Mode en trends in de dressuursport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:30

Dan kunnen alle pony ruiters t/m M2 dressuur weer lekker hun trui aan doen, want volgens mij rijdt er haast geen ponyruiter meer in een trui Knipoog

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:33

hahah, bij ons op de club is de regel zelfs dat je als wedstrijdruiter af mag wijken van het clubtenue, omdat je voor jezelf wedstrijden rijdt, en niet voor de reclame van de vereniging, dat is bijzaak!! Daarom zijn er bij ons meiden die speciaal een jasje gekocht hebben!!

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:38

Citaat:
Dragen van KNHS- teamkleding tijdens reguliere KNHS- en/of internationale wedstrijden
Voor kaderleden geldt dat wanneer zij individueel of als lid van een team door de KNHS worden uitgezonden, zij verplicht zijn - indien de KNHS teamkleding beschikbaar stelt - de door de KNHS ter beschikking gestelde (team)kleding te dragen. Hierover worden met de sporters afspraken gemaakt. Het is niet toegestaan de kleding tijdens KNHS-wedstrijden te dragen.


Deze snap ik dan weer niet helemaal, gaat het dan over de jasjes met oranje kraagjes? Daar zie je op de KNHS wedstrijden de ponyruiters/junioren/young riders e.d. toch allemaal gewoon mee rond rijden? Terwijl dat niet zou mogen als ik dit stukje lees Verward

Tara_13

Berichten: 759
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:01

Ik denk dat ze alleen een jasje met een oranje kraag mogen dragen als ze in een landenwedstrijd mee rijden...

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:46

Ik vind de kleding sowieso niet passend meer voor deze tijd. Misschien word het wel eens tijd om die regels te herzien zodat je in een sportieve sport outfit je sport ook kan uitoefenen. We zien er toch niet uit met zijn allen Haha! ? Ik vind al die slank gesneden (fleece of ander materiaal) jasjes ook allemaal prachtig staan. Een paar sportieve laarzen zoals die van Mountain Horse vind ik persoonlijk lekkerder zitten dan die strak opgesneden laarzen. Kijk naar de Polo rijders, dat ziet er tenminste uit alsof je een sport beoefend! Zo'n dressuurhoedje idem dito, ik vind het niks. Wie loopt er heden ten dage nog met zo'n hoed rond?

Maar ja, voorlopig zullen we nog wel voor Koe zitten. Ik snap dat er unifome kleding moet zijn, maar een beetje modernisering kan geen kwaad! We willen toch serieus genomen worden als sport?

mariellede
Berichten: 495
Geregistreerd: 10-11-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:52

ik vind de kleding wel goed.
Ok een grijs of bruin jasje.
maar de leren laarzen de hoed het rijjasje van mij mag het gewoon blijven vind het echt bij de dressuursport horen.

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:55

Denk je dat we serieus genomen worden als we allemaal in ons trainingsoutfitje op een wedstrijd verschijnen? Ik vind het juist goed dat er een verschil is tussen trainen en wedstrijdrijden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:03

ik vind het juist wel prettig dat er beperkende regels zijn wat betreft kleding
zo is het plaatje wat uniformer waardoor er minder afleiding is kwa kleurtjes en de de houdign van personen makkelijker te zien is

ik zou het wel fijn vinden als er bij de dressuur wel bruine laarzen/jodphurs etc gedragen zouden mogen worden , dat is wel zo netjes als je ook bruin harnachement hebt, dat je het plaatje dan zeg maar net even wat rustiger/netter kunt maken

de voordelen van gekleurde kraagjes en afwijkende modelletjes zie ik niet zo ... ja het ziet er door de traditionele regels redelijk saai uit, maar daardoor heb je ook veel minder afleidingen en kan de focus makkelijker op het geheel gehouden worden

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:21

mauvestraat schreef:
Aan de ene kant snap ik best dat er regels en beperkingen worden gesteld aan de wedstrijdkleding maar het is soms best jammer omdat er inderdaad steeds meer mooie rijjasjes komen.

