Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:51

Mistic schreef:
Mickyl schreef:
In Almere is dat wel. Dan kun je de kosten van de stalling bij je hypotheek optellen en dat is dan weer fiscaal aftrekbaar.


Klinkt opzich interessant, alleen vraag ik me af hoe lang dit ook zo te doen is.
Lijkt me niet dat je stalling fiscaal mag aftrekken.
Anders zou iedereen dat wel willen/kunnen doen.
Als ik naar de prijzen van de huizen kijk zit de stalling daar dus niet bij in en heb je dus geen gegronde reden om de stalling fiscaal af te trekken.

Misschien dat het in Almere anders is, dat durf ik niet te zeggen.

In Almere zit het plan idd. iets anders in elkaar. Wanneer iemand interesse heeft kan die zich opgeven voor de vergadering welke plaats vindt op 1 oktober.

_Noah

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:12

Ik vind het ook een erg leuk idee. Alleen heb ik ook mijn vraagtekens bij het stalmanagement. Bijvoorbeeld hoe is het pension verzorgd, kun je ook voor vol pension kiezen en hoeveel paarden gaan er per weiland?
Ik wil namelijk het beste voor mijn paard haha, maar als ze aan huis kunnen is dat wel mooi!

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:17

Alleen is dit geen paarden aan huis, maar wonen bij een pensionstal Knipoog

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:19

Ze staan zo goed als aan huis Lachen

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:33

Als ik die prijzen zie dan is het heel veel geld, want je hebt niet echt je paarden aan huis en je moet nog alles delen Knipoog

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:46

Helaas kan niet iedereen zijn paarden echt aan huis hebben. Daar is geen ruimte voor. Ik vind dit mede daarom een heel goed initiatief.

En Faye, je bent niet verplicht er te gaan wonen Lachen

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:59

Gelukkig niet Haha!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:03

dit klinkt wel als een super idee, geweldig Haha!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:29

Als ik het geld zou hebben zou ik me gelijk inschrijven haha.
Ik vind het een heel goed idee!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:32

maar als ik het goed lees dan is almere eigenlijk vanaf 250.000 en emmeloord voor ook lagere inkomens ??
heb het gister gemist op omroep flevoland want eerst kwam achter de dijken en almere nieuws nou daar gai k niet op zitten wachtne

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:38

Speciale paardenwoonwijk in Noordoostpolder

17-9-2007

Projectontwikkelaar Indio&co wil een speciale woonwijk voor paardenliefhebbers bouwen in de gemeente Noordoostpolder. Er zijn inmiddels gesprekken gevoerd met de gemeente over de plek waar de wijk moet komen.

In de woonwijk komen buitenbakken voor gemeenschappelijk gebruik en extra parkeerplaatsen voor paardentrailers. Volgens de ontwikkelaar is er veel belangstelling omdat de paardensport steeds populairder wordt. Noordoostpolder is geschikt voor een paardenwoonwijk omdat er een speciale paardenkliniek is en een drafbaan met concoursen.

De nieuwe natuur-en recreatiezone Corridor tussen Emmeloord en het Kuinderbos zou ideaal zijn omdat daar 30 kilometer ruiterroute komt. Tot nu toe hebben zich 12 belangstellenden ingeschreven voor de wijk.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:41


_Noah

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:17

Ik zou zoiets wel heel erg leuk zijn als je op loopafstand van je paard woont. Alleen ik heb een laag inkomen en een jaarcontract, dus dan kom je niet in aanmerking voor een koop huis. Boos! Is dat even balen..

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:26

ik heb een uitkering martijn een vast contract , maar of ik mee genomen word in de hypptheek is de vraag

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:29

Aan dit project hebben mijn klas en ik mee geholpen.
De bedenker heeft onze hulp gekrgen met brainstormen, waar nou echt vraag naar is enz.

Ons is toen verteld dat het plan neit door zou gaan.
maar ik ben blij nu toch te horen dat er wel werk van is gemaakt.
Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat worden.

Dit is dan voor de plannen in almere.
Die van emmeloord weet ik niets, maar leuk dat er meer komt.. Haha!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:30

Zoiets waren ze ook van plan hier in de buurt.
Toch nog steeds niet gerealiseerd, wel jammer, want er was genoeg interesse in.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:43

Noah2006 schreef:
Ik zou zoiets wel heel erg leuk zijn als je op loopafstand van je paard woont. Alleen ik heb een laag inkomen en een jaarcontract, dus dan kom je niet in aanmerking voor een koop huis. Boos! Is dat even balen..


Een laag inkomen kan inderdaad zorgen dat je niet in aanmerking komt voor een koophuis. Een jaarcontract niet. Als jouw werkgever een intentieverklaring afgeeft is er niets aan de hand.

Je zou eventueel kunnen kijken hoever je kan komen. De appartementen in Emmerloord gaan vanaf 150.000 euro.
Opzich voor deze tijd een startersprijs.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:46

paardje schreef:
In Almere zit het plan idd. iets anders in elkaar. Wanneer iemand interesse heeft kan die zich opgeven voor de vergadering welke plaats vindt op 1 oktober.


Ik zou opzich wel heel graag willen weten hoe zoiets in elkaar gezet wordt, maar ben niet van plan om daar te gaan wonen, ik ben namelijk al met iets heel anders bezig.
Zou het wel leuk vinden om wat lijnen mee te krijgen na de vergadering (eventueel per pb).

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:56

Vende schreef:
Wat een burenruzies zullen er komen zeg Haha!


Nou...dat was ook het eerste waar ik aan dacht...

