Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:50

Er is ook niet echt iets fout, maar smaken verschillen nou eenmaal. Ze gaan echt niet twee formaten dressuurbakken aanleggen én een springtuin, én een menbak, én een westernbak, én een longeerbak, én een roundpen, én een picadero, én een crossbaan én een rondhobbelbak. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden. En die keuzes bepalen welk type mensen en paarden je aantrekt. Als je niet kiest wordt het van alles net niks en is eigenlijk iedereen ontevreden.
Dus ik denk dat ze wat selectiever zouden moeten zijn in het promoten, en niet zo van: Heb je een paard? Dan is dit iets voor jou! Maar een specifiekere doelgroep kiezen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:37

Haha, ik lig hier helemaal dubbel. Wat dus in het bericht staat klopt helemaal niet! Degene die dit project in Emmeloord wil ontwikkelen is dus makelaar tegenover het kantoor waar wij een folder van hippisch wonen Almere hebben hangen. Ze heeft het dus over genomen, maar heeft er zelf nog helemaal niet over nagedacht. Ze schrijft ook in enkele berichten: Of er 20 of 50 woningen komen is nog helemaal niet bekend.... Dit betekent dat ze nog helemaal niet kan zeggen hoeveel rijbanen er nodig zijn etc. Dus eigenlijk niet een doordacht plan. Wel zegt ze dat het al 2 jaar in ontwikkeling is en dat er marktonderzoek is gedaan, ik kan het op dit moment (nog) niet bewijzen, maar neem maar aan dat het niet klopt wat hier gezegd wordt. Tevens is de gemeente nog niet overtuigd. We wachten af Haha!

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:42

@ LindyH Ik vind 2/3 buitenbakken en 2/3 binnenbakken en een stapmolen al heel wat hoor. En in die bakken kan je toch doen wat je wilt. Daarin kan je toch ook springen en westerrijden. En welke stal heeft er een menbak?? Het bos met 30 km ruiterpad ligt ernaast, kunnen ze daar toch gaan mennen. En door het dorp zelf want daar mag je ook met je paard komen.
Mensen die zelf hun paard aan huis hebben, hebben toch meestal ook alleen een buitenbak en de meeste pensionstallen ook. Dus ik vind hoe jij reageert wel een beetje overdreven.

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:46

@paardje: Ik vind de website er toch redelijk professioneel en doordacht uitzien hoor. En ze was al op het nieuws van Omroep Flevoland en ze stonden met een stand op een of ander hippisch evenement dus ik heb toch het idee dat ze wel serieus zijn. Ik las wel dat ze ook aan het kijken zijn voor andere locaties in NL.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:20

Mickyl schreef:
@paardje: Ik vind de website er toch redelijk professioneel en doordacht uitzien hoor. En ze was al op het nieuws van Omroep Flevoland en ze stonden met een stand op een of ander hippisch evenement dus ik heb toch het idee dat ze wel serieus zijn. Ik las wel dat ze ook aan het kijken zijn voor andere locaties in NL.

Ja, ik snap dat je dat denkt...

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:34

paardje schreef:
Mickyl schreef:
@paardje: Ik vind de website er toch redelijk professioneel en doordacht uitzien hoor. En ze was al op het nieuws van Omroep Flevoland en ze stonden met een stand op een of ander hippisch evenement dus ik heb toch het idee dat ze wel serieus zijn. Ik las wel dat ze ook aan het kijken zijn voor andere locaties in NL.

Ja, ik snap dat je dat denkt...


Typisch gevalletje van broodnijd? Het ziet er een stuk professioneler uit an die site van Almere.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:41

Mickyl schreef:
@ LindyH Ik vind 2/3 buitenbakken en 2/3 binnenbakken en een stapmolen al heel wat hoor. En in die bakken kan je toch doen wat je wilt. Daarin kan je toch ook springen en westerrijden. En welke stal heeft er een menbak?? Het bos met 30 km ruiterpad ligt ernaast, kunnen ze daar toch gaan mennen. En door het dorp zelf want daar mag je ook met je paard komen.
Mensen die zelf hun paard aan huis hebben, hebben toch meestal ook alleen een buitenbak en de meeste pensionstallen ook. Dus ik vind hoe jij reageert wel een beetje overdreven.


Als je bijvoorbeeld kiest voor een Agterberg bodem, dan sluit je de westernmensen alweer uit, en ook de recreatieve ruiters die dat te duur vinden. Ik zou niet blij zijn als elke keer als ik ga rijden er ook een menwagen bij loopt. Net zoals dressuurruiters niet blij zijn met mij als westernruiter, want die rijden zo onvoorspelbaar.

En ik bedoel ook niet specifiek de rijbakken, maar ook de manier van paarden houden. Worden ze in groepen gehouden of apart? In de zomer een paar uurtjes naar buiten of altijd dag en nacht buiten? 3x per dag voeren of onbeperkt hooi? Is ontwormen en enten verplicht? Kortom: welke keuzes worden gemaakt en wat gebeurt er als je het anders wilt? Hoe vrij ben je?

