Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tara_13

Berichten: 759
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:25

zeker sneu voor het diertje! kvind hem ook echt heel schattig!!
jammer dat mensen hiertoe in staat kunnen zijn...

Mar_X
Berichten: 278
Geregistreerd: 08-01-07

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:33

wat zielig, Verdrietig

ook nog bij mij in de gemeente

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:39

pardon jullie doen allemaal of die man gestoord is, kom op zeg!

ik had een verzorgpony, ook een dotje een shetlander ook hoefbevangen ook kwam elke 6 weken de smid, maar de hoeven kunnen ze niet te kort afknippen bij hoefbevangen ponys is mij verteld, daardoor groeit het ook snel weer aan en hoefbevangen pony's daarbij groeien de nagels naar boven daar doe je niets aan,

die man is 62 en de pony is echt niet dun ofzo en ziet er goed verzorgd uit dus waarom zulke vooroordelen

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:40

van mij mogen ze de smid die hem zou bekappen ook opsporen en een flinke boete geven als dit ponytje idd iedere 6 weken bekapt werd.. Dan is hij de naam hoefsmid niet waard

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:43

Nelleke1 schreef:
pardon jullie doen allemaal of die man gestoord is, kom op zeg!

ik had een verzorgpony, ook een dotje een shetlander ook hoefbevangen ook kwam elke 6 weken de smid, maar de hoeven kunnen ze niet te kort afknippen bij hoefbevangen ponys is mij verteld, daardoor groeit het ook snel weer aan en hoefbevangen pony's daarbij groeien de nagels naar boven daar doe je niets aan,

die man is 62 en de pony is echt niet dun ofzo en ziet er goed verzorgd uit dus waarom zulke vooroordelen


Mijn shet is ook bevangen geweest en de smid komt ook iedere 6 a 7 weken, maar haar hoeven zagen er echt zo niet uit Bij een bevangen paard groeien ze idd harder en ze groeide ook schever dan normaal, maar zo extreem komen ze er echt niet uit te zien als de smid echt iedere 6 weken komt, zelfs in de zomer niet.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:49

capopjekop schreef:
Nelleke1 schreef:
pardon jullie doen allemaal of die man gestoord is, kom op zeg!

ik had een verzorgpony, ook een dotje een shetlander ook hoefbevangen ook kwam elke 6 weken de smid, maar de hoeven kunnen ze niet te kort afknippen bij hoefbevangen ponys is mij verteld, daardoor groeit het ook snel weer aan en hoefbevangen pony's daarbij groeien de nagels naar boven daar doe je niets aan,

die man is 62 en de pony is echt niet dun ofzo en ziet er goed verzorgd uit dus waarom zulke vooroordelen


Mijn shet is ook bevangen geweest en de smid komt ook iedere 6 a 7 weken, maar haar hoeven zagen er echt zo niet uit Bij een bevangen paard groeien ze idd harder en ze groeide ook schever dan normaal, maar zo extreem komen ze er echt niet uit te zien als de smid echt iedere 6 weken komt, zelfs in de zomer niet.


Ik weet toch nog zeer goed dat het bij mijn verzorgpony ook zo is dus vind ik het stom dat jullie zulke vooroordelen geven je kent de man niet eens die is zijn paardje gewoon kwijt!

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:54

Vooroordelen zijn idd niet goed, maar als ik zo'n paardje zie, wordt ik gewoon boos. Ik weet nog heel goed hoe mijn bevangen paardje erbij liep en hoeveel pijn ze had, moet je eens nagaan hoe dit diertje geleden heeft, als er al niks meer aan te doen was. En nogmaals als ik zie hoe de hoeven bij mijn pony waren en die van andere met bevangen pony's heb ik er nog nooit een gezien die ondanks de bekapbeurten om de 6 weken zulke hoeven hadden. Als het wel kan, neem ik mijn woorden terug.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:54

Jus_dOrange schreef:
Als die hoeven elke 6 weken bekapt zijn vreet ik m'n rijlaarzen op.



pakt stoel erbij tot jij aan die laarzen begint Clown

maar ook ik weet wel zeker dat dit niet elke 6 weken gedaan is . ( dus denk niet dat ik jou die laarzen ga zien opeten )
arm dier

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:16

Nelleke1 schreef:
pardon jullie doen allemaal of die man gestoord is, kom op zeg!

ik had een verzorgpony, ook een dotje een shetlander ook hoefbevangen ook kwam elke 6 weken de smid, maar de hoeven kunnen ze niet te kort afknippen bij hoefbevangen ponys is mij verteld, daardoor groeit het ook snel weer aan en hoefbevangen pony's daarbij groeien de nagels naar boven daar doe je niets aan,

die man is 62 en de pony is echt niet dun ofzo en ziet er goed verzorgd uit dus waarom zulke vooroordelen

dan is mischien verstandig een andere smid te nemen Clown
want een bevangen pony hoeft er echt zo niet bij te staan !!