Als de regels ooit soepel worden zou ik best na willen denken over dit jasje. Omdat ik een bleek gezicht heb ik een zwart of donkerblauw rijjasje niet zo charmant Clown

Als rooie ben ik ook erg bleek en vind ik die donkere kleuren ook niks. Dit jasje of een mooie grijze ofzo lijkt mij ook niet verkeerd! En sommige krijtstreep jasjes zijn ook super!
Maar de traditionele kleding hoeft van mij niet aangepast hoor! Ben het wel met draumpje eens

Mauve7

Berichten: 899
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:36

Ik vind het ook wel wat hebben; met z'n allen in nette wedstrijdkleding en netjes gepoetste paarden, laarzen etc. Dat hoeft van mij ook niet echt te veranderen.

Maar ik zou dus wel graag een ander kleur jasje willen dragen maar ik verwacht niet dat ze dat zomaar zonder beperkingen vrij zullen geven want anders komen dadelijk alle kleuren van de regenboog langs in de wedstrijdring Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:42

Nog even voor de duidelijkheid: De revers van een jasje is niet de kraag, maar 'de flappen' onder de kraag.
Daarom mag dat Anky jasje wel, die heeft weliswaar een afwijkende kraag, maar voldoet verder aan de eisen van platliggende revers en knopen etc.

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:52

tijd voor wat vernieuwing is het eigenlijk wel. Ik kan er in komen dat men graag donkere kleuren wilt, maar waarom dan niet ook d.bruin, bordaux rood en mos groen?

Ik hoop dat tegen de tijd dat ik eens officiele wedstrijden ga rijden er wat verranderd is. Haha! Dan zou ik direct voor het 50 jaren outfit gaan: bruin beige geruit jasje met lichtbeige rijbroek, bruinleren laarzen, vaalbruin vlourse cap met zo'n ouderwets strikje aan de achterkant en aan de voorkant een speldje en bruin tuig. Clown

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:42

Sorry maar dat rijjasje op afbeelding 3 vind ik maar niets. de jasjes op afb 1 en 2 vind ik mooi. Vind wel dat ze wat meer kleuren in de dressuur mogen toelaten maar geen felle kleuren. Gewoon wat basiskleuren. Vind een gele of pimpelpaarse rijjas op wedstrijd geen gezicht. Vroeger had je bij de springruiters het bekende rode jasje, een enkeling reed toen met een zwart jasje, nu dragen die ruiters, grijs, blauw, groen, zwart maar nooit meer rood (wat ik wel vreemd vind, je ziet ze ook nergens meer).

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:42

Marije_jiplover schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: De revers van een jasje is niet de kraag, maar 'de flappen' onder de kraag.
Daarom mag dat Anky jasje wel, die heeft weliswaar een afwijkende kraag, maar voldoet verder aan de eisen van platliggende revers en knopen etc.

Ik ken iemand die tijdens het NK Eindhoven dit jaar van de jury te horen kreeg dat ze de volgende dag een ander jasje aan moest doen! Nagelbijten / Gniffelen
Ze had dus dat Anky jasje aan.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:43

haan schreef:
Dan kunnen alle pony ruiters t/m M2 dressuur weer lekker hun trui aan doen, want volgens mij rijdt er haast geen ponyruiter meer in een trui Knipoog

Pony ruiters hoeven niet terug in de trui maar in het clubteneu, en hier in de buurt is de trui bij heel veel clubs al vervangen door jasjes. Dus dan mag het wel.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:46


asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:49

Erretje schreef:
Ik vind de kleding sowieso niet passend meer voor deze tijd. Misschien word het wel eens tijd om die regels te herzien zodat je in een sportieve sport outfit je sport ook kan uitoefenen. We zien er toch niet uit met zijn allen Haha! ? Ik vind al die slank gesneden (fleece of ander materiaal) jasjes ook allemaal prachtig staan. Gelukkig heb je ook traditonele jasjes die heel mooi slank gesneden zijn! Een paar sportieve laarzen zoals die van Mountain Horse vind ik persoonlijk lekkerder zitten dan die strak opgesneden laarzen. Maar die hoog opgesneden laarzen zien er veeeeel mooier uit! En dat is toch waar het om draaid bij de dressuur. Kijk naar de Polo rijders, dat ziet er tenminste uit alsof je een sport beoefend! Zo'n dressuurhoedje idem dito, ik vind het niks. Wie loopt er heden ten dage nog met zo'n hoed rond? Het is ook de bedoeling dat je die alleen op je paard opzet, niegt als je op stap gaat Lachen , maar wat zou je dan willen zien? Een petje of een baret of zo?

