintjes Tong uitsteken (moet het voor mijn vader ook altijd meenemen, voor zijn druiventak Bloos )
dan kunnen wij er geld voor vragen Nagelbijten / Gniffelen
MEST TE KOOP

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:29

Ik kan dit heel goed begrijpen... ik irriteer me er zelf ook aan als er weer eens paardenpoep voor onze werf ligt.
In de berm oké, maar gewoon bij anderen voor het huis?

Als mijn pony op de weg poept stap ik ook niet direct af, maar ga ik gewoon even met de kruiwagen en een schepje opruimen.
Stront op de weg vind ik zo vies Scheve mond
En dan hou ik nog van paarden, kun je nagaan hoe mensen die sowiso al niet van paarden houden erover moeten denken...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:32

christen-democraten Misselijk

Wat verwachten ze nou dat je op de terug weg nog eens even de poep van je paard gaat opruimen?

Ene het is best goeie mest als het in de bermen oid komt te liggen Cool

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:33

Wat ik me afvraag is :hoe groot is die poepzak?
Want ik ken een paard wat wel 10 keer poept op een buitenrit,kan er wel zoveel in.
Poepzakjes werkt volgens mij ook niet want mijn paard poept behoorlijke drollen waar ik wel 5 zakjes voor nodig heb,en volgende probleem waar laat je die dan weer.
maar waar ik ook benoieuwd naar ben is als je poepzak redelijk vol zit en je gaat draven en galopperen,dan vliegt er toch alles uit of nog erger die zak slaat steeds tegen de benen van je paard.Dat lijkt me echt geen gezonde en veilige oplossing.
Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat draaien.

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:36

parouscha schreef:
christen-democraten Misselijk

Wat verwachten ze nou dat je op de terug weg nog eens even de poep van je paard gaat opruimen?

Ene het is best goeie mest als het in de bermen oid komt te liggen Cool


In de bermen ja, midden op de weg heb je d'r niet zo veel aan

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:48

theire schreef:
Je kan tegenwoordig zakken kopen bij de ruitersportzaak die je bij je paard om kan doen.
Als de mest niet wil opruimen kan je beter niet binnen de bebouwde kom rijden.



Das leuk gezegd, maar ik kan niet anders. Om bij het 'bos' te komen moeten wij door de bebouwde kom. Wij staan middenin de bebouwde kom. Ligt de mest binnen een straal van wat ik naderhand nog wil lopen ruim ik het op, maar anders mooi niet hoor.
Dan kan ik 2 keer de buitenrit doen, eerste keer met paard, tweede keer met schep en kruiwagen.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:50


Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:54

ik vind het wel een kleine opening hoor. Volgens de maker kan er 4 a 5 liter in.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:00

Citaat:
Pastoor vindt nu dat het ’hondenpoepbeleid’ moet worden uitgebreid en stelt dat het ’vreemd is dat er geen opruimplicht bestaat voor paardenbezitters’.

Het raadslid stelt dat de hoogste tijd wordt dat, ’naast honden en wildplassers, nu ook paarden worden belet hun ontlasting en urine zomaar op straat te deponeren. De paardendrollen liggen in de stad dikwijls voor het oprapen’, aldus Pastoor. Volgens haar is dit ’uitermate onsmakelijk en tast het mogelijk de gezondheid van Hagenaars aan’.


Maar hoe moeten we de urine gaan opvangen dan? Met vazen of potjes?
Bovendien deponeert mn pony zn urine niet, hij loost Vork Gelukkig doet hij dat alleen als hij heel nodig moet en allene op het gras, niet op de straat.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:16

zoals gewoonlijk hebben ze weer wat te zeiken Boos!
Als mijn paard een drol laat vallen kan ik wel een kruiwagen onder zijn kont gaan zetten.
Zo groot zijn z'n hopen. lijkt wel een klein olifantje
Het zou van die gemeente ook wel eens een goede optie zijn om wat meer te doen aan de rijmogelijkheden voor de ruiters, zodat ze niet zo veel over de straat heen moeten rijden Knipoog
En dan.... zie je een paardendrol op straat, wat maakt dat nou uit, ze kunnen zich beter bezig houden met al dat vuilnis wat in de straten ligt.
En zeg nou niet dat het niet zo is, ik rij dagelijks door Den Haag vanwege mijn werk, en af en toe lijkt het net of je op een vuilnisbelt rijd.
Dat vind ik 10 keer erger dan een paardendrolletje.

elsie1

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-10-05

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:17

dwertje schreef:
Wat ik me afvraag is :hoe groot is die poepzak?
Want ik ken een paard wat wel 10 keer poept op een buitenrit,kan er wel zoveel in.
Poepzakjes werkt volgens mij ook niet want mijn paard poept behoorlijke drollen waar ik wel 5 zakjes voor nodig heb,en volgende probleem waar laat je die dan weer.
maar waar ik ook benoieuwd naar ben is als je poepzak redelijk vol zit en je gaat draven en galopperen,dan vliegt er toch alles uit of nog erger die zak slaat steeds tegen de benen van je paard.Dat lijkt me echt geen gezonde en veilige oplossing.
Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat draaien.


http://www.reyniers.nl/ hier zijn ze te koop maar vind geen foto.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:18

IndianLady schreef:
Citaat:
Pastoor vindt nu dat het ’hondenpoepbeleid’ moet worden uitgebreid en stelt dat het ’vreemd is dat er geen opruimplicht bestaat voor paardenbezitters’.

Het raadslid stelt dat de hoogste tijd wordt dat, ’naast honden en wildplassers, nu ook paarden worden belet hun ontlasting en urine zomaar op straat te deponeren. De paardendrollen liggen in de stad dikwijls voor het oprapen’, aldus Pastoor. Volgens haar is dit ’uitermate onsmakelijk en tast het mogelijk de gezondheid van Hagenaars aan’.


Maar hoe moeten we de urine gaan opvangen dan? Met vazen of potjes?
Bovendien deponeert mn pony zn urine niet, hij loost Vork Gelukkig doet hij dat alleen als hij heel nodig moet en allene op het gras, niet op de straat.

Kijk maar uit dat ze hem straks geen bekeuring geven voor wildplassen ROFL