Ik heb ook in een plaats in de polder gewoond. Daar had een je een stuk grond van de gemeente die dat verhuurde aan een weidevereniging. Een groep mensen hadden daar dus ieder een eigen weide met een eigen stal. Daarnaast een gezamenlijke mestvoorziening en een gezamenlijke rijbak.
Ik heb me nooit ergens mee bemoeid...maar och...wat een gedoe. de ene hield de mesthoop netjes, terwijl de ander tegen alle afspraken in het maar van zich afgooide... Gezamenlijk stro en hooi inkopen...ging goed...totdat iemand de boel ging belazeren met de prijs en men daar achter kwam (wij haalden het al zelf...dus hadden er geen last van).
De rijbak....sommigen ruimden de mest keurig op...anderen lieten het liggen. wat een ergernis voor sommigen....het bestuur er maar achter aan lopen.
Uiteindelijk is de rijbak weggehaald, omdat degene die het bij moest houden er geen trek meer in had. In de bak mochten ook geen paarden losgegooid...waren er toch mensen die dat toch deden, terwijl ze een paddock op hun eigen landje hadden...
Ik heb van het begin af aan alles zelf geregeld. Niks samen....dan krijg je ook geen gedonder. Wat ben ik daar wel eens blij om geweest.
Alleen de mesthoop...daar kon ik niet omheen. En toen heb ik besloten dat als er rommel van een ander lag, ik dit gewoon zonder morren op zou ruimen. En dat heb ik heel vaak gedaan.
Nu zijn we verhuisd. we wonen nu op de veluwe en ik heb alles bij mijn eigen huis. En daar ben ik heel erg blij mee moet ik zeggen.
Ik ben dus erg benieuwd hoe dat in Emmeloord zal gaan.....want dingen samen doen....dat zorgt altijd wel voor ergernis...omdat mensen zo verschillend zijn....ik ben benieuwd!

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:58

Als je je nou inschrijft via de site heb je dan gelijk en optie op een huis of krijg je dan eerst info toegestuurd?

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:05

Mistic schreef:
Mickyl schreef:
In Almere is dat wel. Dan kun je de kosten van de stalling bij je hypotheek optellen en dat is dan weer fiscaal aftrekbaar.


Klinkt opzich interessant, alleen vraag ik me af hoe lang dit ook zo te doen is.
Lijkt me niet dat je stalling fiscaal mag aftrekken.
Anders zou iedereen dat wel willen/kunnen doen.
Als ik naar de prijzen van de huizen kijk zit de stalling daar dus niet bij in en heb je dus geen gegronde reden om de stalling fiscaal af te trekken.

Misschien dat het in Almere anders is, dat durf ik niet te zeggen.


Ik denk dat ze bedoelt dat je je stalling kunt meefinacieren in je hypotheek en dat is dan weer aftrekbaar.
Dat hebben wij ook gedaan toen wij ons huis op de veluwe kochten. We hebben extra hypotheek genomen voor de bouw van een stal en bestrating. Dat gaat dan in een bouwdepot en is gewoon onderdeel van je hypotheek uiteindelijk. Zo bedoelt ze het denk ik.

_Noah

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:17

Dat klinkt interessant, maar ik wil graag voor Almere inschrijven dan. Weet iemand vanaf hoeveel de woningen in Almere te koop staan?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:06

Sparky10 schreef:
Speciale paardenwoonwijk in Noordoostpolder

17-9-2007

Noordoostpolder is geschikt voor een paardenwoonwijk omdat er een speciale paardenkliniek is en een drafbaan met concoursen.


Een drafbaan? Lekker belangrijk. De mensen die daar gebruik van maken gaan echt niet in een paardenwoonwijk wonen. Al die dure dravers op een pensionstal... Dacht het niet.

Ik heb een beetje het gevoel dat die projectontwikkelaars denken van: paarden zijn paarden, en paardenmensen zijn paardenmensen. Dat er enorme verschillen zijn in de benodigde accomodaties vergeten ze even.

Als ze de wijk zouden maken voor bijvoorbeeld mensen met dressuurpaarden van minimaal M-niveau die in principe op stal staan behalve overdag in de zomer, en die biks gevoerd krijgen, dán heb je nog kans van slagen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:00

Als je voor Almere het formulier invuld, krijg je een uitnodiging voor de vergadering. Dit is bestemd voor mensen die eventueel geinteresseerd zijn daar te gaan wonen. Je bent dan nog nergens aan gebonden. De prijzen staan nog niet vast, want de vve moet gezamenlijk eens worden wat gebouwd gaat worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:12

LindyH schreef:
Sparky10 schreef:
Speciale paardenwoonwijk in Noordoostpolder

17-9-2007

Noordoostpolder is geschikt voor een paardenwoonwijk omdat er een speciale paardenkliniek is en een drafbaan met concoursen.


Een drafbaan? Lekker belangrijk. De mensen die daar gebruik van maken gaan echt niet in een paardenwoonwijk wonen. Al die dure dravers op een pensionstal... Dacht het niet.

Ik heb een beetje het gevoel dat die projectontwikkelaars denken van: paarden zijn paarden, en paardenmensen zijn paardenmensen. Dat er enorme verschillen zijn in de benodigde accomodaties vergeten ze even.

Als ze de wijk zouden maken voor bijvoorbeeld mensen met dressuurpaarden van minimaal M-niveau die in principe op stal staan behalve overdag in de zomer, en die biks gevoerd krijgen, dán heb je nog kans van slagen.


Ik ken nu al 2 mensen met als hobby draverijen, die zich al hebben ingeschreven, dus dat gaat niet op Haha!
Voor de rest zou ik als ik jou was, dan contact zoeken met de projectontwikkelaar. Je kunt hier vandaan uiteraard niet oordelen over wat er fout aan is. Daarvoor heb je gewoon de feiten nodig Lachen