Amaretto27

Berichten: 2283
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:38

Jeetje, wat zielig zeg! Het was nog een mooie ook! Niet dat dat wat uitmaakt natuurlijk, maar goed. Sneu dat mensen het zover laten komen.

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:42

Arm diertje en jammer dat het nu te laat is. Idd een mooi beestje.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:01

zijn ze eigenlijk al bij de betreffende hoefsmid geweest om het verhaal van die man te controleren? want ik ga niet zeggen dat 't niet waar is, hoefbevangenheid kun je in bepaalde maten van hoe ernstig het is hebben. De ene pony die hoefbevangen is kan gewoon om de 6 weken bekapt worden zónder dat je dan zo'n effect krijgt terwijl een andere pony (die het veel erger heeft) zo'n resultaat krijgt. Ik ga niet meteen zeggen van daar is zeker niet elke 6 weken een hoefsmid bijgeweest. Ik vraag me wel af of het verhaal van de man dus klopt.

Vindt het verder wel ontzettend sneu voor die pony maar áls wat die man zegt waar is kan ik het hem toch ook niet heel erg kwalijk nemen hoewel je toch nog andere oplossingen (speciale hoefijzers oid) hebt maar misschien was dat geen optie voor hem (ivm geld oid.)

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:11

Nelleke1 schreef:
pardon jullie doen allemaal of die man gestoord is, kom op zeg!

ik had een verzorgpony, ook een dotje een shetlander ook hoefbevangen ook kwam elke 6 weken de smid, maar de hoeven kunnen ze niet te kort afknippen bij hoefbevangen ponys is mij verteld, daardoor groeit het ook snel weer aan en hoefbevangen pony's daarbij groeien de nagels naar boven daar doe je niets aan,

vind ik ook!

mijn shettebeest heeft bijna vergelijkbare hoefjes als op de foto (die van mijn shet zien er wel beter uit...) en wed maar dat daar de smid vaak bij komt! mijn shet word hier het meest bekapt van alle paarden Clown maar goed de smid kan er te weinig aan doen aangezien de hoefjes slecht groeien en hij een slechte beenstand heeft en afgelopen jaar tegen het bevangen aan zat te hikken Ach gut

vooral omdat dit beestje ook een afwijkende beenstand had denk k dat de eigenaar alleen schuldig is aan het bevangen worden...

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:27

Verdrietig nog maar 3 jaar..
wat sneu Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:34

Arm ding, die hoeven zijn ook rood van de uitgeslagen kneuzingen.

62 jaar... jullie doen alsof die man bejaard en bijna dement is, mijn moeder is 61 en weet donders goed hoe je voor dieren moet zorgen, die is nog geheel bij de tijd, 62 is zo oud nog niet.
elke 6 weken een smid erbij zou kunnen, maar dan van de laatste tijd dat er door deze beroerde stand niet veel meer af kan, daarvoor heeft hij het te lang laten duren, zo ver had het niet hoeven komen is mijn mening...

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:38

SANEX schreef:
62 jaar... jullie doen alsof die man bejaard en bijna dement is, mijn moeder is 61 en weet donders goed hoe je voor dieren moet zorgen, die is nog geheel bij de tijd, 62 is zo oud nog niet.
elke 6 weken een smid erbij zou kunnen, maar dan van de laatste tijd dat er door deze beroerde stand niet veel meer af kan, daarvoor heeft hij het te lang laten duren, zo ver had het niet hoeven komen is mijn mening...

62 is echt nog niet bejaard nee Haha! hun hebben vast jonge ouders Knipoog

maar het had idd niet zo ver moeten kunnen komen! stom dat die smid trouwens geen advies head gegeven... mijn smid zegt altijd iets als hij wat aan de hoeven merkt Ach gut

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:40

Is dit nooit opgevallen dan door iemand?