Als het je op een gewone pensionstal niet bevalt dan ga je naar een andere, maar dat kan hier niet omdat je dan zelf ook moet verhuizen. Het moet dus allemaal wel erg naar je zin zijn, en daarom denk ik dat er gekozen moet worden voor een bepaald type paardenmensen. Welk type dat wordt, maakt mij natuurlijk niet uit.
Waarschijnlijk hebben ze ook wel een idee van het soort ruiters dat ze aan willen trekken, maar ik vind dat ze dat duidelijk moeten formuleren.

Ik heb nu geen idee of ik interesse moet hebben...

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:49

Ja als je het zo stelt vind ik wel dat je gelijk hebt. Qua bakken is er namelijk altijd wel een mouw aan te passen denk ik. Helemaal aangezien ze 4 tot 6 bakken hebben. Maar dat van die manier van het houden van de paarden had ik idd ook al in mn eerste post gezegd. ik zou er ook alleen willen wonen als mn paard zomers 24/7 en swinters de hele dag buiten kan lopen in een groep. Maar dat soort dingen zullen allemaal nog wel besproken worden op die informatieavonden. Ik neem aan dat er over enten en ontwormen wel regels komen, net als op de meeste pensionstallen. Maar ze hebben natuurlijk privéboxen naast de dure huizen en voor de goedkopere huizen en appartementen hebben ze stallencomplexen. Daar zal wel een onderscheid in gemaakt moeten worden denk ik. Die complexen is meer een soort pensionstal en met je box aan huis ben je wrs vrijer..
Maar zoals ik al zei dat zal voor de geinteresseerden vast allemaal besproken worden..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:57

faye schreef:
Typisch gevalletje van broodnijd? Het ziet er een stuk professioneler uit an die site van Almere.


Prima als je dat denkt. Wij kennen de persoon in kwestie en weten hoe het in elkaar steekt. Uiteraard moesten we dit weten, aangezien het enigzins op het plan van Hippisch wonen lijkt.

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:20

Dat plan hippisch wonen kpmt anders niet erg rap van de grond. Hoe lang is men daar nu al mee bezig? Ik heb er zeker al meer dan een jaar geleden iets over gehoord.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:30

paardje schreef:
faye schreef:
Typisch gevalletje van broodnijd? Het ziet er een stuk professioneler uit an die site van Almere.


Prima als je dat denkt. Wij kennen de persoon in kwestie en weten hoe het in elkaar steekt. Uiteraard moesten we dit weten, aangezien het enigzins op het plan van Hippisch wonen lijkt.


Hoe weet je hoe alles in elkaar zit. Hebben jullie alle documenten omtrent dit plan?
Overigens kan je je op de website al inschrijven voor de huizen. Lijkt me niet dat ze dat gaan doen zonder dat er bekend is dat het gebouwd mag gaan worden.

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:48

Je kan je op de website niet inschriven voor huizen hoor. Daar kan je alleen maar aangeven dat je misschien wel interesse hebt en dan word je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Ik had me ingeschreven en dan krijg je dit mailtje: Via onze website heeft u uw interesse aangegeven voor het nieuwbouwproject Wonen bij je Paard.
Met diverse Gemeenten in Nederland zijn we in gesprek.
Zodra er meer informatie over dit project bij ons binnenkomt, ontvangt u hiervan bericht.
Dus het is ook nog niet bekend dat er gebouwd gaat worden.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:42

Mistic schreef:
Hoe weet je hoe alles in elkaar zit. Hebben jullie alle documenten omtrent dit plan?
Overigens kan je je op de website al inschrijven voor de huizen. Lijkt me niet dat ze dat gaan doen zonder dat er bekend is dat het gebouwd mag gaan worden.

Toevallig hebben wij vele contacten binnen de makelaardij.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:52

het is toch veel haat en nijd in de paardenwereld ik zou er niet tussen willen wonen eigenlijk,
als je al ziet hoe je aangekekn word op een bepaald ras rassen , of je rijd mee zz of je rijd anders dan andere ,
iedereen bemoeit zich nu al met elkaar hoe erg word het dan ??
het kan natuurlijk ook leuk en gemoedelijk zijn , maar ik heb er zwaar me twijfels bij ,

Anoniem

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:53

Er is al haat en nijd rondom de projecten ook Haha!

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:54

Nou, het zal wel onhaalbaar zijn, maar heb me toch opgegeven voor de informatie-avond van het project in Almere. Ben heel benieuwd Pling

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:54

Aan alle plannen zitten haken en ogen. Ik heb me voor beide projecten opgegeven voor meer informatie. Wel vind ik het erg jammer dat de site van Almere erg weinig informatie bevat. Ik hoop dus meer duidelijkheid te kunnen krijgen.