Maar ja, voorlopig zullen we nog wel voor Koe zitten. Ik snap dat er unifome kleding moet zijn, maar een beetje modernisering kan geen kwaad! We willen toch serieus genomen worden als sport?
Waarom zouden we niet serieus genomen worden?
Voetballers worden toch ook serieus genomen, en wielrenners ook, en die hebben ook nog steeds ongeveer dezelfde kleren aan als tig jaar geleden.


Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:52

asjemenou schreef:
Marije_jiplover schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: De revers van een jasje is niet de kraag, maar 'de flappen' onder de kraag.
Daarom mag dat Anky jasje wel, die heeft weliswaar een afwijkende kraag, maar voldoet verder aan de eisen van platliggende revers en knopen etc.

Ik ken iemand die tijdens het NK Eindhoven dit jaar van de jury te horen kreeg dat ze de volgende dag een ander jasje aan moest doen! Nagelbijten / Gniffelen
Ze had dus dat Anky jasje aan.

Ik had afgelopen zondag ook iemand met dit jasje in de ring, heb wel even goed zitten kijken naar wat voor jasje het was, maar volgens de omschrijving van de knhs mag dit jasje.
De kraag staat rechtop, maar de revers liggen plat, het is een colbertmodel, het zitvlak wordt grotendeels bedekt en er zitten knopen op, dus volgens mij heeft dat jurylid dan toch de reglementen niet goed in het hoofd.

Ik neem tenminste aan dat we het over dit jasje hebben?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:09

Idd!
Ze is er ook niet de ring voor uitgestuurd ofzo, maar volgens mij vonden de jury`s het gewoon spuuglelijk!
Ik denk dat het meer een tip was.
Het jasje stond ook echt voor geen meter Bloos

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:12

ooohw dat jasje is dus van anky! Clown
ik vond meer een regenjas *LOL*

ikkelies

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Den haag,Groningen

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:15

je mag dus niet met bruine laarzen starten
vink zo jammer want bruin tuig bruin jasje bruine laarzen zou supe rmooi zijn!!

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:24

Ik krijg binnenkort ook een nieuw jasje, en we hadden een mooie gezien, met op het zakje en in de kraag een burberry ruit verwerkt. Mag dit dat ook niet?

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:44

krijtstreep mag het nou wel of niet? Vind k al zo lang onduidelijkheid over! laatst jurylid daarover gesproken en die zei dat t officieel niet mag maar t word door de jury wel gedoogd! en ook in de reglementen staat het helemaal niet duidelijk!

di_Segno
Berichten: 2181
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 00:08

petraaken schreef:
Sorry maar dat rijjasje op afbeelding 3 vind ik maar niets. de jasjes op afb 1 en 2 vind ik mooi. Vind wel dat ze wat meer kleuren in de dressuur mogen toelaten maar geen felle kleuren. Gewoon wat basiskleuren. Vind een gele of pimpelpaarse rijjas op wedstrijd geen gezicht. Vroeger had je bij de springruiters het bekende rode jasje, een enkeling reed toen met een zwart jasje, nu dragen die ruiters, grijs, blauw, groen, zwart maar nooit meer rood (wat ik wel vreemd vind, je ziet ze ook nergens meer).


Vergeet de Equipe DTR niet *LOL* (bordeauxrood, maar toch).
http://www.equipedtr.nl/

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Mode en trends in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:08

Bij ons in de kring rijden er twee rijverenigingen met rode jasjes.
Ook wel bordeauxrood, maar toch Haha!