Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 17:06

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/article1950454.ece
pzc.nl

GOES - Thamar Zweistra heeft met het paard Hexagons Truppa voor het eerst een internationale dressuurwedstrijd gewonnen. De amazone en de zevenjarige ruin wonnen zaterdag in het Zweedse Flyinge de Prix Saint George met een score van 66,95%.
Het was een onverwachte zege. De combinatie kwam als een van de eersten in actie en overleefde alle proeven van de concurrentie. ,,Er waren nog een paar dingen die beter konden'', vond haar trainer/ coach Leunus van Lieren. ,,Maar niemand bleef foutloos. Het is prachtig dat Truppa nu al wint. Het paard is nog maar zeven, hij mag dit jaar voor het eerst aan internationale wedstrijden meedoen. Truppa was het jongste paard van de wedstrijd.''

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Re: Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:50

En ik maar denken dat Truppa een merrie was Lachen

Wel erg knap, ook een cool beest om te zien. Maar zeven is inderdaad wel erg jong!

PradaatjeJarig

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:54

Gaaf joh!
Wat erg toevallig is overigens.. Mijn moeder heet ook Zweistera met dr achternaam en komt uit Vlissingen ROFL Vlakbij Goes dus ROFL

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:22

7 jaar is erg jong, ik ga er van uit dat ze de leeftijd meenemen in de verdere ontwikkelingen/trainingen van het paard.

Stal Hexagon staat bij ons bekend als mensen die wat verwachten van hun paarden maar daarlangs dat ze ze heel houden, zie ook de andere resultaten van hun fokproducten.

Als je zelf fokt dan is het vaak ook een net iets ander verhaal dan wanneer je als ruiter een paard onder je achterwerk geschoven krijgt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Primeur Zweistra en Hexagons Truppa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 18:46

Sjappie schreef:
En ik maar denken dat Truppa een merrie was Lachen

Je bent niet de enige die dat dacht. Toen Truppa met de pavo mee deed, werd er in de Ids ook steevast merrie geschreven. Vork

Maar het is een sterruin. Beetje ouderwets qua type, maar verder vind ik het een zeer gaaf dier om te zien.

Pradaatje schreef:
Mijn moeder heet ook Zweistera met dr achternaam en komt uit Vlissingen ROFL Vlakbij Goes dus ROFL
Zweistra Knipoog
Kind timmert trouwens al jaren aan de weg, dus ze is al een tijdje bekend in de internationale sport.