Verder denk ik dat je op alle stallen wel problemen hebt. Er zal hier wel over nagedacht zijn, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Aangezien ik nu in een Vinex-locatie op 10 km afstand van mijn paard woon, in een niet-auto-luwe omgeving, klinkt het mij wel positief in de oren. Het enige waar ik inderdaad ook aan dacht is de werkgelegenheid... Misschien beheerder worden?? (en dan tussen al die ruzies in gaan zitten... ik dàcht het niet! Knipoog )

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:18

Ben idd ook wel benieuwd, maar er is zo weinig bekend.

Wat voor huizen etc. is toch ook wel belangrijk ik kan daar nog helemaal geen info. over vinden.

Heb me ook opgegeven voor de informatie avond, maar of we echt ons eigen kunnen inschrijven naar die avond dat denk ik niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:12

cocktail schreef:
Ben idd ook wel benieuwd, maar er is zo weinig bekend.

Wat voor huizen etc. is toch ook wel belangrijk ik kan daar nog helemaal geen info. over vinden.

Heb me ook opgegeven voor de informatie avond, maar of we echt ons eigen kunnen inschrijven naar die avond dat denk ik niet.

Wij mogen geen informatie geven, omdat het particulier opdrachtgeverschap is. Dit betekent dat wij mensen totaal vrij moeten laten in wat ze gemeenschappelijk gaan beslissen te bouwen. Wij moeten dus wachten tot de VVE is opgericht....

nance1

Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-05

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:58

paardje schreef:
cocktail schreef:
Ben idd ook wel benieuwd, maar er is zo weinig bekend.

Wat voor huizen etc. is toch ook wel belangrijk ik kan daar nog helemaal geen info. over vinden.

Heb me ook opgegeven voor de informatie avond, maar of we echt ons eigen kunnen inschrijven naar die avond dat denk ik niet.

Wij mogen geen informatie geven, omdat het particulier opdrachtgeverschap is. Dit betekent dat wij mensen totaal vrij moeten laten in wat ze gemeenschappelijk gaan beslissen te bouwen. Wij moeten dus wachten tot de VVE is opgericht....



Ik heb me net ingeschreven via het inschrijfformulier, krijg ik nog optijd bericht om op de info avond te komen van 1 oktober?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:52

nance1 schreef:
Ik heb me net ingeschreven via het inschrijfformulier, krijg ik nog optijd bericht om op de info avond te komen van 1 oktober?

Zal ik regelen...

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:46

Ik heb me een op 21 september ingeschreven, maar ik heb geen uitnodiging mogen ontvangen van de informatiebijeenkomst op 1 oktober. Dat is morgen!! Scheve mond

Zou ik nog mogen komen?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:57

Agossie schreef:
Ik heb me een op 21 september ingeschreven, maar ik heb geen uitnodiging mogen ontvangen van de informatiebijeenkomst op 1 oktober. Dat is morgen!! Scheve mond

Zou ik nog mogen komen?

Tuurlijk, ik zal straks nog even vragen een uitnodiging te sturen.

nance1

Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-05

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:14

En wat vonden jullie van de infoavond van almere? Ik ben benieuwd naar de reacties.
Ik vond het wel jammer dat er maar 1 type woning kwam in 1 prijsklasse.
Bij emmeloord komen er verschillende prijsklassen. van appartement tot aan een kavel kopen en zelf je huis erop bouwen.

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Plannen voor 'paardenwijk' in Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:18

Nou, ik vond de informatie-avond informatief ( Clown ) en heb ons definitief uitgeschreven Scheve mond
Ten eerste vond ook ik het jammer dat het voor slechts 1 type woningen (de 2-onder-1-kap) uitgewerkt was. Vooral aangezien dat begon met een startbedrag van 325.000 euro...
Op zich is dat nog reeël, maar vervolgens kwamen daar nog kosten bij van heel het hippisch gedeelte, servicekosten enz. enz. Snel rekensommetje geeft aan dat je al heel snel op 400.000-450.000 euro uit gaat komen.
Ook werd er verteld dat er uitgegaan is van een minimale weidehoeveelheid van 50 m2 (!!!!!!!!!) per paard. Maar dan wel een tuin van ongeveer 200m2. Sorry hoor, maar mag ik aub die 200m2 tuin inleveren zodat mijn paard ook echt wat gras kan eten? Oke, het zijn minimale hoeveelheden, maar hoe groot is de kans dat de gemeente de weidehoeveelheid verviervoudigd? (Even voor het plaatje: een 20x40 rijbak heeft een oppervlakte van 800m2, dus ik vind 50m2 geen reeël minimum). Bovendien: zelfs al wordt het weiland vele malen groter, hoeveel duurder wordt het dan weer?

Ik denk dat het project zeker kans van slagen heeft, er zijn denk ik genoeg mensen te vinden voor wie dit het summum is. Dat zal dan echter met name de categorie mensen zijn die liever een 20x60 overdekte rijbaan van 30.000 euro heeft, dan een weiland voor hun paard. Ik behoor niet tot die categorie, daarom dus uitgeschreven Pling .