Oud Gastel heeft echte westernheld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:20

http://www.bndestem.nl/roosendaal/artic ... ce#reactie
bndestem.nl

Hij zag het van onder zijn zwarte cowboyhoed allemaal gebeuren. Jan Pieter Koopman (27) is met paard SR Ginin Starlite Nederlands kampioen westernrijden geworden op vier onderdelen.

"Ik hoopte op één titel net als in 2001, maar vier titels is gewoon ongelooflijk." Ook werd de westernriding trainer 'overall grand champion' van het toernooi in het Overijsselse Mariënheem. "Het was één groot feest", vertelt Margriet de Regt, leerling van Koopman, over het NK waar haar trainer zo succesvol was. Want Koopman is daar niet met lege handen vertrokken. Hij nam twee trophy's, 27 linten, vier bekers, zeven medailles en zeshonderd euro aan prijzengeld mee. "Voor de box van Ginin Starlite stond het vol met lintjes en bekers die we gewonnen hadden. Daarna hebben we een feestje gebouwd met de mensen die mee zijn gereisd."

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:20

Citaat:
"Ik hoopte op één titel net als in 2001, maar vier titels is gewoon ongelooflijk." Ook werd de westernriding trainer 'overall grand champion' van het toernooi in het Overijsselse Mariënheem. "Het was één groot feest", vertelt Margriet de Regt, leerling van Koopman, over het NK waar haar trainer zo succesvol was. Want Koopman is daar niet met lege handen vertrokken. Hij nam twee trophy's, 27 linten, vier bekers, zeven medailles en zeshonderd euro aan prijzengeld mee. "Voor de box van Ginin Starlite stond het vol met lintjes en bekers die we gewonnen hadden. Daarna hebben we een feestje gebouwd met de mensen die mee zijn gereisd."

Sheila de Reu van Stichting Western Riding Nederland noemt de vier titels uniek. "Het komt wel eens voor dat mensen meerdere kampioenschappen winnen, maar dit is heel speciaal. Daarbij doen de meeste deelnemers maar op één onderdeel mee."

Koopman is erg trots op het paard waarmee hij kampioen werd. Zijn eigen paard is het niet, maar hij mag er op rijden van eigenaar Astrid Visser. "Het is een erg gevoelig paard, dat zijn rust moet bewaren. Vandaar dat we ook niet aan het onderdeel 'reining' meedoen." Koopman omschrijft reining als een drukker onderdeel waar ruiters elkaar inhalen en het moeilijker is het paard rustig te houden. "Dat zou te veel stress betekenen voor Ginin Starlite, maar ik hoop het in de toekomst nog wel met hem te kunnen doen. Dan is het helemaal een allround-paard."

Het edele dier presteert volgens hem beter op een onderdeel als 'open western pleasure' waarbij de bewegingen rustiger zijn. Daar heeft hij de eerste plaats behaald. Dat deed hij ook op de onderdelen western horsemanship, western riding en versatile. Bij horsemanship gaat het vooral om vaardigheden, bij riding om klasse en versatile is een mixnummer.

Vorige week maandag is Koopman al met de paarden naar het NK vertrokken. Het kampioenschap begon woensdag. "We gaan altijd eerder zodat de paarden aan de bak kunnen wennen." Daarnaast was er dinsdag een speciale show voor 'quarter horses', het ras waar Ginin Starlite toe behoort. Daar bereikte Koopman de eerste plaats. "Het voorproefje was goed", vertelt de westernruiter. "Ik ga met vertrouwen naar het NK quarter horses toe."

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:07

27 linten! Bloos!
Wel knap van hem. Ja

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:58

Jaah, ik ken dat paard! Is van mijn overbuurvrouw, echt een mooi beestje. En ongeloofelijk knap dat hij alle prijzen weggekaapt heeft OK dan!

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:10

wow het is ook wel een topper en de combinatie is ook perfect!
Echt een hele knappe prestatie,

Hij mag terecht heel trots op zichzelf en Ginin zijn.

ps. en ik ben er trots op dat hij mijn paard aan het trainen is en mij les geeft

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:25

Super he.. maar ehhh elkaar inhalen bij de reining???? Dat lijkt me een beetje uit zijn verband gerukt.. reining rijdt je toch echt alleen Knipoog

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:32

proest..... moest er ook al om lachen ja...

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:57

ze hebben er weer lekker verstand van Haha!

Jan Pieter Koopman van harte gefeliciteerd! OK dan!
en natuurlijk ook de eigenarese van het paard

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:16

Ohh leuuk Haha!
Ene héle goeie vriend van me woont ook in Oud gastel Ja

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:13

Wauwww, wat een prestatie!!! Geweldig! Onwijs gefeliciteerd aan ruiter en eigenaar van het paard! OK dan!

Enne; elkaar inhalen bij de reining; spannendddd Haha! Daar ligt een pleziertje voor Ademo Extreme duivel

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:53

Echt super goed gedaan van JP en z'n paardje *LOL* Heel erg knap, maar hij heeft het ook wel verdiend vind ik hoor!

Wietse_07
Berichten: 2134
Geregistreerd: 10-07-06

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:33

Super Gin !!! En JP natuurlijk ook Knipoog Echt gaaf hoor, gefeliciteerd Lachen! Ik ken Ginin en Astrid van de vorige stal trouwens .

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Oud Gastel heeft echte westernheld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:51

Ik vind het geweldig! Haha!
De stal van JP is hier achter mijn huis, dus is super nieuws natuurlijk. Lachen