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:46

Mijn oude verzorgshet is ook ingeslapen door hoefbevangen heid erg naar dit allemaal.. ik ben trouwens in aa hunze ofzow iets op pony kamp geweest vlak bij gasselte

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:48

marleen_usar schreef:
Is dit nooit opgevallen dan door iemand?

misschien in vrij hoog gras gelopen en vrij afgelegen? een bevangen beest loopt zelf heel weinig dus dan valt zoiets minder op.. Ach gut

scaramoush

Berichten: 22
Geregistreerd: 03-10-07

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:15

Zo sneu, waarom beginnen sommige mensen aan paarden, we worden tegenwoordig overspoeld door dit soort berichten Boos!

GeeskeP
Berichten: 1084
Geregistreerd: 13-06-06

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:15

Zal best dat elke 6 weken de hoefsmid erbij is geweest, maar wat ik me dan afvraag is waarom moet het dan zover komen dat uitgerekend de Dierenpolitie er aan te pas moet komen om het beestje in te laten slapen? Dat doen ze echt niet zomaar.. ze zijn daar dus vaker geweest en die man heeft vast een paar waarschuwingen gehad, anders mogen ze niet eens actie ondernemen.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:42

ik word een beetje naar van altijd die berichten over verwaarloosde paarden/ponys, ook dit vind ik weer vreselijk. Ze moeten zulk soort mensen verbieden dieren te houden, ik snap ook niet dat dit niet eerder is opgevallen door iemand

Valena
Berichten: 264
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 00:36

Mijn oude Shetlander is ook meerdere keren heel ernstig hoefbevangen geweest en had ook lange hoeven! Op een gegeven moment gaan ze anders groeien en kun je ze niet meer kort en in "normaal model" bekappen. Nu lijkt het me sterk dat deze pony iedere zes weken bekapt wordt, maar we geven de beste man het voordeel van de twijfel! De pony ziet er verder goed uit!

En is het wel eens in jullie opgekomen dat de Dierenpolitie de zaak misschien ook een beetje overdrijft? Als mijn Shet hoefbevangen was, stond ze er veel erger bij en kon ze ook bijna niet lopen! Zij kreeg dan pijnstillers en moest juist veel lopen. Ze knapte dan vaak weer een heel stuk op, maar herstelde steeds minder. We hebben toen besloten haar bij de volgende uitbraak uit haar lijden te verlossen.

Kortom; het is wel heel makkelijk om te zeggen dat deze man niet goed voor z`n paardje heeft gezorgd!

daantjuhhh

Berichten: 26914
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 00:54

Nyckle schreef:
Aan de foto te zien kwam er niet elke 6 weken een hoefsmit Scheve mond

Arm paardje, jammer dat deze pony zo aan z'n einde heeft moeten komen!

nee eerder elke 6 jaar....

Heel jammer dat mensen dieren hebben en er NIET voor zorgen!
En da ook nog eens ontkennen dat ze het dier niet goed verzorgt hebben...
Foto's vertellen de waarheid meer dan de eigenaar..

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Hoefbevangen pony moet worden geëuthanaseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:49

daantjuhhh schreef:
Nyckle schreef:
Aan de foto te zien kwam er niet elke 6 weken een hoefsmit Scheve mond

Arm paardje, jammer dat deze pony zo aan z'n einde heeft moeten komen!

nee eerder elke 6 jaar....

Heel jammer dat mensen dieren hebben en er NIET voor zorgen!
En da ook nog eens ontkennen dat ze het dier niet goed verzorgt hebben...
Foto's vertellen de waarheid meer dan de eigenaar..


Fotos vertellen dus niet altijd de waarheid zoals iedere persfotograaf je kan vertellen.

Zie ook de foto van de oude vermagerde pony: je kan fotos niet beoordelen zonder de geschiedenis van de pony te kennen, en een dramatisch onderschrift kan een hoop doen...

In het geval van twijfel over de verzorging, 1 telefoontje naar de betreffende smid. Knipoog
De eigenaar geeft aan dat de achtervoet al vanaf de geboorte misvormd was, maar dan is dat bij goede verzorging ook na te gaan, dan moet de smid dat ook weten.